DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-01, 20:37
Stuki, puki i skrzypienia - nietypowe hałasy
Autor Wiadomość
siwy-34 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV Laureate 7os
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 47
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-09-03, 15:44   

No tak, dzięki laisar za link, może faktycznie to przesmarowanie prowadnic załatwi sprawę. To już czwarty raz będę się zabierał za zdjęcie tapicerki z drzwi, tym razem chyba się muszę zaopatrzyć w mastykę uszczelniającą i parę kołków mocujących. Ostanio coś mi lekko dzwoniło(nie w uchu) w tych drzwiach i okazało się że trzeba było dokręcić śrubę mocującą lusterko, bo w pewnym zakresie obrotów silnika wpadało w wibrację.
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-16, 21:35   Skrzypiące zawieszenie

Witam wszystkich :-) Mam mały problem, otóż od jakiegoś czasu skrzypi mi przednie zawieszenie. Jest to o tyle dziwne że przebieg mam śmiesznie mały: 4700 km. Skrzypienie zaczęło się przy przebiegu około 4000 km, najczęściej jest słyszalne przy zjeżdżaniu z krawężnika ale nie tylko, także na gruntowych drogach gdzie zawieszenie musi troszkę popracować. Po dzisiejszej wizycie w serwisie panowie przesmarowali ruchome elementy, ale to niestety nie pomogło, więc po krótkiej naradzie zdecydowali że wymienią mi łączniki i gumy stabilizatorów. Tylko że sami nie są pewni czy to pomoże... :-(

Może ktoś z Was miał podobny problem?
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-09-16, 21:40   

A może to jest efekt ocierania osłony silnika - ja tak miałem

Pisałem nawet o tym w tym temacie
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=20050#20050
Ostatnio zmieniony przez wox 2009-09-16, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-16, 22:03   

Raczej nie. Skrzypienia nie słychać podczas normalnej jazdy, przyspieszania czy hamowania. Za to słychać w momencie jak koło zjeżdża z krawężnika. Ogólnie zawieszenie musi wykonać dłuższy ruch, wtedy to się odzywa... No i po deszczu lub myciu na chwilę znika...
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-17, 06:27   

moim zdaniem ten typ tak ma, ja też mam to skrzypienie przy zjeżdżaniu z krawężnika itp, sądzę że jest to normalna praca zawieszenia i po prostu ono tak hałasuje sobie.

Skrzypienie też miałem praktycznie od samego początku i występuje tylko przy dużych nierównościach gdy faktycznie zawieszenie musi popracować i wykonać duży ruch, co ciekawe u mnie występuje zarówno z przodu jak i z tyłu.

Wyjazd z parkingu mam cały w dołkach ( wgłębienia na piasku nie mylić z drastycznymi wyrwami asfaltowymi) na tym wyjeździe codziennie słyszę jak zawieszenie pracuje - skrzypi

Trzeba jednak przyznać że jeśli zawieszenie nie musi wykonać dużego skoku (czyli wysoki krawężnik lub piaskowa dziura o dużych gabarytach) zawieszenie nie skrzypi.
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-17, 06:36, w całości zmieniany 4 razy  
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-17, 07:27   

marchewa napisał/a:
No i po deszczu lub myciu na chwilę znika...


A jak dużo jeździsz. Jeżeli auto ma dość długie postoje [lub stało długo zanim je nabyłeś] to przyrdzewiały gumowe el. zawieszenia. Miałem tak w starym Fordzie Taunusie, i rodzice mieli tak w Skodzie Felicji. Przy wymianie dopilnuj żeby wszystko oczyścili z zabezpieczyli przed korozją powinno pomóc.
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-17, 08:20   

Auto kupiłem prosto z produkcji więc długo nie stało, a przerwy w użytkowaniu to max 2-3 dni, więc nie wiem czy przez tak krotki czas zdąży cos skorodować... Mam nadzieję że wymiana łączników stabilizatorów pomoże, jesli nie to może doczekam się wymiany kolejnych elementów :-D W sumie to nie miałbym nic przeciwko takim wymianom co np. 20.000 km, niech sobie skrzypi :mrgreen:


gigi303, wybacz ale dostaję białej gorączki na słowa "ten typ tak ma" :-D Wiadomo że w tym aucie są rzeczy z którymi trzeba się pogodzić i już przestałem się nimi przejmować, ale nikt mi nie wmówi że w aucie które ma niecałe dwa miesiące i 4700 km przebiegu skrzypiące zawieszenie to normalna sprawa :-P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-17, 09:01   

"Ten Typ Tak Ma" to by było, gdyby skrzypiały wszystkie egzemplarze - a skoro tak nie jest, to 3TM nie zachodzi, QED (;

Dlatego nie zaszkodzi w wolnej chwili podjechać do ASO i niech sprawdzają - z tym, że przyczyn może być mnóstwo (złe części albo montaż) i niekoniecznie musi to być faktycznie zawieszenie (dźwięki bardzo się po aucie niosą).
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-17, 15:19   

ok to i ja zgłoszę przy najbliższej wizycie, autem jeżdżę codziennie i trzepię trochę km więc nie ma mowy o zastaniu się w moim przypadku.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-09-17, 17:27   

A ja uparcie ;-) postawię na osłonę silnika (jako podejrzany element) - radzę to sprawdzić (akurat wiele roboty przy tym nie ma). Też podejrzewałem wszystko co możliwe w zawieszeniu - a sprawa okazała się banalna.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-09-19, 18:17   

A co ja mam biedny robić, anrobiłem sobie smrodu na własne życzenie. Przywaliłem dwa tygodnie temu w krawężnik, nie będę opowiadał jak to się stało, bo to żenujące jest. Powiem tyle że aż mi odepchnęło przód auta. Niby nic się nie stało, auto chodziło normalnie tylko kołpak się trochę uszkodził od krawężnika. Ale jakiś tydzień temu zacząłem słyszeć od tej walniętej strony takie bicie i stukanie. Czasami jest słyszalne przynormlanej jeździe na wprost, ale w większości, stuka jak biorę łuk z większą prędkością w lewo. Obawiam się że uwaliłem półoś, bo miałem już iwle razy doczynienia z półosią w poprzednich autach więc wiem jakie są objawy. Ale kurde łudzę się jeszcze że może jakimś cudem zwichrowałem tarczę hamulcową albo uszkodziłem jakoś łożysko, chociaż to mało prawdopodobne.
Kurde a najgorsze jest to że nigdzie nie ma półosi, znalazłem tylko jedną na allegro, niby oryginalna, ale na opakowaniu jest jakaś firma którą pierwszy raz na oczy widzę i kosztuje 362zł. A do ASO nie zadzwonię bo chyba bym zawału dostał jakby mi cenę podali na tacy.
Kurde załamię się jak okaże że półoś jest do wymiany, kurde tyle kasy z wymianą że szok, do tego przez moją nierozwagę :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-19, 18:52   

W ASO - 1400 zł/szt.... Faktycznie niewąsko (jeśli wybaczysz ten cienki kalambur (; ).

A jak się nie zna jakiejś firmy, to trzeba np poguglać albo spytać znajomego mechanika - może się okazać, że dla specjalistów jest jak najbardziej znana.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-09-20, 05:48   

Jeśli się jednak okaże że jednak półoś, to albo będę zmuszony kupić tą co opisałem, albo szukać z jakiegoś rozbitka, ale takiego co miał tył skasowany, i kupić z tamtąd ale za jakieś normalne pieniądze. Kurde jakim trzeba być debilem żeby przywalić w krawężnik, cały czas pluję się w brodę :cry:
Najpierw wymienię klocki i tarcze, może akurat łudzę się że skrzywiłem tarczę. Tak czy siak już są mocno zużyte więc nadają się do wymiany. Zamontuję i zobaczę, a jak nie to zostaje już tylko półośka. Wogóle nienawidzę francuzów za to że montują półośki razem z przegubem na stałe, dopiero po wymianie półośki na jakąś inną firmę, można wtedy wymienić sam przegub, a oryginalny jest na stałe zamontowany, cholery jedne wiedzą jak naciągać klientów w razie wymiany.
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-28, 16:09   Co mi brzęczy - odkryta przyczyna

Kiedyś pisałem, że w moim Loganie coś się wzbudza przy ok. 1600 obr. Ostatnio się pogorszyło i wzbudzało się nawet na postoju. Cały czas sądziłem, że to plastikowa osłona silnika. Okazało się, że winna jest metalowa rurka (chyba od klimatyzacji, bo ma dalej czarny zaworek), ta które biegnie od chłodnicy z lewej strony patrząc od strony silnika. Ona wraz z drugą podobną są zamocowane do karoserii wspólną obejmą, w której wyrobiła się guma i przy drganiach od silnika łomocze w tą obejmę. Także, jeśli komuś coś rezonuje w dCi z klimą sprawdźcie to mocowanie.
_________________
MCV Laureate dCi
 
mool17 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-29, 08:27   

Mam taki problem :
Wsiadłem do auta (zapominialem wziąć panel radia) i tak jade sobie w ciszy do pracy. Moją uwagę przykuła głośniejsza praca silnika na postoju bez wciśniętego sprzęgła - silnik się wycisza po wciśnieciu sprzęgła. Próbowałem zlokalizować te szumy/drgania i wydaje mi się ze najbardziej je można odczuć na drązku zmiany biegów. Auto ma 4,5 roku i 50kkm przebiegu. Mozliwe, ze to już jakieś łożyska skrzyni do wymiany czy może ten typ tak ma ... a ja nie zwróciłem na to uwagi, bo zazwyczaj radio włączone juz na starcie ?
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-09-29, 10:16   

Skrzynia Ci pracuje głośno. Jak wciśniesz sprzęgło to odłączasz napęd od skrzyni i jest ciszej. Jak nie ma innych objawów to szkoda kasy na jakiekolwiek działanie. Słychać to w większości samochodów. Wąski - nie wymieniaj tarczy w ciemno, bo nie masz na razie diagnozy co naprawdę jest. pozdr
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-09-29, 11:12   

Ja mam to samo, pisałem o tym tutaj: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=204
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-06-09, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
darnok_tar 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan VAN
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2009-11-24, 19:19   Logan Van - Świerszcze

Witam Wszystkich

Jako że dzisiaj odebrałem Logana ( odpowiedni wątek jest w powitalni :mrgreen: ) od razu zaniepokoiło mnie dziwne trzeszczenie w oklicach deski rozdzielczej, z prawej strony.
Organoleptycznie sprawdziłem co mogłem czyli:
- schowek , czy zamknięty czy otwarty świerszcz gra w najlepsze ???
- słupek, myslałem że montujący alarm coś połamali, nic ???
- deska, ( podobno to jedna całość ) dociskanie, dopychanie w różnych miejscach, nic ???
- boczek prawych drzwi, tak jak z deską rozdzielczą, nic ???
- trójkąt przy regulacji lusterek, jw ???
- nagrzałem wnętrze dosyć mocno, nic ???

Auto jest nowe, trzeszczenie pojawia się ciut poniżej maksymalnego momentu obr., czyli na obciążonym silniku. Jadąc równo 1.500 tys obrotów świerszcz gra cały czas.

Przerabiał ktoś podobny problem ??? Nie chce mi się auta zostawiać na jeden dzień w serwisie.

BTW
Szukajka nie wyczerapała tematu, więc dlatego nowy wątek.
Jeżeli to ma znaczenie to jaśka pasażera brak.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-24, 19:31   

Może http://www.daciaklub.pl/f...p?p=21609#21609 ?
 
darnok_tar 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan VAN
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-24, 19:40   

Dzięki :mrgreen: się jutro sprawdzi bo jakoś umknął mi ten temat. U mnie co prawda nie jest to piszczenie, tylko trzęsący się plastik ( albo może jakiś przewód uderzający o niego ).
Widno bedzie to zajrzę, jak macie jeszcze jakieś pomysły to piszcie.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-11-24, 19:47   

a moze to twoj breloczek wiem glupie ale raz tak mialem

a jeszcze ustawienie nawiewow zmien czasami trzeszcza

[ Komentarz dodany przez: Beckie: 2010-06-04, 00:10 ]
Posty scalone.
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-06-03, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
sami-99 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-11-24, 23:50   

U mnie przez tydzień też coś piszczało. Tak jakby przewód obijał się o jakiś metal.
Już wychodziłem z siebie, ale żonka odkryła.... mocowanie pasa bezpieczeństwa u kierowcy.

Pomimo tego, że nic z tym nie zrobiłem wszystko ucichło.
DZIWNE :-/
_________________
SANDERO i wszystko jasne.

32000 km zadowolenia
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-11-25, 12:12   

A masz poduszkę pasażera? U mnie z nią bym problem. Najłatwiej było sprawdzić dociskając ją ręką do deski - wtedy było cicho. Byłem z tym w ASO i naprawili - jest cisza, choć sporadycznie, przy bardzo zdezelowanej nawierzchni potrafi się odezwać.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-11-25, 12:21   

Psur,
darnok_tar napisał/a:
Jeżeli to ma znaczenie to jaśka pasażera brak.
 
darnok_tar 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan VAN
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-25, 17:19   

Dzisiaj próbowałem sprawdzić inne możliwe przyczyny i dalej klapa.
Zostają dwie możliwości, albo belka pod deską opisana w podrzuconym linku, albo przegroda pomiędzy kabiną a paką.

Info dla potomnych:

Przegroda jest wykonana z plastiku :shock:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne