Montował ktoś do dustera zimówki Dębica Frigo HP2? Jakieś opinie?
Znajomy ma rozmiar 185/65/15 i się bardzo ślizgają..
A jak patrzę na etykietę rozmiaru 215/65/15 to wydają się całkiem ok.
A może jakieś inne polecicie?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-03-28, 08:10
Opinie są różne... Ja mam Dębicę Frigo HP2 w zasadzie już piąty sezon, z tym że na Sandero Stepway a więc 205/55/16 i mam wyłącznie pozytywną opinię o tych gumach. Żadnej wyjątkowej śliskości nie stwierdziłem. Naprawdę fajna opona w rozsądnej cenie, w dodatku bardzo trwała (na wiosnę zwykle przeciągam wymianę), jak dotąd nie twardnieje i jak dla mnie naprawdę wyjątkowo cicha.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2018 Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Maj 2018 Posty: 8 Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-10-06, 09:13 Duster, koła terenowe
Cześć,
mam dustera 4x4 diesel, z 2018 po lifcie i chciałbym mu zmienić kapcie na terenowe całoroczne. Czy ktoś ma podobne doświadczenia ? Jakie felgi, jakie opony najlepiej wybrać ? Myślałem o AT. Obecnie mam fabryczne felgi stalowe 16"
Tomek
Ostatnio zmieniony przez taal 2022-10-06, 09:19, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2018 Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Maj 2018 Posty: 8 Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-10-06, 10:31
Szabelka - wielkie dzięki za wskazówki ! A jeszcze pytanie dot. felg gdybym chciał zmienić na 'ładniejsze' [te stalowe mi się nie podobają strasznie] to co polecasz do tych opon ?
pozdrawiam,
Tomek
Ostatnio zmieniony przez taal 2022-10-06, 10:36, w całości zmieniany 1 raz
oba sety są git :D ale co do tych konkretnie Geolandarów to musi Mareczek wypowiedzieć bo z tego co wiem były wersja wzmocnione i nie wzmocnione
ogólnie 17 cali lepiej wygląda na aucie ale w terenie 16 jest praktyczniejsze :) jesli nie planujesz popierniczania po kamienistych drogach to większego znaczenia nie ma czy 16 czy 17 cali
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-10-06, 15:16
Geolandery dają radę w terenie i są bardzo trwałe na twardym - ale mają konkretne opory toczenia (podejrzewam że jak wszystkie ATki). Znam je bo używam ich od dawna w Jimny
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-10-06, 15:17, w całości zmieniany 1 raz
Ile ludzi, tyle opinii co do opon. Ja aktualnie drugi komplet Yokoham G012 i G015, 215/70 R16 plus lift 3,5cm na sprężynach.
Generalnie modele jak pisze Szabelka.
Miałem zmotaną vitare i bawiłem się nią dobrze. Aż pewnego dnia pomyślałem - a jakby tak na samym tyle...? I wiesz co się okazało? Ze aby był sens dokładać przód, to musiałem mocno przesadzać, prowokować sytuację.
Ważniejsze były gumy, żeby to było AT.
Jak podjazdy to AT robi większą robotę.
[...]
To jak z oponami - zaraz w każdym samochodzie będę miał caloroki. W dwóch czekają jeszcze sezon, żeby sprzedać 3 letnie, aby nie było żal :)
Myślałem nad oponami typowo terenowymi AT, ale z drugiej strony jeśli tylko kilka razy w roku się je wykorzysta, bo normalnie się w terenie nie jeździ, to chyba nie ma sensu. Boję się, że jak będę jeździł drogą szybkiego ruchu to mogą być za głośne i do tego spalanie podskoczy. Ktoś by musiał to potwierdzić lub obalić - nigdy takich opon nie miałem. Teraz pierwszy raz chcę w swoim życiu sprawdzić zimą opony całoroczne, które dali z Dusterem i zobaczymy czy się sprawdzą.
Miałem geolandary i były ok. Czy będą głośniejsze? Na pewno. Czy duster będzie lepiej wyglądał? Zdecydowanie:) Bralbym k02, ale w tym rozmiarze na 17 cali nie robią, a nie lubię mieć w razie czego przejść z ubezpieczycielem, więc póki jest AC to tylko homologowane rozmiary.
Na pocieszenie AT jest zawsze, mimo tego samego rozmiaru, trochę większa. Zazwyczaj z centymetr, ale daje to pół centymetra przyrostu prześwitu ;)
Mój numer 1 do cywilnych wozów to crossclimate. Jedyna wada to cena.
Ale starcza na długo, jest cicha, nie odczuwam różnic w spalaniu, nikt mi nie wmówi że tylko do dypowozu bo mam ją na Tesli 3.
Ale daje pewne oszczędności na zmianach plus w opór wygody i minimum dźwigania i wozenia gum. A zimą daje rade. Choć jakbym mieszkał w górach to może bym rozważył 2 komplety.
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2024-09-19, 18:55
Użytkuję Geolandar a/t g015. Są to opony całoroczne.
Kupione jesienią 2020; przejechane około 58 tys. kilometrów, i optycznie jeszcze 20 tys.+ powinny bez problemu służyć. Potem pewnie zamiana na takie same, lub podobne, tyle, że o jeden rozmiar wyższym profilu.
Czy są głośne? W porównaniu do tego czegoś krzywego, co wtedy seryjnie montowali, nie stwierdziłem.
Czy pali więcej? Pewnie odrobinę tak.
Nie jeżdżę raczej w terenie, czasem jakiś wypad.
Dlaczego te? Chciałem oponę wielosezonową, w miarę mocną, taką żeby nie stresować się zbytnio podczas wakacyjnych wyjazdów na Bałkany. I na albańskich szutrach, czy nawet kamieniach, a czasem plaży sprawdza się dobrze, przynajmniej w moim przypadku - Duster to lekkie auto.
Jeśli chodzi o zimę, kilka dni miałem okazję na Podhalu po śniegu i uważam, że jest OK. Wiadomo, że nie ma co porównywać z oponami typowo zimowymi premium. Uniwersalne wiadomo, zawsze wypadną gorzej. W każdym razie łatwiej ruszyć niż zahamować, ale to raczej "wina" napędu ;)
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Warto dodać że geolandary są dość mało agresywne, co w użytkowaniu powiedzmy "miejskim" imo jest zaletą.
Jak dla mnie bardzo fajna guma do dustera - już wygląda, a jeszcze nie jest uciążliwa.
Panowie, ale daliście mi teraz klina. Miałem testować te Continentale wielosezonowe co dostałem z autem, ale te Yokohamy G015 mi się tak spodobały, że chyba je kupię. Pytanie tylko który rozmiar do Dustera 3 i do felg 17" ? Zamówię nawet jutro :)
Dobrze, ale są mniej agresywne (ucywilizowane) i bardziej agresywne LT. Zerknijcie proszę. Z tego co czytałem to wcale tak mocno nie hałasują, szczególnie, że nawet po autostradach jeżdżę dość wolno.
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2024-09-19, 21:07
Do DD3, na 17 powinna być bodajże 215/65.
Chyba lt nie ma w tym rozmiarze, bo wybierając Dusterowy rozmiar z obydwu linków, otrzymujemy oponę zwykłą (takie mam), nie lt. Albo ja coś namieszałem...
Ludziska piszą w komentarzach, że lt do lekkich aut może być za sztywna.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2024-09-19, 21:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-09-20, 07:45
Na tych geolanderch jeździłem przez 10lat Suzuki Jimmy - z małymi przerwami 100tys km. Wg mnie w zimie robią na kopnym śniegu, ale na normalnej drodze, na ubitym śniegu już nie bardzo. O ile ruszyć z napędem 4x4 się da, to już hamowania to walka o życie. Nie ma co porównywać do przeciętnych gum całorocznych - bo one nie są całoroczne bo to nie są opony całoroczne. Mieszanka jest w zimie twarda - bo guma musi być odporna w warunkach terenowych. Kiedy tylko zacząłem więcej jeździć w warunkach miejskich/szosowych kupiłem do jimnego drugi komplet opon zimowych. Poza tym dobrze wiedzieć że opony są niskociśnieniowe.
Napęd 4x4 niestety jest przy nich niebezpieczniejszy niż w4x2 - bo przy napędzie na jedną oś, odczujemy jakie są słabe w warunkach drogowych zimowych już przy próbie ruszenia i będziemy jechać jak na letnich - bardzo zachowawczo, a przy napędzie 4x4 jest duża szansa że dopiero jak wjedziemy komuś w bagażnik albo zatrzymamy się na drzewie.
Zdecydowanie OSTRZEGAM - TO NIE SA OPONY CALOROCZNE TYLO LETNIE.
Edit: jak ktoś się chce pobawić w terenie to używki stalowe felgi 16" i geolandery do tego - będzie w lecie i na szosę i w teren 50/50 l, choć spalanie zauważalnie niższe bo opony nie są kierunkowe i większe opory się czuje ale w terenie przy 4x2 będą robiły tak jak na szosowych 4x4 ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-09-20, 08:06, w całości zmieniany 2 razy
Nie znam kulisów Twojej eksploatacji, ale w mniemaniu moim, jak i w homologacji, jest to opona całoroczna i jako taka z tego co pamiętam to jest to zasadniczo opona zimowa. Pierwsza, o ile mnie pamięć nie myli, opona letnia z zimową homologacja był crossclimate właśnie.
Ciężko mi porównywać, bo inny czas i różne samochody, ale geolandar w zastosowaniu całorocznym był lepszy od k02.
Jeździłem na niej ja, jeździła moja żona i nie potwierdzam Twojej opinii. Być może nie bez znaczenia jest fakt, że nigdy nie jeżdżę na jednym komplecie dłużej niż 4 lata, niezależnie od przebiegu, a już szczególnie na oponach na zimę.
Jakbym miał mieć 2 komplet i jakby chcialoby mi się go przekładać (a nie chce mi się:) to bym brał jakieś Mt z tych bardziej cywilizowanych.
Ciekawe kiedy zaczną robić do tego lifty na podkładkach i czym się różni wg opisu podniesiony o 1cm extreme?
Ostatnio zmieniony przez Stereo 2024-09-20, 08:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-09-20, 11:33
Taaa... widzę że nowe roczniki tej opon mają taką informacje. Kiedyś opona miała oznaczenie m+s co wcale nie oznacza że jest zimowa, tylko że ma mięśni do błota i śniegu - czyli w trudny teren.
Być może więc opon obecnie dostała inna mieszankę w takim razie raczej spało widzę jej trwałość jako AT bo w lecie będzie za delikatna.
Ja bym drugi raz jej jazdy po drodze zima nie kupił.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum