Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy chcielibyście w ofercie Dacii mocniejszy silnik?
Autor Wiadomość
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-05-30, 11:19   

20 KM wiecej, 10000 zl wiecej, 2 s szybciej... hmm...

Dla ulatwienia dodam, ze nie musza to byc auta nadal produkowane i przydalyby sie dane z jakichs testow (np przyspieszenie na roznych biegach).

Fiat Tempra 1.6 chwalona kiedys w jakims tescie porownawczym za elastycznosc - na moje oko porownywalna z Loganem.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-30, 18:51   

ale jak można porównywać coś czego już nie produkują z silnikiem nowym, gdzie tu sprawiedliwość?

To tak jak bym porównywał fiata CC z fiatem 500, oczywiście że ten nowszy będzie lepszy.

Może mamy odświeżane kotlety pod maską ale jednak sa one podobno ulepszone jakoś tam i nazywa się je nowym silnikiem, więc bardzo ciężko będzie znaleźć autko z 1.6 8v jak obecnie prawie wszędzie dają 16v z wiadomych względów.

DUCATI napisał/a:
20 KM wiecej, 10000 zl wiecej, 2 s szybciej... hmm...



*no więcej kucy ale w renówkach chyba nasz silnik też ma więcej koni tylko my mamy mniej, ale jeszcze sie upewnię aby nie siać zamętu.

*10000 więcej - bo Dacia przegrywa cenowo tylko z TATA, nie bez kozery nasze auta należą do segmentu nazwijmy aut tanich użytkowych, za tą cenę i tych gabarytów nie ma się z kim porównywać

*2s to nie jest wcale mało
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-05-31, 06:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-30, 21:48   

gigi303 napisał/a:
nie bez kozery nasze auta należą do segmentu nazwijmy aut tanich użytkowych, za tą cenę i tych gabarytów nie ma się z kim porównywać

Święte słowa :mrgreen: Brak konkurentów na rynku.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-05-31, 08:41   

Cytat:
ale jak można porównywać coś czego już nie produkują z silnikiem nowym, gdzie tu sprawiedliwość?

Mozna...

Jesli ktos pisze, ze w Loganie sa slabe silniki to probuje ustalic na jakiej podstawie. Jak porownamy z Ferrari F40 to pewnie sa ospale, ale jak prosze o wskazanie czegos lepszego w danej klasie to cisza..
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-31, 13:05   

o zgrozo :mrgreen: podałem przykład to ci sie nie podobał że za drogo że silnik za mocny że 2 s to mało.

Skoro chcesz szukać w autach które już nie produkują droga wolna, ale skoro już porównujemy to warto aby z takiego zestawienia można wyciągnąc wnioski przydatne przy kupnie kolejnego auta. Jak masz czas to poszukaj sobie np danych technicznych o Lanosie auto może cięższe ale na pewno osiągi miało lepsze.

Ja nie będę kupował w przyszłości tak starego auta więc nie szukam aż tak daleko w stecz.

A że w nowoczesnych samochodach ciężko znależć silniki w formie odświerzanego kotleta to pretensje możesz mieć tylko do porducentów. Ja mam też tego kotleta, następne autko już będzie z nowocześniejszą jednostką napędową :mrgreen:


W ramach ciekawostki podam przyśpieszenie poloneza :mrgreen:
silniki 0-100 km/h Prędkość maks. moc w KM
1.5 LE 15-16 s 155-160 km/h 75 KM-82 KM
1.6 LE 15-16 s 156-161 km/h 87 KM
2.0 LE 10-11 s 180-200 km/h 112 KM-120 KM

Należy pamiętać że polonezy były znacznie cięższe od naszych aut aż strach pomyśleć co by było gdyby były lżejszy :-D

Pozdrawiam
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-05-31, 17:05   

TO ILE WAZYLY ?

Bo przyspieszenie gorsze o 3s.. to wiecej niz 2s, wiec wg twojej wersji raczej duzo...

Dla mnie 2s to roznica ok 15%, czyli raczej niewiele, duzo to wg mnie powyzej 50%.

Trudno bym mi sie podobalo doplacanie 10000 zl, no i dlaczego zaraz nawiazujesz do kupowania nowego auta... Ja tylko chce ustalic co znaczy "mulowatosc Logana".
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-31, 17:34   

DUCATI napisał/a:
TO ILE WAZYLY ?

Bo przyspieszenie gorsze o 3s.. to wiecej niz 2s, wiec wg twojej wersji raczej duzo...

Dla mnie 2s to roznica ok 15%, czyli raczej niewiele, duzo to wg mnie powyzej 50%.

Trudno bym mi sie podobalo doplacanie 10000 zl, no i dlaczego zaraz nawiazujesz do kupowania nowego auta... Ja tylko chce ustalic co znaczy "mulowatosc Logana".


co ile ważyło ???
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-31, 18:41   

Pewnie chodziło o wagę Poloneza?
Gigi303 ciekawą masz dyskusję z kolegą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-05-31, 19:19   

Poloneza dałem w celach tylko poglądowych i z sentymentu bo to fajna fura była (waga to chyba 1200kg) :mrgreen: nie zamierzałem porównywać tych silników chociaż kto wie jeśli ktoś znalazłby moc samych silników, a nie moc na kołach to moglibyśmy się zdziwić :mrgreen:

Każda rozmowa z kolegą Ducatim wygląda równie ciekawie i pasjonująco nie zależnie z kim prowadzi debatę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

*****

Sprawdziłem: chevroleta, fiata, skodę i nie mają w ofercie silników 8v dalej nie chce mi sie szukać, niestety nie wytłumacze koledze co to jest mułowatość, pozostaje życie w niewiedzy ;-) .

Dodam tylko że dla mnie np. ważniejsze jest przyśpieszenie podczas jazdy niż start od 0 do 100 na światłach :mrgreen:

Pozdrawiam
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-05-31, 21:09   

gigi303 napisał/a:

Sprawdziłem: chevroleta, fiata, skodę i nie mają w ofercie silników 8v dalej nie chce mi sie szukać

nie masz racji fiat oferuje silniki 8v np.:
grande punto 1,2
panda1,1
linea 1,4
chevrolet faktycznie nie ma skody nie sprawdzałem

Jeśli o mnie chodzi wole silniki 8v przy tej samej mocy lecz innej pojemności nie trzeba tak wkręcać na obroty.Wybór rzecz gustu.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-01, 06:21   

nie patrzyłem poniżej 1,6 może stąd moje przeoczenie :mrgreen:

Zgadzam się że wybór silnika to rzecz gustu, preferencji i potrzeby danej osoby.
Ja wybrałem mój silnik jako wół roboczy i spełnia swoją funkcję, jednak brakuje mi czasem szybszej reakcji na pedał gazu w czasie jazdy :-)
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-06-01, 07:23   

Ahoj!
gigi303 napisał/a:

Ja wybrałem mój silnik jako wół roboczy i spełnia swoją funkcję, jednak brakuje mi czasem szybszej reakcji na pedał gazu w czasie jazdy :-)

Azali nie jest to efekt LPG?
Moje doświadczenia są bliskie zeru, ale ... kurs robiłem na Nowym Garbusie, 2.0L, 115KM i LPG. No i jakoś się do jego reakcji przyzwyczaiłem. A jak depnąłem w Lagunie (podobna moc) to mnie w fotel wcisnęło. Czy to inny samochód i inaczej reaguje na pedał gazu, czy też LPG "coś robi" silnikowi?
Borys świeżak ale przemądrzały :)
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-01, 12:35   

na pewno LPG ma wpływ na "mułowatość" auta, mimo że nowoczesne instalacje niwelują ją znacznie, jednakże różnica zawsze będzie.
W czasie jazdy jednak nie czuję aby po przełączeniu coś drastycznie zmieniło się w osiągach auta więc silnik ma znaczenie.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-06-01, 15:51   

Oczywiscie, ze o wage Poldka pytalem i z tego co sprawdzalem wazy 1100 kg, czyli wiecej od sedana, ale mniej od MCV i wielu innych obecnie produkowanych aut tej wielkosci, wiec kolejeny twoj strzal w "plot"...
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-01, 18:45   

aaaaaaaaaaaaaaaaaa :mrgreen: przeczytaj uważniej bo już nawet mi się nie chce komentować :mrgreen: pozdrawiam strzelając nisko :mrgreen: każdy Poldek chyba inaczej ważył (w zależności od wersji o ile pamiętam) i na pewno było więcej niż 1100 jeśli mamy być dokładni.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-06-01, 21:00   

http://www.phanttom.friko.pl/danepol.htm

Zaraz sie bedziemy klocic o 15 kg... No niech bedzie, ze 1115 to prawie 1200 i duzo wiecej niz 1100 ;)

Przyznaje ci racje.. Logan i Poldek to ciezkie krowy, Logan do tego strasznie powolny, az o 2 s gozej przyspiesza od Chevroleta, za to Poldek calkiem zrywny, tylko 2 s dluzej niz MCV ;)
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-06-01, 22:04   

No wiec moje, male zestawienie - auta do 40000 z przyspieszneiem ponizej 14s (Logan Sedan 1.6 ma ponizej 12.5 s) wg mojeauto.pl:

Chevrolet Aveo 1.2 BASE 84km, od 35000 - mniejszy i slabszy
Citroen C1 Nowa Gama 1.0i 68 KM, od 37700 - mniejszy i slabszy
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77KM, od 40000 - mniejszy i slabszy
Fiat Panda, Ford Ka, Hyunday i10... - mniejszy i slabszy
Kia Rio 1.4 DOHC 16V 97KM, od 38000 - tez. 12.3s do 100...
Lada 110 1.6 16V 89KM, od 35000
Mitsubishi Colt 1.1 75 KM, od 36000 - mniejszy i slabszy
Nissan Micra 1.2 80 KM, od 39500 - mniejszy i slabszy
Peugeot 206 1.4 75 KM, od 38500 - mniejszy i slabszy
107, Clio, Thalia, Twingo, Smart... wszystko slabsze
Suzuki Swift 1.3 92 KM, od 40000 - maluch

Czyli praktycznie tylko Kia Rio... mocniejsza, ale niekoniecznie zrywniejsza i jednak chyba drozsza... trzeba by porownac wyposazenie.

Dla tych ktorzy twierdza, ze silnik Logana jest ospaly: JEST JEDNYM Z NAJLEPSZYCH W SWOJEJ KLASIE i wole tego "kotleta" od nowych pasztetow.

Odpowiadajac na pyt. w temacie: pewnie, ze bym chcial... moze nawet bom doplacil tysiaka... ale nie 10000 !
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-02, 06:43   

kiepskie porównanie bo zestawiłeś tyle różnych pojemności ze sobą że głowa mała brakuje tylko sejczento do tego ;-) , ale ok głównie chodziło tobie o przyśpieszenie od 0 do 100, jak zwerfukuje twoje dane to się wypowiem :mrgreen:
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-02, 08:10   

Sprawdzałem na szybko i zrobiłem porównanie według pojemności silnika ( wielkości auta nie wliczam bo powinieneś wiedzieć że dacia jest największa i najtańsza)
Pod uwagę wziąłem takie same pojemności silników i wersje najtańsze:

Dacia:
Logan 1.4 75 KM 13s
1.6 87 KM 11,50s
MCV 1.4 75 KM 15.6s
1.6 87 KM 13,7 s ( może stąd nasz spór bo ja mam MCV a w porównaniu do sedana i przyjmując wcześniejsze założenia to niebo a ziemia)

Fiat Barvo:
1.4 16V 90KM 12,5s
1.6 16v 105KM 11,3


AVeo
1.4 101km 11,9s
Lacetti 1.6 109 11,4s

Dalej nie chce mi się już sprawdzać :mrgreen:

Reasumując w sedanie zgadzam się że ten silnik w zupełności wystarczy i liczby mówią same za siebie, POTWIERDZAM LOGAN SEDAN Z KOTLETEM MA PRZYZWOITE OSIĄGI :mrgreen: , w MCV jednak ten kotlet nie daje tej samej radości z jazdy, UWAGA KOTLET DO MCV RÓWNA SIĘ MÓŁ.

a kotlet + LPg to już mół do kwadratu :mrgreen: ale jako mół roboczy a nie wyścigowo jazdoprzyjemny sprawdza się idealnie :mrgreen:

Mam nadzieję że doszliśmy do konsensusu :mrgreen:
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-06-02, 09:42   

Bo do 40000 nic lepszego nie ma.. wlasnie o tym caly czas pisze ! Jakie kryterium mialem wybrac jesli nie cene ? Chyba o to chodzi by jak najwiecej dostac za jak najnizsza cene...

Bravo kosztuje 50000...

Moze masz jakis "trafiony" egzemplaz ? Naprawde nie rozumiem jak moze brakowac komus mocy przy normalnej jezdzie ulicznej nawet z balastem 200 kg. Moze wystarczy wlaczyc nizszy bieg.. ? Jezdzilem mocniejszymi autami i wg mnie Dacia nie ma sie czego wstydzic, przeciwnie...


Dlaczego nie kupiliscie ktoregos z tych aut ze wspanialym, nowoczesnym silnikiem ? Wydaje mi sie, ze wiekszosc zdecydowala sie nawet na te slabesze 1.4...
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-02, 19:13   

No wystarczy że popatrzysz na wyniki MCV a sedana i może zauważysz o co mi chodzi, sądzę że do jako takiego konsensusu doszliśmy i nie ma co dalej ciągnąć wątku.

Jeśli twierdzisz że MCv z tym silnikiem nie brakuje mocy to po prostu masz inne wymagania niż ja.

Wystarczyłby mi wynik taki jak w sedanie nie oczekuje feari (wyprzedzam już twoją odpowiedź :-P )

Pozdrawiam
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-02, 19:40   

@gigi303: No to MCV-kowy 16V pasuje Ci prawie idealnie <;
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-02, 19:55   

tak :mrgreen:
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-06-03, 12:47   

Z MCV faktycznie jak z polonezem - wyglada ociezale, a taki ciezki nie jest i nie wiadomo dlaczego taki mulowaty.. :) Chetnie bym poznal jaka jest moc na kolach...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-03, 12:53   

DUCATI napisał/a:
Z MCV faktycznie jak z polonezem - wyglada ociezale, a taki ciezki nie jest i nie wiadomo dlaczego taki mulowaty

Jak dla mnie nie jest.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne