DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 156
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2025-05-14, 13:00   

Czy aby zbyt wysokie ciągłe ładowanie nie szkodzi dla akumulatora?
 
Killer 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: Tce 90
Rocznik: 2019 kupiony w 02-2020
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 125
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2025-05-16, 10:13   

Marcyś napisał/a:
Czy aby zbyt wysokie ciągłe ładowanie nie szkodzi dla akumulatora?


Nie, mojemu akumulatorowi nie szkodzi, a również jego pojemność się nie zmniejszyła, mimo że jeżdżę bardzo mało na krótkich trasach i dużych przerwach jazdy.
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 377
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-05-16, 10:28   

Po odpięciu kabla od S&S proponuję zobaczyć, co się będzie działo.

Dlaczego to piszę ?

W Tipo miałem tak, że jak odpiąłem kabel od S&S, to silnik pracował na większych obrotach i spalanie leciało w górę.

Było to na tyle irytujące, że zrezygnowałem.

Ręcznie wyłączałem S&S - ale była też opcja wyłączenie przez soft.


I myślę, że ta opcja jest bardziej na rękę.


Zdarzało się, że używałem S&S kilka razy, jak stałem w dużych korkach.
 
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 156
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2025-05-16, 10:30   

Też mam zamiar odłączyć wtyczkę od klemy minusowej. Aku mam od nowości ale ciągle niedoładowany . Po za tym autko jakoś daje radę
 
Killer 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: Tce 90
Rocznik: 2019 kupiony w 02-2020
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 125
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2025-05-16, 10:42   

Jak po poradzie, odłączyłem wtyczkę S&S z aku —, pojemność akumulatora się już nie pogarsza, bo S&S nie działa. Nie odczuwam również wzrostu spalania benzyny, jest jak było.
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 377
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-05-16, 11:42   

Marcyś napisał/a:
Też mam zamiar odłączyć wtyczkę od klemy minusowej. Aku mam od nowości ale ciągle niedoładowany . Po za tym autko jakoś daje radę


A system S&S używasz, czy dezaktywujesz za każdym razem ?
Masz możliwość doładowania z sieci, czy parkujesz w miejscu publicznym ?

Dodam, że często aku nie ma szansy się naładować, przez same krótkie odcinki - np. od sklepu do sklepu.

Raz w tygodniu podpinam prostownik — taki do aku Bosch C3 - mam go od dobrych 10 lat.

Zauważam, że nawet jak jeżdżę bez S&S, to są momenty, że aku nie ma szans się doładować, co w efekcie wpływa na jego żywotność. Bo nie ma nic gorszego niż jazda niedoładowanym aku.

Przez ostatnie 10 lat wymieniłem 3 aku, dwa z nich zostały uszkodzone w wyniku długiego postoju, jako niedoładowane. Trzeci wymieniłem ze starości po 10 latach.

Właśnie przy tych dwóch nie miałem możliwości doładowania, bo stały w serwisie, gdzie była wykonywana naprawa szkody. Krótko po odbiorze padły oba, w przeciągu kilku tygodni.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-05-16, 11:55, w całości zmieniany 4 razy  
 
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 156
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2025-05-16, 12:16   

Mam garaż i mogę doładować. Ale dwa dni i padaka . A S&S dezaktywuje przyciskiem
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3959
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-05-16, 13:47   

Killer King napisał/a:
Zauważam, że nawet jak jeżdżę bez S&S, to są momenty, że aku nie ma szans się doładować, co w efekcie wpływa na jego żywotność. Bo nie ma nic gorszego niż jazda niedoładowanym aku.
W kwestii naładowania akumulatora, zostawmy S&S w spokoju, bo w porównaniu z efektami działania "inteligencji" ładowania skutki używania systemu S&S są pomijalne. Za niedoładowanie akumulatora odpowiada ta "inteligencja" a nie S&S, to są dwie osobne rzeczy.
Własne, dodatkowe doładowywanie akumulatora przy działającej "inteligencji" daje taki efekt, że chwilowo mamy naładowany akumulator, ale system jak tylko to wyczuje, to przestaje go ładować, albo znacznie to ładowanie ogranicza. Także po paru dniach mamy aku w takim samym stanie jak byśmy go nie ładowali. No chyba, że faktycznie podłączamy ładowarkę dosłownie co kilka dni- wtedy OK, różnica będzie.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-05-16, 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 156
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2025-05-16, 15:04   

Ale co lepsze? Odłączyć wtyczkę przy klemie minusowej i niech ma wysokie napięcie ładowania czy zostawić to "inteligencji" i niech jest niedoładowany?
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 815
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2025-05-16, 17:17   

Nigdy nie odłączałem wtyczki od klemy. Miesiącami jesienno-zimowymi, raz w miesiącu doładowywałem akumulator (nie odłączając klem) - przy poważnych mrozach raz na 2 tygodnie. I obecnie mój Duster z 2019 roku, który użytkowany jest przez członka rodziny nadal jeździ na oryginalnym - fabrycznym akumulatorze. Fakt - zawsze pamiętałem, żeby wyłączyć S&S klawiszem.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2025-05-16, 17:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 377
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-05-16, 18:39   

Dymek,
Masz rację, to inteligentne ładowanie odpowiada za stan aku - poziom naładowania.
Jednak są momenty, że przy krótkich odcinkach nie będzie w stanie odpowiednio doładować aku.
Tutaj następuje jego powolna degradacja.
S&S tylko to przyspiesza.

Wiem jedno.
Raz na tydzień / dwa podłączenie aku pod ładowarkę nie zaszkodzi.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-05-16, 18:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne