Korki takie jak Fiamm solidny tępy wkrętak i bez problemu.
Po prawie 9 latach, uzupełniłem wody doładowałem i po kilku dniach tak to wygląda. Tylko nie wiem czy prąd 510A czy 600A czy ile bo naklejka się zniszczyła.
20190202_115536_crop_388x718.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 190,1 KB
Ostatnio zmieniony przez ansu 2019-02-03, 08:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2019-09-07, 13:39
Fruxo napisał/a:
produkcja 2.2016
3.5 letni? Czy dobrze rozumiem Renault w ramach gwarancji wymienilo na taki stary akumulator? Toc on padnie stosunkowo szybko, bo tyle czasu nie uzywany akumulator ma na pewno mocno skrocona zywotnosc.
Mam fabryczny akumulator ponad 5 lat firmy ROMBAT i już powoli zaczyna dogorywać...
Już ze dwa czy trzy razy odmówił posłuszeństwa (nie zapalił silnik)... będę musiał już przymierzać do zakupu nowego akumulatora.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Szukaj w Tesco na wyprzedażach;) są w dobrych cenach i wytrzymają z 5lat;)
Moim zdaniem to jeden z podstawowych błędów kupowanie akumulatora w hipermarkecie. Akumulator nawet nie używany rozładowuje się i zostawiony w takim stanie zasiarcza się a w hipermarkecie nikt się takim akumulatorem nie przejmuje. Akumulatory powinno kupować się w firmach/hurtowniach, które zajmują się tylko akumulatorami, gdzie magazynowane akumulatory sa co pewien czas doładowywane.
Moim zdaniem to jeden z podstawowych błędów kupowanie akumulatora w hipermarkecie.
I tak i nie..brat kupił nową varte- padła po pół roku(na gwarancji vstwierdzon niewłaściwe użytkowanie). Kupił druga taka samą i działa już kilka lat.
Teść kupił bannera w Tesco za 150zł. Już 5 lat go używa i jest ok. Także wszędzie można trafić na leżaka, albo coś ci padnie po pół roku..
Ostatnio zmieniony przez keisyzrk 2019-09-09, 16:31, w całości zmieniany 1 raz
Akumulatory powinno kupować się w firmach/hurtowniach, które zajmują się tylko akumulatorami, gdzie magazynowane akumulatory sa co pewien czas doładowywane.
Teoretycznie tak. Ile jednak jest firm zajmujących się sprzedażą aukumulatorów które kontrolują stan pradu w nowych bateriach? Jeśli w ogóle takie istnieją na polskim rynku, to chyba można je policzyć na palcach jednej ręki. W marketach przynajmniej co jakiś czas są obniżki i wyprzedaże co pozwala pozbyć się zbyt długo zalegajacego towaru. W sklepach motoryzacyjnych niejednokrotnie widziałem akumulatory na których zalegała gruba warstwa kurzu.
Wysłany: 2020-04-10, 16:26 Jaki akumulator do Dacia Sandero Stepway 2016 0.9 TCE z gaze
Koledzy podpowiedzcie mi, mam chyba do wymiany akumulator, ponieważ mam mały problem, przy włączonym zapłonie pokazuje napięcie 11.5, natomiast przy jeździe pokazuje 14.3, więc ląduje ładnie, jednak przy ponownym odpaleniu znów pokazuje 11.5, dziś musiałam mocniej przytrzymać go,żeby odpalił. Podładowałam Aku, ale po naładowaniu do pełna pokazało max 12.3, po czym po chwili spadło na 11.8, jutro jeszcze sprawdzę rano, ale raczej jest do wymiany, prawda? I teraz potrzebuje Waszej pomocy. Od nowości akumulator jest wrzucony, tak jak na załączniku. Czy konieczny jest 60ah czy może być mniejszy? Mam założony jeszcze gaz firmy kme, więc pewnie będzie potrzebny większy akumulator? Pomóżcie mi proszę, bo kompletnie nie znam się na dodatkowych oznaczeniach. Znalazłam taki np https://allegro.pl/oferta/akumulator-varta-blue-dynamic-60ah-540a-d59-6630688489 lub https://allegro.pl/oferta/akumulator-varta-blue-dynamic-60ah-540a-d24-6437837211 tylko czym te modele się różnią ? Nie wiem co oznacza D24 i D59? Czy może jednak faktycznie mniejszy? Znalazłam u Nas na forum,że np do Logan z tym samym silnikiem doradzacie jednak 52ah . Pomóżcie proszę
Zrób tak jak Ci napisał kolega.
To są w zasadzie takie same akumulatory ale różniące się wymiarami i na nie zwróć uwagę aby nowy wszedł na swoje miejsce i nie był za wysoki.
Wysłany: 2020-04-10, 20:41 Re: Jaki akumulator do Dacia Sandero Stepway 2016 0.9 TCE z
Ania201225 napisał/a:
Koledzy podpowiedzcie mi, mam chyba do wymiany akumulator, ponieważ mam mały problem, przy włączonym zapłonie pokazuje napięcie 11.5, natomiast przy jeździe pokazuje 14.3, więc ląduje ładnie, jednak przy ponownym odpaleniu znów pokazuje 11.5, dziś musiałam mocniej przytrzymać go,żeby odpalił.
a) napięcie 11.5 przy porannym uruchamianiu nie jest niczym dziwnym podobnie jak ładowanie prądem rzędu 14 V. Też mnie to dziwi - ale że mam podłączony w gniazdku USB ładowacz do USB z wyśiwetlaczem napięcia w akumulatorze - to na bieżąco widzę co się u mnie dzieje. Poza pierwszymi 3..5 tygodniami od zakupu auta, gdy istotnie było non-stop ponad 12 V - teraz jest rano zazwyczaj poniżej 12 V. W skrajnym wypadku w zimie w dniu z mrozem (był taki) było niewiele ponad 11 V.
b) co znaczy MOCNIEJ PRZYTRZYMAĆ? jeśli zamiast pół sekundy są to dwie sekundy... to co innego niż jeśli zamist pół sekundy wiećej i to kręcenia z dużym wysiłkiem.
Ogólna uwaga - jak jest EFB - to musi być EFB. Maksymalny prad i pojemoność może być minimalnie większa niż fabryczny - aczkolwiek nie do końca wiem czy aby na pewno system "komputerowy" będzie działal bez żadnych zakłóceń (niekoneicznie istotnych - ale zakłóceń).
Ergo - nie patrz tak mocno na woltaż - bardziej na to, czy łatwo zapalasz rano auto. A woltaż dopóki __RANO__ wyraźnie ponad 11 - jest ok.
11.5V jest pokazywane przy każdym odpalaniu. Nie tylko przy porannym. Mocniej przytrzymać tzn, że słychać, że miał problem z odpaleniem i jak już odpali to chwilę chodzi jak tzw 'traktor' trwa to ok 1-2min dopóki ładowanie nie wskoczy przynajmniej na 13.5V. czy może mi ktoś polecic jakiś konkretny akumulator?
Większość sklepów ma urządzenie do testowania akumulatorów. Poszukaj takiego sklepu w okolicy. Podjedź i po kilkunastu sekundach będzie wiadome czy akumulator jest ok.
Ponieważ mój fabryczny Rombat Calciu nie sprawiał wrażenia, że przetrwa swoją 11 zimę, wymieniłem akumulator.
Gdyby ktoś zastanawiał się jaki pasuje do Logana MCV I 1.5dCi (nie mogłem znaleźć odpowiedzi na forum), to pasuje taki:
242x175x190 (dł x szer x wys), 63Ah, 610A
(jest chyba trochę mocniejszy od oryginału).
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-11-02, 07:12
Chyba czas wymiany aku w 12 letnim hyundaiu, o dziwno od nowości śmiga i odpala dalej, jednak na testerze wychodzi, że już powoli kwalifikuje się do wymiany.
Pytanie czy ta długowieczność to zasługa serwisowania/użytkowania ( ładowanie do pełna raz na 2 tygodnie + uzupełnienie poziomu płynu po 10 latach ) czy tylko czysty przypadek ?
Na pewno unikam jazdy na niedoładowanych aku.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-11-02, 07:12, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum