Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2020-07-20, 13:36 Re: Temperatura płynu chłodniczego to nie temperatura silnik
Dymek napisał/a:
0 kresek: poniżej 25 ° C
1 kreska: 25 – 49.9 ° C
2 kreski: 50 – 74.9 ° C
3 kreski: 75 – 92.9 ° C
4 kreski: 93 – 102.9 ° C
5 kresek: od 103 ° C
Dla mnie mega wygoda. Nie muszę mieć wpiętego smartfona, by zobaczyć temp. płynu chłodniczego.
Po przejechaniu 40 km miałem na liczniku 3 kreski, czyli temp w zakresie 75-93 C. Na zewnątrz było 27 C. W aplikacji na smartfonie połączonego poprzez bluetooth z interfejsem wpiętym w gniazdo diagnostyczne auta temp. płynu wyniosło 77 C (kilka minut później). Natomiast blok silnika, miejsce nieprzykryte plastikami gdzieś obok sondy lambda, po styknięciu sondą z multimetru, miał wynik 122 C (po minucie czy dwóch).
Ostatnio zmieniony przez eio 2020-07-20, 13:38, w całości zmieniany 1 raz
Dymek, A możesz dac instrukcję jak to zrobić? W tamtym wątku jest bałagan. Do tego pisałeś o problemach.
Jedynym problemem jest rocznik samochodu a konkretniej- data produkcji samego licznika. Podobno licznik musi mieć oprogramowanie w wersji "14" lub wyższej a to podobno oznacza datę produkcji licznika od września 2017. W moim Sandero nie mogę tego włączyć, bo jest produkcyjnie z października 2017 a licznik pewnie sporo starszy. Także początek 2018 to "na dwoje babka wróżyła", ale w samochodach z 2019 i 2020 to już na pewniaka można to włączać, tym bardziej że kilka osób już włączało.
A instrukcją jest zdjęcie poniżej z ekranem ddt4all- jeżeli w zakładce "Configuration 2" program odczyta dane w lewej kolumnie (czyli Lecture), w pozycji "EngTemp_Present", to wystarczy w prawej kolumnie (Ecriture) wybrać "EngTemp is present" i zapisać. Natomiast jeśli lewa kolumna będzie cała na czerwono, to nie ma co próbować, bo licznik nie obsługuje tej opcji.
Ja mam Logana MCV II z 2016 roku. Mam ten sam problem. Czy zegary się różniły tylko softem? jeśli tak to za pomocą programu renolink można zgrać pamięć flash i eeprom oraz ponownie ją wgrać. Jeśli elektronika zegarów jest identyczna to wystarczy zgrać soft z nowszych zegarów i wgrać do starszych.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3968 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-30, 23:41
Trojan1000 napisał/a:
Czy zegary się różniły tylko softem? Jeśli elektronika zegarów jest identyczna to wystarczy zgrać soft z nowszych zegarów i wgrać do starszych.
Nie mam pojęcia czy to jest wykonalne... Już nawet myślałem o zakupie nowszych zegarów, bo chyba przebieg samochodu zapisywany jest gdzieś indziej? Swoją drogą wiadomo, że elektrycznie bez problemu współpracują zegary z Clio i wszystko jest wtedy wyświetlane, tylko mechanicznie już nie za bardzo...
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3968 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-07, 19:11
Trojan1000 napisał/a:
...za pomocą programu renolink można zgrać pamięć flash i eeprom oraz ponownie ją wgrać. Jeśli elektronika zegarów jest identyczna to wystarczy zgrać soft z nowszych zegarów i wgrać do starszych.
Próbowałeś coś działać w tym temacie? Czy na pewno ten programik umożliwi wgrywanie softu? Będę w posiadaniu nowych zegarów "w celach naukowych" i ten temat mnie interesuje...
Dziś mój kolega użyczył mi Dacie abym mógł zgrać soft z jego zegarów. Auto rocznik 2018 więc teoretycznie da się włączyć temperaturę cieczy. Faktycznie w jego zegarach dało się zmienić opcję aby był wskaźnik teoretycznie włączony. Niestety na ekranie komputera pokładowego niewidać wskaźnika temperatury.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3968 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-23, 10:29
Trojan1000 napisał/a:
Dziś mój kolega użyczył mi Dacie abym mógł zgrać soft z jego zegarów. Auto rocznik 2018...
Dziwne... czy aby na pewno procedura była właściwa i zegary "przyjęły" rozkaz? Robiłem to już kilka razy i zawsze, gdy ta opcja była w ogóle dostępna w programie ddt4all, to zegary przyjmowały tą zmianę (po kliknięciu przycisku "Aknowledge modifications") i ponownym włączeniu stacyjki i silnika. Ja mam luzem nowe zegary z lutego 2019 i chciałbym trochę zgłębić temat różnic softu. Ponoć istotna jest wersja softu widoczna na etykiecie zegarów- do zadziałania tej opcji wymagana jest minimum wersja V14.00. Moje zegary z września 2017 mają jeszcze V13.00 a zegary z lutego 2019- V16.00.
Pytanie do wszystkich zorientowanych- czy tablica zegarów niepodłączona do instalacji samochodu (z podpiętym jedynie zasilaniem) daje możliwość podłączenia się do niej programatorem? Czyli sytuacja- zegary na stole z podłączonym zasilaniem i interfejsem podpiętym po CAN?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-02-23, 11:02, w całości zmieniany 5 razy
Niby wszystko poszło tak jak miało. Możliwe że te zegary to jakaś wersja "przejściowa". Najłatwiej zgrać soft z zegarów które są zamontowane w aucie. Trzeba poprosić kogoś kto ma w miarę nową Dacię.
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2021-03-27, 08:19
RobertK napisał/a:
Mam taki odczyt w moim DUSTER 2017 chyba nie można aktywować temp , czy coś robię zle ?
At the bottom of the picture the scan result shows you are connected to Radio CAN.
The cluster ecu is located on the vehicle CAN.
remove your adapter
The cluster version must be 14.00 or higher for the water temperature.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-06-04, 00:00, w całości zmieniany 4 razy
Na chwilę obecną na ogrzewanie nie mogę narzekać, wręcz mogę zaryzykować stwierdzenie, że jest chyba bardziej wydajniejsze niż w moim poprzednim samochodzie. Staram się, aby przejeżdżone odcinki były minimum 5 - 6 km, aby silnik złapał temperaturę, nawet jak do celu mam dużo krótszy dystans. Samochód jest eksploatowany głównie w mieście, dlatego staram się zadbać o dobrą kondycję silnika i unikać jazdy na bardzo krótkich odcinkach rzędu ok. 2km na zimnym silniku.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-24, 10:17
michal22 napisał/a:
Na chwilę obecną na ogrzewanie nie mogę narzekać, wręcz mogę zaryzykować stwierdzenie, że jest chyba bardziej wydajniejsze niż w moim poprzednim samochodzie. Staram się, aby przejeżdżone odcinki były minimum 5 - 6 km, aby silnik złapał temperaturę, nawet jak do celu mam dużo krótszy dystans. Samochód jest eksploatowany głównie w mieście, dlatego staram się zadbać o dobrą kondycję silnika i unikać jazdy na bardzo krótkich odcinkach rzędu ok. 2km na zimnym silniku.
5-6km to i tak jest za mało aby silnik się dobrze nagrzał. Oczywiście złapie temperaturę pracy czyli 80-86 st. C ale trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że jest to temperatura płynu chłodzącego a ważniejszym parametrem jest temperatura oleju która będzie optymalna po przejechaniu dobrych 15km. Co do samego spalania to u mnie niestety ostatnio idzie ono w górę. Zrobiło się zimniej, co jakiś czas kontroluję temperaturę silnika ( przez OBDII) i trzyma sie ona w granicy 82-86 st. C co wpływa właśnie na wzrost spalania i komputer pokazuje mi cały czas lekko poniżej 10l/100km . Jazda oczywiście tylko dużym mieście - Warszawa
5-6km to i tak jest za mało aby silnik się dobrze nagrzał. Oczywiście złapie temperaturę pracy czyli 80-86 st. C ale trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że jest to temperatura płynu chłodzącego a ważniejszym parametrem jest temperatura oleju która będzie optymalna po przejechaniu dobrych 15km. Co do samego spalania to u mnie niestety ostatnio idzie ono w górę. Zrobiło się zimniej, co jakiś czas kontroluję temperaturę silnika ( przez OBDII) i trzyma sie ona w granicy 82-86 st. C co wpływa właśnie na wzrost spalania i komputer pokazuje mi cały czas lekko poniżej 10l/100km . Jazda oczywiście tylko dużym mieście - Warszawa
Tak jak napisałem, te przejazdy 5-6 km to są odcinki minimum i są one z pewnością mniejszym złem niż te odcinki ok. 2 km. Zdarzają się też i odcinki pokonywane jednorazowo rzędu 10 - 15 km.
Kontroluję tak jak Ty temperaturę płynu chłodzącego na telefonie przez złącze OBDII, przynajmniej wiadomo, jak szybko nagrzewa się silnik i czy termostat jest sprawny. Brak wskaźnika temperatury silnika jest niestety wadą, ale kupując Daćkę byłem tego świadomy i trzeba jakoś sobie radzić. Generalnie na razie jestem z tego samochodu zadowolony, oby tak dalej.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2021-12-24, 11:33
michal22 napisał/a:
Kontroluję tak jak Ty temperaturę płynu chłodzącego na telefonie przez złącze OBDII, przynajmniej wiadomo, jak szybko nagrzewa się silnik i czy termostat jest sprawny. Brak wskaźnika temperatury silnika jest niestety wadą, ale kupując Daćkę byłem tego świadomy i trzeba jakoś sobie radzić.
Temp. płynu możesz sobie aktywować, bo masz zegary młodsze niż z 2017 r.
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-12-24, 11:36, w całości zmieniany 1 raz
Temp. płynu możesz sobie aktywować, bo masz zegary młodsze niż z 2017 r.
Dzięki za tą informację, ale samochód jest jeszcze 2 miechy z małym hakiem na gwarancji, a ja jestem za cienki na takie operacje. Po gwarancji przy korzystniejszych warunkach pogodowych (samochód garażowany pod chmurką) będę musiał się uśmiechnąć do syna, może będzie w stanie dokonać kilku zmian ddt4all. Na razie używam apki Olivia Drive, gdzie mam dodatkowo oprócz temperatury cieczy chłodzącej kilka innych przydatnych informacji na bardzo czytelnym i przyjaznym interfejsie, więc dramatu nie ma.
Życzenia Zdrowych i Spokojnych Świąt dla wszystkich forumowiczów.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2021-12-24, 13:49, w całości zmieniany 2 razy
To użyj apki Car Scanner i włącz temperaturę płynu chłodnicznego. To tylko 3 kreski w menu komputera. Jedna kreska to wiadomo, dwie kreski coś powyżej 50* i trzecia kreska włącza się koło 80. Co ciekawe temperatura oleju łapie szybko roboczą. Jak auto złapie 80* to olej ma już tylko 5-6* mniej. Generalnie po mieście jeśli chodzi o jeżdżenie teraz po śniegu to w 10l LPG moja żona się nie mieści.
To użyj apki Car Scanner i włącz temperaturę płynu chłodnicznego. To tylko 3 kreski w menu komputera. Jedna kreska to wiadomo, dwie kreski coś powyżej 50* i trzecia kreska włącza się koło 80. Co ciekawe temperatura oleju łapie szybko roboczą. Jak auto złapie 80* to olej ma już tylko 5-6* mniej. Generalnie po mieście jeśli chodzi o jeżdżenie teraz po śniegu to w 10l LPG moja żona się nie mieści.
Z Car Scanner nie chciał mi się połączyć, może dlatego, że była to wersja darmowa.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.0 sCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 27 Mar 2022 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-04-03, 17:14 Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej
Witajcie,
Nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie a w saunie chciałbym mieć podgląd na temperaturę chłodziwa. Ktoś jakiś rozwiązał ten problem? Czy ewentualnie uniwersalny komputer podłączany pod OBD da radę?
Ale coś takiego zastosować niż przegrzać ewentualnie silnik.
Jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony przez kielon 2022-04-03, 17:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum