DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Brak Reakcji
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-04, 18:35   

Odpalanie na pych jest niewskazane ze względu na katalizator (a nie rozrząd) - vide instrukcja obsługi, str. 2.4.
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-12-04, 18:48   

jackthenight napisał/a:
W naszych Daćkach jakoś jest tak, że fabryczny aku wytrzymuje około 5 lat.
I tak nieźle, ja w Seicento zmieniałem co 3-4 lata - zawsze właśnie latem, kiedy było gorąco.
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2010-12-04, 18:57   

w mnie w fabii miałem podobne objawy - padł aku - migały kontrolki - zero świateł - zero rozrusznika - aku po podłączeniu tez wskazywał max. - po odpaleniu na pych auto jeździło normalnie, ładowanie b.dobre - po sprawdzeniu aku przez serwisanta od aku. okazało się że oberwała się cela i bateria do kosza
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2010-12-04, 19:14   

U mnie w Dacii oryginalny aku padł właśnie po 5 latach ( Dacia była 2005r, padł poprzedniej zimy ). Rano zimą odpaliłem na mrozie, przejechałem ok. 10 km, po czym wjeżdżając pod dom poślizgnąłem się trochę na lodzie doprowadzając do zblokowania kół i zgasł mi silnik. Nie mogłem go już odpalić - nawet rozrusznik nie zakręcił. Jechał sąsiad i dał mi prądu - auto odpaliło - podjechałem pod dom, wyłączyłem i poszedłem. Po około 8 godzinach gdy wyszedłem znowu rozrusznik nawet nie zakręcił, podłączyłem go pod inny samochód i ładowałem przez około 15 minut, po czym usiłowałem odpalić - nawet nie zakręcił. Światełko wewnątrz się paliło, kontrolki się paliły, ale nic poza tym. Akumulator umarł ... samochód odpalił dopiero na lince. Pojechałem do sklepu, kupiłem nowy akumulator i wszystko wróciło do normy.
Tak więc kolego to na pewno akumulator.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2010-12-04, 19:38   

wg mnie na 99% to wina akumulatora; to, że go ładowałeś kilkanaście godzin i miał odpowiednie napięcie (dodam bez obciążenia) to nie świadczy, że jest sprawny; 5 letni akumulator w takich warunkach atmosferycznych to już klient hospicjium; może być kilka przyczyn dla których utracił swoją pojemność i nie bedzie w stanie zasilić nawet komputera i kontrolek; tak jak ktoś już radził - spróbuj odpalić auto sprawnym akumulatorem a potem to już tylko wizyta w sklepie lub stacji napraw i wymiana tego elementu; mój akumulator wytrzymał tylko 4 lata bez paru miesięcy i obserwowałem podobne objawy;
_________________
1,5 dci Laureate
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2010-12-04, 19:50   

Akumulatory z reguły wytrzymują 4-5 lat, teraz nadchodzi era akumulatorów żelowych, zobaczymy czy będzie coś lepiej. Z praktyki wiem że jesli akumulator ma 4-5 lat to moze paść w każdej chwili, najczęciej oczywiscie zimą niekoniecznie przy niskich temperaturach.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-04, 20:26   

Tak jak koledzy mówią ja bym najpierw ten akumulator wymienił na nowy. Ceny aku. chyba nie zwalają z nóg.
W ostatni dzień wakacji przed wyjazdem do domu padł mi czteroletni akumulator. Pożyczyłem prąd i jakoś dowlokłem się bez zatrzymywania do domu. Całe szczęście, że bak miałem pełny :-D
W domu nawet już nie zapalił po kablach. Kupiłem nowy za 200 zł i od razu autko zapaliło.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-12-05, 14:06   

laisar napisał/a:
Odpalanie na pych jest niewskazane ze względu na katalizator (a nie rozrząd) - vide instrukcja obsługi, str. 2.4.

No gdyby się ktoś uparł i darł kilometr, aż benzyna z rury wydechowej pocieknie.
Ale jeśli silnik sprawny, to zapali po paru metrach.
 
Wierzchucki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 44
Skąd: mech.okrętowy
Wysłany: 2010-12-07, 11:07   

Przed kupnem zdaj stary akumulator do skupu i weź "kwita", przy zakupie nowego aku. będzie zniżka!!!
ps.
Niekiedy sklepy biorą od ręki stare akum., a inne wolą kwit.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2011-04-01, 16:53   

Na początku dziękuję forumowiczom!
Za Waszą pomoc.
Dzisiaj auto zgasło gdy cofałem. Nie odpalało, kontrolki gasły, zegar się zerował, tablica mrugała. Kolega popchnął i zapaliło. Pojechałem do domu. POd blokiem nie odpalało. Podpiąłem kable i prąd z W124D i zapalił. Kilka razy odpinałem i podpinałem. Potwierdziło się... Akumulator. Kupiłem nowy za 230,00 zł i do domu.
Podobno te rumuńskie wytrzymują 5 lat.
Raz jeszcze dzięki, bo gdy dojechałem do domu to od razu wskoczyłem na forum :)
Sorki za błędy, to mój pierwszy post :)
Pozdro dla wszystkich kowbojów ujeżdżających rumuńskie rumaki.
_________________

 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 759
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2011-04-01, 17:21   

Dusterjack napisał/a:
Akumulatory z reguły wytrzymują 4-5 lat, ...

2x Centra HD 5rok i nie zamierzam zmieniać bo trzyma ładnie i rozrusznik ma kopa,
2x Centra zwykła agri - 2 czy 3 rok - pięknie trzyma mimo że ładowana prądnicą a nie altkiem,
2x Centra HD - mam ją 3 lata a miała 2 lata jak brałem sprzęt - trzyma dobrze - jeszcze z 3 lata pokręci bez problemów,
1x Centra w pandzie - 2 rok-zero problemów, oryginał wytrzymał niestety tylko 5-6 lat, problemy zaczeły sie jesienią
1x autopart - u mnie ze 3 lata a u poprzednika z 5 lat,
1x zap - z 7 lat i zrobiło się zwarcie że korki wysadziło przy starterze ale ten to był naprawdę oszczędzany bo obecne zapy u znajomych max 4 lata wytrzymują.

tak więc zależy jak się dba ale te 5 lat to minimum dla dobrego akku.
Warto sprawdzać napięcie paska alternatora oraz prąd ładowania.


Wierzchucki napisał/a:
Przed kupnem zdaj stary akumulator do skupu i weź "kwita", przy zakupie nowego aku. będzie zniżka!!!
ps. Niekiedy sklepy biorą od ręki stare akum., a inne wolą kwit.

mówisz serio?
Pytam poważnie bo mam 3 akumulatory zbędne i bym je oddał (ode mnie zawsze chcieli starego akku jak brałem nowy). Ile tej zniżki będzie? Z 3-5%?
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2011-04-01, 17:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-04-07, 22:28   

a jak to jest w Waszych Daćkach po padnięciu lub odpięciu akumulatora bo w moim Mitsubishi skaczą obroty i stabilizują się po ok 30 km (komputer się ustawia) u Was też tak jest?
_________________
http://vwszrot.pl/

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-04-08, 09:24   

Sa skupy ołowiu ("metali kolorowych", choć ołów szary), gdzie za jakiegoś wielkiego UPS-a dostałem coś 80zł - akumulatorów było ze 20 kilo. Bo sklep ma obowiązek 1:1, a nadmiaru może nie potrzebować.
Poloneza trzeba było po wymianie akumulatora nagrzać na wolnych obrotach (wtrysk oplowski).
Skoda Felicja VW1,6 - bez znaczenia. Za to po błędzie silnika krokowego dwa tygodnie szału, zanim wszystko wróciło do normy. W końcu znalazłem na to swój sposób, zainteresowanym opiszę.
W Dusterze 1,6 wyjmowałem bezpieczniki od wtrysku - bez zmian. I tak powinno być.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne