Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy chcielibyście w ofercie Dacii mocniejszy silnik?
Autor Wiadomość
Sun 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-02-04, 18:19   

Nie chciałbym mieć mocniejszego silnika, tylko lepszy moment obrotowy :-D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-04, 21:41   

Hmm... koło zamachowe? (;
 
kola 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-02-05, 14:42   

najpierw sie ustosunkuje do jednej odpowiedzi kolegi na poruszony przeze mnie temat, że lepiej kupić dacie niż używany pojazd i o starych autach..... tak chodziło mi o stare niesprawne auta i podkreśliłem, że im auta starsze tym trudniej je utrzymac w dobrej kondycji, sprawności. poza tym chce dopowiedziec, ze sam wlasnie jedno stare takie autko mam i z pasja probuje odbudowywac dla celow czysto hobbystcznych. mam szcucnek do starych aut i ich wlascicieli, ktorzy dbaja o nie nalezycie.

co do silnikow... mam takie pytanie czy ktos z was jezdzil loganem 1.4 i 1.6? są duże różniece? w danych technicznych az tak wielkich nie ma...... wiadomo, ze 1.4 to nie 1.6, ale jakie sa wsze odczucia????? 1.6 jest duzo duzon lepszy?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-05, 14:50   

Dyskusja o porównaniu tych silników (m.in.) toczyła się w temacie o być może nieco faktycznie niejasnym tytule Żywotność i awaryjność silnika - prośba o porównanie.
 
kola 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-02-05, 22:51   

laisar dziekuje za odp... przeczytałem całą dyskusje.
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-08, 01:31   

Co do mocniejszego silnika, to moim zdaniem mogliby pomyśleć o 1,9dci.
 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-08, 09:06   

Andrzej napisał/a:
Co do mocniejszego silnika, to moim zdaniem mogliby pomyśleć o 1,9dci.


Z mocą nie większą jak 110 koników (optymalnie pod kątem trwałości: 90 - takie mam wrażenie)
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-02-10, 10:49   

Przegladałem zamieszczony w ostatnim "AutoŚwiecie" dodatek o używanych Renault (Clio II, Megane I, II, i Laguna I, II). Pod koniec lat 90 w Lagunach, i Meganach montowany był ośmiozaworowy silnik o pojemności 1998 cm, mocy maksymalnej 114 KM/5400 obr/min. (albo 116 KM), ale maksymalnym momencie obrotowym umieszczonym bardzo wysoko (168 Nm/4250 obr/min.).Silnik o pojemności 1998 cm montowany w Oplach Omegach maksymalny moment obrotowy osiągał już przy 2600-2800 obr/min.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-10, 20:33   

Mi by wystarczył 1,5 dCi 105 KM.
_________________
MCV Laureate dCi
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-02-12, 20:59   

Ja bym 105 koni nie kupił turbina o zmiennej geometrii mogą wystąpić problemy z kierownicą spalin. Powyżej 100 kucyków wybrałbym 1.9
Tak naprawdę mój mi wystarczy 200Nm to naprawdę sporo.
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-05-26, 07:22   

ian napisał/a:
Przegladałem zamieszczony w ostatnim "AutoŚwiecie" dodatek o używanych Renault (Clio II, Megane I, II, i Laguna I, II). Pod koniec lat 90 w Lagunach, i Meganach montowany był ośmiozaworowy silnik o pojemności 1998 cm, mocy maksymalnej 114 KM/5400 obr/min. (albo 116 KM), ale maksymalnym momencie obrotowym umieszczonym bardzo wysoko (168 Nm/4250 obr/min.).

Podejrzewam, że ja mam taki silnik (Laguna 2.0L z 1994) ...
Borys
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-05-26, 22:50   

A ile da sam silnik ?

Przy okazji różnych modyfikacji np. MCV Dacia powinna pójść w stronę zmniejszania oporów, bo co z tego, że wysilony motor rozpędzi auto do 190 kmh na autostradzie, skoro wypije np. 20 litrów/100 km przy takim eksperymencie ?

Jeśli się nie mylę (a uprzedzam, że wiedzę mam powierzchowną ;-) ) większa ilość zaworów m.in. obniża ilość obrotów przy której mamy do dyspozycji maksymalny moment, więc po pierwsze silniki 16V zamiast 8V.
Do tego wspomniany 6 bieg i jeździmy wygodniej oraz taniej.

Ewentualnie mogłaby powstać wersja "sport" Sandero, odchudzona np. do 800 kg, obniżona, z silnikiem 1,6 16V 105 km i np. możliwością wyłączenia wspomagania kierownicy. Tyle że w porównaniu z innymi autami klasy "sport" nadal byłaby pewnie ślimakiem... :mrgreen:
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-27, 00:00   

Mikele napisał/a:
większa ilość zaworów m.in. obniża ilość obrotów przy której mamy do dyspozycji maksymalny moment, więc po pierwsze silniki 16V zamiast 8V.

Dla sprostowania: Silniki o dwoch zaworach na cylinder maja maksymalny moment obrotowy przy mniejszej liczbie obrotow niz konstrukcje o 4 zaworach na kazdy cylinder jednoczesnie dostarczajac mnijeszej mocy maksymalnej.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-05-27, 09:36   

Przy tej samej pojemnosci ??
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-27, 13:23   

DUCATI napisał/a:
Przy tej samej pojemnosci

Daleko nie szukaj:
1.6 8V ma maksymalny moment przy 3000 rpm, a 1.6 16V przy bodajze 4300.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-05-27, 13:35   

A jaka jest jego wartosc ?
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-27, 20:05   

DUCATI napisał/a:
A jaka jest jego wartosc

Chyba to oczywiste, ze w 8V beda to wartosci (mocy maksymalnej i maksymalnego momentu obrotowego) nizsze niz w przypadku silnika 16 V. Chodzilo tylko o to, ze w 8V maksymalny moment rozwijany jest przy nizszych obrotach. Tyle.
Zmierzasz do czegos, czy tak, jak zwykle?
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-28, 07:53   

KaS602 napisał/a:
1.6 8V ma maksymalny moment przy 3000 rpm, a 1.6 16V przy bodajze 4300.

Trochę przestrzeliłeś 1,6 16V ma 148 przy 3750
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-28, 09:27   

Masz mnie. Te 4300 wzialem z pierwszej lepszej charakterystyki 1.6 16V jaka znalazlem i wyszlo, ze maksymalny moment jest przy 4300. W Dackowym - faktycznie - 3 750.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-05-28, 12:05   

Do tego co w dyskusji z laisarem o silnikach 1.2 i 1.4: nie wazne kiedy moment osiaga max tylko jakie sa jego wartosci przy danych obrotach. Jesli przy 3000 ma wyzsza wartosc niz w 8V to jest lepszy, a jesli pozniej jeszcze sie zwieksza to dodatkowa korzysc.

Byc moze dobrze sprostowales, ale ktos moglby wyciagnac z tego bledny wniosek, ze 16V jest gorszy.

Generalnie wole porownywac 2 konkretne sliniki niz takie ogolne dyskusje... no ale... ogolnie ;) lepszy efekt daje zwiekszenie pojemnosci niz liczby zaworow...

A ha.. laisar wtedy twierdzil, ze to lepiej jak max moment osiaga sie przy wyzszych obrotach...
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-28, 13:08   

Nie ma co sie sprzeczac - 16V zawsze bedzie mial lepsze osiagi niz 8V o tej samej pojemnosci.

Jednakze, rowniez ja wolalbym np. 1.8 8V o mocy 115 KM niz 1.6 16V o mocy rowniez 115 KM... Tyle, ze w obecnych czasach "ochrony środowiska" tendencja bedzie szla w druga strone - wiertarek o malej pojemnosci z turbo ;)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-05-28, 13:12   

Kwadratura koła. Oba mają swoje zalety i wady. pozdr
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-05-28, 20:54   

Ahoj!
Mnie to może nie brakuje mocniejszych silników, ale chciałbym wersję Ambiance z silnikiem 87KM - jeśli Logan, lub 105 KM - jeśli kombi.


Borys
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-05-29, 18:56   

To moze ktos poda przyklady samochodow klasy Logana 1.6 90km, ktore maja lepsze osiagi o dniego... Najlepiej z porownaniem od razu.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-29, 19:10   

ciężko znaleźć auto tej samej klasy z takim silnikiem, w większości aut montują teraz nowocześniejsze jednostki a nie odświeżane kotlety

dla porównania dam auto tej samej klasy z silnikiem 1.6 ale 16 v, osiągi oczywiście lepsze



1.6 16v


gdyby Logan miałby lepsze osiągi to nie kosztowałby tyle ile kosztuje :-P ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne