A ja powiem tak od wymiany termostatu po przejechaniu 7-9km nawet w korkach czyli wolne obroty wskakują 4kreseczki i tak już jest nawet teraz kiedy temp rano oscyluje w okolicy -1
witam
kiedyś byłem właścicielem samochodu żuk , tam była zamontowana żaluzja którą można było podnosić lub opuszczać wedle życzenia .
taki patent to bym z wielką chęcią zamontował w daci ,gdyż robię krótkie miejskie odcinki .
Myślę że w tym roku po prostu kartonem troszkę osłonie chłodnicę.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-13, 09:46
RYKI, chłodnica powinna mieć przewiew, bo jak rozumiem zamierzasz osłonić samą chłodnicę. Jeśli tak, to raczej zasłoń dolny wlot. Ja u siebie już zakleiłem taśmą klejącą.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-13, 16:44
Krakry1, jest to taśma firmy Advance. Niestety, nie widzę innych oznaczeń. Kupuję ją w sklepie z materiałami budowlanymi (5 zł). Taśma ma 5 cm szerokości, jest wzmocniona jakimś plastikiem. Trzyma bardzo dobrze przez całą zimę.
Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 64 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-10-13, 23:52
Ad. zimno w zimie
tutaj słyszę różne teorie na temat tego grzania, w silnikach dCi zwłaszcza (mówmy CR, bo to głównie chodzi o nową zasadę silnika jaką jest wysokowydajny sprawnościowo Common Rail).
Tutaj pada wielokrotnie taka kwestia że skoro silnik chodzi w "krótkim obiegu" czyli na zamkniętym termostacie, to powinien się od razu zagrzać do 90 st C i nie ma bata ! Mnie się wydaje (a miałem kilka CR diesli) że to nie tak. Ponieważ silnik CR większosć spalonego paliwa przetwarza w motorykę a nie ciepło, więc dogrzanie tych silników jest raczej kiepskie. Po drugie - nagrzewnica, to w sensie politechnicznym chłodnica !!!! Więc kiedy startujecie swoimi samochodami przy - 2 st C (jak dzisiaj w nocy) to macie ochłodzony silnik, kilka litrów płynu wokół niego, chłodnicę i nagrzewnicę - nazwijmy to politechnicznie chłodnicę taką wielką na przodzie auta a drugą taką małą w przedziale między silnikiem a wnętrzem :D i teraz jak walniecie nawiew na 2 i ciepło na regulatorze na full, to puszczacie litry powietrza -2 st C przez "małą chłodnicę" jaką jest nagrzewnica wnętrza; ona jest mniejsza, ale pomyślcie że na powoli jadącym samochodzie może przez nią być większa utrata ciepła, niż przez chłodnicę (zasłoniętą czy nie abstrachuję) więc problem polega na tym że w zimie w samochodzie z a) szczelnym termostatem b)zasłoniętą chłodnicą i tak będzie istniał problem zagrzania silnika !!!! W niektórych motorach HDi czy dCi w których jest rozbudowany układ ogrzewania kabiny, stosuje się piecyki Webasto sterowane w ten sposób że kiedy temp powietrza jest niższa niż 5 st C i kiedy temp cieczy jest niższa niż 65 st C odpala się spalinowe Webasto które pracuje w ciągu wodnym silnika i go dogrzewa, ponieważ normalnie jego doprowadzenie do temp pracy zajęłoby dziesiątki kilometrów, a to czyniłoby eksploatację - bardzo nieprzyjemną. Takie rozwiązanie miałem w Ulysse 2001 r. 2,0 HDi, takie rozwiązanie jest w Traficach Passanger czy w Espacach.
Niektóre D4D, czy dCi bedą więc kiedy się jedzie "bez gazu" z ustaloną prędkością przy MINUS 22 st C na dworze wdłg wskaźników stygły !!!!! i to pomimo że termostat jest sprawny i chłodnica zasłonięta !!!! A to dlaczego ? A to dlatego że ilośc ciepła jakie dodaje do małego układu chłodzenia silnik, jest mniejsza niż ilość ciepła odbieranego przez nagrzewnicę ! I teraz wszystko zależy od temp. Jak jest +5 to nie problem, jak jest -2 st C zaczyna być coś widać. Przy -10 st C wszystko w CR działa inaczej :D a przy -22 to moja toyota d4d to się zagrzewa do połowy wskaźnika mimo ciągłej jazdy (przy sprawnych wszystkich elementach układu)
_________________ Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
Ostatnio zmieniony przez husky 2010-10-14, 00:02, w całości zmieniany 3 razy
Niestety w firmie HEKO (sprawdziłem) nie zamierzają wszcząć produkcji osłon tego typu dopasowanych do naszych samochodów - pozostaje radosna twórczość i rękodzielnictwo.
W połowie strony jest napisane "Osłony zimowe", a poniżej faktycznie "Posiadamy owiewki samochodowe do takich marek samochodów jak". Więc w sumie nie wiem czy posiadają osłonę do Logana, czy nie. Ale łatwo się dowiedzieć: "Cena na telefon"
Zadzwoniłem sobie do nich. Osłon zimowych w ogóle nie mają, do żadnej marki samochodu. Nie produkują już ich. Za małe zainteresowanie było. Zamiast płacić 30-40zł ludzie wola sobie gazetą zasłonić.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-25, 14:01
W TVN Turbo pokazywali rozwiązanie w nowym Mondeo, gdzie będzie ruchoma krata, która będzie zamknięta aż do nagrzania się silnika i automatycznie otwierana przy osiągnięciu pewnej temperatury. Ma to zapewniać zmniejszenie spalania.
Wnioskuję, że w takim razie zimą na krótkie odcinki - 10km z korkami, 25 km bez korków zakrywanie dolnych wlotów ma sens.
Najfajniejszym rozwiązaniem byłaby ruchoma krata z silniczkiem elektrycznym i włącznikiem w kabinie Daćki :)
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2010-10-25, 14:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-10-25, 14:30
W dużych fiatach i wczesnych polonezach można było spotkać takie metalowe żaluzje regulowane z kabiny, proste i skuteczne rozwiązanie.
W swoim Poldku zakładam osłonę na zimę i faktycznie różnica jest jak najbardziej odczuwalna, w Corolli natomiast bez większego znaczenia czy +30 czy -30, silnik szybko osiąga temperaturę roboczą.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-10-25, 19:55
Ale Krakry to masz chyba faktycznie coś z termostatem, bo po 3-4 km to już mam 2 kreski, 4 kresek teraz nie mam wogóle hehe, w lato miałem. Może też sobie skombinuje taką osłonę. Z czego zrobiłeś tą osłonę-widzę ,że jakaś guma chyba ,ale czym przymocowałeś? Zastanawiam się też, czy taka osłona nie zmniejszy mocy silnika bo zakrywa intercooler na dole.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-25, 20:13
Guma na podkłady w sklepie motoryzacyjnym (dość sztywna). A przyczepiona na opaski samozaciskowe (te z ząbkami - chyba tak się to nazywa). Pracuje jednak nad czymś na stałe, bardziej estetycznym - jak zrobię to pokażę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum