DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pojemność baku, wskaźnik paliwa, rezerwa, licznik zużycia
Autor Wiadomość
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-11-02, 20:42   

Moje max. tankowanie: 6 litrów na rezerwie + 44 litry do "odbicia" + 5 litrów dolewania (ale jeszcze nie pod korek, więc nie wiem ile by jeszcze weszło) = 55 litrów (+ pewnie jeszcze by coś weszło, ale czy aż 5 litrów, to nie wiem).
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2008-11-03, 07:58   

A mój rekord to 66,4 litra (pod korek) na dobrej stacji, myślę że nie oszukują, ale kto wie.
Jak tankowałem to, aż się przestraszyłem, spoglądałem pod samochód czy się nie wylewa.
Ale ponoć nie powinno się tankować pod korek - czy ktoś może racjonalnie wyjaśnić dlaczego?
 
Lupo 


Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-03, 08:52   

wojtus napisał/a:
czy ktoś może racjonalnie wyjaśnić dlaczego?

Baki maja zapas miejsca na te "kilka" litrow. Zwiazane jest to z rozszerzalnoscia temperaturowa paliwa. Nie powinno sie tankowac pod korek bo pozbawiamy sie wtedy tego zabezpieczenia. Problem pojawia sie glownie podczas upalow - gdys wtedy paliwo zwieksza swoja objetosc.

Jak nalejesz paliwa do pelna - pod korek, rozszerzajace sie paliwo dostawac sie bedzie do ukladu odpowietrzenia, gdzie moze zapalic sie pod wplywem temperatury. Moze rowniez dojsc do przedostania sie np. oparow paliwa do kabiny i zatrucia podrozujacych. Zalany uklad odpowietrzenia nie spelnia swojego zadania i stwarza dodatkowe zagrozenie w razie ewentualnego wypadku i to nie tylko w czasie upalow.

Dotyczy to zarowno benzyniakow jak i diesli.
_________________
Always look on the bright side of your life.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2008-11-03, 11:41   

z tego co rozmawialem w salonie to mowili ze ladowali do mcv 50l i 60 l zbiorniki
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-11-03, 14:01   

dystrybutory są podkręcone wszędzie. mogę napisać jak to jest robione przy udziale przedstawiciela Urzędu miar i Wag. pozdr
 
astropl 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI 8V
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 22
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-11-03, 14:27   

jurek napisał/a:
dystrybutory są podkręcone wszędzie. mogę napisać jak to jest robione przy udziale przedstawiciela Urzędu miar i Wag. pozdr


No bardzo jestem ciekaw... tylko zastanów się, czy nie wytoczy ci ktoś procesu. Masz w razie czego jakieś niezbite dowody? To może do prokuratury od razu z nimi...?
_________________
Waldemar Zwierzchlejski
czerwony Logan 1.4 MPI 8V Ambiance 4+
 
MR 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 45
Skąd: Zachodniopomorskie
  Wysłany: 2008-11-27, 21:09   "Niespodzianki" na wyświetlaczu

Witam wszystkich!
Chciałbym podzielić się moimi najnowszymi spostrzeżeniami na temat komputerka-wyświetlacza w naszych pojazdach.
Jakieś trzy tygodnie temu wysiadł mi podobnie jak wielu innym użytkownikom dacii wyświetlacz temp. płynu chłodzącego. Pokazuje sobie zależnie od nastroju raz dwie, a raz cztery kreski. Ogrzewanie działa bez zarzutu, więc wątpię żeby był to termostat, ale ten problem już przerabialiśmy na forum.
Mam coś ciekawszego.
Zaniepokoiło mnie ostatnio zwiększone spalanie, przynajmniej wg. komputera. Miałem zwykle jakieś 6.8-6.9, a tu nagle od paru dni zrobiło się 8-8.2. Wczoraj jechałem sobie pare km poza terenem zabudowanym. Wyzerowałem licznik, bo chciałem zobaczyć ile pali na trasie. Pokazał 5.6 czyli OK. Dziś rano wsiadam do auta włączam silnk na parkingu i ... komp pokazuje mi 5.8, za chwilę (dalej stoję na parkingu, nie jadę, nie dodaję gazu, nie chodzi o chwilowe spalanie, tylko o średnie) oczom nie wierzę z 5.8 robi się 5.9 za chwilę już 6.0 po minucie kreska za kreską już 7.1?! i tak sobie doszło do 7.5. Co za szybkość wyliczania średniego spalania! Tylko na jakiej podstawie? Prędkości parkingowej?
Cuda, cuda się dzieją z kompem w moim aucie. Chyba to za wysokie progi technologiczne dla Rumunów? Nie ma to jak zwykły mechaniczny wyświetlacz.
Niedułgo wybieram się z tym do ASO. Na szczęście auto mam jeszcze pół roku na gwarancji, więc korzystam póki mogę.
Niestety panowie po dwóch i pół roku użytkowania daćki obiektywnie moge powiedzieć, że nie jest to auto bezawaryjne. Jego trwałość jest zbliżona do mojego starego, poczciwego CC 900. I Fiat i Dacia nigdy mnie nie zawiodły na trasie, poważnych awarii nie było, ale o super trwałości można sobie pomarzyć.

Pozdrawiam fanów i symapatyków marki Dacia.
Szerokiej drogi!
MR
_________________
MR
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-27, 21:17   Re: "Niespodzianki" na wyświetlaczu

MR napisał/a:
Witam wszystkich!
Chciałbym podzielić się moimi najnowszymi spostrzeżeniami na temat komputerka-wyświetlacza w naszych pojazdach.
Jakieś trzy tygodnie temu wysiadł mi podobnie jak wielu innym użytkownikom dacii wyświetlacz temp. płynu chłodzącego. Pokazuje sobie zależnie od nastroju raz dwie, a raz cztery kreski. Ogrzewanie działa bez zarzutu, więc wątpię żeby był to termostat, ale ten problem już przerabialiśmy na forum.
Mam coś ciekawszego.
Zaniepokoiło mnie ostatnio zwiększone spalanie, przynajmniej wg. komputera. Miałem zwykle jakieś 6.8-6.9, a tu nagle od paru dni zrobiło się 8-8.2. Wczoraj jechałem sobie pare km poza terenem zabudowanym. Wyzerowałem licznik, bo chciałem zobaczyć ile pali na trasie. Pokazał 5.6 czyli OK. Dziś rano wsiadam do auta włączam silnk na parkingu i ... komp pokazuje mi 5.8, za chwilę (dalej stoję na parkingu, nie jadę, nie dodaję gazu, nie chodzi o chwilowe spalanie, tylko o średnie) oczom nie wierzę z 5.8 robi się 5.9 za chwilę już 6.0 po minucie kreska za kreską już 7.1?! i tak sobie doszło do 7.5. Co za szybkość wyliczania średniego spalania! Tylko na jakiej podstawie? Prędkości parkingowej?
Cuda, cuda się dzieją z kompem w moim aucie. Chyba to za wysokie progi technologiczne dla Rumunów? Nie ma to jak zwykły mechaniczny wyświetlacz.
Niedułgo wybieram się z tym do ASO. Na szczęście auto mam jeszcze pół roku na gwarancji, więc korzystam póki mogę.
Niestety panowie po dwóch i pół roku użytkowania daćki obiektywnie moge powiedzieć, że nie jest to auto bezawaryjne. Jego trwałość jest zbliżona do mojego starego, poczciwego CC 900. I Fiat i Dacia nigdy mnie nie zawiodły na trasie, poważnych awarii nie było, ale o super trwałości można sobie pomarzyć.

Pozdrawiam fanów i symapatyków marki Dacia.
Szerokiej drogi!
MR



To całkiem normalne.
W instrukcji nawet o tym napisali.

Ponadto rano - czyli zimny silnik - spalanie większe.

Moim skromnym zdaniem wszystko u ciebie działa prawidłowo.
_________________

 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-11-27, 21:28   

Jeżeli przejechałeś niezbyt długi odcinek (kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt km; sam piszesz o kilku km) z tym zużyciem na poziomie 5.6 l, to nic dziwnego, że rano po odpaleniu zimnego silnika zużycie zaczęło Ci szybko rosnąć. Wg mnie w takiej sytuacji jest wszystko w porządku.

Edit:
W kwestii spalania - zatankuj do pełna, wyzeruj licznik, ... chyba nie trzeba Ci radzić. Metoda tradycyjnego obliczania zużycia paliwa jest najpewniejsza (i to po przejechaniu kilkuset km) - wtedy będziesz mógł stwierdzić, czy coś jest nie tak.
 
MR 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 45
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2008-11-27, 21:39   

Przypominam kolegom, że nie chodzi mi o chwilowe spalanie, tylko średnie. Z chwilowym jak bym sobie jechał czy nawet stał z włączonym zimnym silnikiem to macie racje.
Jak do tej pory kiedy włączałem średnie spalanie to cyfry na wyświetlaczu nie zmieniały sie jak w kalejdoskopie, przecież średnie spalanie jest mierzone na jakimś odcinku, a nie podaczas postoju!
Chyba, że się mylę czego nie wykluczam, bo mechanikiem samochodowym nie jestem.

Pozdrawiam i dzięki za słowa pociesenia.
MR
_________________
MR
 
MR 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 45
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2008-11-27, 21:54   

Jeszcze jedno.
Gdyby faktycznie było tak jak sądzicie, to wygląda na to, że dacia stojąc w miejscu z włączonym, co prawda na ssaniu silnikem, musiałaby palić 10-11L/100 km.
Moim zdaniem bez dodawania gazu, na luzie to niemożliwe.

MR
_________________
MR
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-27, 21:55   

Ja bym się dziwił jakby średnie spalanie spadło mi do 6l/100 :lol: - u mnie norma to 8 - 9 l.100 na gównych szerokich arteriach Warszawy i w korkach - prowadzę raczej dynamicznie - choć bez szeleństw, a przy tej konstrukcji silnika i dodatkowym obciązeniu - klima, nawiew, światła, niskie temp nie oczekuję cudu :!:
_________________
GeRRaD
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-11-27, 22:22   

Ja nie piszę o chwilowym spalaniu (bo i tak go nie mam, więc nie wiem jak się zachowują te wskazania), a to co opisałem, jest jak najbardziej możliwe.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-27, 22:27   

MR napisał/a:
Przypominam kolegom, że nie chodzi mi o chwilowe spalanie, tylko średnie. Z chwilowym jak bym sobie jechał czy nawet stał z włączonym zimnym silnikiem to macie racje.
Jak do tej pory kiedy włączałem średnie spalanie to cyfry na wyświetlaczu nie zmieniały sie jak w kalejdoskopie, przecież średnie spalanie jest mierzone na jakimś odcinku, a nie podaczas postoju!
Chyba, że się mylę czego nie wykluczam, bo mechanikiem samochodowym nie jestem.

Pozdrawiam i dzięki za słowa pociesenia.
MR


Spalanie średnie wzrasta również podczas postoju, gdyż komputer zlicza zużyte paliwo również na postoju.

Na stronie 1.42 w instrukcji auta jest to dość ładnie wyjaśnione.
_________________

 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-27, 23:27   

MR napisał/a:
Gdyby faktycznie było tak jak sądzicie, to wygląda na to, że dacia stojąc w miejscu z włączonym, co prawda na ssaniu silnikem, musiałaby palić 10-11L/100 km.

Ja bym się nie zdziwił jakby wyświetlacz po jakimś czasie pokazał średnie zużycie 1590 l/100km.
A teraz to może przedstawię może bardziej obrazowo
1. Tankujemy auto
2. zerujemy liczniki
3. przejeżdżamy 1 kilometr
4. zatrzymujemy się na pakingu
5. wypalamy całe paliwo z baku ok 60 l
WYNIK : średnio spaliliśmy 60 l/1 km co nam daje 6000L/100km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-27, 23:44   

Cytat:
wysiadł mi podobnie jak wielu innym użytkownikom dacii

(5 osób z prawie 400 to "wielu"???)
Cytat:
wyświetlacz temp. płynu chłodzącego. Pokazuje sobie zależnie od nastroju raz dwie, a raz cztery kreski. Ogrzewanie działa bez zarzutu, więc wątpię żeby był to termostat

Wyświetlacz jest prosty jak cep, więc to raczej nie on ma problemy - jeśli już, to może jakieś złączki / wtyczki od połączenia z czujnikiem? Albo ostatecznie i sam czujnik?

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=17897#17897

Cytat:
nie jest to auto bezawaryjne.

Oczywiście - takowe po prostu nie istnieją [: Istotne jest to, co się psuje, i jak na razie świat jest pod tym względem daćką zachwycony. Oprócz Polski, rzecz jasna <<<:

Cytat:
poważnych awarii nie było, ale o super trwałości można sobie pomarzyć.

Może rozwiniesz, ku powszechnej nauce? Nigdy dość cudzych doświadczeń... (;



Odpowiedź ws rozwinięcia usterkowości: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=21251#21251.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-27, 02:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-27, 23:47   

laisar napisał/a:
Oprócz Polski, rzecz jasna <<<:

I mnie, ale bardziej mam pretensje do silnika Renault.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-27, 23:52   

Mamert napisał/a:
laisar napisał/a:
Oprócz Polski, rzecz jasna <<<:

I mnie

(Jakaś secesja, czy co? <;)
Cytat:
ale bardziej mam pretensje do silnika Renault.

"...do egzemplarza silnika..."...
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-27, 23:53   

laisar napisał/a:
do egzemplarza silnika

No dobra nie będę się kłócił :-P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-28, 00:02   

A kto się kłóci... d:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-28, 00:14   

Podobno auto na postoju spala 0.5 litra / h

Co wychodzi 0.008 litra / min

Jeśli biorąc pod uwagę przejechany np. 1 km (co pisał Mamert) to by wyszło :

0.008 litra / 1 km

0.8 litra / 100 km

Czyli każda minuta na postoju spowoduje wzrost spalania na wyświetlaczu
komputera o 0.8 litra. Jeśli przyglądałeś się dwie minuty to mogło wzrosnąć o 1.6 litra.
_________________

 
MR 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 45
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2008-11-28, 00:23   

Jestem pod wrażeniem obliczeń kolegi. Niby wszystko się zgadza. Zobaczę, co mi pokaże wyświetlacz jutro?
Jak sie poprzyglądam z 5 minut to mi średnie spalanie wzrośnie o jakieś 4 litry?
Czyli z obecnych 7 do 11, a jak mnie coś najdzie i sobie popatrzę 10 minut, to ...

Pożyjemy zobaczymy jak mówią miłośnicy zaporożców.
_________________
MR
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-28, 00:26   

MR napisał/a:
Jak sie poprzyglądam z 5 minut to mi średnie spalanie wzrośnie o jakieś 4 litry?

Nie, to zależy ile przejechałeś kilometrów od resetu kompa, przykład jest dla odległości 1 km, przy 100 czy 1000 będą to całkiem inne wartości, zależne od średniego spalania w czasie jazdy.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-28, 00:37   

MR napisał/a:
Jestem pod wrażeniem obliczeń kolegi. Niby wszystko się zgadza. Zobaczę, co mi pokaże wyświetlacz jutro?
Jak sie poprzyglądam z 5 minut to mi średnie spalanie wzrośnie o jakieś 4 litry?
Czyli z obecnych 7 do 11, a jak mnie coś najdzie i sobie popatrzę 10 minut, to ...

Pożyjemy zobaczymy jak mówią miłośnicy zaporożców.


Jeśli :

2.wyzerujesz licznik średniego spalania
3. przejedziesz kilometr
4. staniesz i na biegu jałowym poczekasz 5 minut

to taki mniej więcej przyrost spalania będziesz miał co minutę.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2008-11-28, 00:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-28, 00:43   

jackthenight napisał/a:
3. przejedziesz kilometr

Można to przyśpieszyć, np przejechać 100 m, to wtedy średnie spalanie po 5 min powinno być ok 40 l/100km, ale czy ktoś chce oglądać na wyświetlaczu takie liczby ??? :shock:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne