Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2009-07-10, 19:02
Światła dzienne - umiejscowienie, modele, montaż
Autor Wiadomość
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2010-10-24, 08:52   

jackthenight napisał/a:


Osoby które nie miały wcześniej halogenów, potrzebują adaptery o takie :

Obrazek

Można je dostać w ASO :

lewy: 6001549321
prawy: 6001549322

Cena około 20 zł.



Phase1 <-> Phase2
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-24, 11:35   

eastcowboy napisał/a:
jackthenight napisał/a:


Osoby które nie miały wcześniej halogenów, potrzebują adaptery o takie :

Obrazek

Można je dostać w ASO :

lewy: 6001549321
prawy: 6001549322

Cena około 20 zł.





Phase1 <-> Phase2


Oraz:
7703076118 Spinka - 6 szt ( po 3 na jeden adapter )
7703046125 Nakrętka - 4 szt ( po 2 na jeden adapter ). Nowy nr części po modyfikacjach producenta.
7703026055 Śruba - 4szt ( po 2 na jeden adapter )

Bez tych elementów nie da się zamontować adapterów i lamp.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-24, 19:43   

eastcowboy napisał/a:
Phase1 <-> Phase2

Żeby się nie przedzierać przez bratnie forum (; - do fazy drugiej potrzebne są dodatkowo plastikowe zaślepki zderzaka z miejscem na lampy przeciwmgłowe:

- prawa: ref. 8200838547

- lewa: 8200838548

Każda kosztuje 77 zł brutto.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-24, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-24, 20:18   

krakry1 napisał/a:
Jeżeli jednak tylko R212 - to jak się owo cudo wyciąga?


A po co chcesz wyciągać to złącze ?
Masz odnaleźć żółty cienki przewód dochodzący do tego złącza i dolutować się do niego.
Masz go nie wyciągać.
W tej wiązce cienkich kabelków będą dwa żółte i do jednego masz się dolutować.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-24, 20:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-24, 20:22   

jackthenight napisał/a:
Masz go nie wyciągać.
No to teraz jasne - tam jednak strasznie ciasno jest. No cóż trzeba będzie gimnastykę z lutownicą uskutecznić.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-24, 20:31   

No to wyciągnij przekaźniki z podstawkami B i C i bezpieczniki z podstawką pomiędzy B i C i masz dużo wtedy miejsca.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-24, 20:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-24, 20:39   

OKI tak zrobię - dzięki.
A przy okazji jak wszyscy się chwalą to ja też. Moje piękne dzienne.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-10-24, 22:02 ]
Odpowiedź nt osłony chłodnicy: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=66757#66757.

Obraz 009_1024x768.jpg
Plik ściągnięto 980 raz(y) 102,04 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-25, 10:21   

Jeszcze ciekawostka z innej - choć już tu omawianej - beczki (PWM): http://www.daylightrunning.de/html/dacia.html
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-25, 10:33   

Laisar to wygląda jako automat włączania świateł mijania.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-25, 11:01   

To jest multi-sterownik - automat do mijania, dzienne z drogowych, wczesne włączanie i opóźnione gaszenie świateł...

Tylko że wszystko bez homologacji - dlatego tylko ciekawostka /:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-25, 11:07   

laisar napisał/a:
automat do mijania, dzienne z drogowych


Raczej dzienne z mijania.

Bez homologacji, wszystko robi na światłach mijania - dlatego faktycznie to tylko droga ciekawostka.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-25, 12:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-25, 16:21   

No dzienne ostatecznie podłączone wg. wszelkich reguł sztuki. Udało mi się chwycić żółty kabelek z R212 :-D - no gimnastyki trochę było - szczególnie ze zdjęciem fragmentu koszulki z żółtego - ale za to lutowanie No problem. :-D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-25, 19:45   

laisar napisał/a:
Drugi patent, to wywiercenie otworu w osłonie zderzaka gdzieś pomiędzy reflektorem a światłem przeciwmgielnym

...aczkolwiek tak ogólnie to oczywiście dość głupi pomysł, jak się już to przemyśli <; - bo to w końcu miejsce chyba najbardziej ze wszystkich możliwych narażone na uszkodzenie...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-25, 20:09   

jackthenight napisał/a:
Raczej dzienne z mijania.

Ano faktycznie - ale w sumie to i tak wszystko jedno wobec braku "papierka"...

Cytat:
wszystko robi na światłach mijania - dlatego faktycznie to tylko droga ciekawostka.

No chyba że ktoś chce te funkcje "poza-drogowe" - czyli "coming/leaving home" (;
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-26, 07:58   

krakry1 napisał/a:
No dzienne ostatecznie podłączone wg. wszelkich reguł sztuki. Udało mi się chwycić żółty kabelek z R212 :-D - no gimnastyki trochę było - szczególnie ze zdjęciem fragmentu koszulki z żółtego - ale za to lutowanie No problem. :-D


No to gratulacje :)
_________________

 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-26, 16:23   

Dzięki Artur. Przy naszym podłączeniu - dziś zauważyłem - lampy nie przygasają w momencie uruchomienia rozrusznika. Tak ma być o ile dobrze zrozumiałem (metoda2). I mam pytanie (o Boże kolejne pytanie - temu facetowi nigdy się nie znudzi :-P ). Czy działanie lamp w momencie , gdy rozrusznik kręci nie będzie im szkodzić? (Radyjo np. w tym momencie się wyłącza).
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-26, 18:44   

U mnie także przygasają.
Wydaje mi się, że w momencie gdy rozrusznik kręci to spada napięcie na akumulatorze, a automatyka w lampach je wyłącza.
_________________

 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-26, 18:51   

Właśnie o to chodzi, że u mnie nie przygasają. Yarocz, a jak podłączyłeś swoje lampki - która metodą? Bo gdy pierwszy raz podłączyłem (metoda1) także gasły przy uruchomieniu rozrusznika.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-10-26, 18:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-26, 19:03   

krakry1 napisał/a:
Czy działanie lamp w momencie , gdy rozrusznik kręci nie będzie im szkodzić?


Działanie rozrusznika nie jest "szkodliwe".

krakry1 napisał/a:

(Radyjo np. w tym momencie się wyłącza).


Tak, radio, nadmuch nagrzewnicy oraz zasilanie zapalniczki się wyłączają - ale to tylko ze względu na fakt, aby niepotrzebnie nie obciążać aku przy rozruchu silnika.
Natomiast już cała reszta, komputer wtrysku, komputer pokładowy, komputer Airbag w tym momencie są ciągle zasilane napięciem - ponieważ ich obciążalność prądowa jest znikoma. Podobnie się mają światła dzienne ledowe - ich pobór prądu jest również znikomy.

yarocz napisał/a:
Wydaje mi się, że w momencie gdy rozrusznik kręci to spada napięcie na akumulatorze, a automatyka w lampach je wyłącza.


Tak nie jest wcale tak - te lampy aż tak rozbudowanej elektroniki nie posiadają.
Po prostu podłączyłeś lampy za pomocą metody 1.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-26, 19:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-26, 19:05   

Na prośbę jednego z kolegów poniżej sposób w który podłączyłem światła dzienne.
1. Najpierw lampy między sobą zgodnie ze schematem dołączonym z Lampami.
2. Czarny przewód masowy zakończony okrągłym złączem do blaszki gdzie przykręcony był sygnał dźwiękowy.
3. Przewód żółty do niebieskiego przewodu lampy pozycyjnej lewej.
4. Biały przewód do żółtego pod przekaźnikiem C opisywanym wcześniej przez kolegę jackthenight.

777.jpg
Widoczne połączenie kabli pod przekaźnikiem C .
Plik ściągnięto 11160 raz(y) 170,69 KB

77.jpg
Biały przewód pod przekaźnik widoczny w prawym dolnym rogu.
Plik ściągnięto 11159 raz(y) 193,08 KB

7777.jpg
Słabo widoczny żółty przewód biegnący po lampy pozycyjnej.
Plik ściągnięto 11159 raz(y) 147,1 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-26, 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-26, 19:08   

No czyli metoda 1 z wykorzystaniem kabli dołączonych do lamp - wadą tej metody jest to, że zanim uruchomisz silnik to lampy ci zgasną 2 razy i zapalą się trzy razy - co akurat nie podobało mi się.
Dlatego wybrałem metodę 2, w której lampy świecą się non stop nawet podczas rozruchu silnika oraz zapalą się tylko raz, a zgasną dopiero wtedy kiedy wyłączę stacyjkę lub kiedy włączę pozycyjne.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-26, 19:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-26, 19:14   

Dzięki za odp. Arturowi i Yarocz'owi. Uspokoiłem się znacznie. Po tym co dałeś na fotkach Yarocz - faktycznie podłączyłeś tzw. metodą1. właśnie tak miałem za pierwszym razem.

A przy okazji skoro już stałem się takim wytrawnym elektronikiem ;-) - zapytam, czy ktoś z Was wie jak sprawdzić, czy do gniazda zapalniczki dociera prąd. Z przyrządów dysponuję próbnikiem samochodowym. Mam nadzieję, że admin. nie urwą mi łba z płucami za zaśmiecanie wątku.

[ Komentarz dodany przez: jackthenight: 2010-10-26, 20:26 ]
Próbnik wkładasz maksymalnie do spodu zapalniczki i końcówkę masy podłączasz do masy auta i patrzysz czy się próbnik zaświeci - jak zaświeci to napięcie dochodzi.
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-26, 19:20   

Dziś późno wróciłem z delegacji i nie chce mi się już grzebać w aucie ale może jutro przełączę sobie lampy w/d 2-go sposobu.

krakry1 napisał/a:
Dzięki za odp. Arturowi i Yarocz'owi. Uspokoiłem się znacznie. Po tym co dałeś na fotkach Yarocz - faktycznie podłączyłeś tzw. metodą1. właśnie tak miałem za pierwszym razem.

A przy okazji skoro już stałem się takim wytrawnym elektronikiem ;-) - zapytam, czy ktoś z Was wie jak sprawdzić, czy do gniazda zapalniczki dociera prąd. Z przyrządów dysponuję próbnikiem samochodowym. Mam nadzieję, że admin. nie urwą mi łba z płucami za zaśmiecanie wątku.


Najprościej to zapiąć żabkę do masy, a końcówkę próbnika włożyć do gniazda zapalniczki i dotknąć dokładnie w samym jej środku.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-10-26, 19:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-26, 19:27   

Dzięki - tak myślałem, ale wolałem zapytać. A nóż wybuchnie. :-P
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-26, 19:31   

krakry1 napisał/a:
Dzięki - tak myślałem, ale wolałem zapytać. A nóż wybuchnie. :-P


Jeśli zrobisz zwarcie to poczujesz nosem bo zaśmierdzi i tester nie będzie już konieczny.
A tak przy okazji to zamiast testera można teraz bardzo tanio kupić jakiś miernik uniwersalny.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne