O żeż kwazar... kolejny wynalazek, który tylko krawatów nie wiąże d; (A może jednak też? <; ).
Tymczasem ja najchętniej zamieniłbym np zegar w radiu tak, żeby właśnie wyświetlał temperaturę - może jakieś pomysły? (;
Jeżeli mi się to nie uda, to zdecydują się po prostu na jakiś termometr panelowy / tablicowy z dwoma-trzema sondami i w końcu wywalę aktualnie posiadany (z bateryjnym zasilaniem i - a jakże - kolejnym zegarkiem...).
Zasilanie z lampki. Obawiam sie jednak o ludzi z ASO czy sie nie doczepia i nie anuluja gwarancji na elektryke. Mial ktos problemy z ASO przez taki montaz termometru ?
Pomarancz.jpg
Plik ściągnięto 291 raz(y) 48,87 KB
1389464090.jpeg
Plik ściągnięto 240 raz(y) 47,22 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2010-12-29, 11:54, w całości zmieniany 2 razy
Tak też mam zamontowany w podsufitce bo tam jest sporo miejsca a kabelki poprowadziłem po lewym słupku do bezpieczników i bez żadnych przeróbek każdy kabelek jest tylko przytrzaśnięty bezpiecznikiem także w każdej chwili można wszystko porozłączać i żadnych śladów ingerencji w obwody elektryczne. Pozdrawiam i życzę miłej zabawy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-30, 15:04
Pawlo napisał/a:
Tak też mam zamontowany w podsufitce bo tam jest sporo miejsca a kabelki poprowadziłem po lewym słupku do bezpieczników i bez żadnych przeróbek każdy kabelek jest tylko przytrzaśnięty bezpiecznikiem także w każdej chwili można wszystko porozłączać i żadnych śladów ingerencji w obwody elektryczne. Pozdrawiam i życzę miłej zabawy
Wszystkie trzy przewody : plus, minus , + po stacyjce ciagneles ze skrzynki bezpiecznikow ?
Wszystkie a dodatkowo u mnie występują przewody do świateł (termometr Cube elektronik czy jakoś tak) oraz czujnik temp. zewnętrznej. Wszystko to puściłem przewodem typu "tasiemka"
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2010-12-30, 16:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-30, 20:52
Zdemontowalem dzis sama lampke podsufitowa celem ogledzin miejsca przyszlego montazu. Myslalem, ze przed lampka jest wiecej miejsca, a natrafilem na klocek z gabki usztywniajacy podsufitke. Zasilanie chyba uda sie od wszechobecnych blaszek w lampce pociagnac. Nawiasem mowiac patent na konstrukcje przelacznikow w lampce jest wybitnie oszczednosciowy. Co ciekawe, na obudowie lampki jest logo renault , a spodziewalem sie jakiegos romania elektrik Nie spodziewalem sie tak grubej ( ok. 3-4 mm podsufitki ). Mam nadzieje , ze chirurgiczny skalpel da rade ladnie i rowno wyciac otwor na lcd. Czy jesli bym zlaczyl plus staly i plus po stacyjce razem urzadzenie zadziala ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-01-04, 02:05, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-04, 02:06
Dostałem dzis upragniony termometr. Wyglada na solidny. Fajnie podswietlony - bursztyn daciowy Dziala jak sie zlaczy oba plusy. Nie ma pamieci ustawien wiec bede musial jednak ciagnac staly plus i po stacyjce. Wrzucilem kilka zdjec i filmy na picassa web. Ukazuja regulacje jasnosci oraz katy widocznosci. Nakrecone w swietle lampy oraz w calkowitej ciemnosci. Filmy w sa tez w HD - duze pliki.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-05, 23:18
Super sie watek rozwija... pisze sam z soba... nikt juz nie czyta tego ?;-(
Zrobilem wstepny test czytelnosci termometru. Podpielem do baterii 9V i przylozylem w planowanym miejscu montazu. I znow pech... jak zamontuje jak koledzy przed lampka to musze leb wykrecac mocno w gore i ze skosu by odczytac wskazania. Zas za lampka blizej szyby juz wystarczy tyko spojrzec z glowa lekko przechylona lekko zezujac na gore. Slowem nie tak jak powinno. Idealnie widza pewnie pasazerowie a w szczegolnosci na srodkowym miejscu z tylu ;-(
Pomyslalem o czym takim na desce - daszek od clio, wstawic tam lcd, ladnie za szybka z pleksi z dziurkami na przyciski. Jak w fabryce Problem tylko jak dopasowac by nic nie odstawalood powierzchni deski ? Myslalem o miejscu pomiedzy wlotami powietrza na szybe...ale Jackthenight usmazyl swoj termometr w tym miejscu....
O ile by bylo lepiej jakby Dacia firmowo montowala termometr ...
Help !
1397837620.jpeg daszek zegraka clio
Plik ściągnięto 527 raz(y) 54,49 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-01-05, 23:25, w całości zmieniany 1 raz
chyba jesteś pionierem w tym temacie i może dlatego trudno o jakieś doświadczenia... ponadto, jak wynikało z wcześniejszej dyskusji dot. termometru - część "daćkowiczów" nie widzi potrzeby dodatkowego montowania takiego "luksusu"
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-06, 00:54
mekintosz napisał/a:
Super sie watek rozwija... pisze sam z soba... nikt juz nie czyta tego ?;-(
Czytamy, czytamy. :)
Niestety, nic mądrego Ci nikt nie powie, więcej niż do tej pory. Też myślałem nad miejscem przed lampką, ale w MCVce tam jest zupełnie inaczej wyprofilowana podsufitka, bo dach idzie mocno do góry. Co nie zmienia faktu, że do wyboru mam albo na tej samej poziomej powierzchni, co lampka, i wtedy mam mniej miejsca, a i tak żeby cokolwiek zobaczyć, muszę dość ostro kręcić głową, albo na takim lekko wklęśniętym, ale jednak większym kawałku podsufitki, który pod kątem idzie do wysokiego już sufitu, ale wtedy wyświetlacz byłby jeszcze bardziej z tyłu i jeszcze trudniej byłoby nań rzucić okiem, za to pasażerowie mieliby większą uciechę. I ja mam o tyle trudniej, że nie zamierzam ograniczać się li tylko do wyświetlacza, więc cały ten wynalazek musi być w zasięgu ręki i tym samym miejsca typu garb na podszybiu odpadają.
Pociesz się więc, że inni mają gorzej. ;)
Do listy wad wnętrza Dacii w ogóle, a kokpitu w szczególe, należy dopisać (zaraz po nieśmiertelnych twardych plastikach ;) rozplanowanie przestrzeni na konsoli centralnej na zasadzie psa ogrodnika - sam nie zeżre i nikomu nie da. :| W efekcie pięć guzików na krzyż i dwa nawiewy zajmują przestrzeń, na której w innych autach mieści się zegar, termometr, dwudinowe radio i panel sterowania bulbulatora do przyczłapnicy. :/ Ale wiem, oszczędności, koszty, i ten wagon przełączników do Renault Master nie mógł się zmarnować. ;)
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-06, 10:35
Mekintosz twój watek śledzę cały czas i jestem b. zainteresowany. Będzie to gadżet, który i u mnie znajdzie się na wyposażeniu Sandero. Na razie obserwuję dostępne opcje i możliwości.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2011-01-06, 10:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-06, 11:03
Mekintosz ja również ten wątek śledzę, chociaż termometr mam już zamontowany właśnie w podsufitce przed lampką (kilka postów wcześniej to opisywałem).
Powiem tak, trudności w odczytywaniu temp. nie ma, ale oczywiście aby sprawdzić jaka jest temp. należy oderwać wzrok z ulicy i obrócić głowę aby sprawdzić wskazania. Jednak nie jest to czynność którą należy robić często, bo przecież aż tak często tej temp. sprawdzać nie trzeba (to nie jest prędkościomierz :) )
Miejsce montażu termometru w podsufitce jest bardzo dobre - wygląda to tak, jakby fabrycznie ten termometr miał tam być - wygląda to tak, że jak ktoś obcy wchodzi do auta, to wcale nie pyta się czy montowałem to sam, tylko dziwi się, że taka Dacia montuje taki gadżet z pomiarem dwóch temp., pomiarem napięcia itd. a w jego np. Oplu jest tylko temp. zewnętrzna - czyli wrażenie robi dobre na postronnych osobach.
Nie wiem czy wiesz mekintosz, ale swój termometr sobie jeszcze przeprogramowałem tak aby sterował mi klimatyzacją, o czym pisałem tutaj :
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=65332#65332
Mam już wszystko zrobione na gotowo i przygotowane do podmiany - czeka tylko na cieplejsze dni.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-01-06, 11:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-06, 17:21
Dziekuje Wszystkim za odzew Juz prawie straciłem wiare ....
Zastanawialem sie jeszcze nad pomyslem pudełeczka - najlepiej półprzezeoczystego koloru czern lub brąz. Wtedy lcd byłby widoczny przez jego obudowe. Chcialbym uniknac wycinania w twardym plastiku dziury na lcd. Taka obudowa juz by sie jakos zmiescila nad stopka lusterka wstecznego. Tam jest takie fabryczne zaciemnienie szyby - wiec dodatkowy wskaznik temperatury swietnie by pasowal. Jak wczesniej wspominalem, mam regulacje jasnosci wiec nie widze u siebie problemu z oslepianiem w czasie jazdy.
Niestety pudelka znalazlem tylko niebieskie i czerwone ;-(
PS. Ja mocno kibicuje polautomatycznej kllimie JACKTHENIOGHT,a Przy okazji chcialem nadmienic, ze na Jego pomysle i doswiadczeniu buduje swoja wizje termometr i dziekuje za dotychczasowe rady i podpowiedzi.
pudelko.jpeg
Plik ściągnięto 234 raz(y) 22,07 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-01-06, 17:24, w całości zmieniany 1 raz
Śledze ten wątek i wydaje mi się że jednak najlepiej to wygląda w podsówitce, bo z pódełkiem owszem fajny pomysł, ale wizualnie to będzie jednak wyglądało trochę prymitywnie. Ale to moja subiektywna opinia.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-06, 17:48
Troszke sie z Toba zgadzam - pudelko to od razu widac, ze jakis dodatek, bajer, choinka W podsufitce jest super... tylko czytelnosc ;-(
Jutro pojade na Gielde Elektroniczna w Warszawie z rana... jak nie znajde odp pudeleczka to skalpel w ruch i w podsufitke.
Tylko gdzie ? Przed lampka blizej szyby - bylbym pionierem. Jednak w sandero tam jest chyba nie do konca plaska powierzchnia podsufitki... wiec moglo by zle wygladac... musze isc z linijka i sprawdzic wymiary i katy
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2011-01-06, 22:21, w całości zmieniany 1 raz
Sprawdzałem już to miejsce, bo sam myśle o tym patencie i jednak między szybą a lampką to chyba niebardzo się da,ale trzema zmierzyć, a morze nawet przyłożyć jakiś szablon i obejrzeć jak to będzie wyglądało. Trzeba się zastanowić dobrze, że by nie spiep... sobie podsufitki.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-06, 18:34
Dac sie da ale czy sie zmiesci na glebokosc ? Na wszelki wypadek zabezpieczylem ktotsze srubki do termometru, ktory posiadam. Bede za dnia mierzyl bym juz byl na 100% pewny miejsca montazu. Krojac podsufitke trzeba dobrze to zrobic i mozliwie estetycznie.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2011-01-06, 22:22, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-08, 22:40
Montaz termometru w toku.. tzn dziura gotowa. Nie wyszlo tak rowno jak chcialem, mimo uzycie skalpela. Poza tym podsufitka jest dosyc gruba a moj termometr ma dodatkowe przyciski. Owe przyciski i oslona diody led podswietlajacej LCD skutecznie utrudniaja wsuniecie calego wyswietlacza tak by byl niemal na styk z powierzchnia podsufitki. Nie chce by byl zaglebiony, wiec musze wyciac miejsce na podstawe przyciskow oraz te oslone diody. Dla utrudnienia trzeba troszke na czuja. Dziura ma byc w srodku - czyli trzebe miejscowo odchodzic podsufitke od strony dachu. Korzystajac z rady Artura odchodzilem tez gabke stabilizujaca podsufitke i oba bedzie oparciem/rusztowaniem dla calego mikrokomputerka . W miedzyczasie tez polutowalem stosowne przewody i przedłuzylem czujnik zewn. , zas wewn. skrociłem. Jutro planuje montaz okablowania i koncowe odpalanie sprzetu.
Zabawa trwa, nadal kombinuje jak puscic zasilanie by zbytno nie ngerowac w elektryke. Probowalem wcisnac przewody - i + do lapki ale jakos sie nie udaje bez lutowania na stałe. Idealna by była mozliwosc kupna gniazda na wtyczke od lampki oraz sama druga wtyczke. W traka przejsciowke moznaby swietnie wpiac zasilanie. Moze ktos jest w stanie wskazac gdzie mozna kupic takowa ?
wtyczka do lampki => gniazdo ==== tu wpinam termometr ==== wtyczka do lampki => lampka oswietlenia
W ostatecznosci pociagne zasilanie od skrzynki. Gdzie znajde staly plus ?
Przy okazji - jak jest bezpiecznik , ma dwa bolce, jak mozna stwierdzic gdzie jest plus za bezpiecznikiem a gdzie przed ? Chodzi mi by wpiac sie za nim i w razie czego miec bezpiecznik na termometr .
Dziekuje z gory za podpowiedzi ...
plytka_term.jpg Termometr przed zamontowaniem.
Plik ściągnięto 376 raz(y) 48,01 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-01-11, 20:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-18, 00:14
Witam ponownie sam w swoim watku
Termometr zamontowany. Podobnie jak kolega Artur, tylko troszke blizej lampki. Zastosowalem tymczasowe rozwiazanie maskujace krawedz wycietej tapicerki w postaci przecietej na pol i zalozonej szarej izolacji od skretki. Planuje zakupic jakis plasticzek np listwe do bindowania czy cos delikatniejszego by stworzyc ramke do termometru. Czujnik zamontowalem w srodku obok zarowki "dla pasazera" - jest idealne miejsce . Jednak musze wymienic zarowke na LEDowa - by sie nie grzala i nie przeklamywalo temperatury.
Czy jak zamontuje zarowke LED rowniez jako te co sama gasnie - czy uklad wygaszajacy ja zareaguje prawidlowo na iny rodzaj oswietlenia ( tzn. nie oporowe jak kalsyczna zarowka ? )
Pojawil sie na inny problem. Staly minus pociagnelem od lampki ( czarny przewod ) zas staly plus od plusa zaroweczki oswietlajacej po prawej stronie. Okazalo sie, ze po dluzszej chwili ( 10-15 min ) termoetr gubi ustawienia. Nie wiem czy jest to zwiazane z faktem tajemniczego zaniku zasilania z lampki, czy miejsca montazu lub awaria mudulu termometru. Jednak jak zgasze silnik i nie opuszcze auta, nawet po przekreceniu stacyjki i wygaszeniu termometru pamiec jest. Dlatego rozwazam jednak puscic zasilanie - oba plus i mase od skrzynki. Poprosze o info skad bezpiecznie wezme staly plus ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-01-18, 00:14, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum