Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 15:20
Działanie spryskiwaczy i wycieraczek - razem i osobno
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-30, 05:46   

laisar napisał/a:
Po co? A po to, żebym sobie mógł zimą spryskać zamarzniętą szybę i albo ją wyczyścić ręcznie, albo odczekać i dopiero po chwili użyć wycieraczek. Oczywiście, można użyć po prostu jakiegoś ręcznego psikacza z dodatkowym płynem, ale jakoś nie lubię mnożyć bytów ponad potrzebę (;


No akurat to jest dla mnie żadnym powodem, aby nie mieć automatycznej wycieraczki.
Zimą skrobię szybę bez płynu, lub używam odmrażacza do szyb.
Płyn w spryskiwaczu używam tylko w roli do czyszczenia szyby, a nie do jej odmrażania.
_________________

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-30, 08:02   

laisar napisał/a:
Tylna wycieraczka: jak to się nie da przerobić, jak sam podałeś na to sposób? (; Np drugi to wpięcie dodatkowego wyłącznika w aktualny obwód włączania tylnej wycieraczki - taki ja mam pomysł, a pewnie można by ich jeszcze kilka wymyślić...

A może dałoby radę zamienić miejscami funkcje w przełączniku? Pierwsze położenie uruchamia spryskiwacz, drugie wyłącza spryskiwacz i uruchamia wycieraczkę.
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-03-30, 08:20   

chyba by dało, wydaje mi się że jest ot tylko kwestia podłączenia we włączniku...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-30, 08:26   

Chyba się nie da.
Włącznik spryskiwacza załącza dwie linie - masę i napięcie na odpowiednie wyjścia i tylko on może zasterować pompką spryskiwacza na tylną szybę.
Na te same wyjścia, ale już odwrotnie spolaryzowane podawane jest napięcie na pompkę spryskiwacza przedniej szyby.

Nie podmienicie miejscami funkcji, bo nie można z funkcji wycieraczki na przełączniku zaadoptować funkcji spryskiwacza.

Chyba że wewnątrz cały przełącznik się przebuduje, ale jest to raczej niemożliwe, a jeśli już to wyjdzie z tego tandeta, która długo nie wytrzyma.


Można co najwyżej zastosować oddzielny włącznik spryskiwacza tylnej szyby - taki włącznik musi posiadać min. dwa styki normalnie otwarte.

Chyba że można wykorzystać UCH do sterowania spryskiwaczem. Ale to już całkiem poważniejszy temat. Może w schematach np. z CLIO było by to pokazane, jak jest podłączone do UCH, tak aby właśnie UCH sterowało pompką spryskiwacza.
Wtedy można by było podmienić funkcję przełącznika pomiędzy wycieraczką a spryskiwaczem.


Ogólnie potrzebne są schematy do Sandero.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-30, 09:22   

Nawet gdyby się dało zamienić kabelki, to wtedy po przekręceniu włącznika na dźwigni na pierwszą pozycję będzie cały czas leciał płyn, a dopiero na drugiej pozycji włączą się wycieraczki - i to też tylko tak długo, jak się go będzie trzymać, bo jest przecież samopowrotny (do pierwszej pozycji).


Natomiast sterowanie tylnym spryskiwaczem i wycieraczką przez UCH musiałoby chyba polegać na uruchamianiu tylnej wycieraczki dopiero np po 2 sekundach ciągłego włączenia na pozycji 1. (nie wystarczyłoby tylko "przelecieć" przez to położenie w drodze na pozycję 2. - spryskiwacza).


Inna możliwość to po prostu wymiana dźwigni na inny model - i wtedy odpowiednie dostosowanie okablowania (z ewentualnym wykorzystaniem prawdopodobnie faktycznie obecnej w UCH funkcji sterowania tylną pompką).


(O przednim spryskiwaczu i wycieraczkach nie ma co dalej dyskutować - to już dla każdego wyłącznie kwestia osobistej wygody).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-04-09, 11:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-04-09, 17:17   

laisar napisał/a:
chyba że ktoś uważa, że coś z niej przydałoby się jednak zachować.

Może ostateczną wersję schematu? :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-09, 20:25   

Takowej jak na razie brak. Wygląda też na to, że Sandero jednak może różnić się od Logana...
 
skz 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 8
Skąd: Sępólno Krajeńskie
Wysłany: 2009-05-12, 21:45   

próbowałem dzisiaj wprowadzić w życie ową modyfikację i nic z tego nie wyszło - mam inne kolory przewodów (wiem że to nie powinno mieć znaczenia), wycieraczki nie uruchamiają się wraz ze spryskiwaczem, a po włączeniu wycieraczek nie można ich wyłączyć, chyba że kluczykiem :)
Tak na marginesie nigdzie nie wyczytałem że nie tyczy MCV-ki.
_________________
ZBYCH - Dacia Logan MCV 1.5 dCi
3,8/100 extremalnie
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-12, 22:23   

Po prostu źle podłączyłeś.

Lepiej nie patrzyć na kolory przewodów, tylko na numeracje pinów.
Z wtyczki od włącznika wycieraczki pin A4 kabel idzie do Pinu A7 we wtyczce brązowej w UCH.
Piny są opisane na wtyczkach.

Sprawdź czy na pewno podłączyłeś pod A4, bo sądzę że się pomyliłeś i podpiąłeś się pod PIN B4, gdzie jest non stop napięcie :)


Lub zamiast pinu A7 w UCH podpiąłeś się pod inny.

Modyfikacja ta działa w Daciach Logan, działa w Sandero to i na pewno działa w MCV.
_________________

 
skz 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 8
Skąd: Sępólno Krajeńskie
Wysłany: 2009-05-13, 19:51   

dzięki za odpowiedz ale

przeanalizowałem całą sytuację jeszcze raz i nic - drogą prób i błędów też nie działa, próbowałem wszystkie piny (wolne oczywiście) i nie działa

Jeśli ktoś w mcv ma cosik takiego zrobione prosze o wypowiedź
_________________
ZBYCH - Dacia Logan MCV 1.5 dCi
3,8/100 extremalnie
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-13, 19:57   

skz napisał/a:
dzięki za odpowiedz ale

przeanalizowałem całą sytuację jeszcze raz i nic - drogą prób i błędów też nie działa, próbowałem wszystkie piny (wolne oczywiście) i nie działa

Jeśli ktoś w mcv ma cosik takiego zrobione prosze o wypowiedź


Boże jak czytam coś takiego, to może lepiej nic już więcej nie grzeb przy tym.
Drogą prób i błędów możesz co najwyżej zepsuć centralkę UCH.

A wyżej nie pisałem o wolnych pinach tylko o A4 we wtyczce w kolumnie kierownicy.
Może zrób zdjęcia jak podłączasz, tych wtyczek - wtedy może coś będzie widać, bo twoja analiza może być marna :) - nie obraź się oczywiście. A ze zdjęć może będzie widać coś konkretnego.

A jeszcze napisz, co się dzieje u ciebie teraz jak włączysz spryskiwacz tylnej szyby ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-05-13, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
skz 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 8
Skąd: Sępólno Krajeńskie
Wysłany: 2009-05-13, 20:01   

no widzisz nie jest jedna ze mną aż tak źle bo nie zepsułem centralki, jednak od której bądz strony nie upatrzyłbym sobie tego pinu A4 to i tak nie działa, ale spoko zrobie zdjęcia i zobaczymy może żeczywiście padło mi na oczy albo na coś więcej :)
_________________
ZBYCH - Dacia Logan MCV 1.5 dCi
3,8/100 extremalnie
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-13, 20:02   

A jeszcze napisz, co się dzieje u ciebie teraz jak włączysz spryskiwacz tylnej szyby ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-05-13, 20:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
skz 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 8
Skąd: Sępólno Krajeńskie
Wysłany: 2009-05-13, 20:04   

działa jak działał czyli pierwsze przekręcenie wycieraczka, przekręcam dalej leci płyn :)
_________________
ZBYCH - Dacia Logan MCV 1.5 dCi
3,8/100 extremalnie
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-13, 20:05   

Oki.

Także zrób zdjęcie wtyczki przy UCH z widocznym dodatkowym kablem, oraz
zdjęcie wtyczki przy kolumnie kierownicy z widocznym kabelkiem :)
_________________

 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2009-10-11, 17:36   

Uważam , że dobrze jest tak jak fabryka zrobiła , jak skończy mi się płyn to wycieraczki nie przejadą cztery razy po suchej szybie i nie porysują jej tak jak w moim poprzednim clio.
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 332
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-09, 12:27   

jackthenight napisał/a:
Oki.

Także zrób zdjęcie wtyczki przy UCH z widocznym dodatkowym kablem, oraz
zdjęcie wtyczki przy kolumnie kierownicy z widocznym kabelkiem :)


Temat stary jak rzeka.
Ale dalej korci mnie żeby spryskiwacz załączał wycieraczki.
Mam pytanie czy A4 i A7 są w tej samej kostce? bo oznaczenie tak jak by po kolei a to by sugerowało że jest na jednej kostce a Ty kolego na zdjęciach łączyłeś kostkę brązową z białą.
A w poście piszesz jeszcze coś o kolumnie kierownicy......
Chyba się gdzieś zgubiłem :-(
Proszę o wskazówki
_________________
Pawlo
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-09, 13:12   

Pawlo to jest tak :

styk pin A7 wtyczki brązowej od komputera pokładowego UCH łączysz z pinem A4 wtyczki białej przy kolumnie kierownicy.

Tu to wszystko dokładnie opisałem wraz ze zdjęciami :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=30109#30109
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-09, 14:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 332
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-09, 16:21   

To powiedz mi jeszcze gdzie szukać tej białej kostki przy kolumnie kierownicy ew. co trzeba rozebrać żeby się do niej dostać.
Bo ja to widzę trochę inaczej i tak właśnie robiłem
Brązowa wtyczka pin A7 w złączu UCH ta wielopinowa składająca się z dwóch kostek,
a Twój kabelek wg rozpiski którą posiadam znajduje się w białej kostce PI więc nie trzeba ciągnąć kabelka pod kolumnę kierownicy skoro mamy go w tej kostce. Załączam zdjęcia i ja to właśnie tak łaczyłem.I nie działa.

img011.jpg
Plik ściągnięto 249 raz(y) 200,23 KB

img010.jpg
Plik ściągnięto 262 raz(y) 208,6 KB

img008.jpg
Plik ściągnięto 250 raz(y) 149,39 KB

img007.jpg
Plik ściągnięto 257 raz(y) 85,21 KB

Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2010-01-09, 17:09, w całości zmieniany 5 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-09, 19:18   

Pawlo to źle łączyłeś.

Aby dostać się do białej wtyczki przy kolumnie kierownicy musisz zdjąć plastykową osłonę kolumny kierownicy - dwie śruby od dołu kolumny odkręcasz i plastykową osłonę kolumny zdejmujesz.
I teraz po prawej stronie kolumny tam gdzie jest dźwignia od włączania wycieraczek, spryskiwaczy masz białą wtyczkę(z niej bierzesz A4), widoczna również na drugim zdjęciu jest zespolona dźwignia i miejsce na żółto do którego właśnie nasza biała wtyczka wchodzi.

DSCN0758.JPG
Plik ściągnięto 313 raz(y) 127,01 KB

wtyczka.JPG
Plik ściągnięto 351 raz(y) 57,12 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-09, 19:23, w całości zmieniany 4 razy  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 332
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-09, 20:03   

A no to chyba że tak. Jak się trochę cieplej zrobi to pogrzebie i dam znać czy mi się udało i czy działa.
Dzięki serdeczne za uświadomienie, skoro Tobie działa to może i mnie się uda :-)

Przeróbki jeszcze nie próbowałem ale za to kupiłem na allegro spryskiwacze mgłowe i już je założylem.
Działają rewelacyjnie cała szyba mokra wycieraczki mają więc na całej powierzchni mokro i szyba czyściutka. Wymagają naprawdę maleńkiej przeróbki.
Uważam że warto.
_________________
Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2010-01-19, 18:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 332
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-20, 22:23   

Muszę się pochwalić,zrobiłem dzisiaj przeróbkę tak jak opisywał to kolega jackthenight, i działa rewelacyjnie wycieraczki załączają sie chwilkę po tym jak zostanie podany płyn na szybkę a przy spryskiwaczach mgłowych to rewelacja . I tak właśnie chciałem od początku.
Dla wszystkich ta przeróbka w MCV też działa. :-)
_________________
Pawlo
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-01, 22:00   

A czy przez brak automatycznego uruchamiania wycieraczek przy spryskiwaniu szyby nie powoduje szybszego zużycia się przełącznika zespolonego wycieraczek - po każdym użyciu spryskiwacza trzeba włączyć i wyłączyć wycieraczki , a w automacie same się włączają.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-01, 23:01   

Sądząc po tym, że można kupić sprawne, pełnoletnie już przełączniki o identycznej konstrukcji, to nie bałbym się jednak o ich zużycie... (;
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-01, 23:34   

Oby było tak jam mówisz Kolego , bo nie chcę nic przerabiać w nowym autku :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne