Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 106 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3676 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-17, 14:12
villager napisał/a:
Podobno ukraińskie Vesty są mocne.
Zgadza się. Ja właśnie zainwestowałem w również polecaną ostatnio markę GROM (Korea).
LINK
Sentyment- koreańskie akumulatory montowane kiedyś w Daewoo to były najtrwalsze akumulatory jakie kiedykolwiek miałem...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-01-17, 14:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 106 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3676 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-13, 14:38
michal22 napisał/a:
Dymek Czy po wymianie akumulatora masz cały czas wypiętą wtyczkę przy klemie minusowej?
Nie, nie- ja tak tylko chwilowo jeździłem, gdy testowałem stary aku i system ładowania, może ze 2 tygodnie. Jak wyszło, że to akumulator niedomaga i nawet tuż po cudowaniu dobrym prostownikiem nie osiąga więcej jak 12,6V po prostu go wymieniłem.
Obecnie mam wszystko podpięte jak fabryka chciała
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-05-13, 14:46, w całości zmieniany 2 razy
Dymek Dzięki za info, myślałem, że dłużej tak jeździłeś, ale dzięki Twoim wpisom spróbowałem też ją wypiąć.
Ja spróbuję docelowo na stałe mieć wypiętą tą wtyczkę, chyba nie powinno nic się dziać niepokojącego, przez ponad miesiąc jeżdżąc tak na razie jest spokój.
Jest to mój pierwszy samochód z start/stop i inteligentnym systemem ładowania i jakoś mi to nie pasuje. Jestem zwolennikiem standardowego ładowania akumulatora przez alternator w samochodzie i od czasu do czasu samemu podładować akumulator, aby płyty się za szybko nie zasiarczały.
Mam cichą nadzieję, że ten akumulator ze 2 lata może mi jeszcze wytrzyma. Następny zakupię chyba ten sam, co Ty zakupiłeś, ma bardzo fajne opinie.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-05-13, 20:21, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 106 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3676 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-05-18, 10:04
nowy napisał/a:
Prezes napisał/a:
Lipa trochę.. dziś sprawdziłem i moim Dusterem na jedynce rozrusznikiem mogę jechać
Niedawno miałem jakiś zwariowany dzień wpadam do samochodu 3 razy przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje. Wtedy uświadomiłem sobie, że nie wcisnąłem sprzęgła, a samochód na biegu. Oznacza to jednym słowem zabezpieczenie przed nagłym uruchomieniem. Może ma to związek z funkcją SS. Z ciekawości sprawdzę dzisiaj jak nie zapomnę...
Odgrzewam, bo akurat miałem okazję sprawdzić- Sandero 2017 TCe90 bez protestów kręci rozrusznikiem na biegu, bez wciskania sprzęgła, więc skoro rocznik 2019 nie kręci to coś musieli zmodyfikować.
Lipa trochę.. dziś sprawdziłem i moim Dusterem na jedynce rozrusznikiem mogę jechać
Niedawno miałem jakiś zwariowany dzień wpadam do samochodu 3 razy przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje. Wtedy uświadomiłem sobie, że nie wcisnąłem sprzęgła, a samochód na biegu. Oznacza to jednym słowem zabezpieczenie przed nagłym uruchomieniem. Może ma to związek z funkcją SS. Z ciekawości sprawdzę dzisiaj jak nie zapomnę...
Odgrzewam, bo akurat miałem okazję sprawdzić- Sandero 2017 TCe90 bez protestów kręci rozrusznikiem na biegu, bez wciskania sprzęgła, więc skoro rocznik 2019 nie kręci to coś musieli zmodyfikować.
chyba od 2018 jest nakaz stosowania blokady uniemożliwiającej rozruch bez wciśniętego sprzęgła.
chyba od 2018 jest nakaz stosowania blokady uniemożliwiającej rozruch bez wciśniętego sprzęgła.
Ale chyba tylko wtedy, kiedy jest zapięty bieg. Na luzie, bez sprzęgła, auto z 2022 odpala bez problemu.
Prawdopodobnie trzymałeś nogę na hamulcu. To też wystarcza (tak właśnie odpalam). W Sandero III bez hamulca lub sprzęgła nie odpali, więc dziwne by było, że Duster to robi.
chyba od 2018 jest nakaz stosowania blokady uniemożliwiającej rozruch bez wciśniętego sprzęgła.
Ale chyba tylko wtedy, kiedy jest zapięty bieg. Na luzie, bez sprzęgła, auto z 2022 odpala bez problemu.
Prawdopodobnie trzymałeś nogę na hamulcu. To też wystarcza (tak właśnie odpalam). W Sandero III bez hamulca lub sprzęgła nie odpali, więc dziwne by było, że Duster to robi.
Nie, bez sprzęgła, bez hamulca. Wkładam kluczyk, przekręcam, czekam aż przejdzie test systemu i odpalam.
Ostatnio zmieniony przez 667 2022-05-18, 14:38, w całości zmieniany 1 raz
Skoro bez hamulca, to widocznie jest różnica między Dasterem a Sandero. Druga opcja jest taka, że ja mam bezkluczykowy dostęp. Więc może te zabezpieczenia są tylko po to, żeby przez przypadek nie wcisnąć guzika. Przekręcić kluczyk przez przypadek jest jednak trudniej.
Skoro bez hamulca, to widocznie jest różnica między Dasterem a Sandero. Druga opcja jest taka, że ja mam bezkluczykowy dostęp. Więc może te zabezpieczenia są tylko po to, żeby przez przypadek nie wcisnąć guzika. Przekręcić kluczyk przez przypadek jest jednak trudniej.
I chyba właśnie z tym jest to związane. Ja mam auto bez tego systemu, ale jak byłem na jeździe próbnej, to dostałem z systemem bezkluczykowym i faktycznie, tam bez sprzęgła nie zapalał.
Witajcie, mam problem z akumulatorem w mojej 11 miesięcznej Dacii. Akumulator to 60Ah 640A prądu rozruchowego w obudowie L2. Jakiś czas temu wyświetlił mi się komunikat o tym , że akumulator jest rozładowany. Zaopatrzyłem się w tester i ładowarkę i przystąpiłem do diagnozowania. SOH poniżej 50%, SOC 98%, tester sugeruje wymianę akumulatora. Ładowarkę mam Noco Genius 10, akumulator naładowany na full, użyty 3x tryb repair, ale SOH ledwie 61% i dala komunikat o wymianie akumulatora. Czy ktoś z szanownych Kolegów przerabiał podobny temat z tak młodą baterią? Za chwilę mam pierwszy przegląd gwarancyjny i zastanawiam się czy go nie zgłosić.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 106 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3676 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-02, 08:22
Salamanca napisał/a:
...akumulator naładowany na full, użyty 3x tryb repair, ale SOH ledwie 61% i dala komunikat o wymianie akumulatora.
Upewniam się- naładowałeś na full akumulator, który był odłączony od instalacji samochodu i po tym ładowaniu (jeszcze bez podpinania do samochodu) masz takie wskazania SOH?
Jeśli tak, to akumulator do zgłoszenia i wymiany. I to nawet bez czekania na przegląd.
w moim aucie po 9 latach padł akumulator , jeździł od samego początku. gość w sklepie tylko z akumulatorami powiedział że widoczne mam dobrą instalację i dobrze złożoną że tak długo działał akumulator. mówił również że toyoty maja dobre instalacje elektryczne i gdyby w Polsce jeździły tylko toyoty to musiałby zwinąć interes
inna sprawa to może dobry od samego początku akumulator tez swoje robi
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 916 Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-01-02, 09:27
Akumulator w Skodzie Felicii wymieniałem 12 letni
W Dacii Logan padł po 13 latach.
W Skodzie Fabii podładowałem pierwszy raz akumulator po 9 latach, ale przed sprzedażą stał 2 miesiące na dworze w tym na mrozie a przed odstawieniem auto robiło krótkie odcinki po osiedlu.
W sumie nie mam złych doświadczeń ze stanem elektryki w autach z 3 różnych 10-leci.
Ale może kluczem za każdym razem było to że auta nie były skomplikowane i proste wyposażenie ...
Dokładnie tak, odłączony, naładowany na SOC 98% (więcej nie weszło na testerze) i SOH 61%. Myślę, że lepszej ładowarki na rynku nie ma niż NOCO, wykonałem kilka razy repair po naładowaniu i SOH ani drgnie wyżej. Zgłaszam dodatkowo akumulator w takim razie, przegląd i tak w tym tygodniu mam zaplanowany. Dzięki
_________________ Pozdrawiam,
Salamanca
Ostatnio zmieniony przez Salamanca 2023-01-02, 10:47, w całości zmieniany 1 raz
toyoty maja dobre instalacje elektryczne i gdyby w Polsce jeździły tylko toyoty to musiałby zwinąć interes
Hehe, sąsiad miał aurisa 1 gen., a potem 1 gen. FL. W obu notorycznie paliły mu się żarówki z przodu, przerobił wszystkie marki, i te droższe i tańsze, nie pomagało :)
Salamanca Też mogę napisać he he he.Miałem kilkanaście lat corollę - żadnych problemów z elektryką, żarówki mijania wymieniałem rzadko, drogowych nigdy, z tyłu prawie nigdy.
U mnie w Peugeocie 306 1.9d (wersja wyposażenia ABC, czyli Absolutny Brak Czegokolwiek, jedynie zegarek na prąd) akumulator (Eurostart) wytrzymał 10,5 roku. A i tak pewnie skróciłem jego żywotność, bo przed mrozami nie podładowałem, a samochód długo stał.
A jeśli chodzi o Toyotę, to w tych bardziej współczesnych wykończenie zalatuje tandetą bardziej niż w Dacii. Na każdym kroku widać już oszczędności i przerost formy nad treścią.
A jeśli chodzi o Toyotę, to w tych bardziej współczesnych wykończenie zalatuje tandetą bardziej niż w Dacii. Na każdym kroku widać już oszczędności i przerost formy nad treścią.
Mam odmienne wrażenie. A mam dacię , czasem siedzę w toyocie.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1136 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-03-21, 18:42
EBmazur napisał/a:
Cytat:
A jeśli chodzi o Toyotę, to w tych bardziej współczesnych wykończenie zalatuje tandetą bardziej niż w Dacii. Na każdym kroku widać już oszczędności i przerost formy nad treścią.
Mam odmienne wrażenie. A mam dacię , czasem siedzę w toyocie.
Wg mnie jeśli ta kwestia w ogóle poddawa jest pod dyskusję, to źle świadczy o toyocie ;)
Ja zdania nie mam; nie przeszkadza mi corolla, nie przeszkadza duster. Ale obu wewnątrz daleko do mojego classica 1.6 16v RTE z 99r, scenic-a 1.9dci RT z 00r czy laguny 2.2dci privilige z 03r ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-03-21, 18:43, w całości zmieniany 1 raz
Mam pytanie, czym grozi odłączenie akumulatora w Dacia Sandero Stepway 3 na kilka-kilkanaście godzin ?
Czy da się potem uruchomić auto, czy się coś rozprogramuje ?
Czy konieczne jest podpięcie akumulatora podtrzymującego na czas odłączenia głównego akumulatora ?
Chciałbym odłączyć akumulator i go podładować ładowarką, bo kilka dni temu pojawił mi się komunikat "Ładowanie akumulatora".
Komunikat zniknął po około 15 km jazdy, niby teraz jest OK, ale wolałbym go podładować bo nie wybieram się w najbliższym czasie gdzieś na dłuższą trasę w którem mógł by się lepiej naładować, tylko krótkie trasy będę jeździć.
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2023-10-21, 16:31, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum