Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Diesel czy LPG?
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-23, 16:32   

"Korytarze powietrzne" to są dla samolotów d; - myślisz pewnie o "cieniu aerodynamicznym".

Tylko... trochę to niebezpieczne tak jechać zderzak w zderzak 90-tką...

Inna rzecz, że nie przeceniałbym tego cienia (; - równie dobrze faktyczną zasługą ciężarówki mogło być tylko zmuszenie Ciebie do do utrzymywania stałej prędkości, bo "90" to właśnie projektowana prędkość najekonomiczniejsza dla większości samochodów.
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-01-25, 23:07   

To, że auta palą najmniej przy utrzymywaniu stałej, niskiej prędkości i przy zwalnianiu to fakt. Jazda w tzw. cieniu lub tunelu aerodynamicznym nie oznacza u mnie jazdy zderzak w zderzak ,a jazdę tak, by było czuć, że jest jak by wsysane (powietrze smaga karoserię i to czuć, jak nim rzuca). Czasem jest to 40m, czasem 20m, różnie. W Pandzie chwilowe spalanie na komputerze przy takiej jeździe spada o pół L/100km.
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-26, 12:30   

Nie pamiętam dokładnie gdzie (Niemcy?), ale jest (rozsądny - używany też w nowych projektach radarowych systemów ostrzegających) przepis, że "bezpieczna" odległość od poprzedzającego pojazdu to połowa aktualnej prędkości, w metrach.

Wielkość cienia aerodynamicznego też oczywiście zależy od prędkości - i jest niestety sporo mniejsza od odległości bezpiecznej. Stąd właśnie moja uwaga o jeździe "zderzak w zderzak" (faktycznie nieco podkolorowana).

A jeśli czuć turbulencje (; to znaczy, że jest się już poza pozytywnym wpływem cienia - bo jego działanie to właśnie polepszenie opływu powietrza.

Za to wynika z tego wszystkiego, że przydałby się system automatycznie utrzymujący korzystną odległość od pojazdu poprzedzającego - i zdaje mi się, że nawet były prowadzone takie prace, ale coś ostatnio nie słychać o wynikach...
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2008-01-26, 12:36   

laisar napisał/a:
Nie pamiętam dokładnie gdzie (Niemcy?), ale jest (rozsądny - używany też w nowych projektach radarowych systemów ostrzegających) przepis, że "bezpieczna" odległość od poprzedzającego pojazdu to połowa aktualnej prędkości, w metrach.


Na autostradzie i owszem, ale na warszawskich drogach to prosta droga do sparaliżowania ruchu...
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-26, 14:18   

Warszawskie drogi już są sparaliżowane <; - i to często właśnie jazdą zderzak w zderzak, bo wtedy jakiekolwiek zawirowanie w płynności ruchu jednego auta powoduje reakcję kaskadową u następnych kierowców, aż do "katastrofy", czyli zatrzymania włącznie...
 
Lmoska 


Marka: RENAULT
Model: GRAND SCENIC
Silnik: 1,9 dCI 130KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 59
Skąd: Puławy
  Wysłany: 2008-02-18, 13:21   Disel czy benzyniak

Męczy mnie jeden problem diesel czy benzyniak,

Co lepiej się opłaca kupić diesel czy benzyniak??
Próbował ktoś przeprowadzić analizę przed zakupem??
Jakie są wasze przemyślenia w tej sprawie??
Pozdrawiam
_________________
GRAND SCENICZEK 1,9 dCI 130KM
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-18, 14:52   

Primo: http://www.daciaklub.pl/forum/search.php i tam "diesel benzyna"+szukaj wszystkich słów.

Secundo: np http://moto.allegro.pl/co....php?inc=calc3.

Tertio: np http://209.85.135.104/tra...%26rls%3Dnl-nl.
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-18, 15:28   

Lmoska napisał/a:
Męczy mnie jeden problem diesel czy benzyniak


Temat rzeka. Jednoznacznej odpowiedzi brak. Kwestia gustu i sposobu jazdy. Ja kupiłem diesla - przed zakupem robiłem kalkulację co się bardziej opłaca i wyszło ni, że koszt droższego diesla zwróci się po około 70.000 km. Uważam, że dobrze wybrałem, bo koszt paliwa mam nieco mniejszy niż jak jeździłem Fiatem Seicento, a komfort i przestrzeń bez porównania większą.
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-02-18, 17:19   

Dużo kilometrów robisz bierz diesla bez zastanowienia. Mi się za jakieś 2 miesiące zacznie zwracać kupno diesla.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-02-18, 18:22   

Duzo na ten temat bylo napisane na starym forum:

http://www.logan.fora.pl/...y-spor,479.html

A ponizej porownanie benzyna z gazem vs diesel

http://www.daciaklub.pl/f...ighlight=diesel
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-12, 21:00   

Trochę odkopię wątek.

Po dłuższej chwili zastanawiałem się nad LPG w MCV.

Znalazłem takie coś na allegro. Butla do LPG mieszcząca 150 litrów :mrgreen:

http://allegro.pl/item577..._400_stako.html

Jakby nie patrzeć dla kogoś kto robi bardzo, bardzo dużo kilometrów LPG jest najbardziej odpowiednie i dużo tańsze od ON. Poza tym przy wielkości butli 150 litrów "zasięg" to ponad 1800km na jednym tankowaniu. Jakby dodać jeszcze paliwo w baku to można przejechać ponad 2500km!

Jaki jest najlepszy silnik do LPG w Dacii? ;-)
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-12, 23:34   

Cytat:
Butla do LPG mieszcząca 150 litrów [...] można przejechać ponad 2500km!

A jakby tak jeszcze ciągnąć ze sobą małą cysternę???...

(((;


Cytat:
Jaki jest najlepszy silnik do LPG w Dacii?

Zapewne nowy, fabrycznie przystosowany 1.6 8v - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1648 (dane techniczne: http://www.dacia.de/dacia...ische_daten.php).

Z już aktualnie dostępnych - zdaje się, że identycznie.
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2009-03-13, 11:24   

Faktycznie ten silnik 1.6 8v to chyba optymalne rozwiązanie dla LPG. Nie jest wysilony, jest w miarę bezawaryjny. Spadek mocy przy tym minimalny, w codziennej eksploatacji praktycznie niezauważalny. Nie ma wrażliwych, grzejących się cewek sagema jak 1.6 16v. Przy gazie trzeba będzie tylko zaakceptować drobne defekty np. z czasem będzie do wymiany silnik krokowy obrotów biegu jałowego, ale to drobiazg przecież. Zresztą silnikom renault niewiele można zarzucić, poza osprzętem dostarczanym przez poddostawców, który z czasem lubi płatać figle. W mojej dacii póki co jest spokój.

Inna sprawa, że czystość paliwa, jakim jest LPG w naszym kraju stoi na poziomie poniżej jakiejkolwiek krytyki. W zeszłym sezonie letnim pracowałem z maszyną do waty cukrowej. Po całym dniu pracy (spalałem koło 2 litrów gazu dziennie ) na głowicy było dużo czarnej, lepkiej mazi - na stacji dowiedziałem się, że to wina zanieczyszczonego gazu, na który stacja nie ma wpływu. Nie wyobrażam sobie takiego syfu w silniku samochodowym.
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-03-13, 12:01   

Zgodzam się w 100% że gaz w polsce to syf. Ale ropniaki nie mają dzisiaj lekkiego życia, gdyż żyjemy w kraju, gdzie chrzczenie paliwa to codziennośc, a dzisiejsze skomplikowane i nafaszerowane elektroniką diesle, nie cierpią takiego paliwa. Więc każdy postój diesla na stacji wiąże się z równie nie małym ryzykiem, co tankowanie gazu. Bo mimo że diesel, spala mniej niż benzyniak, jest kilkakrotnie bardziej narażony na awarię z winy złej ropy niż benzyna. Benzyniak najwyżej zacznie przerywać, gdzie doleje się lepszej beznyny i wszystko wraca do normy, za to ropniak zaliczy kilka-kilkanaście razy taki syf w postaci paliwa i można się szykować na wydatek w postaci pompowstryskiwaczy, albo common rail. A to już jest nie mały koszt i potrafi cofnąć tą całą oszczędności jaką dał, ropniak nad benzyną. Pozatym jaką by nie kupić część zamienną do diesla, to zapłacimy za nią dużo więcej niż do benzyny.
Ja Dieslowi, zawsze będę mówił nie, ze względu na skoplikowanie dzisiejszych motorów, żeby tylko dorównać benzyniakowi. Udało im się to, ale bardzo drogim kosztem, jakim jest skomplikowanie Ropniaka. To nie te silniki co były kiedyś, gdzie ich konstrukcja, była prosta jak konstrukcja cepa. Dzisiaj jest tam kupa elektroniki i skomplikowane Common rail-e, które ulegają częstym awarią, ze względu na słabą jakoś paliwa, a w Polsce jest niestety tylko słabe paliwo.
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-13, 15:42   

laisar napisał/a:
Cytat:
Butla do LPG mieszcząca 150 litrów [...] można przejechać ponad 2500km!

A jakby tak jeszcze ciągnąć ze sobą małą cysternę???...

(((;
Z już aktualnie dostępnych - zdaje się, że identycznie.


Każdy potrzebuje czegoś innego. Dacia robi dużo kilometrów i są to praktycznie trasy cały czas Polska - Niemcy - Polska. Im bliżej granicy tym drożej z paliwem a za granicą biorąc pod uwagę stosunek EUR - PLN też nie wychodzi tanio. Więc jak zrobi 1200km na jedym tankowaniu tam gdzie jest najtaniej to dla mnie to są wielkie oszczędności.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-13, 18:43   

Ależ rozumiem, naprawdę - z tą cysterną to oczywiście trochę żartowałem, ale skoro faktycznie zasięg jest taki istotny, to przecież są np jeszcze dodatkowe tzw. "zbiorniki wyprawowe" (przykład). Cen co prawda nie znam, ale wiadomo, że to też inwestycja długoterminowa.

Chociaż gaz pewnie i tak tańszy... ale za to jaki wtedy byłby gigantyczny sumaryczny zasięg! (;
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-13, 20:54   

ja w mojej MCV mam LPG i jestem odpukać bardzo zadowolony, jak narazie wychodzi mnie taniej niż użytkowanie diesla jedyny minus właśnie jak zatankuję kiepski gaz, śmierdzi jak z kuchenki :mrgreen:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2009-03-16, 22:40   

A jak tam w daćkowo - renaultowskich silnikach dci wygląda trwałość wtryskiwaczy? zakładając że sie na sprawdzonych stacjach tankuje ile wytrzymią plus minus?
bo już różne, skrajnie sprzeczne rzeczy słyszałem na ten temat...
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-03-16, 23:18   

benny86 napisał/a:
A jak tam w daćkowo - renaultowskich silnikach dci wygląda trwałość wtryskiwaczy? zakładając że sie na sprawdzonych stacjach tankuje ile wytrzymią plus minus?
bo już różne, skrajnie sprzeczne rzeczy słyszałem na ten temat...

Poczytaj, np. tutaj http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1787
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-17, 00:02   

gigi303, a jaki masz zbiornik gazu (pojemność) i spalanie?
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-17, 07:29   

ja mam 50, w miejscu koła zapasowego, spalanie w zależności jak jeżdżę ale maksymalnie przy założeniu że obudzi się we mnie Krzysio Hołowczyc to jest 10l po mieście, ale ostatnio jeżdżę bardziej przepisowo więc mi spada, kiedyś pisałem że mi oscylowało w granicach 8,5 więc jak już wszystko się podocierało mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć że po mieście (Warszawa) 9 - max 10 chyba że ustawimy instalację na wersję oszczędną to będzie mniej ale nie wiem czy warto.

na spalanie także ma duże znaczenie jakość gazu, z góry mogę powiedzieć że moja Dracula nie cierpi gazu ze stacji shell, najmniejsze spalanie jest na gazie BP i LUkOIL, większe na gazach supermarketowych i orlenowskich. Co nie oznacza że supermarketowe LPG jest złe, jeśli podliczymy to wyjdzie na to samo supermarketowy LPG jest tańszy więc w moim przypadku gdy bardzo dużo jeżdżę zwraca mi się szybko różnica w km z droższego gazu.

Reasumując i tak się tankuje tam gdzie jest po drodze :mrgreen: bo nie ma sensu kursowanie do stacji gdzie jest najtaniej bo to co zaoszczędzimy wydamy na dojazd do niej :mrgreen: .

Oczywiście jak kupowałem auto też rozmyślałem, DCI czy LPG, wybrałem LPG bo w DCI za często są przeglądy. Jak na razie jestem zadowolony z decyzji, odpukać :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-03-17, 08:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-03-17, 08:28   

a ja tak z innej beczki pytanie do gigi303, powiedz mi czy u ciebie jaksilnik chodzi na gazie to wydaje dzwięki jak deasel??
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-17, 08:30   

tak można tak to ująć że chodzi jak dci :mrgreen: ale to normalne zachowanie instalacji LPG bo to ona ten dźwięk wydaje.

Ja ten dźwięk nazywam cykaniem :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-03-17, 08:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-03-17, 08:33   

lol szczerze powiem pierwszyraz się z tym spotkałem, każdy inny samochód pracujący na LPG zachowywał się tak jaby chodził na benzynie, ciekaw jestem co tam tak chałasuje i czy ten chałas ma jakiś głębszy sens, bo nie uwieze że producent zrobił to celowo?? :)
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-17, 08:35   

może mówimy o innych dźwiękach ? bo to nie jest hałas.

Dźwięk silnika benzynowego się nie zmienia pozostaje taki jak był, do tego dochodzi tylko cichutkie cykanie instalacji które słychać tylko jak samochód stoi i wtedy ogólny dźwięk jest podobny do pracy silnika dci, bo w czasie jazdy cykania nie słychać gdyż prawdopodobnie zagłusza je praca silnika.

O fakcie tym byłem poinformowany nawet przed założeniem instalacji, sekwencja IV generacji i podobno to naturalne, ten typ tak ma jak to mówią, szczerze mówiąc nawet się głębiej nad tym nie zastanawiałem bo owe cykanie w ogóle nie przeszkadza, jedyny minus posiadania LPg tak jak juz wspominałem to smrodek kuchenki jeśli trafimy na śmierdzące LPG :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-03-17, 08:46, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne