Jezeli ten najmniejszy model bedzie faktycznie z klimatyzacja kosztowal 21500 - to ja juz sie w kolejce ustawiam. Serio. Takie zapowiedzi sie niestety zwykle konczyly cena +5000
Jezeli ten najmniejszy model bedzie faktycznie z klimatyzacja kosztowal 21500 - to ja juz sie w kolejce ustawiam. Serio. Takie zapowiedzi sie niestety zwykle konczyly cena +5000
jestem zaraz za tobą w tej kolejce
ale znając Dacie to Klima będzie w środkowej wersji wyp. czyi za jakieś 25tys + klima (zapewnię jakieś pakiet z elektrycznymi lusterkami ) czyli 2tys zł
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez maciek 2010-06-14, 20:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-06-15, 10:00
Mnie zastanawia to zdanie:
Cytat:
"Rumuński wkład w opracowanie modelu (...) w nowym ma sięgnąć nawet 75 procent (w Sandero to 40 procent)"
Czy oznacza to większą rumunizację samochodów przy zmniejszającej się kontroli i nadzorze Francuzów? Jak to wpłynie na jakość i niezawodność produkowanych samochodów?
Polska produkując np. Chevroleta Aveo, Daewoo Lanosa, Fiata Pandę, Opla Agilę, czy Astrę, VW Caddy uzyskała jeden z najwyższych w Europie wskaźników jakości i niezawodności produkcji (Opel i VW). Nie wiem jednak, czy nastąpiła polonizacja tych modeli. Jedni twierdzą, że udział części i podzespołów polskich wzrasta wraz z czasem produkcji (nawet do 60-70%), inni że tak naprawdę jesteśmy tylko montownią, a wszystkie elementy przyjeżdżają z zagranicy.
Wątpię, żeby udało się wyprodukować obecnie tani samochód na rynek europejski (konieczność ograniczania emisji spalin i CO2, kwestie bezpieczeństwa-zaostrzone kryteria oceny). Mniejszy samochód, może trzydrzwiowy w cenie Sandero? Czy to ma sens?
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-06-15, 10:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1387 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-15, 10:57
laisar napisał/a:
Cytat:
Czy to ma sens?
Ma - bo dla niektórych osób zbyt duża wielkość samochodu jest poważną wadą...
to zrozumiałe - choć jeszcze nie za bardoz w polsce, gdzie nadal często trzebga mieć samochód "uniwersalny".
mały samochód do miasta to ideał - zwrotniejszy, łatwiejszy do zaparkowania, zadowalający się do sprawnego poruszania małym silniczkiem (małe opłaty), połykającym w ruchu miejskim niewielkie ilości paliwa.
Czy oznacza to większą rumunizację samochodów przy zmniejszającej się kontroli i nadzorze Francuzów? Jak to wpłynie na jakość i niezawodność produkowanych samochodów?
Nie sądzę ponieważ:
1. To nie są już czasy Tow. "Ceaşcă", Wiekiego Przewodnika, z folklorem produkcyjnym, którego i ja też zdążyłem doświadczyć. Nie ta organizacja pracy. (np. ) http://www.kafeteria.pl/k...kt.php?id_t=980
Firma eksportuje głównie na Zachód, a nie Bratnich Krajów, więc aby się utrzymać (a jest nadal "na dorobku") nie może sobie pozwolić na (większą) wtopę. Jest też częścią Renault-Nissan, więc i tu pojawiają się mechanizmy kontrolne.
2. Dostęp (ograniczony) do półek z częściami Renault i Nissana
2. Inżynierów mają naprawdę niezłych, o czym miałem okazję się przekonać osobiście.
Takich studenckich projektów, jakie pojawiają się na portalu DaciaKlub.pl życzyłbym sobie u nas. Po prostu Rumuni się wprawiają
laisar napisał/a:
Czy to ma sens?
Ma - bo dla niektórych osób zbyt duża wielkość samochodu jest poważną wadą...
Dlatego sieszę się, że Duster przedłuży mi ego o 33 mm (kwestia parkowania w mojej okolicy)
r70 napisał/a:
to zrozumiałe - choć jeszcze nie za bardzo w Polsce, gdzie nadal często trzeba mieć samochód "uniwersalny".
Ja np.potrzebuję jakieś 1,2 samochodu
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-06-16, 11:40, w całości zmieniany 1 raz
To nie jest taktyka to jest strategia firmy!
Na taktykę to stać najwyżej naszych polityków.
fi napisał/a:
Potrzebujesz tego
Niestety, koszmarnie drogi jest
Koszmarnie droga czaszka na kółkach. Wolne żarty.
Na ogół te pozostałe 0,20 auta u mnie załatwia rower. Gorzej gdy leje lub jest śnieg.
Hmm, autko na pedały?! [/i]
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-06-16, 11:59, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum