najpierw sie ustosunkuje do jednej odpowiedzi kolegi na poruszony przeze mnie temat, że lepiej kupić dacie niż używany pojazd i o starych autach..... tak chodziło mi o stare niesprawne auta i podkreśliłem, że im auta starsze tym trudniej je utrzymac w dobrej kondycji, sprawności. poza tym chce dopowiedziec, ze sam wlasnie jedno stare takie autko mam i z pasja probuje odbudowywac dla celow czysto hobbystcznych. mam szcucnek do starych aut i ich wlascicieli, ktorzy dbaja o nie nalezycie.
co do silnikow... mam takie pytanie czy ktos z was jezdzil loganem 1.4 i 1.6? są duże różniece? w danych technicznych az tak wielkich nie ma...... wiadomo, ze 1.4 to nie 1.6, ale jakie sa wsze odczucia????? 1.6 jest duzo duzon lepszy?
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-02-10, 10:49
Przegladałem zamieszczony w ostatnim "AutoŚwiecie" dodatek o używanych Renault (Clio II, Megane I, II, i Laguna I, II). Pod koniec lat 90 w Lagunach, i Meganach montowany był ośmiozaworowy silnik o pojemności 1998 cm, mocy maksymalnej 114 KM/5400 obr/min. (albo 116 KM), ale maksymalnym momencie obrotowym umieszczonym bardzo wysoko (168 Nm/4250 obr/min.).Silnik o pojemności 1998 cm montowany w Oplach Omegach maksymalny moment obrotowy osiągał już przy 2600-2800 obr/min.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ja bym 105 koni nie kupił turbina o zmiennej geometrii mogą wystąpić problemy z kierownicą spalin. Powyżej 100 kucyków wybrałbym 1.9
Tak naprawdę mój mi wystarczy 200Nm to naprawdę sporo.
Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 219 Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-05-26, 07:22
ian napisał/a:
Przegladałem zamieszczony w ostatnim "AutoŚwiecie" dodatek o używanych Renault (Clio II, Megane I, II, i Laguna I, II). Pod koniec lat 90 w Lagunach, i Meganach montowany był ośmiozaworowy silnik o pojemności 1998 cm, mocy maksymalnej 114 KM/5400 obr/min. (albo 116 KM), ale maksymalnym momencie obrotowym umieszczonym bardzo wysoko (168 Nm/4250 obr/min.).
Podejrzewam, że ja mam taki silnik (Laguna 2.0L z 1994) ...
Borys
Przy okazji różnych modyfikacji np. MCV Dacia powinna pójść w stronę zmniejszania oporów, bo co z tego, że wysilony motor rozpędzi auto do 190 kmh na autostradzie, skoro wypije np. 20 litrów/100 km przy takim eksperymencie ?
Jeśli się nie mylę (a uprzedzam, że wiedzę mam powierzchowną ) większa ilość zaworów m.in. obniża ilość obrotów przy której mamy do dyspozycji maksymalny moment, więc po pierwsze silniki 16V zamiast 8V.
Do tego wspomniany 6 bieg i jeździmy wygodniej oraz taniej.
Ewentualnie mogłaby powstać wersja "sport" Sandero, odchudzona np. do 800 kg, obniżona, z silnikiem 1,6 16V 105 km i np. możliwością wyłączenia wspomagania kierownicy. Tyle że w porównaniu z innymi autami klasy "sport" nadal byłaby pewnie ślimakiem...
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-27, 00:00
Mikele napisał/a:
większa ilość zaworów m.in. obniża ilość obrotów przy której mamy do dyspozycji maksymalny moment, więc po pierwsze silniki 16V zamiast 8V.
Dla sprostowania: Silniki o dwoch zaworach na cylinder maja maksymalny moment obrotowy przy mniejszej liczbie obrotow niz konstrukcje o 4 zaworach na kazdy cylinder jednoczesnie dostarczajac mnijeszej mocy maksymalnej.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-27, 20:05
DUCATI napisał/a:
A jaka jest jego wartosc
Chyba to oczywiste, ze w 8V beda to wartosci (mocy maksymalnej i maksymalnego momentu obrotowego) nizsze niz w przypadku silnika 16 V. Chodzilo tylko o to, ze w 8V maksymalny moment rozwijany jest przy nizszych obrotach. Tyle.
Zmierzasz do czegos, czy tak, jak zwykle?
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-28, 09:27
Masz mnie. Te 4300 wzialem z pierwszej lepszej charakterystyki 1.6 16V jaka znalazlem i wyszlo, ze maksymalny moment jest przy 4300. W Dackowym - faktycznie - 3 750.
Do tego co w dyskusji z laisarem o silnikach 1.2 i 1.4: nie wazne kiedy moment osiaga max tylko jakie sa jego wartosci przy danych obrotach. Jesli przy 3000 ma wyzsza wartosc niz w 8V to jest lepszy, a jesli pozniej jeszcze sie zwieksza to dodatkowa korzysc.
Byc moze dobrze sprostowales, ale ktos moglby wyciagnac z tego bledny wniosek, ze 16V jest gorszy.
Generalnie wole porownywac 2 konkretne sliniki niz takie ogolne dyskusje... no ale... ogolnie ;) lepszy efekt daje zwiekszenie pojemnosci niz liczby zaworow...
A ha.. laisar wtedy twierdzil, ze to lepiej jak max moment osiaga sie przy wyzszych obrotach...
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-28, 13:08
Nie ma co sie sprzeczac - 16V zawsze bedzie mial lepsze osiagi niz 8V o tej samej pojemnosci.
Jednakze, rowniez ja wolalbym np. 1.8 8V o mocy 115 KM niz 1.6 16V o mocy rowniez 115 KM... Tyle, ze w obecnych czasach "ochrony środowiska" tendencja bedzie szla w druga strone - wiertarek o malej pojemnosci z turbo ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum