Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2009-01-06, 12:20
10 przykazań na ekonomiczną jazdę
Autor Wiadomość
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-07-22, 21:36   

Bo wysokość spalania to nie tylko obroty. W bardzo dużym stopniu to wartość kąta uchylenia przepustnicy, po ludzku jak wciśnięty gaz. Na 5 często musisz depnąć głebiej, żeby utrzymać 50km/h. Na 4 wystarczy muskać gaz. Dlatego to gryzmolenie o eko to często brednie. pozdr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-22, 22:41   

Tyle że po płaskim to z kolei owa przepustnica jest prawie liniowo proporcjonalna do obrotów - i wtedy większe obroty to automatycznie wyższe spalanie. A 50km/h na IV. wymaga na pewno większych obrotów niż na V. biegu...
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-07-22, 23:56   

To ja jadąc 50 - 60 km/h na IV - V biegu i rozgrzanym silniku mam 2,9 - 3,3 l/100 km.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-22, 21:56   

W swoim ostatnim raporcie spalania - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=37677#37677 - zapomniałem napisać o jednym istotnym aspekcie tamtej trasy: zupełnie innym stylu przyśpieszania niż zwykle to czyniłem. Tym razem bowiem zmieniałem biegi na wyższe przy 4kobr/min, po wciśnięciu pedału gazu niewiele poniżej maksimum - sposób był więc "dość" dynamiczny. Efekt: zużycie paliwa - mimo że niby zgodny z przewidywaniami - i tak był trochę zaskakujący, bo chyba podświadomie po takim "żyłowaniu" oczekuje się czego innego.

Tylko bardzo, bardzo, bardzo brakowało mi VI. biegu - muszę zobaczyć, która renówka z tym silnikiem taką posiadała... (;
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
  Wysłany: 2009-10-29, 04:21   

Przeniesione z http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2585.


http://www.daciaklub.pl/f...p?p=41198#41198
wox napisał/a:
kakus napisał/a:
ps o spalaniu jak tu gdzie niegdzie pisza ok 4l to raczej zapomnij...... przy normalnej jezdzie to ok 5l/100 min......... nie mowie tu o trasie bo tam mozna zejsc do 4,5 :-)

bez przesady - wszystko zależy od tego jak ktoś jeździ i czy potrafi jeździć ekonomicznie (ja pozwolę sobie napisać coś takiego - w trasie można zejść do 3,5 l i to MCV-ką)


co wam ludzie daje pisanie takich glupot............ nie kasujcie komputera przez miesiac to zobaczycie jakie macie srednie spalanie. a nie kasujcie jak juz jedziecie rozpedzonym samochodem na prostym odcinku 70/godz. na 5 biegu z wiatrem w plecy

ps. tym bardziej w małopolsce :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-10-30, 10:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-10-29, 12:36   

kakus napisał/a:
co wam ludzie daje pisanie takich glupot............ nie kasujcie komputera przez miesiac to zobaczycie jakie macie srednie spalanie. a nie kasujcie jak juz jedziecie rozpedzonym samochodem na prostym odcinku 70/godz. na 5 biegu z wiatrem w plecy


Kasuje co miesiąc, przy tankowaniu, na trasie do 105km/h. Ostatnio dużo po mieście, krótkie przeloty, pokazuje 4,4. Przy poprzednim tankowaniu było 4,3.

Nic mi to nie daje, że to pisze, ale na stacji tryskam humorem.
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2009-10-29, 12:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-29, 12:36   

kakus napisał/a:
co wam ludzie daje pisanie takich glupot............ nie kasujcie komputera przez miesiac to zobaczycie jakie macie srednie spalanie

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=105 - raporty wahają się od spalania rzeczywiście chwilowego do odcinków kilkutysięcznych.

I teraz: jeśli ja, jadąc benzyną 1.6 8V, pijącą w mieście 8-9 L/100km, schodzę w kilkusetkilometrowej trasie bez szczególnego pilnowania się w okolice 6 L, to nie mam żadnego problemu z uwierzeniem w wyniki diesli w podobnych warunkach na poziomie 4 L...


Sugerowałbym więc co najmniej powściągnięcie paluszków przy pisaniu ocen innych osób - a może i popracowanie nad własną prawą nogą...? ((((:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-10-29, 12:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-29, 12:44   

A u mnie spalanie wyszło ostatnio 6,2 (dCi 85, liczone po tankowaniu, 90% trasa)

Osobiście nie wiem jak można zejść poniżej 4 litrów nie męcząc się jednocześnie taką jazdą... ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-29, 13:13   

Podaj średnią prędkość, zrób rachunek sumienia względem przepisów i... będziesz wszystko wiedział (;

Dla ustalenia uwagi: na trasie też umiem wykręcić tyle co w mieście - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=13734#13734


(No chyba że jesteś po prostu jednym z tych, co to cisną do dechy, żeby 50 m dalej wyhamować do zera - i tak w kółko).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-10-29, 13:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-29, 14:27   

laisar napisał/a:
(No chyba że jesteś po prostu jednym z tych, co to cisną do dechy, żeby 50 m dalej wyhamować do zera - i tak w kółko)


Daleki jestem od takiej jazdy. Spalanie powyżej 6 litrów wychodzi podczasj jazdy z prędkością około 130-140km/h. Ostatnio miałem okazję przejechać się trasą A2, w nocy, i zauważyłem że jak się ciśnie powyżej 140km/h (zakładając sytuację: kasuję średnią, jadę 100 km praktycznie cały czas z prędkością 140km/h i więcej) to komputer potrafi pokazać spalanie nawet w okolicach 8 litrów. Nie wiem czy troszkę przekłamuje, ale to mimo wszystko dużo porównując ze spalaniem przy prędkości 100-110km/h.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2009-10-29, 15:02   

;-) no jak widac 4,4 lub 4,3 to jednak nie 3,5...... po drugie kto jeździ tylko po trasie ??. u mnie w małopolsce nie ma równego terenu....góry i doliny. na trasie w-wa kraków udało mi się zejść do 4,4 ....... ale to po płaskim i 90km/h max . jak do tego dochodzi miasto to jest srednio ponad 5 czyli w miescie pewnie ok 6........ dodam ze jezdze bardzo powoli....

podsumowując : można zejsc na trasie może do 4 ale jadac bardzo powoli , po płaskim.......ale to wg mnie nie jest średnim spalaniem auta w normalnym użytkowaniu.

ps moja stara omega 2,5V6 w miescie paliła 13 a na trasie 8...... a jest to auto 170 konne
Ostatnio zmieniony przez kakus 2009-10-29, 15:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-10-29, 18:36   

Kolego kakus - spokojnie. Nie widzę powodu tak się pienić. ;-) Ja również proponuję popracować nad własną prawą nogą.

W takim przypadku
kakus napisał/a:
nie kasujcie jak juz jedziecie rozpedzonym samochodem na prostym odcinku 70/godz. na 5 biegu z wiatrem w plecy

jestem w stanie uzyskać spalanie (wg komputera) poniżej 3 l :!:

natomiast
kakus napisał/a:
nie kasujcie komputera przez miesiac to zobaczycie jakie macie srednie spalanie

w tej kwestii mogę podać aktualne wskazania: ostatnie 2900 km mam przejechane ze średnim zużyciem (wg komputera) 4,0 l :!: :shock:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-29, 21:02   

marchewa napisał/a:
Spalanie powyżej 6 litrów wychodzi podczasj jazdy z prędkością około 130-140km/h.

Można by rzec: "Nie mam więcej pytań, proszę wysokiego sądu. Świadek jest wolny" (;

Cytat:
[140km/h] spalanie nawet w okolicach 8 litrów. Nie wiem czy troszkę przekłamuje, ale to mimo wszystko dużo porównując ze spalaniem przy prędkości 100-110km/h.

Nie przekłamuje - wszystko jest jak najbardziej zgodne z fizyką...


kakus napisał/a:
jak widac 4,4 lub 4,3 to jednak nie 3,5

Ależ niech Ci będzie nawet 4,5 (; - przecież nikt nie twierdzi, że 3,5 to jego zupełnie zwyczajne, codzienne spożycie...
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-10-30, 15:34   

Kolego Kakus!

Mój sedanik ostatnio więcej stoi niż jeździ... Jednaj jak nim jadę to kulam się po mieście, do sklepu, do sklepu... Tam go zgaszę, tam odpalę. Tam światła, tam roboty... Czasem sobie gdzieś pojadę dalej powiedzmy 50km po za miasto. Jak jadę po za miasto to to też mijam wioski, ograniczenia. Ja ich przestrzegam, bo jazda to mój zawód. Chyba taką jazdę można pokazać jako średnia co? Na autostradzie zeszło do ekstremum tj 3,9l/100km. Wiozłem 3 ciężkich osobników i bagaże. Tak cały czas 4,3, 4,5 i tak to wygląda. Ba! Podobnie jest z rachunkami na stacji.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-10-31, 00:14   

Trochę mi gula pulsuje jak takie coś czytam.
_________________
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2009-10-31, 08:44   

czy jest może ktoś z okolic krakowa co też ma spalanie ŚREDNIE 4,3-4,5 ? bardzo mnie to ciekawi.

PS. rachunki na stacji zależą od ceny paliwa...... zawsze leję do pełna , inna może być co najwyżej częstotliwość tankowania :-)

a w ogóle to jak bym miał się tak męczyć żeby mniej płacić za jazdę to bym sobie LPG założył a nie kombinował jak koń pod górę....... to by wam wyszło przy ECODRIVING-U koszty przez połowę bo gaz po 2 zeta jest. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez kakus 2009-10-31, 08:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-10-31, 11:41   

kakus napisał/a:
PS. rachunki na stacji zależą od ceny paliwa...... zawsze leję do pełna , inna może być co najwyżej częstotliwość tankowania :-)

a w ogóle to jak bym miał się tak męczyć żeby mniej płacić za jazdę to bym sobie LPG założył a nie kombinował jak koń pod górę....... to by wam wyszło przy ECODRIVING-U koszty przez połowę bo gaz po 2 zeta jest. :mrgreen:


Rachunki: Miałem na myśli ręczne przeliczenia zużycia paliwa i porównywanie ich do komputerowych wskazań. Nie miałem na myśli kwitków i cen Też tankuje pod korek.

Dlaczego moją jadę nazywasz "męczeniem"?? Normalna bezpieczna prędkość, nie kulam się na luzie. Normalnie przyspieszam, czasem gonię się z innymi, szczególnie pod górę. Co jest w mojej jeździe nie tak?

PS. Fakt ostatnio jeżdżę po "ciężarówkowemu": czyli wysokie obroty i 1,3,5 -zdaje egzamin, a noga mniej się rusza :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-31, 15:02   

Cytat:
jak bym miał się tak męczyć żeby mniej płacić za jazdę

A naprawdę tak ciężko zrozumieć, że to nie jest żadne męczenie się? To nie wygląda jak zawody "o kropelce" - nie trzeba się turlać 50-60 km/h poza terenem zabudowanym, nie trzeba się czaić w korytarzu aerodynamicznych TIR-a czy autobusu, nie trzeba nieustannie myśleć "co jeszcze mogę zrobić"... Po prostu wystarczy poświęcić max 5% swojej uwagi na aktualne parametry jazdy - bieg / obroty / prędkość - i przewidywanie, jak się zmieni sytuacja na drodze za chwilę.

Np: czy warto przyśpieszać i wyprzedzać auto jadące przed nami, skoro 500 m dalej są światła, które właśnie zmieniły się na czerwone, więc i tak trzeba będzie ostro hamować, a potem stać parę minut - czy może jednak lepiej zdjąć nogę z gazu i dojechać akurat na moment zapalenia się zielonego? Spalanie wyjdzie w tym drugim przypadku znacząco mniejsze, a czasowo będzie co najmniej tak samo - a zazwyczaj, dla niektórych: paradoksalnie, wcześniejsze zwolnienie pozwoli przejechać skrzyżowanie szybciej, bo ze stałą prędkością, a nie rozpoczynając od zera.

Serio nazwałbyś, kukus, taki wysiłek intelektualny "męką"? <;

A przecież sytuacji podobnych i analogicznych jest w każdej trasie wiele...

Trzeba się tylko pogodzić z tym, że przed nami jedzie jedno auto więcej niż za nami... (;
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2009-10-31, 22:49   

a wam to sie zdaje panowie że ja to jak niby jeżdże ????? właśnie patrzę czy są światła , inne samochody itd. co widzę to przewidzę ..... ale wielu rzeczy też nie przewidzę....../ gór nie ominę a na inny pas też się muszę dostać ....... i co ...... staram się jak mogę tylko nie wlokę się 60 czy 70 na godzinę.........ale podobno wy też nie....... chyba mam wadliwy silnik..... bo w mieście mniej niż 5 - 5,5 nie ma szans
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-31, 22:57   

"Nie wlokę" może oznaczać zarówno "zgodnie z przepisami ≤ 90 km/h", jak i "do dechy nawet przez wiochy" <;

(Nic nie imputuję, to tylko uwaga formalna, że opis mało precyzyjny (; ).

Pozostaje też jeszcze sławetny "styl jazdy" <; - tendencja do ścigania się, obroty, przy jakich zmieniasz biegi, hamowanie silnikiem itd.

A przede wszystkim - miasto miastu nierówne: im większe i bardziej zakorkowane, tym mniejsza możliwość oszczędzania, bo w korku wiele możliwości manewru nie będzie...
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2009-10-31, 23:02   

hamowanie silnikiem niskie obroty... itd wszystko zanam.....nic nie daje ... trafisz na taka czerwona linie swiatel i po planowaniu....... caly czas ruszanie z miejsca .... itd.......

ps. jeżdżę raczej zgodnie ze znakami 100 rzadko przekraczam.... jak bym sie scigal to bym wiedzial ze nie mam co liczyc sie z niskim spalaniem....... ogolnie jezdze bardzo spokojnie....... spokojniej to juz jezdza tylko zawalidrogi chyba
Ostatnio zmieniony przez kakus 2009-10-31, 23:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-11-01, 17:40   

Kakus - Tobie chodzi tylko o jazdę w mieście? Skoro podajesz 5 - 5,5 to wcale nie jest źle (można by powiedzieć, że nawet dobrze). Bywam w Krakowie i czasem zeruję sobie komputer - wychodzi mi przeważnie 5,3 (przy sporych korkach i po przejechaniu od 35 do 70 km wyłącznie w takich warunkach).
 
akifue 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 22
Skąd: Växjö - Szwecja
Wysłany: 2009-11-03, 08:27   

Hej
A co powiecie na taki wykresik :)
ze strony http://www.auto-motor-i-s...egoly_2104.html
i każdy może sobie przemyśleć kiedy zmienić biega i kiedy mu się to opłaca.
najfajniej to chyba bieg zmieniać przy 2k obrotów?

Pewnie zaraz mnie ktoś zbluzga i powie że ten wykres jest już od dawna na forum - jak nie doczytałem to przepraszam :(

Przy okazji - czy ktoś widział się z podobnym dla silnika dCi 68?

wykres_przelozen_dacii_logan-e42434fa9aa9cd9b48a887f184ee0193.jpg
Plik ściągnięto 8355 raz(y) 25,36 KB

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-11-03, 20:09   

akifue napisał/a:
najfajniej to chyba bieg zmieniać przy 2k obrotów?

Pisząc: "zmieniać", masz na myśli redukcję (?)
_________________
 
akifue 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 22
Skąd: Växjö - Szwecja
Wysłany: 2009-11-03, 22:46   

Tak, dokładnie. Zmiana z 1 na 2, 2 na 3 itd. Przepraszam - nie jestem jakimś ekspertem od motoryzacji - po prostu chcę Sandero kupić :D

Rozumiem że te "ząbki" na wykresie to chyba zakresy w których powinno się zmieniać biegi?

Jak na moje niefachowe oko, z wykresu wynika, że spokojnie można jechać na 5 biegu od 50 km/h, i silnik będzie miał wtedy około 1500 obrotów - więc wcale nie będzie taki zarżnięty :D
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne