Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-19, 08:46
AndrzejW napisał/a:
a poza tym wydaje mi się, że diody LED nie są aż tak bardzo wrażliwe na częste włącznie i wyłączanie i spokojnie powinny wytrzymać dłużej niż nasze samochody.
Same diody mogą mieć pewnie miliony cykli wł/wył. Jednak te lampy są przystosowane pod 12 V jak i pod 24 V- a to oznacza, że jest w tych lampach zamontowana jakaś stabilizacja napięcia - podejrzewam że zamontowano tam stabilizator napięcia a może i zamontowano tam przetwornicę :) nie wiem nie zaglądałem do środka. Jeśli dla samych diód częste cykle wł/wył nie zrobią jakiegoś wrażenia, to o elektronice zasilającej te diody być pewnym tego samego nie można - wolałem dmuchać za wczasu na zimne i podłączyłem metodą 2.
Ale oczywiście jak piszesz, mogą te lampy przeżyć nawet nasze auta, nie wiemy dokładnie co jest w środku a ja jestem po prostu zbytnio przewrażliwiony.
Co do LUX czy ECONO to zdanie mam takie same jak AndrzejW.
ECONO nie warto kupować, bo to samo mamy przez zwykłe podłączenie tych lamp.
LUX to proste podłączenie, pełny automat - ale właśnie ma wady takie jakie podał AndrzejW.
PS. I proszę was przestańcie z tym sarkazmem "Wielki Elektronik" - bo to się staje obraźliwe.
Przy okazji mam oryginalne halogeny do sprzedania - szczegóły tutaj : http://www.daciaklub.pl/f...p?p=66241#66241
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-19, 10:44, w całości zmieniany 7 razy
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-19, 14:20
Jeszcze raz ja. Długo myślałem nad tym co zostało napisane. I druga metoda Artura - reasumując to:
1. Kabelkami jakie dała fabryka.
a) czarny (lampa - lampa - "-"akumulatora);
b) żółty (lampa - lampa -"+" pozycyjnego);
c) biały(lampa - lampa - i biały wg. poniższego schematu Artura:
I mam od razu pytania.
1. Czy dobrze to skumałem powyżej (jak zacznę ciąć - będzie za późno, więc wole się upewnić ostatecznie)?
2. Po przecięciu brązowego w przekaźniku "B" i dolutowaniu białego od świateł dziennych - zostaje nam "kikut" tego obciętego brązowego. Dokąd idzie ten brązowy (od czego jest)?
3. Podobnie przecinamy zielony i dodatkowym kabelkiem łączymy go z żółtym z przekaźnika "A". No i pozostaje nam "kikut" owego zielonego. Dokąd idzie ten zielony (od czego jest)?
4. Czy po takim podłączeniu też wyciągamy przekaźnik "D"?
5. Czy kontrolka halogenów tez nie będzie się świecić?
6. Czy w przekaźniku "A" jest tylko jeden przewód (żółty)?
metoda3.jpg
Plik ściągnięto 13495 raz(y) 18,54 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-23, 13:15, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-19, 14:52
krakry1 napisał/a:
Jeszcze raz ja. Długo myślałem nad tym co zostało napisane. I druga metoda Artura - reasumując to:
1. Kabelkami jakie dała fabryka.
a) czarny (lampa - lampa - "-"akumulatora);
b) żółty (lampa - lampa -"+" pozycyjnego);
c) biały(lampa - lampa - i biały wg. poniższego schematu Artura:
I mam od razu pytania.
1. Czy dobrze to skumałem powyżej (jak zacznę ciąć - będzie za późno, więc wole się upewnić ostatecznie)?
2. Po przecięciu brązowego w przekaźniku "B" i dolutowaniu białego od świateł dziennych - zostaje nam "kikut" tego obciętego brązowego. Dokąd idzie ten brązowy (od czego jest)?
3. Podobnie przecinamy zielony i dodatkowym kabelkiem łączymy go z żółtym z przekaźnika "A". No i pozostaje nam "kikut" owego zielonego. Dokąd idzie ten zielony (od czego jest)?
4. Czy po takim podłączeniu też wyciągamy przekaźnik "D"?
5. Czy kontrolka halogenów tez nie będzie się świecić?
6. Czy w przekaźniku "A" jest tylko jeden przewód (żółty)?
Ad1. dobrze skumałeś.
Ad2. Kikut brązowego to zasilanie przeciwmgielnych - schodzi on na dół do wtyczkę przeciwmgielnych oraz idzie jeszcze na kontrolkę przeciwmgielnych. Ten kikut izolujesz.
Ad3. zielony idzie do manetki włączania przeciwmgielnych - izolujesz go.
Ad4. Nic nie wyciągamy. Wszystkie przekaźniki zostają na swoim miejscu.
Ad5. Też nie będzie się świecić.
Ad6. Tak, w przekaźniku A jest tylko jeden żółty przewód.
Widzę, że namieszałem w głowach tymi metodami i teraz trudno się zdecydować.
Najtrudniejsze w tym będzie dolutowanie jakiegoś kabelka do żółtego przewodu przekaźnika A, bo jest tam dość krótki kabel i mało miejsca.
Jeśli stwierdzisz, że za dużo kombinacji to podłącz po prostu metodą 1 - tą łatwiejszą i już.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-19, 14:56, w całości zmieniany 1 raz
Wczoraj dostałem dzisiaj zamontowałem. Do montażu wykorzystałem przewody dostarczone ze światłami, przeprowadziłem je obok wiązki przeciwmgielnych, do podłączenia wykorzystałem przekaźnik znaleziony w garażu, zasilanie lamp bezpośrednio z akumulatora a sterowanie przekaźnika podłączyłem pod pierwszy żółty przewód jaki znalazłem przy skrzynce z przekźnikami ( to może kiedyś być problemem), póki co wszystko działa jak trzeba. Później jak będę miał więcej czasu pomyślę o automacie .
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-19, 15:27
jackthenight napisał/a:
Widzę, że namieszałem w głowach tymi metodami i teraz trudno się zdecydować.
Wręcz przeciwnie - podałeś nam różne możliwości, a sami możemy zdecydować co dla nas lepsze. dzięki twoim odpowiedziom:
jackthenight napisał/a:
Ad2. Kikut brązowego to zasilanie przeciwmgielnych - schodzi on na dół do wtyczkę przeciwmgielnych oraz idzie jeszcze na kontrolkę przeciwmgielnych. Ten kikut izolujesz.
Ad3. zielony idzie do manetki włączania przeciwmgielnych - izolujesz go.
Mam pewność, że te "kikuty" to tylko przeciwmgielne - a więc nie mają wpływu na inne układy samochodu (tak na wszelki wypadek lepiej to wiedzieć w związku z "magiczną niewiadomą - gwarancją). Ingerujemy tylko w przeciwmgielne - których i tak się pozbywamy. Wybiorę w związku z tym wariant II - bo zgadzam się z Tobą, że częste włączanie i wyłączania elektroniki nie służą jej żywotności.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-19, 18:01
Krakry1 zamiast podłączać dodatkowy kabelek do żółtego przewodu z przekaźnika A, to możesz go podłączyć do żółtego przewodu ze złącza R212 - będzie ci dużo wygodniej niż grzebać pod przekaźnikiem "A". Jutro pstryknę ci zdjęcie złącza R212 ze skrzynki przekaźników i dokładnie ci oznaczę ten żółty przewód do którego się dolutujesz. Z drugiej strony dodatkowego kabelka oczywiście bez zmian, czyli do zielonego przewodu przekaźnika B (to jest łatwe, są długie przewody, łatwy dostęp itp.)
Podobnie biały do brązowego - również łatwy i wygodny dostęp.
Na szybko zaznaczyłem złącze R212 :
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-19, 18:03, w całości zmieniany 2 razy
Mam pytanie: czy zastosowałeś jeszcze bezpiecznik, bo przy takim zasilaniu pewnie by się przydał w przypadku zwarcia.
Jak rozumiem w obu metodach jackthenighta podłączmy lampy za jakimś bezpiecznikiem i dodatkowe zabezpieczenie nie jest potrzebne.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-20, 07:47
W moich obydwu metodach zawsze lampy zasilane są za bezpiecznikiem (metoda 1 - 30A, metoda 2 - 15A), ponieważ korzystam z fabrycznych obwodów zasilania.
U kolegi Jaro faktycznie bezpiecznik np. 5A powinien być założony.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-20, 07:57, w całości zmieniany 3 razy
W moich obydwu metodach zawsze lampy zasilane są za bezpiecznikiem (metoda 1 - 30A, metoda 2 - 15A), ponieważ korzystam z fabrycznych obwodów zasilania.
U kolegi Jaro faktycznie bezpiecznik np. 5A powinien być założony.
I dokładnie taki założyłem.
Ostatnio zmieniony przez jaro777 2010-10-20, 10:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-20, 10:29
krakry1 napisał/a:
Dzięki. Jutro jak podasz namiary to się zapoznam z nowym sposobem.
Wiesz co, do tego złącza R212 dochodzą tylko dwa przewody żółte - obojętnie do którego się dolutujesz to będzie dobrze. Czyli dodatkowy kabelek do tego żółtego dochodzącego do R212 a z drugiej strony do zielonego kabelka przekaźnika B.
jaro777 napisał/a:
I dokładnie taki założyłem.
No, czyli pełna "profeska" :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-20, 10:36, w całości zmieniany 1 raz
Jako, że nie posiadałem wcześniej świateł przeciwmgielnych mam prośbę aby w miarę możliwości podać numery zaznaczonych na zdjęciu elementów metalowych.
Dziś odebrałem brakujące elementy i mogłem dokończyć montaż.
Dodam tylko, że otwory nawiercałem wiertłem o małej średnicy, a do wycięcia tak przygotowanych otworów użyłem wiertła z frezem.
Otwory wykończyłem półokrągłym pilnikiem.
Do podłączenia przygotowałem sobie wiązkę przewodów będącą w zestawie z lampami.
Najpierw ułożyłem je równo a potem dokładnie owinąłem taśmą izolacyjną.
Dodatkowo na tam przygotowaną wiązkę nałożyłem osłonę z tworzywa służącą oryginalnie do spinania i maskowania przewodów komputerowych.
1.jpg Miejsce poprowadzenia wiązki przewodów pomiędzy lampami.
Plik ściągnięto 13104 raz(y) 218,93 KB
PICT0294.JPG
Plik ściągnięto 13104 raz(y) 223,3 KB
PICT0296.JPG
Plik ściągnięto 13104 raz(y) 205,64 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-23, 13:16, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-23, 19:59
Też założyłem swoje dzienne. Ale nie obyło się bez paru niespodzianek. Np. u mnie w ASO dali Trox T20 do adaptera. Miejsca przy halogenach wcale nie za dużo - pewnie dlatego, że mam diesla - no ale jakoś poszło. Bardzo pomocne były rady i fotki Artura. Jeszcze raz dzięki. I humorystycznie - co ja sie nabiedziłem zanim wyjąłem plastikowy kołeczek ten mały. Dopiero po dobrych paru minutach doszedłem jak go wyjąć. Proste jak konstrukcja cepu - pod warunkiem jak się wie jak cep działa. Przeciągnięcie kabli O.K.
Kolejna niespodzianka przy przekaźnikach. Otóż u mnie jest trochę inaczej. Na zdjęciu Artura obok przekaźnika "A" jest drugi taki sam (w stronę przekaźników"B" i "C"). U mnie natomiast jest tam jeden duży przekaźnik (obejmujący całe pole tych dwóch przekaźników. Więc sprawa padła. Zostawało podłączenie do do złącza R212 - myślałem, że tam są tylko te dwa żółte kabelki. A tam cała horda kabelków - poza tym jak się to wyciąga. No i pozostało mi najprostsze - wlutowałem się do cieńszego żółtego w przekaźniku "C". No i fakt gasną i zapalają się jak oszalałe (jak pisał Artur). No na razie tak zostawiłem - ale nie podoba mi się to za bardzo (żeby ich przez to mruganie szlag za szybko nie trafił).
W związku z tym ja znowu w prośbę do Artura. Czy to złącze R212 to jedyne wyjście? Może wymyśliłeś coś nowego w międzyczasie? Jeżeli jednak tylko R212 - to jak się owo cudo wyciąga?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum