Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2020 Posty: 122 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-02-15, 10:02
ptakooo napisał/a:
p.s. pytanie z innej beczki - czy można dołożyć buzzery do sygnalizatorów martwego pola BSW? Czy BSW można przeprogramować tak, aby czujniki BSW spełniały dodatkowo funkcję czujników ruchu poprzecznego RCTA? (BSW działa bodajże od 30km/h więc zmiana tego parametru na 0 km/h powinna poskutkować zasygnalizowaniem wykrycia ruchu lub pojawienia się przeszkody w strefie obsługiwanej przez czujnik?
Wszystkie odpowiedzi - nawet na pytania, których jeszcze nie wymyśliłeś - znajdują się w przyklejonym u góry tego działu temacie - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15189
Ma ktoś może poprawną ścieżkę dla komputera spalania w Sandero II Tce 100 LPG?
znalazłem tylko ogólnę włączenie tego. W Dusterze 2 wybiera się jeszcze rodzaj paliwa.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Czajo 2021-02-23, 15:28, w całości zmieniany 1 raz
http://www.daciaklub.pl/f...1812081#1812081 - nie wygląda, żeby było coś jeszcze, ale z drugiej strony skoro silnik jest ten sam, co w dusterze, to i opcje powinny być takie same. Sprawdź po prostu w swoim aucie obie opcje i daj znać co znalazłeś (:
dziś byłem, dziś włączyłem, ale pokazuje średnią prędkość 299 Km/h I szacunkowy zasięg 2130 km Podejrzewam, że się ustawi za jakiś czas ;) Ubolewam nad opcją możliwości przełączenia komputera spalania w odczyt benzyny i gazu tak jak jest w dusterach
@edit: ktoś próbował zmieniać ustawienia z innego ECU?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Czajo 2021-02-24, 08:35, w całości zmieniany 1 raz
Funkcja spalania w trybie LPG włączona .Prawidłowa ścieżka do zmian to
XJD-DUSTER 2>>CLUSTER/TDB>>CLUSTER V 6.08>>ECRANS CONFIGURATION>>CONF PRESTATIONS VEH>>ZMIENIÆ CARBURATIONTYPE_CF Z PETROL NA PETROL/GPL
Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1,6 dci
Rocznik: 2013
Dołączył: 14 Mar 2021 Posty: 1 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-03-14, 12:29
Witam serdecznie
Zakupiłem oryginalny program i kabel renolink wszystko działa ok.
Zainstalowałem sobie również program ddt4all i mam problem bo nie może mi się połączyć z interfejsem. Kabel od renolinka czyli obdlink sx
Czy do ddtl4all potrzeba jakiś inny kabel.
Będę bardzo wdzięczny za poradę.
Conf_2 Prestations IHM -> Clock_CF -> wybieramy "Clock displayed and set / RTC ON" klikamy na żółtym polu "Clock" klikamy na żółtym polu "Save"
Tam jest jeszcze drugi zegar - nazwany chyba jako CAN... próbował ktoś?
Poza tym mam jeszcze pytanie o ten RCT: on działa "razem z radiem"? (czy ustawienie godziny jest z poziomu medianav?), czy to niezależny zegar? Na filmikach widziałem, że ktoś go ustawiał ręcznie z poziomu przycisków na kierownicy...
Jutro będę próbował szczęścia apką androidową...
Ciekawi mnie, czy dałoby się gdzieś z modułu GPS wyciągnąć wskazanie wysokości?
_________________ kle, kle, kle... 12s do setki ;]
No i stało się... tylko ten zegarek mnie drażni - bo pokazuje inną godzinę, niż jest na ekranie na konsoli (nie da się ustawić dokładnie identycznej godziny - zawsze ucieknie gdzieś niecała minuta). Poza tym zaczął mnie bombardować straszną ilością komunikatów... nawet o niezablokowanych szybach tylnych
_________________ kle, kle, kle... 12s do setki ;]
No właśnie nic nie namieszałem. Wyłączyłem tylko sprzężenie tylnej wycieraczki z biegiem wstecznym, włączyłem termometr i zegar. Do zegara podchodziłem 3 razy, to testowałem też wersję z CAN, ale że pokazywał tylko godzinę 0:00, to odpuściłem. Gdyby ECU przechowywał gdzieś centralnie wartości zegara, można by ładnie zsynchronizować oba. MediaNav ma opcję nastawiania z automatu i fajnie by było, gdyby zegar na tablicy brał wartość z tego samego źródła. Wszystko robiłem przez Ecu Tweakera, jedyny laptop jaki mam jest na Viście, ma ze 13 lat i obawiałbym się o stabilność działania programu.
_________________ kle, kle, kle... 12s do setki ;]
Ciekawe są te dostępne opcje, na chwilę obecną chciałbym tylko włączyć doświetlanie zakrętów.
Tu moje pytanie nie związane z tematem - ale czy to ogarnę przy pomocy CLIP-a?
Witam .
Mam pytanie , jak aktywować wskażnik temperatury silnka/cieczy w DUSTER I 2017 ,
aktywowałem podświetlanie , zegar temp w MN ale po połączeniu tego nie mogę zmienić ?
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 12V TCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 07 Kwi 2021 Posty: 4 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-04-07, 11:51
Hej, połączyłem się przez ddt4all z Dacia Sandero II poprzez interface:
I. iCar Pro Vgate WiFi - ID49(przedstawia sie jako ELM327 v2.1) oraz
II. Viaken STN1170v3 USB(przedstawia sie jako ELM327 V1.3a).
Pytanie:
1. spotkałem się z wieloma opiniami, że wersja v2.1 to fake version, ale czytałem, że iCar Pro ma prawdziwą wersję firmware v2.1 - czy to prawda? Sprawdzę na czasie co powie apka ELM327 Identifier.
2. w ddt4all po przeskanowaniu modułów na liście wykrytych widzę dwa na czerwono z opisem "not perfect match": [BCM/UCH] oraz [ECM/Injection] - czy to oznacza, że lepiej nie używać tych modułów? czy np. mogę odczytać z nich błędy albo bloki pomiarowe? o ile takie opcje będą dostępne. Screean:
3. zauważyłem, że przy połączeniu przez Viaken STN1170v3 nie miałem na liście ECU - Airbag, oraz w logu z "test ELM-a" dla poniższych komend zamiast ok było niepowodzenie:
v1.4 ATCEA [Niepowodzenie]
v1.4 ATCEA 01 [Niepowodzenie]
czy modyfikacja: "For Media CAN (CAN Line 2) on STN1170, ELS27: Connect OBD pin 3 with 13 and 11 with 12" spowodowałaby, że moduł Airbag byłby dostepny rowniez na kablu Viaken?
Ponizej dodaje logi z testów obydwu interfejsów.
4. czy dla interface iCar Pro trzeba robić modyfikację z mostkowaniem pinów 3 z 13 i 11 z 12?
ddt4all test ELM-a for iCar Pro WiFi Id49 vs Viaken STN1170v3.zip Test ELM-a wykonany w ddt4all dla Icar Pro Wifi oraz Viaken STN1170v3
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 12V TCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 07 Kwi 2021 Posty: 4 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-04-08, 11:26
Z racji, że nie mam już dostępu do edycji postu dodam kolejny z odp.:
Ad.1. Sprawdziłęm w appce "ELM327 Identifier" i faktycznie iCar Pro Vgate WiFi ID49 wspiera wszystkie wersje do 2.1 zgodnie jak na screean:
Ad.3. Viaken STN1170v3 mam w wersji 1.3a ale na stronie ScanTool.net jest aktualizacja kompatybilna z tym kabelkiem która podnosi wersję kompatybilności do 1.4b. Wgram i przy najbliższej okazji dam znać czy po aktualizacji firmware kabel zacznie wykrywać ECU Airbag (ale jak komuś przychodzi do głowy dlaczego ten kabelek nie widzi modułu Airbag a iCar widzi to proszę o wskazówki).
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-08, 11:44
...kuba... napisał/a:
4. czy dla interface iCar Pro trzeba robić modyfikację z mostkowaniem pinów 3 z 13 i 11 z 12?
Jeśli już, to na pewniaka opcjonalnie crossy- pin 6 na 13 a pin 14 na 12, ale to tylko wtedy, gdy chcemy "zobaczyć" urządzenia podpięte pod magistralę Multimedia CAN (np MediaNav).
Skąd info, że iCar Pro obsługuje cokolwiek dodatkowo na pinach 3 i 11?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-04-08, 11:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 12V TCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 07 Kwi 2021 Posty: 4 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-04-08, 16:09
Dymek napisał/a:
Skąd info, że iCar Pro obsługuje cokolwiek dodatkowo na pinach 3 i 11?
To info jest zawsze na końcu loga który otrzymuje po wykonaniu "Test Elm-a" w programie ddt4all. Jest odnośnie STN11xx, stąd pytanie, czy dla iCar Pro coś by to zmieniło? - pełny log w paczce 3 posty wyżej. A dokładniej jest tak:
Cytat:
Note for STN11xx -interfaces:
Check the STN firmware update on www.scantool.net/scantool/downloads/
For Media CAN (CAN Line 2) on STN1170, ELS27: Connect OBD pin 3 with 13 and 11 with 12.
Ostatnio zmieniony przez ...kuba... 2021-04-08, 16:16, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum