Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3963 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-22, 13:46
To, że używamy spoiwa bezołowiowego jest rzeczą naturalną. W produkcji elektronicznej Pb jest wycofane od wielu lat. A w tym wypadku w zupełności wystarczą stopy o temperaturze topienia 230-240*C, choćby standardowy SN99Cu1.
Wczoraj też dopadła mnie ta przypadłość w mojej MCV, po starcie wywietrzyłem samochód, po czym zamknąłem okna, włączyłem klimatyzację i maksymalny nawiew. Niestety wbrew oczekiwaniom w kabinie nie zrobiło się chłodniej. Zauważyłem, że nie świeci mi się kontrolka klimatyzacji, więc zacząłem nią klikać, ale nie reagowała, pokręciłem prędkością nawiewu i zreflektowałem się, że nie działają niskie biegi.
Sytuacja wygląda tak, że nadmuch działa tylko na 4 biegu. Przy czym klimatyzacja sygnalizuje działanie na pierwszych trzech biegach (słychać zaskakujące sprzegięłko i prace sprężarki), na ostatnim dioda gaśnie, ale czuć, że przez chwilę wydmuchuje zimne powietrze.
Sprawdziłem bezpieczniki F39 i F36, działają.
Chciałem obadać przekaźnik oznaczony tu jako 233
ale nie bardzo zgadza mi się to z tym co zastałem u siebie pod maską w komorze z przekaźnikami/bezpiecznikami (patrz załącznik przekazniki).
Który przekaźnik wymaga sprawdzenia? Czy mogę je bezkarnie wyciągać czy może najpierw rozpiąć akumulator? Mogę sprawdzić tylko przez podmianę, bo brak sprawnego miernika
Próbowałem też zlokalizować rezystor pod nogami kierowcy, po zdjęciu tapicerki znalazłem jakąś białą wtyczkę po lewej ale strasznie dużo przewodów miała, po za tym na forum znalazłem, że powinna być gdzieś po prawej. Trafiłem więc na coś takiego (patrz załącznik rezystor). Czy to to? Jak się do tego dobrać?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2020-07-03, 07:23
Tak to jest to.
Jak się dobrać? Wypiąć wtyczkę, zdemontować rezystor. Śruba tam nie ma, więc może zatrzaski. A jak nie to przesuwasz w górę lub w dół ( tak wynika że zdjecia)
https://www.google.com/se...=hdS11_V1cBG0ZM
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Jeszcze zanim zacznę grzebać przy rezystorze (pewno dopiero po weekendzie zorganizuje nowy), to pytanie czy jeśli jednak niesprawny byłby przekaźnik, to czy nadmuch też działał by tylko na czwartym biegu czy nie działał by w ogóle?
Po wyjęciu trzeba odkręcić jedną śrubę która trzyma opornicę (torx ale nie wiem dokładnie jaki, bo bity mam nie ostemplowane, bardzo zbliżony do imbusa), po czym przesunąć całość w bok i już można wysunąć.
Wysłany: 2020-10-18, 15:28 Problem z nawiewem i klimą
Dacia Logan MCV 2007 1,6 MPI 87KM
1. Klima nie działa w ogóle
2. Nawiew nie działa na pozycjach 1-3, na pozycji 4 działa
3. Dioda z AC świeci na pozycji nawiewu 1-3, na pozycji 4 nawiewu gaśnie ale za to włącza się nawiew
Bezpieczniki sprawdzone
Prosze o pomoc gdzie szukać rozwiązania, dzikuje
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2018 Posty: 41 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2022-10-26, 17:41
Czy możecie podzielić się wiedzą w zakresie montażu opornicy? Gdy próbuję zamontować opornicę (wymiana na nową, w starej przepalił się bezpiecznik termiczny) to po włożeniu do kanału śruba na torxa którą wcześniej wykręcałem przy demontażu nie utrzymuje całości. Opornica wypada!. Czy ona powinna trzymać się w gnieździe smodzielnie a śruba ją tylko zabezpieczać? W moim przypadku gdy wkładam opornicę to nie znajduję punktów bądź sposobu na jej wpięcie. Kupiony zamiennik odpowiada wymiarami i kształtem oryginałowi. Auto jak w opisie pod nickiem.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2018 Posty: 41 Skąd: Słupsk
Wysłany: 2022-10-26, 18:23
Rozkminiłem, może się przyda, opornicę włożyć do gniazda i przesunąć całość w gnieździe w lewo (w kierunku grodzi silnika). Śrubka służy tylko do zabezpieczenia przed ponownym przesunięciem w czasie jazdy.
Przeglądałem te posty u mnie wygląda to całkiem inaczej.Po wyjęciu opornicy ma ona pięć wyjść nie tak jak na schematach cztery.Schematy bezpieczników w przedziale pasażerskim i komorze silnika są całkiem inne niż te podane na forum.Opornica wygląda jak mała chłodniczka i nie posiada rezystora.
Nie znalazłem schematów elektrycznych do dustera II generacji, ale w tych od logana/sandero II faza 2 - NT8703 - jest automatyczna klimatyzacja i w niej występuje moduł podobny do tego co opisujesz - element 1023:
Dzięki za odpowiedż kol.laisar ale u mnie jest klima manualna.Brak jest 1,2,i 3 biegu wentylatora nagrzewnicy,na 4 chodzi.Po wyciągnięciu opornicy okazało się żę wygląda całkiem inaczej niż w innych samochodach.Nie posiada opornika(rezystora) przy sobie.Wydaje mi się żę znajduje się gdzieś osobno.Pod kierownicą obok gazu jest czujnik ale to raczej od temp.klimy.Dodam żę do opornicy nie dochodzi napięcie po włączeniu 1,2,3,biegu.Przełącznik jest sprawny po podłączeniu napięcia do niego na krótko napięcie przekazuje 1,2,3,działa,lecz nie dochodzi do opornicy.Myślę że przełącznik daje napięcie na przekażnik (wszystkie sprawdzone w obu skrzynkach) lecz jest chroniony przez rezystor który nie wiem gdzie się znajduje.
Nie trzeba mieć automatycznej klimatyzacji, żeby mogło występować elektroniczne sterowanie wentylatorem. Napisałem tylko, że akurat w tamtych, dostępnych schematach, jest taki zestaw. Tradycyjna opornica, wspominana wcześniej w tym temacie, była podłączona 4 przewodami. A to co opisujesz - 5 przewodów - wygląda właśnie na sterowanie elektroniczne.
Może byłoby trochę prościej, gdybyś załączył jakieś fotki, albo chociaż linki do takowych...
Znalazłem dwa przekażniki pod kierownicą w osobnej puszce które są od opornicy(sprawdziłem przejście przewodów od kostki opornicy do przekażników) Jednak przewody od przełącznika dmuchawy nie dochodzą do tych przekazników (bezpośrednio) ponieważ ich nie uruchamiają,napięcie nie dochodzi.Myślę że może być jakiś sterownik dlatego szukam schematu.Niestety trzeba będzie odwiedzić jakiegoś elektryka(elektronika) w ostateczności ASO
Jako, że poginęły chyba już stare zdjęcia wrzucam na świeżo jak wygląda opornik dmuchawy.
witold123 napisał/a:
Opornica wygląda jak mała chłodniczka i nie posiada rezystora.
Bo jak widać wyjąłeś nie ten element, co trzeba- wyjąłeś element "7" zamiast "5".
Zostaw nagrzewnicę a wymontuj opornik.
Jeżeli działa tylko najwyższy bieg wentylatora, to na 90% walnięty jest bezpiecznik termiczny- jedyny dostępny element widoczny na końcu (zadziałał i ma po prostu "przerwę"). Sprawdzić łatwo. Wbrew temu, co jest ogólnie przyjęte- jest możliwa jego wymiana, nawet bez dostępu do zgrzewarki.
Opornik_wentylatora.jpg
Plik ściągnięto 56 raz(y) 70,97 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-11-08, 09:06, w całości zmieniany 3 razy
Serdeczne dzięki kol.Laisar i kol.Dymek za pomoc,już kiedyś wymieniałem taki rezystor przy starszym samochodzie.Tu mi się coś nie podobało z tą nagrzewnicą więc wolałem spytać na forum.Jak żona wróci samochodem i będzie dostępny to na pewno już sobie poradzę.
A ja jeszcze dla potomnych dołączę numer OE nowego typu sterownika - 271506598R - który sądząc po opisie na etykiecie nie jest już opornicą, tylko kontroluje dmuchawę za pomocą PWM.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3963 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-09, 08:33
laisar napisał/a:
A ja jeszcze dla potomnych dołączę numer OE nowego typu sterownika...
Tylko żeby ktoś nie pomyślał, że to jest możliwy zamiennik dla starej wersji. Ten typ występuje chyba tylko w nowych Daciach, od Dustera II.
Czyli teoretycznie kol. witold123 może u siebie właśnie takowy znaleźć, chociaż zważywszy na objawy- wątpię.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-11-09, 08:41, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum