Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-03-03, 19:52
Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
babol 


Marka: Hyundai
Model: i20
Silnik: 1.0 T-GDi
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 25 Paź 2019
Posty: 81
Skąd: WLKP
Wysłany: 2020-05-30, 21:40   

Nie no warsztat z tych "dobrych" z Poznania - podobno. Byli rzeczowi i konkretni. Już sam nie wiem - coraz częściej zastanawiam się nad pozbyciem się kłopotu i kupnem zupełnie nowego auta :roll: To już się robi skarbonką bez dna a szarpanie się z mechanikami to ostatnia rzecz jaka mnie w życiu interesuje. Jestem raczej z tych mało technicznych - to naciągają mnie jak leci :roll: :mrgreen:

Tak to wygląda (dodałem gazu żeby przełączył się na LPG, na początku pracuje na benzynie): https://www.youtube.com/watch?v=uqoWd3n1sM8

Z zewnątrz: https://www.youtube.com/watch?v=Udu9uW7Vx38

P.S. - kostka z WC z powodu zwierzaków swego czasu wchodzących pod maskę ;)
Ostatnio zmieniony przez babol 2020-05-30, 21:46, w całości zmieniany 3 razy  
 
blondas16 


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 75 KM LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 34
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-05-31, 19:01   

Miałem podobny problem z falowaniem obrotów w Loganie z tym silnikiem. Link https://www.youtube.com/watch?v=AX2uZISc-Cw
Falowanie pojawiło się bez regulacji zaworów lub jakiejś konkretnej wymiany, występowało tylko na zimnym silniku, przyczyna i rozwiązanie nieznane, jeździł tak kilkanaście tysięcy km aż do sprzedania
PS kupił je ktoś z okolic Poznania, rocznik i silnik się zgadzają :P
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1874
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-31, 19:15   

Jak masz interfejs po BT zainstaluj apkę Torque na smartfonie i sprawdź jakie masz obroty na biegu jałowym. Według mnie nic niepokojącego po tych filmikach nie widzę. Te silniki na biegu jałowym maja obroty między 700 a 670 i można odczuć jakby obroty falowały ale to jest normalny objaw
 
babol 


Marka: Hyundai
Model: i20
Silnik: 1.0 T-GDi
Rocznik: 2022
Wersja: Comfort
Dołączył: 25 Paź 2019
Posty: 81
Skąd: WLKP
Wysłany: 2020-05-31, 20:48   

@blondas16 ja od Ciebie na pewno nie kupiłem - auto przyjechało Białegostoku ;)

@dudu$ Planuje zamówić jakiś interfejs z allegro po BT - wtedy rzeczywiście będę miał możliwość obadania tematu :)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3713
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-06-01, 07:30   

babol napisał/a:
@blondas16 ja od Ciebie na pewno nie kupiłem - auto przyjechało Białegostoku ;)

@dudu$ Planuje zamówić jakiś interfejs z allegro po BT - wtedy rzeczywiście będę miał możliwość obadania tematu :)

Kup interfejs iCare 3 i będziesz zadowolony. Było wałkowane w innym poście o programie DDT ALL.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
torreto-85@o2.p 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2014
Dołączył: 07 Wrz 2020
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-07, 21:31   

Czy wiecie jaka jest kolejność zapłonów w Loganie 2 1.2 16v z 2014 r.
1-3-4-2
czy
1-2-4-3?
ciężko odszukać taką informację.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-07, 21:44   

1-3-4-2.
 
torreto-85@o2.p 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2014
Dołączył: 07 Wrz 2020
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-08, 20:14   

Ok. A co jet źródłem tej informacji? Pytam bo muszę mieć 100% pewności
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-08, 22:00   

torreto-85@o2.p napisał/a:
co jet źródłem tej informacji?

Dodatek diagnostyczny do podręcznika serwisowego - MR390X9017B050.pdf, str. 8.
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 392
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2020-09-09, 07:03   

https://www.forum-clio.co...ic,26019.0.html
 
torreto-85@o2.p 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2014
Dołączył: 07 Wrz 2020
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-09, 08:36   

ok dziękuję. Ja ustawiłem luz wg załącznika i nie jest dobrze :( znaczny wzrost spalania. Dostać się do zaworów masakra (ale śrubkę za klimą da się wykręcić bez ruszania klimy), ale jak teraz to wyregulować?

Kąty.jpg
Regulacja luzu zaworowego-materiał z filmiku hiszpańskiego
Plik ściągnięto 480 raz(y) 128,74 KB

 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-09-09, 19:21   

Co to za dziwne procedury ustawiania zaworow w tym silniku? Ja ustawilem na mijanke czyli zawory sie mijaja na 1 to ustawiam na 4 potem 4-1 i 2-3 oraz 3-2 trochę grają na zimnym ale po 5min juz normalnie
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
TTramp 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 MPI LPG
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-12-28, 18:58   Regulacja zaworów

Dacia Dokker 1.6 benzyna + LPG założone własne
Przejechane 40 000 km z czego 35 000 na gazie

Gaziarz sprawdził mi luzy. Wyniki jak na założonym obrazku.

Proszę o info czy trzeba je regulować? czy jeszcze nie?
Albo jakie te wartości powinny być prawidlowe.

Powiem skromnie że się na tym kompletnie nie znam.

luzy.jpg
Plik ściągnięto 219 raz(y) 193,99 KB

Ostatnio zmieniony przez TTramp 2020-12-28, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-29, 17:04   

TTramp napisał/a:
1,6 MPI

MPi ma 8 zaworów na 4 cylindrach, więc ten obrazek to tak coś średnio pasuje...

Prawidłowe wartości dla tej jednostki - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=36634#36634 (to w tym temacie)

Cytat:
- wlot: 0,1-0,15 mm
- wylot: 0,25-0,30 mm - bez wymiany zaworów (0,20-0,25 mm - z wymianą zaworów)
Moment dokręcania nakrętki regulującej: 9 Nm.



Gdybyś miał jednak wersję 1.6 SCe - http://www.daciaklub.pl/f...1713403#1713403
Cytat:
Dolotowe: 0,26 do 0,34 mm.
Wydechowe: 0,29 do 0,35 mm.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2021-01-28, 20:22   

Przy regulacji zaworów nakręciłem po krótce jak powinna wyglądać regulacja zaworów w 1,2 16V D4F -->> https://youtu.be/Y208RcGe6OQ
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2021-01-28, 20:23, w całości zmieniany 4 razy  
 
Paweł T 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 sce lpg
Rocznik: 2018
Wersja: Confort
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-01-30, 23:16   

Jak zdiagnozować konieczność regulacji zaworów w 1,6 Sce? Sprawdzić kompresję czy jednak sprawdzać luz przy szklankach?
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1874
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-01-31, 00:31   

Paweł T napisał/a:
Jak zdiagnozować konieczność regulacji zaworów w 1,6 Sce? Sprawdzić kompresję czy jednak sprawdzać luz przy szklankach?


mogą występować problemy z paleniem zimnego silnika, silnik będzie nierówno pracował itp. Jaki masz przebieg na LPG? Jeżeli co najmniej 60tyś. km to umawiaj się na sprawdzenie luzu. Wiesz wszystko zależy też od tego jak dany silnik został złożony i wstępnie wyregulowany w fabryce. Z tego co pamiętam na forum był człowiek, któremu głowica padła po 40 tys km. Słyszałem też o przypadkach padnięcia głowicy przy przebiegu około 100tyś. km oraz 120tyś km. Kiedy miałem jeszcze Lodgy rozmawiałem z taksówkarzem, który na fabrycznym gazie przejechał 100tyś km i nic z zaworami nie robił i auto jeździło dalej. Nie chcę tez wprowadzać w błąd ale na forum, ktos sie wypowiadał, ze w firmie ma dokkery z tym motorem, które nalatane miały ponad 200tyś km na LPG i to chyba bez regulacji zaworów.
 
matiax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-02-01, 22:41   

Na razie wszystko w porządku. Po kontroli w serwisie żadna regulacja nie musiała być robiona bo wszystko jest w normie. 1.6 SCe z 2019r przebieg 34tyś. Od początku jeździ na gazie montowanym u dilera.
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1874
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-01, 22:54   

matiax napisał/a:
Na razie wszystko w porządku. Po kontroli w serwisie żadna regulacja nie musiała być robiona bo wszystko jest w normie. 1.6 SCe z 2019r przebieg 34tyś. Od początku jeździ na gazie montowanym u dilera.


Luz sprawdzali Tobie w serwisie ASO ? Ja niestety ze swoich doświadczeń z ASO Renault nie polecam ich i nie wierze w rzetelne wykonanie przeglądu czy naprawy. Nie raz były info na forum, że przerosła ich zwykła wymiana oleju albo chcieli po prostu zakombinować a co dopiero sprawdzenie luzu zaworowego. Oczywiście mogą zdarzyć się wyjątki.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-02-02, 14:00   

jeżeli sprawdzili luzy powinni mieć gdzieś zapisane wyniki jak ich nie dostałeś to mam zła informacje
 
Paweł T 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 sce lpg
Rocznik: 2018
Wersja: Confort
Dołączył: 25 Kwi 2018
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-03-03, 04:38   

Tylko, że w książce serwisowej nie przewidują okresowej regulacji luzu zaworowego w 1,6 Sce.
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1874
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-03-03, 16:47   

Paweł T napisał/a:
Tylko, że w książce serwisowej nie przewidują okresowej regulacji luzu zaworowego w 1,6 Sce.


Nie ma w książkach serwisowych Renault ani Dacii a w książce serwisowej Nissana juz jest i z tego co pamiętam, producent tego silnika zaleca sprawdzenie luzu zaworowego przy przebiegu 90tyś km jeżeli auto jeździ na benzynie. Co do gazu to interwał ten jest skracany o połowa albo i częściej. Wszystko zależy od tego jak jest wyregulowana instalacja. Jeżeli sprawdzisz sobie luz przy 40 tys km i wszystko będzie ok to , to można przyjąć ze kolejna regulacja może być przy 70-80tys km.
 
Krilan 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCE LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 32
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2021-05-01, 22:37   

Ktoś orientuje się jaki koszt regulacji luzu w 0.9Tce ? Domyślam się ,że trzeba odpinać łańcuch , wałek ? 100 zł czy bardziej 1000 zł ?
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 229
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-05-01, 23:28   Zawory

Koledzy mam pytanie czy w loganie 2 1,2 trzeba regulować zawory?jak tak to co ile km. Jeżdże na benzynie bez gazu
Pozdrawiam
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3679
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-02, 09:46   

Tak trzeba. Wystarczy co 100 tysięcy skontrolować.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne