Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-30, 05:46
laisar napisał/a:
Po co? A po to, żebym sobie mógł zimą spryskać zamarzniętą szybę i albo ją wyczyścić ręcznie, albo odczekać i dopiero po chwili użyć wycieraczek. Oczywiście, można użyć po prostu jakiegoś ręcznego psikacza z dodatkowym płynem, ale jakoś nie lubię mnożyć bytów ponad potrzebę (;
No akurat to jest dla mnie żadnym powodem, aby nie mieć automatycznej wycieraczki.
Zimą skrobię szybę bez płynu, lub używam odmrażacza do szyb.
Płyn w spryskiwaczu używam tylko w roli do czyszczenia szyby, a nie do jej odmrażania.
Tylna wycieraczka: jak to się nie da przerobić, jak sam podałeś na to sposób? (; Np drugi to wpięcie dodatkowego wyłącznika w aktualny obwód włączania tylnej wycieraczki - taki ja mam pomysł, a pewnie można by ich jeszcze kilka wymyślić...
A może dałoby radę zamienić miejscami funkcje w przełączniku? Pierwsze położenie uruchamia spryskiwacz, drugie wyłącza spryskiwacz i uruchamia wycieraczkę.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-30, 08:26
Chyba się nie da.
Włącznik spryskiwacza załącza dwie linie - masę i napięcie na odpowiednie wyjścia i tylko on może zasterować pompką spryskiwacza na tylną szybę.
Na te same wyjścia, ale już odwrotnie spolaryzowane podawane jest napięcie na pompkę spryskiwacza przedniej szyby.
Nie podmienicie miejscami funkcji, bo nie można z funkcji wycieraczki na przełączniku zaadoptować funkcji spryskiwacza.
Chyba że wewnątrz cały przełącznik się przebuduje, ale jest to raczej niemożliwe, a jeśli już to wyjdzie z tego tandeta, która długo nie wytrzyma.
Można co najwyżej zastosować oddzielny włącznik spryskiwacza tylnej szyby - taki włącznik musi posiadać min. dwa styki normalnie otwarte.
Chyba że można wykorzystać UCH do sterowania spryskiwaczem. Ale to już całkiem poważniejszy temat. Może w schematach np. z CLIO było by to pokazane, jak jest podłączone do UCH, tak aby właśnie UCH sterowało pompką spryskiwacza.
Wtedy można by było podmienić funkcję przełącznika pomiędzy wycieraczką a spryskiwaczem.
Nawet gdyby się dało zamienić kabelki, to wtedy po przekręceniu włącznika na dźwigni na pierwszą pozycję będzie cały czas leciał płyn, a dopiero na drugiej pozycji włączą się wycieraczki - i to też tylko tak długo, jak się go będzie trzymać, bo jest przecież samopowrotny (do pierwszej pozycji).
Natomiast sterowanie tylnym spryskiwaczem i wycieraczką przez UCH musiałoby chyba polegać na uruchamianiu tylnej wycieraczki dopiero np po 2 sekundach ciągłego włączenia na pozycji 1. (nie wystarczyłoby tylko "przelecieć" przez to położenie w drodze na pozycję 2. - spryskiwacza).
Inna możliwość to po prostu wymiana dźwigni na inny model - i wtedy odpowiednie dostosowanie okablowania (z ewentualnym wykorzystaniem prawdopodobnie faktycznie obecnej w UCH funkcji sterowania tylną pompką).
(O przednim spryskiwaczu i wycieraczkach nie ma co dalej dyskutować - to już dla każdego wyłącznie kwestia osobistej wygody).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-04-09, 11:47, w całości zmieniany 2 razy
próbowałem dzisiaj wprowadzić w życie ową modyfikację i nic z tego nie wyszło - mam inne kolory przewodów (wiem że to nie powinno mieć znaczenia), wycieraczki nie uruchamiają się wraz ze spryskiwaczem, a po włączeniu wycieraczek nie można ich wyłączyć, chyba że kluczykiem :)
Tak na marginesie nigdzie nie wyczytałem że nie tyczy MCV-ki.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-12, 22:23
Po prostu źle podłączyłeś.
Lepiej nie patrzyć na kolory przewodów, tylko na numeracje pinów.
Z wtyczki od włącznika wycieraczki pin A4 kabel idzie do Pinu A7 we wtyczce brązowej w UCH.
Piny są opisane na wtyczkach.
Sprawdź czy na pewno podłączyłeś pod A4, bo sądzę że się pomyliłeś i podpiąłeś się pod PIN B4, gdzie jest non stop napięcie :)
Lub zamiast pinu A7 w UCH podpiąłeś się pod inny.
Modyfikacja ta działa w Daciach Logan, działa w Sandero to i na pewno działa w MCV.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-13, 19:57
skz napisał/a:
dzięki za odpowiedz ale
przeanalizowałem całą sytuację jeszcze raz i nic - drogą prób i błędów też nie działa, próbowałem wszystkie piny (wolne oczywiście) i nie działa
Jeśli ktoś w mcv ma cosik takiego zrobione prosze o wypowiedź
Boże jak czytam coś takiego, to może lepiej nic już więcej nie grzeb przy tym.
Drogą prób i błędów możesz co najwyżej zepsuć centralkę UCH.
A wyżej nie pisałem o wolnych pinach tylko o A4 we wtyczce w kolumnie kierownicy.
Może zrób zdjęcia jak podłączasz, tych wtyczek - wtedy może coś będzie widać, bo twoja analiza może być marna :) - nie obraź się oczywiście. A ze zdjęć może będzie widać coś konkretnego.
A jeszcze napisz, co się dzieje u ciebie teraz jak włączysz spryskiwacz tylnej szyby ?
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-05-13, 20:01, w całości zmieniany 1 raz
no widzisz nie jest jedna ze mną aż tak źle bo nie zepsułem centralki, jednak od której bądz strony nie upatrzyłbym sobie tego pinu A4 to i tak nie działa, ale spoko zrobie zdjęcia i zobaczymy może żeczywiście padło mi na oczy albo na coś więcej :)
Uważam , że dobrze jest tak jak fabryka zrobiła , jak skończy mi się płyn to wycieraczki nie przejadą cztery razy po suchej szybie i nie porysują jej tak jak w moim poprzednim clio.
Także zrób zdjęcie wtyczki przy UCH z widocznym dodatkowym kablem, oraz
zdjęcie wtyczki przy kolumnie kierownicy z widocznym kabelkiem :)
Temat stary jak rzeka.
Ale dalej korci mnie żeby spryskiwacz załączał wycieraczki.
Mam pytanie czy A4 i A7 są w tej samej kostce? bo oznaczenie tak jak by po kolei a to by sugerowało że jest na jednej kostce a Ty kolego na zdjęciach łączyłeś kostkę brązową z białą.
A w poście piszesz jeszcze coś o kolumnie kierownicy......
Chyba się gdzieś zgubiłem
Proszę o wskazówki
To powiedz mi jeszcze gdzie szukać tej białej kostki przy kolumnie kierownicy ew. co trzeba rozebrać żeby się do niej dostać.
Bo ja to widzę trochę inaczej i tak właśnie robiłem
Brązowa wtyczka pin A7 w złączu UCH ta wielopinowa składająca się z dwóch kostek,
a Twój kabelek wg rozpiski którą posiadam znajduje się w białej kostce PI więc nie trzeba ciągnąć kabelka pod kolumnę kierownicy skoro mamy go w tej kostce. Załączam zdjęcia i ja to właśnie tak łaczyłem.I nie działa.
img011.jpg
Plik ściągnięto 249 raz(y) 200,23 KB
img010.jpg
Plik ściągnięto 262 raz(y) 208,6 KB
img008.jpg
Plik ściągnięto 250 raz(y) 149,39 KB
img007.jpg
Plik ściągnięto 257 raz(y) 85,21 KB
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2010-01-09, 17:09, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-09, 19:18
Pawlo to źle łączyłeś.
Aby dostać się do białej wtyczki przy kolumnie kierownicy musisz zdjąć plastykową osłonę kolumny kierownicy - dwie śruby od dołu kolumny odkręcasz i plastykową osłonę kolumny zdejmujesz.
I teraz po prawej stronie kolumny tam gdzie jest dźwignia od włączania wycieraczek, spryskiwaczy masz białą wtyczkę(z niej bierzesz A4), widoczna również na drugim zdjęciu jest zespolona dźwignia i miejsce na żółto do którego właśnie nasza biała wtyczka wchodzi.
DSCN0758.JPG
Plik ściągnięto 313 raz(y) 127,01 KB
wtyczka.JPG
Plik ściągnięto 351 raz(y) 57,12 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-09, 19:23, w całości zmieniany 4 razy
A no to chyba że tak. Jak się trochę cieplej zrobi to pogrzebie i dam znać czy mi się udało i czy działa.
Dzięki serdeczne za uświadomienie, skoro Tobie działa to może i mnie się uda
Przeróbki jeszcze nie próbowałem ale za to kupiłem na allegro spryskiwacze mgłowe i już je założylem.
Działają rewelacyjnie cała szyba mokra wycieraczki mają więc na całej powierzchni mokro i szyba czyściutka. Wymagają naprawdę maleńkiej przeróbki.
Uważam że warto.
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2010-01-19, 18:43, w całości zmieniany 1 raz
Muszę się pochwalić,zrobiłem dzisiaj przeróbkę tak jak opisywał to kolega jackthenight, i działa rewelacyjnie wycieraczki załączają sie chwilkę po tym jak zostanie podany płyn na szybkę a przy spryskiwaczach mgłowych to rewelacja . I tak właśnie chciałem od początku.
Dla wszystkich ta przeróbka w MCV też działa.
A czy przez brak automatycznego uruchamiania wycieraczek przy spryskiwaniu szyby nie powoduje szybszego zużycia się przełącznika zespolonego wycieraczek - po każdym użyciu spryskiwacza trzeba włączyć i wyłączyć wycieraczki , a w automacie same się włączają.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum