stefangl, udało Ci się rozwiązać problem ?
U mnie dzieją się podobne "cuda". Duster 1, 2017 1.6 Sce Benzyna.
Wsiadam, odpalam silnik, S&S włączony (kontrolka się nie swieci). Po przejechaniu kilku kilometrów auto traci moc. Wcisnięcie gazu powoduje zwiększenie obrotów ale auto nie przyspiesza a wrecz przeciwnie zwalnia aż w końcu gaśnie. Żadne redukowanie czy gazowanie nie pomaga. Po tym jak auto zgaśnie mam problem z ponownym odpaleniem. Czasami jak się uda odpalic, silnik przez chwilę brzmi jakby coś go stopowało, gasiło aż znowu gaśnie. Gdy w końcu uda się odpalić można jechać dalej. Co podejrzałem w trakcie ? CZasami system S&S sam się wyłącza (kontrolka na przełączniku się swieci). Gdy to nastąpi, nie można go właczyć ręcznie. Dopiero po perturbacjach z obrotami i ponownym uruchomieniu silnika system S&S działa poprawnie.
Kompletenie się na tym nie znam ale na mój chłopski rozum wygląda to jakby S&S coś "majstrował" w czasie jazdy. Jakby wygaszał obroty aż do unieruchomienia auta. Czy jest to możliwe ?
pozdrawiam
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 233 Skąd: LU
Wysłany: 2023-12-30, 16:08
Wymieniłem akumulator na nowy. Może warto by było sprawdzić przepustnicę i ją wyczyścić (ale na zasadzie fizycznego wymontowania, a nie magicznych sprayów z YouTube). To mi bardzo pomogło na nierówną pracę na biegu jałowym.
stefangl, udało Ci się rozwiązać problem ?
U mnie dzieją się podobne "cuda". Duster 1, 2017 1.6 Sce Benzyna.
Wsiadam, odpalam silnik, S&S włączony (kontrolka się nie swieci). Po przejechaniu kilku kilometrów auto traci moc. Wcisnięcie gazu powoduje zwiększenie obrotów ale auto nie przyspiesza a wrecz przeciwnie zwalnia aż w końcu gaśnie. Żadne redukowanie czy gazowanie nie pomaga. Po tym jak auto zgaśnie mam problem z ponownym odpaleniem. Czasami jak się uda odpalic, silnik przez chwilę brzmi jakby coś go stopowało, gasiło aż znowu gaśnie. Gdy w końcu uda się odpalić można jechać dalej. Co podejrzałem w trakcie ? CZasami system S&S sam się wyłącza (kontrolka na przełączniku się swieci). Gdy to nastąpi, nie można go właczyć ręcznie. Dopiero po perturbacjach z obrotami i ponownym uruchomieniu silnika system S&S działa poprawnie.
Kompletenie się na tym nie znam ale na mój chłopski rozum wygląda to jakby S&S coś "majstrował" w czasie jazdy. Jakby wygaszał obroty aż do unieruchomienia auta. Czy jest to możliwe ?
pozdrawiam
Naprawić się nie udało.
Znalazłem tylko patent.
Rzecz się działa na zimnym silniku. Jak wyłączyłem przyciskiem SS i przejechałem do rozgrzania silnika problem się nie pojawią.
Testuje dalej.
PS. Ładowanie podczas jazdy 15V. Na wyłączonym silniku napięcie 12.5 V, więc to chyba nie ładowanie.
Sprawdzilem w drugim Dusterze (2015 z systemem SS) gdzoe tego problemu nieam i poziom ładowania taki sam.
Ostatnio zmieniony przez stefangl 2024-01-04, 22:42, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2024-01-21, 18:21 Start&Stop nie włącza się. Dacia Sandero Stepway
Witam,
Moje auto to Dacia Sandero Stepway 2016 0.9 TCE. Pomóżcie proszę. Przy wymianie części u mechanika musiał zostać odłączony akumulator. Po ponownym jego podłączeniu przestał działać system star&stop. Podjeżdżając do skrzyżowania pokazuje się tylko przekreślone kółko z literą A, gdy chce ruszać kółko znika i tak za każdym razem. Akumulator był odłączany w poniedziałek i od tego czasu nic się nie zmieniło. Wiem doskonale,że zalezy to od dużej ilości czynników, ale od tamtego czasu on się już w ogóle nie załącza, a w ciągu tego tygodnia zrobiłam Ok 200km. Powiedzcie mi czy jestem w stanie to sama zrobic,zeby spwrotem system zaczął działać? Czy muszę jechać do elektryka i musi on np zakodowac akumator?
Przy minusowych temperaturach, ten system nie jest aktywny. Jeśli pokazuje ta ikonkę, znaczy nie ma warunków do zatrzymania. Gdyby była awaria systemu byłby alarm permanentny.
U mnie system działał przy minusowych temperaturach. Dzień przed oddaniem do mechanika bylo -5st i system był aktywny. Idąc tokiem rozumowania Twojej odpowiedzi na moje pytanie wczoraj mając temperaturę +2st system powinien się załączyć jednak nadal to samo. Wiem,że nie za każdym razem ten system działa, bo musi być spełnionych kilka warunków, ale na trasie 90km w ogóle się nie załączył.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-22, 08:38 Re: Start&Stop nie włącza się. Dacia Sandero Stepway
Ania201225 napisał/a:
Powiedzcie mi czy jestem w stanie to sama zrobic,zeby spwrotem system zaczął działać? Czy muszę jechać do elektryka i musi on np zakodowac akumator?
Po pierwsze- akumulator w Sandero2 nie jest w żaden sposób "kodowany" tak, aby nie mógł być odłączany. Można go swobodnie odłączać a jedynym ewentualnym skutkiem jest konieczność wprowadzenia kodu do radia, oraz nastawy zegara na komputerku pokładowym (o ile w ogóle mamy zegar w menu). Nic więcej, po odłączeniu akumulatora nic nie sygnalizuje błędów, ani nie przestaje działać.
A przycisk wyłączający S&S działa normalnie- zapala i gasi swoją czerwoną kontrolkę?
Na początek na szybko- sprawdź czy przypadkiem mechanik nie zapomniał podłączyć małej wtyczki (z dwoma cienkimi przewodami) przy ujemnej klemie akumulatora- widać na zdjęciu. Może wtyczka jest nie wpięta i gdzieś tam obok wisi? To czujnik akumulatora (IBS), gdy jest niepodłączony, to S&S nie działa.
Jeżeli jest OK to druga sprawa- naładować akumulator zewnętrznym prostownikiem na full i dopiero wtedy potestować system Start-Stop. Akumulator musi być dobrej kondycji żeby system normalnie działał.
To tyle na początek...
Sandero2_Czujnik_IBS.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 123,17 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-01-22, 08:54, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 233 Skąd: LU
Wysłany: 2024-01-22, 14:13
A nie jest przypadkiem tak że system działa w przedziale +5 do +25 stopni i (ze specjalnym uwzględnieniem słowa "i") przy odpowiednim stanie napięcia akumulatora - dokładnie tak jak kolega Dymek wspomina? Coś mi się tak obija w łepetynie instrukcja do mojego Logana z 2018. A z kolei w mojej Lodgy system potrafił zadziałać sporo po za tym przedziałem za równo poniżej jak i powyżej zakresu temperaturowego. Jedynym wytłumaczeniem tego zjawiska jakie mi przychodzi do głowy: auto garażowane, w zimie jest zdecydowanie powyżej +5 a w lecie poniżej +25. Poprawny odczyt temperatury wymaga czasu.
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2024-01-22, 14:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-22, 15:30
masterczerwi napisał/a:
A nie jest przypadkiem tak że system działa w przedziale +5 do +25 stopni i (ze specjalnym uwzględnieniem słowa "i") przy odpowiednim stanie napięcia akumulatora - dokładnie tak jak kolega Dymek wspomina? Coś mi się tak obija w łepetynie instrukcja do mojego Logana z 2018.
Owszem, jest taka adnotacja i dotyczy zakresu temperatur 0-30 stopni Celsjusza, poza którym system nie zadziała- przytaczam poniżej.
Jak jest w praktyce- nie potwierdzę, gdyż system S&S mam zwykle wyłączony.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1113 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-01-22, 17:17
Nie wiem czy u mnie też są takie obostrzenia, ale jestem prawie przekonany że u mnie S&S wyłącza silnik przy ujemnych temperaturach, tylko samochód musiał być dobrze nagrzany - najczęściej po dość długim użytkowaniu. Tak samo w upalne dni nie zaobserwowałem żeby silnik pracował non stop kiedy było powyżej 30stC
Całkowicie o tych warunkach zapomniałem, ale teraz jak będą mrozy specjalnie zwrócę uwagę.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-01-22, 17:18, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 233 Skąd: LU
Wysłany: 2024-01-22, 17:42
Instrukcja obsługi mówi również o tym, że jeżeli zapali się lampka kontrolna (czerwona) na włączniku - sama z siebie !!! - to jest to objaw awarii systemu. Teoretycznie również powinna zapalić się kontrolka check na desce + szlaczek. Problemem może być akumulator. W stanie spoczynku może wskazywać prawidłowe wartości, jednak pod obciążeniem (jakim niewątpliwie jest rozruch) nie będzie trzymał parametrów. Jeżeli nic się nie świeci i nie ma problemów z uruchomieniem auta - nie przejmuj się.
Sama z siebie lampka nie zapala się i żadnych niepokojących objawów typu problem z odpalaniem czy kontrolki na desce nie ma, tylko chciałabym,żeby ten system jednak działał.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-22, 18:51
To może inaczej- co naprawiał/wymieniał mechanik? Skoro już kojarzymy unieruchomienie S&S z działalnością mechanika, to może nam pomóc. Analogicznie do odłączenia czujnika przy akumulatorze może być odłączony czujnik przy zamku pokrywy silnika. Skutek taki sam- dezaktywacja systemu S&S.
No i klemy akumulatora- czy są należycie zamontowane i dokręcone...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-01-22, 19:10, w całości zmieniany 1 raz
A mogłabym poprosić o zdjęcie gdzie znajduje sie czujnik przy zamku pokrywy silnika? Bo z nazwy nic mi to samo nie mówi. Mechanik musiał dostać się do termostatu,żeby posprawdzac wszystkie połączenia, bo gdzieś mi uciekał płyn chłodniczy i widać było tylko mokrą plamę przy termostacie, wiec żeby sie do niego dostać (bo mam również instalacje gazowa zalozona i jest do jego trudny dostep) musiał odłączyć akumulator. Klemy są spięte mocno. W trakcie jazdy akumulator tez pokazuje dobre ladowanie 14.2-14.3 w tych granicach
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-22, 22:49
Czyli ostatnie co najmniej 12 godzin akumulator spędził podpięty pod przyzwoitą ładowarkę? Jeśli tak, to faktycznie możemy go wykluczyć z możliwych przyczyn. I to też tylko dlatego, że dopiero co, system działał z nim prawidłowo.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-01-22, 23:18, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 233 Skąd: LU
Wysłany: 2024-01-23, 07:07
Akumulator się zużywa to znaczy traci zdolność do przechowywania ładunku elektrycznego (oznaczoną jako pojemność wyrażoną w Ah). Jedną z właściwości akumulatora jest to że niezależnie od posiadanego ładunku wskazuje około 13V. A może tego ładunku nie mieć wcale (może go mieć wystarczająco na uruchomienie auta ale za mało na S&S). Jednym ze sposobów na przedłużenie życia akumulatora jest zastosowanie dobrej jakości prostownika/ładowarki raz na jakiś czas. Jak to sprawdzić stan akumulatora? Musisz kupić multimetr, taki za 20 złotych wystarczy, w większości hipermarketów są. Ustawić pozycję na V, a przewody miernika przyłożyć do klem akumulatora. Powinien wskazać 13-14 V. I teraz druga osoba zaczyna kręcić rozrusznikiem. Jeżeli wskazanie miernika mocno spada(przy czym spadek o 2V) jest duży), to akumulator jest rozładowany, a może już nawet w stanie agonalnym, przy czym im większy spadek tym akumulator w gorszym stanie. Przy takim stanie rzeczy S&S nie będzie działał. Zawsze zaczynamy od rzeczy najprostszych i najłatwiejszych do sprawdzenia, a wizyta u mechanika mogła być nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności. Ekspertem nie jestem, dlatego proszę kolegów o skorygowanie ewentualnych błędów w mojej wypowiedzi.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1113 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-01-23, 09:50
A ile lat i jaki przebieg ma ten akumulator pracujący z aktywnym systemem S&S ? To oryginał ? Czy już wymieniany ? Jeśli tak to czy na pewno jest to efb czy agm ?
Jeśli to pierwszy Aku, to może mieć już dość (7-8lat) - tak jak sugerują przedmówcy, mógł stracić sporo pojemności i na podstawie spadku napięcia przy rozruchu układ zaczął dezaktywować system.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum