DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-08-19, 14:15   

laisar napisał/a:
Jazda w 99% zgodna z przepisami - tempomat mentalny poza terenem zabudowanym ustawiony na licznikowe 100km/h

No to o 10 km/h za dużo - obowiązuje 90 km/h. Chyba, że na drodze ekspresowej (to bodaj tylko 15 km szosy lubelskiej) albo na dwujezdniowej. Możesz się bronić tym, że napisałeś "licznikowe", bo zdaje się, że Logan ma na liczniku +10% :-)
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-19, 16:39   

Jest jeszcze casus "po 23"... (; No i też byłaby rzecz jasna tylko część trasy.

Bardziej serio: owszem, licznik przekłamuje i m.in. dlatego znalazło się tam owo słówko - ale najbardziej istotne jest to, że "nastawa" tempomatu nie jest tożsama z osiąganą prędkością. Tak to już jest z większością ideałów, że zazwyczaj udaje się do nich zbliżać raczej asymptotycznie (; Ośmielam się być dumny z siebie, że w tym przypadku, przez większość czasu robię to z dołu...

Natomiast sama wartość wzięła się oczywiście z tego, że przy 100km/h mój silniczek pracuje z prędkością 3kobr/min - czyli, ponownie: prawie idealnie (moment maksymalny) (((;
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-19, 17:28   

psur napisał/a:
laisar napisał/a:
Jazda w 99% zgodna z przepisami - tempomat mentalny poza terenem zabudowanym ustawiony na licznikowe 100km/h

No to o 10 km/h za dużo - obowiązuje 90 km/h.



Gdzieś obiło mi się o uszy, że dopuszczalna prędkość ma wynosić po za ter. zabudowanym 100 km/h. Wie ktoś może, kiedy te przepisy wchodzą w życie?
_________________
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-08-19, 22:26   

laisar napisał/a:
Jest jeszcze casus "po 23"... (; No i też byłaby rzecz jasna tylko część trasy.


Oj, z tego co się orientuję, to tylko w terenie zabudowanym jest zwiększona prędkość o 10 km/h - do 60 km/h. Tutaj jest tabelka: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ruch_drogowy

Beckie napisał/a:
Gdzieś obiło mi się o uszy, że dopuszczalna prędkość ma wynosić po za ter. zabudowanym 100 km/h. Wie ktoś może, kiedy te przepisy wchodzą w życie?

Z tego co pamiętam to tylko na ekspresowych ma się podnieść o 10 km/h (do 110 na jednojezdniowej, do 120 na dwujezdniowej), no a takich to mamy chyba jeszcze mniej niż autostrad.

Sama zaś ustawa wprowadza jednocześnie wyższe mandaty i dużo bardziej sprawne pobieranie kasy z fotoradarów. Na razie z tego co pamiętam, to prezydent skierował ją to Trybunału Konstytucyjnego, więc to pewnie potrwa.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-22, 21:58   

Cytat:
z tego co się orientuję, to tylko w terenie zabudowanym jest zwiększona prędkość

Nigdy nie twierdziłem inaczej - znacząca część trasy biegnie właśnie pomiędzy biało-czarnymi tablicami.

* * *

Zapomniałem o jednej sprawie, ale może to i lepiej - znalazła się w chyba lepszym temacie: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=37935#37935
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 404
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-09-27, 20:36   

Cytat:
A ja zatankowałem po raz drugi. Zrobiłem od pierwszego tankowania 1003km i jeszcze miałem 1kreskę na wyświetlaczu. Zatankowałem 48,6 litra, a komputer pokazał 42,8 zużytego. Średnia z komputera 4,2, a z obliczeń 4,85. Co ciekawe tankowałem do trzeciego odbicia. Ciekawe dlatego, że poprzednio (zaraz po kupnie) paliła mi się rezerwa, zero kresek, paliwo upychałem,ten sam dystrybutor, a wlałem tylko o 1litr więcej.. Troszkę duże różnice.. Następne tankowanie będzie na innej stacji..


To mój tekst który pozwoliłem sobie skopiować z działu "komputer pokładowy". Postanowiłem zatankować na innej stacji i podaje takie zestawienie.

POPRZEDNIA STACJA***WCZORAJSZA STACJA

PRZEBIEG: 1003km***1021km
ŚREDNIA KOMP: 4,2l/100km***4,3l/100km
ON SPALONY KOMP: 42,8l***44.2l
RODZAJ PRZEBIEGU: trasa około 900km***trasa około 700km
TANKOWANIE: 3 odbicia***3 odbicia + upychanie około 3,5litr
RZECZYWISTE NALANIE: 48,6l***46l
ŚREDNIA OBLICZONA: 4,85l***4,5 :-)

Zmieniłem stację i troszkę się zmieniło na korzyść stacji wczorajszej. Wierzcie mi mój wczorajszy uśmiech: BEZCENNY.
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2009-09-27, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 539
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-09-28, 07:52   

Trasa Lublin - Hamburg, ok. 1100 km.
Tankowanie na Lukoilu w Lublinie, a potem na jakiejś przydrożnej za Poznaniem. Spalanie wyszło mi 7,2 l/100 km, prędkość w zależności od rodzaju drogi, na autostradach ok. 120 kmh i rzadko szybciej. Średnie byłoby jeszcze niższe, ale jeżdżenie po Berlinie przez kilka godzin znacząco je podniosło :->
 
wilanowiak 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-29, 13:55   

a ja po 7500km stwierdzam że na codziennej trasie do pracy ( można uznać że pół trasy przez miasto a pół nie ) spala mi między 7,8 a 8,2 l./100km. Jeżdzę delikatnie, przy próbach ostrzejszej jazdy wychodzi 8,5 - 9,0 l./100k. Jadąc wybinie oszczędnie ( np. przy dojazdach do świateł na luzie itd. ) ok. 7-7,2 litra
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-29, 14:55   

wilanowiak napisał/a:
Jadąc wybinie oszczędnie ( np. przy dojazdach do świateł na luzie itd.

Jazda na luzie wybitnie oszczedna raczej nie jest.... :->
 
wilanowiak 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-29, 14:58   

KaS602 napisał/a:
wilanowiak napisał/a:
Jadąc wybinie oszczędnie ( np. przy dojazdach do świateł na luzie itd.

Jazda na luzie wybitnie oszczedna raczej nie jest.... :->


Dlaczego?
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-29, 15:00   

Lepiej jest wykorzystac efekt hamowania silnikiem i stopniowo redukowac biegi dojezdzajac do skrzyzowania. Jadac na luzie silnik spala paliwo natomiast hamujac silnikem doplyw paliwa zostaje calkowicie odciety (dopuki odbroty nie spadna do ~1600 na minute). Do tego dochodzi mniejsze zuzycie ukladu hamulcowego.

edit:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=506 - tu troche bylo o ecodrivingu.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-09-29, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
wilanowiak 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-29, 15:07   

KaS602 napisał/a:
Lepiej jest wykorzystac efekt hamowania silnikiem i stopniowo redukowac biegi dojezdzajac do skrzyzowania. Jadac na luzie silnik spala paliwo natomiast hamujac silnikem doplyw paliwa zostaje calkowicie odciety (dopuki odbroty nie spadna do ~1600 na minute). Do tego dochodzi mniejsze zuzycie ukladu hamulcowego.

edit:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=506 - tu troche bylo o ecodrivingu.


Nie wiedziałem o tym, dzięki na info, sugerowałem się spalaniem pokazywanym przez komputer.
Średnia spalonych litrów na setkę szybciej spadała przy dojeżdzaniu na luzie niż przy dojeżdzaniu na biegu. Tak mi się przynajmniej wydawało :)
Ostatnio zmieniony przez wilanowiak 2009-09-29, 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-29, 15:14   

Jadac na biegu i zdejmujac noge z pedalu gazu doplyw paliwa jest calkowicie odcinany do obrotow, o ktorych pisalem wczesniej. Podczas pracy na biegu jalowym silnik spala 0.9 - 1.4 litra na godzine.

PS. Pomijam oczywiscie fakt, ze jazda na luzie sama w sobie jest bledem i od tego odruchu kazdy powinien sie odzwyczajac...
 
wilanowiak 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-29, 15:16   

KaS602 napisał/a:
Jadac na biegu i zdejmujac noge z pedalu gazu doplyw paliwa jest calkowicie odcinany do obrotow, o ktorych pisalem wczesniej. Podczas pracy na biegu jalowym silnik spala 0.9 - 1.4 litra na godzine.

PS. Pomijam oczywiscie fakt, ze jazda na luzie sama w sobie jest bledem i od tego odruchu kazdy powinien sie odzwyczajac...


Dzięki za cenne informacje
Wiem o jeżdzie na luzie i postanawiam poprawę, amen! :)
Ostatnio zmieniony przez wilanowiak 2009-09-29, 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-29, 19:05   

Cytat:
jazda na luzie sama w sobie jest bledem i od tego odruchu kazdy powinien sie odzwyczajac

Jako nieświadomy odruch - oczywiście tak, ale stosowana świadomie, z umiarem i w określonych okolicznościach nie jest raczej niczym strasznie złym (;
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-29, 20:24   

Tak z ciekawosci - jakie okolicznosci moga przemawiac za (swiadoma) jazda na luzie?

Oczywiscie z pominieciem "turbognojaków", ktorymi to ostatnie (czasem nawet setki) metry sam pokonywalem na luzie, zeby nie czekac (lub choc ograniczyc czekanie) juz na parkingu przed wylaczeniem silnika...
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-09-29, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-09-29, 20:38   

Spadek obrotów poniżej 1600 obr/min :?:
_________________
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-29, 20:40   

Beckie, mozesz troche rozjasnic Twoj punkt widzenia? Chyba nie kapuje...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-09-29, 20:54   

KaS602 napisał/a:
Jadac na luzie silnik spala paliwo natomiast hamujac silnikem doplyw paliwa zostaje calkowicie odciety (dopuki odbroty nie spadna do ~1600 na minute).

Jak hamujesz silnikiem na II biegu, obroty spadają poniżej 1600 to chyba lepiej wrzucić luz niż redukować do I biegu :?:
_________________
 
tomzoo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-09-29, 20:57   

Ja zrzucam z dwójki na luz dopiero ok. 1000-1100 obr/min. Ale to diesel.
W poradniku ecodrivingu jest zalecenie, aby widząc czerwone światło na ok. 100-120m przed nimi pozostać na 5 aż do 1000 obr/min, potem dopiero redukować.
_________________
Tomzoo
Let the good times roll...
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-09-29, 20:59   

KaS602 napisał/a:
"turbognojaków"

Czy to nie lekka przesada?
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-09-29, 21:07   

tomzoo napisał/a:
W poradniku ecodrivingu jest zalecenie, aby widząc czerwone światło na ok. 100-120m przed nimi pozostać na 5 aż do 1000 obr/min, potem dopiero redukować.

Najpierw trzeba by osiągnąć taką prędkość, która zasługuje na wrzucenie V. :-P
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-29, 22:25   

No nie, 60 km/h to nawet w większości miast można osiągnąć... <;


@KaS: Jeden, o którym myślałem, właśnie podałeś - turbo. Inny to chwila jazdy, kiedy wiadomo, że nie warto ani przyśpieszać, ani hamować (np przed skrzyżowaniem, albo jak u mnie: mając po zjechaniu z głównej ulicy 30 km/h na "budziku", przejeżdżam z tą prędkością bez problemu trochę ponad 300 m jakie mam do swojego miejsca parkingowego - i jeszcze muszę przyhamowywać po drodze).

Oczywiście jedna istotna uwaga: to nie jest jazda z wciśniętym pedałem sprzęgła... <:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-30, 09:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-09-30, 07:12   

tomzoo napisał/a:
W poradniku ecodrivingu jest zalecenie, aby widząc czerwone światło na ok. 100-120m przed nimi pozostać na 5 aż do 1000 obr/min, potem dopiero redukować.

Właściwie to jak jesteś 100m przed miejscem, w którym chcesz się zatrzymać i na V masz 1000 obr/min to jest jeszcze czas na hamowanie silnikiem :?:
_________________
 
wilanowiak 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-30, 07:50   

dzisiaj po drodze do pracy sobie popróbowałem obie opcje i jadąc sobie puławską widziałem kilkaset metrów przede mną czerwone światła, można wrzucić na luz i z małym spalaniem dojechać sobie do świateł i tam zahamować. Gdyby w tym miejscu zacząć hamować silnikiem i utrzymywać obroty powyżej 1700 jak ktoś wcześniej napisał to zatrzymasz się w połowie drogi do świateł. Więc trzeba połowę drogi normalnie przejechać i potem zacząć hamować silnikiem. Więc pytanie jest co jest lepsze: np: 400 metrów na luzie, czy 200 metrów normalnej jazdy i 200 hamowania silnikiem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne