DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Mój Duster 1.6 16V 4x2
Autor Wiadomość
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-30, 11:35   

M+S jest to stosunek lameli do powierzchni kostki bieżnika. Na zimówkach masz charakterystyczne oznaczenie płatek śniegu lub napis "winter" lub "snow".

M+s informuje nas to, ze opony takie radzą sobie z błotem pośniegowym czy delikatną śnieżną chlapą, ale nie jest to typowa opona zimowa!! W przy normalnej zimie opony będą się sprawowały dużo gorzej niż normalna opona zimowa.
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-08-30, 11:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1374
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-08-30, 11:38   

piotrres napisał/a:

R70: Z moich wcześniejszych doświadczeń z Loganem wynikało, że można urwać z 10% w stosunku do danych fabrycznych (9,7/7,5/6,4 DD 1.6 4x2 ) Inna sprawa, że jeżdżę głównie w terenie dość silnie pofałdowanym. ;-)


tu już kilka dusterów się pojawiło: http://www.spritmonitor.d...e=2&powerunit=2
Generalnie uważam że to dobry wynik zważywszy na areodynamikę dustera. Wydaje mi się w tym samochodzie łatwiej będzie zmniejszać spalanie w miescie - gdzie sprzymierzeńcem będzie w miarę mała masa i sporo zalezy od sposobu jazdy, niż na trasie. Mój berlingo ma lepszą areodynamikę niż duster (cx0.40 vs 0.42) ale różnicę w spalaniu 85-90 vs 100-100 widać bardzo mocno. I kiedy chce się jechać naprawdę oszczędnie to nie należy przkraczać 90tki. I z pewnością nie jest to kwestia nieekonomicznych obrotów silnika ;) Z kolei w miescie z pewnością silniej będzie się wpływała na spalanie ilość osób w kabinie albo AC on/off.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-08-30, 11:50   

marektbg napisał/a:
M+S jest to stosunek lameli do powierzchni kostki bieżnika. Na zimówkach masz charakterystyczne oznaczenie płatek śniegu lub napis "winter" lub "snow".

M+s informuje nas to, ze opony takie radzą sobie z błotem pośniegowym czy delikatną śnieżną chlapą, ale nie jest to typowa opona zimowa!! W przy normalnej zimie opony będą się sprawowały dużo gorzej niż normalna opona zimowa.

O tym to ja wiem doskonale - jeżdżę na oponach zimowych od 1992r - jak przywiozłem wtedy Audi z Monachium to miało, wtedy w Polsce ludzie pukali się w głowę na hasło "opony zimowe" Jest jednak jedno ale - gdy przeglądałem testy opon gdzie były letnie, zimowe i uniwersalne, to oczywiście w kategoriach na śniegu nie było wątpliwości - wygrywały zimowe, ale w kategorii mokre niestety nawet letnie były lepsze. Normalna zima to nie taka jak ostatnio, ostatnia była nienormalna, a patrząc na poprzednie to może najlepsze chyba byłyby opony uniwersalne - trochę gorsze na śniegu, za to wyraźnie lepsze na chlapie, czyli typowej polskiej zimie
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-30, 12:01   

Piotrze jak wiesz to po co pytasz co to M+S i czy to mogą być opony uniwersalne?

Jakby uniwersalne były takie OK, to by nie było zimówek.
Zawsze wychodziłem z założenia, że jak mnie stać na samochód - stać mnie i na opony. Z tego co widzę opony do Duster'a te SUV to wydatek 400-500zł/szt - na szczęście co roku się ich nie kupuje.
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-08-30, 12:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-08-30, 12:50   

Duster ma montowane 2 typy opon. Oba zbliżone osiągagami i cenowo. W fabryce jest totalne losowanie i nikt zasadniczo nie ma wpływu na to jaki typ opon dostaniesz. Montuje się"Michelin Lattitude " lub "Continental Conti Cross Contact LX". Oba w jednakowym rozmiarze. Moim zdaniem nie warto się zamartwiać jaki typ opon dostanie Nasz Duster , gdyż jak już pisałem oba typy opon są bardzo zbliżone w kwestii osiągów.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-08-30, 14:07   

marektbg napisał/a:


Jakby uniwersalne były takie OK, to by nie było zimówek.
Zawsze wychodziłem z założenia, że jak mnie stać na samochód - stać mnie i na opony. Z tego co widzę opony do Duster'a te SUV to wydatek 400-500zł/szt - na szczęście co roku się ich nie kupuje.

No nie tak całkiem - okazuje się ze zimówki są OK, ale w Alpach i Skandynawii. Tymczasem droga hamowania na mokrym jest najgorsza w oponach zimowych - a w typowa polską zimę jast dni ze śniegiem kilka. Odsyłam do zeszłorocznych testów Auto-Świata"
Jest tylko jeden problem - czy są opony uniwersalne dobre do Dustera, takie jak Goodyer Vector czy Vredestein Quatrac
Poszukałem i sam sobie odpowiadam - nie ma.
Wobec czego pozostają zimówki
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2010-08-30, 14:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-08-30, 22:34   

r70 napisał/a:
Mój berlingo ma lepszą aerodynamikę niż Duster (cx0.40 vs 0.42) ale różnicę w spalaniu 85-90 vs 100-100 widać bardzo mocno. I kiedy chce się jechać naprawdę oszczędnie to nie należy przekraczać 90tki.
:shock:

Fakt, oba auta to autostradowe ścigacze.

O osiągach tak na prawdę decyduje iloczyn SCx, ponieważ:

Px= ½ρV²(SCx)
N_aero=PxV

Tak więc można tutaj grać dwoma czynnikami przestrzenią wewnętrzną auta proporcjonalną do S, i doskonałością aerodynamiki wyrażoną Cx'em
I w tej konkurencji Duster to środek stawki. Myślę, że dałoby się zjechać z Cx'em poniżej 0,40

W dane producentów, o czym pisałem za mocno nie wierzę.




Dziwię się, że wiele pojazdów, których sylwetka przypomina dziecko Fiata 125p kombi i Tarpana ma mniejszego (wg wytwórcy) Cx od Dustera.
Inna sprawa że wielu producentów nie podaje tych danych (celowo?) Ciekawostką jest to, że w wygląda na to, że tych autach o Cx'e decyduje w znacznym stopniu wydłużenie nadwozia L²/S. A Duster jest dość krótki. A więc "ustawny". Coś za coś.


Taki klocek jak np nowy C3 Picasso ma mieć rzekomo Cx=0,308 i SCx=0,75, czyli Cx lepszy Qashquai'a (0,33..0,34; wg producenta) a nowa Kia Sportage (2010) dość dobrze aerodynamicznie dopracowana, ma Cx=0,37. To 0,40 dla Berlingo to prawie 0,39 dla Stepwaya. :shock:
Duster ma SCx na poziomie Koleosa, Zatem przy tej samej prędkości i gęstości powietrza mają taki sam opór aerodynamiczny.
A Ile wynosi rzeczony wskaźnik dla Berlingo?

Wg danych producentów oba pojazdy mają takiego samego Cx'a :shock:


A teraz clou programu: Tarpan ze sztywną zabudową tyłu: Cx=0,464



W przypadku oporów pneumatyka opór tarcia:

T=Pn(fo+AV²) gdzie Pn nacisk


zatem moc na tarcie: N_T α V³ podobnie jak moc aerodynamiczna.

Odnosząc moc (aerodynamika+toczenie) do wartości przy 90 km/h mamy następujące przyrosty względne:

90 km/h 0%
100 km/h 37%
110 km/h 83%
120 km/h 137%
130 km/h 201%


Cóż, autostrady nie są Eco²


Dziś Dusterowi stuknęło 4000 km

CX_SUV.pdf
Dane oporowe SUVnic i terenówek w formacie Pdf
Pobierz Plik ściągnięto 403 raz(y) 65,88 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-09-08, 21:02, w całości zmieniany 19 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-09-04, 11:56   

Cytat:
Tymczasem droga hamowania na mokrym jest najgorsza w oponach zimowych - a w typowa polską zimę jast dni ze śniegiem kilka.


Totalnie się nie zgadzam. Na mokrej może ok, ale jeśli mają być zimy jak ta tegoroczna, to letnia opona jest OKDR (pozwoliłem siebie skorzystać ze skrótu kolegi Laisara :) ).

przy -15 powodzenia w jeździe na ekstremalnie twardej letniej oponie,
zresztą... nie jest ich kilka a przynajmniej kilkanaście jeśli nie dwadzieścia kilka.
W duże mrozy zarówno na "suchej", jak i "mokrej" nawierzchni jeździłem Sandero zarówno na letnich jak i na zimowych. Na letnich zakręt + maks dozw prędkość -10kph to pewna potrzeba kontry, na zimówkach prawie jak latem (wykluczając jakieś ekstremalne zalodzenie, bądź zaśnieżenie). Zresztą potem tak jest że spada śnieg i nagle kilkukilometrowa kolumna jedzie 20kph bo się szybciej nie da (zresztą stan ogumienia polskich samochodów pozostawia wiele do życzenia, szczególnie tych w wieku 5+), a ja żeby było szybciej objeżdżam to jakimiś podrzędnymi drogami na których jest mniejszy ruch i o których nawet najstarsi drogowcy zapomnieli...

Nie wiem jak opony w Dusterach, ale w przypadku zwykłych osobówek jest to kolosalna różnica. Mi nie chodzi o odprowadzania wody itp (bo nikt nie ściga się przez kałuże), a o twardość opony. Zimą letnia opona jest niczym z PCV.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-04, 12:08   

Dokładnie, letnia opona zimą jest twarda jak plastyk.
Na letnich oponach nie raz miałem problem z wyjazdem z zaśnieżonego parkingu zimą, czy problem na zakrętach, kiedy to obracało mnie o 180 stopni.
Przy zimowych oponach takich problemów nie mam, także bezapelacyjnie zimą należy jeździć na zimowych oponach a latem na letnich.
Można jeszcze przyjąć opony całoroczne, ale to tylko raczej dla osób które jeżdżą głównie po mieście - bo faktycznie jeśli jeździmy głównie w mieście to całoroczna powinna wystarczyć.
_________________

 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-04, 12:18   

Moim pierwszym samochodem był duży fiat i jak miałem te 17 lat to uważałem, że zimówki są nie potrzebne. Uczył się człowiek jazdy ślizgiem. Po dwóch zimach założyłem po raz pierwszy zimówki (jakieś nalewki) różnica była jak niebo i ziemia. Od tamtej pory jeżdżę od końca października do początku kwietnia tylko i wyłącznie na zimówkach uważając, że Ci co jeżdżą na letnich to potencjalni sprawcy stłuczki. Ja zahamuję, a ten za mną niekoniecznie. Ale wcześniej byłem wychowywany wśród rodziny tą starą szkołą.. robić coś jak się popsuje, etc. No komuna to były inne czasy. Tak jak póki pierwszy raz nie przejechałem się autem z klimatyzacją uważałem, że nie jest mi tak bardzo potrzebna.. Teraz nie kupiłbym, auta bez klimy. Tak czy inaczej zimówki do Dustera już na mnie czekają w garażu u znajomego. Jak tam będę to napiszę jakie mam dokładnie. To są 16'' GoodYeary M+S ale zimowe.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-09-04, 13:56   

Opona całoroczna jest ok, bo latem wystarcza, a zimą sprawuje się gorzej niż zimówka, ale do jazdy po mieście wystarcza
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-05, 23:54   

Wczoraj wyprawa w Bieszczady (cel: Bukowe Berdo z Muczego) 348 km zaliczona cała Pętla Bieszczadzka. Mały ruch na drodze, 60% trasy w typowo górskim terenie, ostatnie 70 km ulewa, klimatyzacja 30% trasy:

L=348 km, V_śr=53,6 km V_max=95 km spalanie: 6,7L/100 km

fajne zdjęcia: brak

jackthenight napisał/a:
Dokładnie, letnia opona zimą jest twarda jak plastyk.

Św. Racja
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-09-06, 00:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-08, 21:46   

L=126 km 100% w ruchu miejskim i spalanie 9,1 L/100 km
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
ppart 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi / 1.6 Sci by Orange
Rocznik: 2010/2019
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-09-08, 22:04   

piotrres,
Czy resetujesz komputer przed jazdą, czy jest to uśrednione spalanie? Uśrednione jest b. mylące. Bo ja mam uśrednione 5,3 l/100 ( od tygodnia po mieście, wcześniej trasa ok 300 km.), ale jak zresetowałem komputer i jeździłem tylko po mieście to mi pokazuje 6,8 l/100.
Ostatnio zmieniony przez ppart 2010-09-08, 22:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-08, 22:17   

Reset, oczywiście.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-09-11, 16:11   

Prezes napisał/a:
Po dwóch zimach założyłem po raz pierwszy zimówki (jakieś nalewki) różnica była jak niebo i ziemia. Od tamtej pory jeżdżę od końca października do początku kwietnia tylko i wyłącznie na zimówkach uważając, że Ci co jeżdżą na letnich to potencjalni sprawcy stłuczki. Ja zahamuję, a ten za mną niekoniecznie.

Zimówki jeżdzą rewelacyjne wyłącznie po sniegu, na mokrej nawierzchni zwlaszcza z koleiną są najgorszym typem opony. Prawda jest taka, że jak sie nie mieszka w Bieszczadach czy pod Suwalkami to dni z pokrywą snieżna w roku jest kilka (wyjatek był w zeszłą zimę), natomiast kałuże i chlapa w temperautrach około 0st. C jest przeważająca ilość. Zeszlej zimy załozeylem 13 grudnia na dzień przed opadami (bez kolejki w serwisie), a zdjąlem 27 lutego. W największe mrozy -25,-30st. C zimówki i tak byly twarde jak plastik.
W tym roku nie zamierzam zakładać zimówek. Jakby byl jakies duzy snieg to myk do mechanika (nie do oponiarza bo tam sa kolejki) i wymienię cale kola, bo mam 2 komplety felg.
Na 1 listopada bada oczywiscie apele policji i stada bądą czekały u oponiarzy, a śnieg i tak spadnie miesiac później.
Zimówka nie zastąpi rozsądku w zimę.
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-09-11, 16:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-09-12, 00:21   

Cytat:
W największe mrozy -25,-30st. C zimówki i tak byly twarde jak plastik.

No to dziwne masz te zimówki... Jeździłem w te największe mrozy inni się kręcili, a ja przejeżdżałem. Jasne że nie pojedziesz tyle co latem, ale spokojnie z rozsądną prędkością.

Nie wiem kto naopowiadał wszystkim że zimówka na mokrej nawierzchni sobie nie radzi - znowu pytanie jaka i jak bardzo sobie nie radzi, i jak często wymagane są te skrajne osiągnięcia, i jaki wpływ na wszystko ma zawieszenie. Zimówka będzie znacznie miękksza niż letnia (mimo że będize twarda to i tak będzie miękksza), a odprowadzanie wody... jeśli nie będzie jakiejś dużej ulewy to możesz sobie odpowiedzieć czy gorszy bieżnik ale za to kilka mm wyższy będzie miał problemy.

Osobiście nie rozumiem jak, posiadając zimówki, można ich niezakładać z założenia - oszczędność żadna (bo i tak zużywasz jakieś opony), no i nie wiem co to za opony, ale ja akurat jestem osobą która lubi pojeździć zimą po oblodzonym parkingu i o ile na zimówce obróciło mnie w sumie dwa razy na jakieś 4h, to jak założyłem letnie to pomijam fakt że złapać przyczepność, w przypadku Dacii bez ESP, było trudno, a sama walka z samochodem znacznie trudniejsza i prawie każde przekroczenia 30kph i gwałtowny skręt kończyło się obróceniem - właśnie w te największe mrozy, że nawet słona woda zamarzała

Opony tej samej marki (Michelin Energy i Michelin Alpin A3) z tego samego roku (2008), rozmiar trochę korzystniejszy dla Alpin A3 bo 195/65 zamiast 185/65
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-09-12, 00:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-12, 21:17   

Ja posiadałem zimówki z bieżnikiem, który na mokrym lepiej się zachowywał niż opony letnie. Poza tym nawet mając dwa kompletu kół, jeżdżę z nimi przed założeniem do wyważenia, bo po sezonie tak należy robić.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-13, 22:56   

W sobotę 350 km Rzeszów->Ujazd (Krzyżtopór)->Nowa Słupia (Św. Krzyż)->Rzeszów
Dwa korki (ruch wahadłowy, remont drogi, wypadek kóło Klimontowa) Klimatyzacja 20% trasy i wynik:
L=350 km Vśr=60 km/h Vmax=120 km/h (wyprzedzanie TiR'a) bj=6,8 L/100 km

P.S:

www.tirynatory.pl
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-09-13, 22:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-14, 23:47   

Dzisiaj DD stuknęło 5001 km

Czyn, to czyn zapadła klamka...
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=62633#62633

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-20, 02:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-15, 23:55   

Dzięki, Krakyl. :-D
Dzisiaj doposażyłem Dragstera w kuwetę do bagażnika, nr ref. 849751116R (4x2) , cena "jak dla mnie" (10% rabatu) 126,27 zł
Jak wygląda wnętrze kufra z zabezpieczeniami można zobaczyć na załączonym obrazku. Kuweta ma fakturę przypominającą z lekka karimatę.

P.S.
Powaliła mnie cena na poprzeczki z mocowaniami do bagażników dachowych do Dustera:
tylko 799 zł :shock: :shock:
Dużo bardziej aerodynamiczne i estetyczne "whispbary" (o nośności 75 kg) pd relingi kosztują w sklepie sportowym 500 m ode mnie jedyne 635 PLN!
Do prawdy czasami RP z cenami odlatuje w DS (Deep Space) :shock:

interior1.jpg
Plik ściągnięto 8763 raz(y) 187,26 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-09-26, 18:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
magda 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączyła: 28 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-09-16, 08:40   

Piotrres tą nakładkę na próg super zmajstrowałeś. Może uda mi sie podpatrzeć.

Kuweta sie sprawdza, pomimo tego,że na początku miałam obawy co do materiału z jakiego jest wykonana. Podczas wakacji przeżyła ciężkie gabaryty i jest w dobrej formie ;)
 
Vincent 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-16, 10:30   

Fajnie zrobione nakładki na próg. Kuwetę wkrótce i ja zakupię. Sensowny dodatek bez kosmicznej ceny.

Czy ona ma wycięcie na śrubkę od koła zapasowego czy trzeba ją podnieść?
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-21, 10:38   

Mariusz napisał/a:
Piotrres powiedz czy do sanderki takie nakładki też będą pasowały? Bo jak dla mnie to rewelacja.


Ta nakładka to jest samoróbka, więc trzeba indywidualnie sobie przykroić, ale myślę, że w Sandusi kształt wyjdzie ci raczej dość podobnie :-D
Co do śruby od kosza koła zapasowego to u mnie jest ona przykryta wygłuszeniem i kuwetą właśnie. Muszę przyznać, że wraz z dokonanymi przeze mnie drobnymi poprawkami poprawiła ona...wyciszenie wnętrza.
Magda napisał/a:
Kuweta sie sprawdza, pomimo tego,że na początku miałam obawy co do materiału z jakiego jest wykonana.

Uff, bo już się obawiałem, o wytrzymałość tej "karimatki"

Dwa nowe zdjęcia zgodnie z mainstreamem tego działu:
1. Plener, w tle zabytkowa WŚKa (Wiatr Szybkość Komfort, Wybrałeś Śmierć Kretynie, Wiejski Sprzęt Kaskaderski....lub dla prac. WSK: "PZL-Honor-Ojczyzna")
2. Są pieniądze z UE na inwestycje więc przejeżdzam czasami przez tor przeszkód dla ciężarówek:
jedna strona auta w koleinach z błotem druga po mokrej trawie, i slalom między qpami piachu.

błotniak.jpg
Plik ściągnięto 712 raz(y) 120,13 KB

DD_na_wyrębie1.jpg
Dacia do lasu?
W tle oryginalna WueŚK'a
Plik ściągnięto 958 raz(y) 73,63 KB

DD_miejski_twardziel.jpg
DD jest b. zwrotny,więc i w mieście wjedzie w trudno dostępne miejsca
A w mieście czasem można się nieźle utytłać...
Plik ściągnięto 534 raz(y) 56,86 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-09-22, 15:29, w całości zmieniany 7 razy  
 
jan 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 14
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2010-09-22, 18:11   

piotrres napisał/a:
maciek127 napisał/a:
głupie pytanko radyjko montowałeś ?? czy wziąłeś te co dawali z Dusterem :?:


Nie, zrezygnowałem z "firmowego" Pioneera ze sterowaniem z kierownicy, za bagatela 1500 PLN :roll:
Przyszedłem z własnym ALPINE CDE-111 RM z Euro-AGD za 379 PLN:
z MP3 ,Bluetoothem i wyjściem USB.

http://www.euro.com.pl/fo...166055288_3.jpg

B. proste w obsłudze, jakościowo na prawdę niezłe,
kolorystycznie pasuje do panelu centralnego i wyświetlacza komputera :-) Wizualnie komponuje się o niebo lepiej od "firmówki", a i jakość dźwięku nie ta :mrgreen:

Głośniki: Pioneer TS-G1311 I za 186 zł za 4 szt.

Montaż: 130 PLN
Razem: 695 PLN

I jeszcze jedno: przynajmniej w wersji Laureate jest pełna instalacja pod audio (tj. antenowa i pod głośniki dla przednich i tylnych drzwi)


Czy to takie glosniki, tu kosztuje 67,99 . Twoje chyba tańsze?
http://www.electro.pl/pro...how_accessories
_________________
jan
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne