Polecam fajną rosyjską stronę o wygłuszaniu http://www.noisebuster-spb.ru
W galerii pokazane są samochody przed i po dodatkowym montażu wygłuszenia, w tym i Renault Logan. Widać, jak w prosty sposób można poprawić wygłuszenie Logana przynajmniej do poziomu innych samochodów.
ale to nie jest wygłuszenie maski tylko mata na grodzi silnika, gdzieś wyżej było o niej mowa.
Ja uzyskałem koszt robocizny.
A gdzie poza aso mozna dostać taka matę do komory silnika ( na grodź silnika ) moze wygłuszy słyszalne w środku cykanie wtryskiwaczy , które mnie wkurza
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2010-04-22, 15:52
po za oryginalną matą z ASO to chyba pozostaje tylko zastosowanie mat z aluminium które są odporne na wysokie temperatury no i zabawa z wycinaniem i wklejaniem może pracochłonne ale kto wie czy nie wydajniejsze od oryginału
Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-04-26, 18:33
Tylko czy w wypadku auta na gwarancji przy własnoręcznym wyklejaniu grodzi na przeglądzie ktoś nie stwierdzi że to "ingerencja w konstrukcję samochodu w bezpośredniej bliskości jednostki napędowej" i gwara pójdzie się kochać? Ja jednak szukałbym czegoś z rozbitka - znajomy pracował jako mechanik w fordzie i oplu, opowiadał że tam często na śmietnik wywalano praktycznie nieuszkodzone elementy, być może w aso Dacii nie ma takiego marnotrastwa ale i tak warto popytać.
Proszę nie przeginać: gwarancja może być cofnięta jedynie na zmodyfikowane lub uszkodzone elementy - albo na takie, których awaria wyniknęła z takich działań.
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2010-07-24, 18:28 mój 1- etap wyciszania
Po zasięgnięciu opinii na forum podjąłem decyzję o wytłumieniu sufitu w MCV.
Zakupiłem maty bitumiczne z filcem , samoprzylepne ( bool) wyszło 8 szt.
Demontaż podsufitki jest prosty , problemem były zapinki uchwytu daszka p /słonecznego , trzeba użyć trochę siły ,żeby "wyrwać" coś podobnego do kołka rozporowego. Reszta nie sprawiła problemów. Zapinki na suficie bardzo dobrze się usuwa przy pomocy 2 łyżek ( takich do jedzenia ) , cały zabieg z montażem zajął mi ok 3- 3.5 godziny , klejenie nie sprawiło kłopotów , trochę się trzeba pogimnastykować.
Faktycznie za podsufitką jest kupa miejsca , aż się prosi ,żeby wyciszenie było już zrobione fabrycznie .
Po ponownym starannym montażu muszę stwierdzić jednoznacznie - szum opływu powietrza , relingów się zmniejszył mniej więcej o 30-50% ( subiektywnie ) , nie mówiąc o fakcie ,że budka się nie nagrzewa jak kiedyś.
Wg mojej opinii jeśli chcecie wyciszać MCV zacznijcie od dachu . Efekt murowany , szczególnie pow. 100 km/h
To dotyczy raczej tylko diesli - bo one mają już fabryczne dodatkowe wytłumienie przegrody między kabiną a silnikiem. W benzyniaku to bym jednak zaczynał właśnie od tego miejsce...
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2010-07-25, 16:27
Faktycznie , pooglądałem sobie wyciszenie przegrody w 1.5 dci , jest dość solidne , aż dziw bierze że nie ma takiego benzyna - nie rozumiem takiej polityki , to samo dotyczy przełożeń skrzyni biegów w benzynie . Może okazałoby się że wyszłoby niechcący za dobre auto... Mam wrażenie ,że dci z założenia jest przeznaczone na rynki zachodnie stąd ta dbałość o hałas , benzyna dla bidoli i nie trzeba się tak starać.
Wracając do po-poprzeddniego postu- czy wyklejenie bagażnika i tylnych nakoli coś dało , jak zdejmuje się z tyłu wykładzinę?? , ile materiału poszło ?
Odkręcasz wkręty i zdejmujesz plastiki, które trzymają się na plastikowych zatrzaskach - wystarczy trochę delikatności i nie ma boja, nic się nie zniszczy.
4 (pełne) dni temu wziąłem się za wytłumianie z tym "nie jest dużo roboty" to bym nie przesadzał. Co prawda demontaż (bez uszkodzeń) jest dziecinnie prosty w Dacii (oj zdarzały się samochody gdzie ściągnięcie elementu to droga przez mękę) to już wyklejanie matami (dokładne, mimo że już nie wycinam wszystkich otworów bo zwyczajnie mi się nie chce) jest pracochłonne. Sam bagażnik wyszło ok 20 mat, na podłodze (i słupkach) też wykleilem już 20mat i 10 dodatkowych wczoraj zamówiłem, powinno wystarczyć. Udało mi się wykleić drzwi tylne - tutaj fajnie bo i "wewnątrz" był dostęp i pod plastikiem - zaklejone otwory "konstrukcyjne" - i tu się ździwiłem, że nie było standardowej folii na tym wszystkim...
po 5 mat na drzwi (maty 50x25).
Łącznie (wyklejone/planowane):
maty twarde (podłoga, bagażnik, słupki) 40/50szt
maty miękkie (drzwi) 10/22szt
maty z aluminium (grodź + maska) 6/8.
RAZEM 56/80
Jedynie grodź planuję dwie warstwy (o ile mat wystarczy).
Mam nadzieję że efekt będzie słyszalny, bo od 4dni prawie nie wychodzę z garażu a zostały jeszcze 24maty do wyklejenia...
EDIT 29 lipiec 2010 23:13
Skończyłem jakieś 10h temu, wydaje się być lepiej, szczególnie na wyższych obrotach.
Co napewno jest wymierną korzyścią to to że drzwi się tak nie "trzaskają", w sensie zamykają się jak w samochodzie, a nie jak w Dacii :P
Zauważyłem również, że poziom głośności radia ograniczyłem oraz ustawienia basu (z +2 na +1), czyli wydaje się być lepiej, jak w samochodzie klasę wyżej. Również różne odgłosy z nadkoli wydają się zostać zneutralizowane (nie słychać prawie nic)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-07-29, 22:16, w całości zmieniany 2 razy
Zamówić można po numerze referencji, nie VIN, ale ciężko powiedzieć jak z montażem, bo procedury dla silników MPI nie ma, więc ASO może nie chcieć się bawić...
Przy okazji wpisując nr seryjny części znalazłem ciekawy wątek o wygłuszaniu (chyba) Sandero tutaj: http://clubsandero.ru/for...hp?t=262&page=6 - widoczne wygłuszenie drzwi.
... i strona 5ta powyższego wątku też ciekawa. W sumie ta wykładzina w Dacii szczególnie w bagażniku za mocno przymocowana nie jest i aż się prosi o takie modyfikacje
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-23, 14:38, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-09, 21:44 Wyciszenie zamykania drzwi w Sandero
Witam
Przy okazji wizyty w ASO dogłebnie przeanalizowałem temat dzwieku zamykania drzwi w Sandro i Dusterze. W Dusterze w wersji laureate zastosowano nowe gumowe oslonki - podkladki, ktore skutecznie tlumia metaliczny dzwiek przy zamykaniu drzwi. Myslalem by te pionowe zaadoptowac do Sandero ale koszt ok 150 zl za strone ;-( Jednak moze da sie dokupic jakas uszczelke ktora mozna nalozyc na pionowy rant w tylnych drzwiach sandero. Dzieki temu jest szansa na bardziej cywilizowane trzaskanie
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-10, 17:36
Planuje zakupic taka uszczelke i nalozyc ja na rant na przodzie tylnych drzwi. Potrzeba 115 cm z kazdej strony. Spowoduje to uszczelnienie i wyciszenie przestrzeni pomiedzy przednimi drzwiami a tylnymi. Sa na allegro dwie wersje - gumowa i gumowo "mchata"
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-11, 21:15
piotrres napisał/a:
A to ciekawe, bo w moim Laureate (wyprodukowanym 18 V 2010), czego takiego nie ma!
Zdjecia zrobilem w Salonie na Pulawskiej . Byc moze jest to dodatkowe wytlumienie , a te dolne uszczelki dodatkowo zabezpieczaja przez dostawaniem sie wody przy przejazdach przez glebsza wode ? W stojacej obok wersji ambience lub duster ( nie pamiatam ) ich nie ma - sprawdzilem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum