Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakrywanie chłodnicy w zimie
Autor Wiadomość
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-10-11, 18:28   

A ja powiem tak od wymiany termostatu po przejechaniu 7-9km nawet w korkach czyli wolne obroty wskakują 4kreseczki i tak już jest nawet teraz kiedy temp rano oscyluje w okolicy -1
_________________
Pawlo
 
RYKI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1,4
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 99
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2010-10-12, 08:25   

witam
kiedyś byłem właścicielem samochodu żuk , tam była zamontowana żaluzja którą można było podnosić lub opuszczać wedle życzenia .
taki patent to bym z wielką chęcią zamontował w daci ,gdyż robię krótkie miejskie odcinki .
Myślę że w tym roku po prostu kartonem troszkę osłonie chłodnicę.
_________________
www.papierniczysklep.otwarte24.pl
www.ryki.flog.pl
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-13, 09:46   

RYKI, chłodnica powinna mieć przewiew, bo jak rozumiem zamierzasz osłonić samą chłodnicę. Jeśli tak, to raczej zasłoń dolny wlot. Ja u siebie już zakleiłem taśmą klejącą.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-13, 11:32   

Kotus, a jakiej taśmy do tego używasz?
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-13, 16:44   

Krakry1, jest to taśma firmy Advance. Niestety, nie widzę innych oznaczeń. Kupuję ją w sklepie z materiałami budowlanymi (5 zł). Taśma ma 5 cm szerokości, jest wzmocniona jakimś plastikiem. Trzyma bardzo dobrze przez całą zimę.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-13, 16:45   

Dzięki za odp. Kotus.
 
husky 


Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-10-13, 23:52   

Ad. zimno w zimie
tutaj słyszę różne teorie na temat tego grzania, w silnikach dCi zwłaszcza (mówmy CR, bo to głównie chodzi o nową zasadę silnika jaką jest wysokowydajny sprawnościowo Common Rail).
Tutaj pada wielokrotnie taka kwestia że skoro silnik chodzi w "krótkim obiegu" czyli na zamkniętym termostacie, to powinien się od razu zagrzać do 90 st C i nie ma bata ! Mnie się wydaje (a miałem kilka CR diesli) że to nie tak. Ponieważ silnik CR większosć spalonego paliwa przetwarza w motorykę a nie ciepło, więc dogrzanie tych silników jest raczej kiepskie. Po drugie - nagrzewnica, to w sensie politechnicznym chłodnica !!!! Więc kiedy startujecie swoimi samochodami przy - 2 st C (jak dzisiaj w nocy) to macie ochłodzony silnik, kilka litrów płynu wokół niego, chłodnicę i nagrzewnicę - nazwijmy to politechnicznie chłodnicę taką wielką na przodzie auta a drugą taką małą w przedziale między silnikiem a wnętrzem :D i teraz jak walniecie nawiew na 2 i ciepło na regulatorze na full, to puszczacie litry powietrza -2 st C przez "małą chłodnicę" jaką jest nagrzewnica wnętrza; ona jest mniejsza, ale pomyślcie że na powoli jadącym samochodzie może przez nią być większa utrata ciepła, niż przez chłodnicę (zasłoniętą czy nie abstrachuję) więc problem polega na tym że w zimie w samochodzie z a) szczelnym termostatem b)zasłoniętą chłodnicą i tak będzie istniał problem zagrzania silnika !!!! W niektórych motorach HDi czy dCi w których jest rozbudowany układ ogrzewania kabiny, stosuje się piecyki Webasto sterowane w ten sposób że kiedy temp powietrza jest niższa niż 5 st C i kiedy temp cieczy jest niższa niż 65 st C odpala się spalinowe Webasto które pracuje w ciągu wodnym silnika i go dogrzewa, ponieważ normalnie jego doprowadzenie do temp pracy zajęłoby dziesiątki kilometrów, a to czyniłoby eksploatację - bardzo nieprzyjemną. Takie rozwiązanie miałem w Ulysse 2001 r. 2,0 HDi, takie rozwiązanie jest w Traficach Passanger czy w Espacach.
Niektóre D4D, czy dCi bedą więc kiedy się jedzie "bez gazu" z ustaloną prędkością przy MINUS 22 st C na dworze wdłg wskaźników stygły !!!!! i to pomimo że termostat jest sprawny i chłodnica zasłonięta !!!! A to dlaczego ? A to dlatego że ilośc ciepła jakie dodaje do małego układu chłodzenia silnik, jest mniejsza niż ilość ciepła odbieranego przez nagrzewnicę ! I teraz wszystko zależy od temp. Jak jest +5 to nie problem, jak jest -2 st C zaczyna być coś widać. Przy -10 st C wszystko w CR działa inaczej :D a przy -22 to moja toyota d4d to się zagrzewa do połowy wskaźnika mimo ciągłej jazdy (przy sprawnych wszystkich elementach układu)
_________________
Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
Ostatnio zmieniony przez husky 2010-10-14, 00:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
Resident 



Marka: KIA
Model: cee'd_SW
Silnik: 1.6 DOHC CVVT 126KM
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 152
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-10-14, 13:40   

Eutreia napisał/a:
Niestety w firmie HEKO (sprawdziłem) nie zamierzają wszcząć produkcji osłon tego typu dopasowanych do naszych samochodów - pozostaje radosna twórczość i rękodzielnictwo.

Tutaj piszą, że posiadają owiewki zimowe do Logana:
http://www.e-autosklep.ov...mochodowe2.html
_________________
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-14, 17:48   

Lecz owiewki to nie osłony zimowe.
 
Resident 



Marka: KIA
Model: cee'd_SW
Silnik: 1.6 DOHC CVVT 126KM
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 152
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-10-14, 20:34   

W połowie strony jest napisane "Osłony zimowe", a poniżej faktycznie "Posiadamy owiewki samochodowe do takich marek samochodów jak". Więc w sumie nie wiem czy posiadają osłonę do Logana, czy nie. Ale łatwo się dowiedzieć: "Cena na telefon" ;-)
_________________
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-14, 23:38   

Napisalem w sprawie zimowej osłony do Sandero i odpisali:


"Witam

Owiewki na boczne przednie drzwi są w cenie 65 zł za parę a osłon zimowych nie posiadamy w ofercie do tego auta.

Wysyłka pobraniowa owiewek to koszt 20 zł. Całość płatna przy odbiorze.

pozdrawiam
Łukasz Doman"
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-15, 08:04   

No i pozamiatane - trzeba zaczekać kilka lat jak po drogach w Polsce będzie jeździć kilkadziesiąt tysięcy Sandero. :mrgreen:
 
Resident 



Marka: KIA
Model: cee'd_SW
Silnik: 1.6 DOHC CVVT 126KM
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 152
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-10-15, 14:41   

Zadzwoniłem sobie do nich. Osłon zimowych w ogóle nie mają, do żadnej marki samochodu. Nie produkują już ich. Za małe zainteresowanie było. Zamiast płacić 30-40zł ludzie wola sobie gazetą zasłonić.
_________________
 
Wierzchucki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 44
Skąd: mech.okrętowy
Wysłany: 2010-10-15, 15:59   

Albo ładnie przyciętym kasetonem styropianowym.... :mrgreen:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-24, 20:42   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=66754#66754
krakry1 napisał/a:
A przy okazji jak wszyscy się chwalą to ja też. Moje piękne dzienne.
http://www.daciaklub.pl/forum/download.php?id=3013

Ale masz krakry1 czadową osłonę dolnego grilla :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-24, 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-24, 20:49   

To na razie prowizorka - ale pracuję nad rozwiązaniem na stałe - efekty (jak wyjdzie :lol: ) pokażę.
 
leszeks
[Usunięty]

Wysłany: 2010-10-25, 12:50   

Czy wiecie może, jak zdemontować grill?
U góry trzyma się na 4-rech wkretach, ale nie wiem jak go "odczepić" od zderzaka?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-25, 13:11   

Według dokumentacji musisz zdjąć cały zderzak.
_________________

 
leszeks
[Usunięty]

Wysłany: 2010-10-25, 13:42   

Czyli pozostaje tylko taka zasłona, jaką ma krakry1.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-25, 14:01   

W TVN Turbo pokazywali rozwiązanie w nowym Mondeo, gdzie będzie ruchoma krata, która będzie zamknięta aż do nagrzania się silnika i automatycznie otwierana przy osiągnięciu pewnej temperatury. Ma to zapewniać zmniejszenie spalania.
Wnioskuję, że w takim razie zimą na krótkie odcinki - 10km z korkami, 25 km bez korków zakrywanie dolnych wlotów ma sens.
Najfajniejszym rozwiązaniem byłaby ruchoma krata z silniczkiem elektrycznym i włącznikiem w kabinie Daćki :)
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2010-10-25, 14:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-25, 14:16   

Prezes napisał/a:
Najfajniejszym rozwiązaniem byłaby ruchoma krata z silniczkiem elektrycznym i włącznikiem w kabinie Daćki :)


z pilota, a co!
_________________
 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-10-25, 14:30   

W dużych fiatach i wczesnych polonezach można było spotkać takie metalowe żaluzje regulowane z kabiny, proste i skuteczne rozwiązanie.
W swoim Poldku zakładam osłonę na zimę i faktycznie różnica jest jak najbardziej odczuwalna, w Corolli natomiast bez większego znaczenia czy +30 czy -30, silnik szybko osiąga temperaturę roboczą.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-25, 16:19   

Moja osłona (na razie prowizorka) spełnia swoje zadanie:
Teraz z osłoną:
a) po ok. 3 km - dwie kreski,
b) po ok. 15 km - cztery kreski,

Przed założenie osłony:
a) po ok. 8-10 km dwie kreski,
c) po 25 km - cztery kreski.

Poprawa więc jest widoczna.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-10-25, 19:55   

Ale Krakry to masz chyba faktycznie coś z termostatem, bo po 3-4 km to już mam 2 kreski, 4 kresek teraz nie mam wogóle hehe, w lato miałem. Może też sobie skombinuje taką osłonę. Z czego zrobiłeś tą osłonę-widzę ,że jakaś guma chyba ,ale czym przymocowałeś? Zastanawiam się też, czy taka osłona nie zmniejszy mocy silnika bo zakrywa intercooler na dole.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-25, 20:13   

Guma na podkłady w sklepie motoryzacyjnym (dość sztywna). A przyczepiona na opaski samozaciskowe (te z ząbkami - chyba tak się to nazywa). Pracuje jednak nad czymś na stałe, bardziej estetycznym - jak zrobię to pokażę.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne