Objawy identyczne jak poprzednio, nie podpowiada zmiany biegów, traci moc, nie chce przyspieszać, 70-90km na godzinę to max, co mogę wyciągnąć (ale też na siłę nie próbuję więcej).
To jest tryb awaryjny a nie objawy. W ten tryb auto wchodzi po wykryciu usterki mogącej zagrozić silnikowi.
BastarPL napisał/a:
Różnica jednak taka, że wtedy świeciła tylko kontrolka wielofunkcyjna, teraz zapala się również check engine...
Zatem niekoniecznie to musi być ta sama usterka. Trzeba odczytać błędy i zobaczyć co krzyczy.
U mnie przedwczoraj, też się pojawiło w pomarańczowym kolorze. Nie ograniczyło osiągów, ale dezaktywowało tempomat. Po kilku minutach zniknęła i wszystko wróciło do normy.
Pewnie błędny odczyt z któregoś czujnika. Jak się nie powtórzy, to nie ma się co przejmować. To się zdarza.
Tak właśnie potraktowałem, ale jak się powtórzy to odczytam błędy. Przez 60 tysięcy nic z autem się złego nie działo. Jestem bardzo zadowolony, miałem auta wyższych klas, ale ten, jest najmniej problematyczny.
Kuna... Przyjrzałem się dzisiaj dokładnie pod maską, czy nie ma śladów. Na pierwszy rzut oka nie... ale podejrzewając, że coś mogło tam siedzieć przyjrzałem się dokładnie...
Znalazłem taki trop... Nie wiem czy to moja wyobraźnia... ale:
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2020-05-21, 17:35
Załóż elektroniczny odstraszacz do kun. U mnie to działa, albo kun nie ma w okolicy gdzie stawiam auto. Na forum jest kilka podobnych tematów. Wygoglaj, poczytaj, wywnioskuj co będzie lepsze.
Wysłany: 2020-05-29, 19:26 Nagły atak pomarańczowej kontrolki
Dzisiaj po południu dość niespodziewanie wyskoczyła mi na desce kontrolka (vide zdjęcie, tam jest pomarańczowy kolor, nie czerwony ) - włącza się wraz z włączeniem zapłonu, nawet przed startem silnika, wyłącza, kiedy wyłączę silnik. Manual nie pisze, o co chodzi z tą kontrolką, tylko, że "trzeba pojechać do mechanika".
Niestety problem jest taki, że przez zamknięte granice mam do wyboru jeden serwis Dacia/Renault, który znam już dość dobrze, bo jest koszmarnie drogi, odmówił mi serwisu z moimi materiałami eksploatacyjnymi, a do tego wcześniej miałem wypadek w serwisowanej przez nich karetce, po zgłaszaniu problemów. Więc generalnie bardzo ich nie lubię...
Czy ktoś może wie, jaki problem może stać za włączeniem się kontrolki?
I czy to jest coś, z czym można pojechać do zwykłego mechanika, czy trzeba koniecznie do tego z logo?
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-05-29, 20:46
Jak w koło wlazł mi gwóźdź i zaczęło schodzić szybko powietrze to i ta kontrolka mi się zapaliła. Sprawdź ciśnienie w kołach i zresetuj czujniki ciśnienia opon. Może pomoże
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-05-29, 20:49
Ja rozumiem, że na tam gdzie jesteś może być jedno ASO, ale chyba nie jeden mechanik. Komputer prawdę powie, bo teraz to gdybanie i wróżenie z szklanej kuli.
Mam nadzieję, że to nic poważnego, jutro zacznę od sprawdzenia ciśnienia w oponach, chociaż kontrolka opon mi się nie świeciła. Nic poza tą pomarańczową się nie świeciło. Sprawdzę na wszelki wypadek olej i inne płyny, jak niczego nie znajdę, to zacznę szukać kogoś z kablem. Mam nadzieję, że to tylko błąd do wykasowania.
Generalnie jest to kontrolka spelniajaca funkcje Check Engine, ale ma dwa stopnie ostrzegania. Mówi o istniejącym błędzie w którymś z obwodów, ale kolor pomarańczowy, mówi o tym, że usterka nie jest na tyle poważna, że silnik należy natychmiast zatrzymać. Generalnie każdy mechanik z komputerem, jest w stanie odczytać błędy.
Możesz spróbować, wykasować błąd odpinając na dłuższy czas klemę akumulatora, ale bez gwarancji powodzenia.
Mi się zapaliła tak samo, na kilkanaście minut. Wszystko działało normalnie, ale tempomat nie działał. Nagle zaczał działac i kontrolka zniknęła. Ale równie dobrze, może być zupełnie inna usterka. Jest coś co przestało działać?
Zadzwoniłem do lokalnego autoryzowanego serwisu i konsultant powiedział mi, że jeśli razem z tą kontrolką nie świeci się żadna inna, to zapewne chodzi o zbliżający się przegląd. I faktycznie, mojemu autku stuknęło 24500 km i czas niemal najwyższy na wymianę filtrów, oleju, itp.
Ale jak zapytałem o cenę, to trochę włosy mi stanęły dęba, bo to 300-370 funtów, z moimi filtrami i olejem. I chyba poczekam, aż granica będzie otwarta, bo po sąsiedzku, w Palmones (10 minut jazdy) jest hiszpański dealer, gdzie pewnie zapłacę połowę tej ceny.
Albo zrobię rpzegląd w Polsce. I tak zamierzam przyjechać na wakacje
jak będziesz się zbliżał do 30kkm to będzie Ci wyskakiwać przypomnienie o zbliżającym się przeglądzie. Można je samemu bez problemu wykasować i mieć spokój na kolejne 30kkm
Oj z tym wykasowaniem od zeszłego roku to nie jest tak prosto. Albo komputer w ASO albo interfejs BT i jakaś apka to potrafi (Dacia Service Reset)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum