I co myślicie o tym co wcześniej pisałem wycie huczenie przy 1800-2000 obrotów ( sprzęgło a może skrzynia ??? ) Normalne to czy nie ?, też ktoś tak ma ?
Ja też tak mam (od nowości). Wycie zaczyna się przy 2000 obrotów. Myślałam, że ten typ tak ma.
Tylko że u mnie to wycie jest przy ok. 2000 obrotów ,przy niższych i wyższych tego nie ma.
Dziś dokładnie przysłuchałem się pracy silnika i to wycie przy 2000 obrotów powstaje wtedy gdy silnik zbiera się z niższych na wyższe obroty. Po prostu przy tych obrotach przechodzi jakby przez taki punkt , moment , w którym go lekko przymuli. Z tym że jak pozostanie w tym zakresie obrotów to jest głosniej aż do momentu obpuszczenie lub dodania gazu.
W sytuacji gdy zdecydowaniej dodam gazu i szybko przejdę do wyższych obrotów wycie wystąpi tylko przez moment i jest prawie niezauważalne.
Próbę robiłem też na postoju i dodawałem gazu i również przy 2000-cach silnik pracuje nieco głośniej.
Według mnie to normalny odgłos pracy silnika ( nie jestem fachowcem ) , a problem bierze się ze słabego wygłuszenia komory silnika.
Tez myslałem o matach wygłuszających ,o których w innym poście dziś pisze kol. Jan Ostrzyca. Ale to na pewno nie mały koszt ( maty + montaż )
Przeglądałem różne fora i wiele pisane jest na ten temat , wielu uzytkowników różnych marek boryka się z tym hałasem , często mowa jest o wymianie oleju w skrzyni biegów na lepszy oraz żeby się tym zbytnio nie przejmować , nic się z tego powodu nie dzieje.
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2011-03-09, 21:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-08-13, 08:03
W dacii są różne rezonanse.
Ja np. mam buczenie przy 1800 rpm (niezależne od sprzęgła) - po prostu coś wpada w rezonans i buczy - usterka opisywana na innym forum. Moje aso wymieniło już m.in. wspornik katalizatora i...nic to nie dało.
Tu na forum mam wrażenie , że szarpanie sprzęgła mylone jest z szarpnięciem przy zmianie biegów na zimnym silniku. Pojedyncze szarpnięcie przy zmianie biegów na zimnym silniku istotnie występuje w dusterach (m.in. w moim) i ustaje po osiągnieciu 2 kresek temperatury. Odczucie można porównać do zbyt szybkiego podniesienia nogi z pedału sprzęgła (tak jakby chcieć specjalnie zerwać przyczepność przy zmianie biegu). Rzeczywiście wydaje mi się , że ten typ tak ma i już.
Czym innym jest szarpanie sprzęgła na jedynce, które np. u mnie też od niedawna od czasu do czasu się pojawia i zaczyna mnie zastanawiać. To szarpanie nie jest pojedynczym szarpnięciem , ale czymś w rodzaju drgania przy ruszaniu. Póki co (50 kkm) objaw u mnie się zaczyna więc jeszcze nie jest na tyle odczuwalny, żeby był jednoznaczny dla ASO, ale czekam aż się powiększy. Osobiście , po doświadczeniach z innymi autami, którymi jeździłem wcześniej ( a które miały różne przebiegi >200 kkm) podejrzewam uszkodzenie któregoś z tłumików drgań skętnych (pęknięta jedna ze sprężyn) na tarczy sprzęgła. Co koledzy uważają? Jak objaw stanie się jednoznaczny to zgłoszę do aso.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2012-08-13, 08:08, w całości zmieniany 4 razy
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-08-13, 11:23
TD Pedro napisał/a:
jest to wielce prawdopodobne tyle, że z założenia nie powinno mieć miejsca przy takim przebiegu...
No własnie. Tym bardziej, że generalnie szanuję sprzęgło. Nie ruszam zrywami , nie szarpię podczas jazdy itp. Efekt, mam wrażenie nieznacznie się pogłębia. Jak będzie jednoznaczny pojadę do ASO.
Myślę, że nie powinni tego potraktować jako eksploatacji. Spojrzę jeszcze na gwarancję, ale jak jest do 100kkm to do 100kkm nie ma prawa szarpać (co innego gdyby mi się ślizgało).
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-11-19, 07:42
Panowie mam cenną, jak mi się wydaje obserwacje dotyczącą ostro chwytającego sprzęgła Dustera na zimnym silniku.
Nie zgłaszałem sprzęgła ale buczenie przy 1800 rpm.
Gdy szukali przyczyny (której nie znaleźli) przy okazji odkryli, że nie mam jednej śruby dolnej poduszki silnika. Ponoć pozostałe trzy nie miały być luźne wg.ASO , nie mniej jednak po zakręceniu brakującej śruby przestałem odczuwać jakąkolwiek różnicę między sprzęgłem na zimnym a ciepłym silniku. Wydaje mi się zatem , że odczuwalne szarpania nie były szarpaniem w układzie przeniesienia napędu tylko latającym silnikiem i wynikają z niedokręconych poduszek silnika. Hydrauliczny popychacz sprzęgła, który ma zimny hydrol pracuje pewnie ostrzej na zimnym silniku, ale wynika stąd, że poduszki silnika normalnie mają sobie z tym szarpaniem poradzić a gdy tak nie jest powoduje to odczucie szarpania sprzęgła.
Po dokręceniu śrub zmniejszyło się także wyraźnie szarpanie (wyrywanie) podczas ruszania na ciepłym silniku, które opisywałem w niniejszym temacie - ale to jeszcze będę obserwował.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2012-11-19, 07:48, w całości zmieniany 1 raz
warto to przy okazji sprawdzić zwłaszcza, ze mój dasti jest w wieku Twojego i oby nie zadziałało prawo serii... (produkcyjnej ) póki co u mnie nic się nie dzieje ale każda uwaga jest cenna, lada chwila będę robił przegląd po dwóch latach i zwrócę na to uwagę ...
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-10-24, 13:39
Wczoraj wychwyciłem systematykę w moim szarpaniu.
Dzieje się to gdy ruszę, mam prędkość 2-3 km/h i znów łączę sprzęgłem (takie podjeżdżanie w korku gdy mam się zatrzymać ale jednak ktoś rusza z przodu więc podjeżdżam).
Co sądzicie? Jaka diagnoza?
Z moich obserwacji wynika, że szarpanie zawsze jest związane nierównomiernością obciążenia napędu. Sprawdź czy zjawisko występuje tak samo na benzynie czy na gazie.
U mnie w Cdi występuje szarpanie gdy przeciążę sinik poniżej obrotów biegu jałowego i to mnie nie dziwi.
Na I biegu występuje szarpanie tylko gdy świadomie zablokuję hamulcem koła i nie rozłączę sprzęgła.
Przy jeździe w "korku" w przypadku takim jak opisujesz używam tylko I biegu bo przy II rzeczywiście czasami uda mi się wprowadzić napęd w drgania przy impulsowym obciążeniu.
Na co dzień w ruchu miejskim zawsze ruszam z II biegu.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-10-25, 19:55
Tak rzeczywiście są najbardziej wyczuwalne poniżej wartości obrotó biegu jałowego. To uważacie że wszystko ok?
Cześć :) Odświeżam temat, bo ten w cale nie umarł wraz z nowymi wypustami Dacii
Duster 1.6 benzynka z 2017 4x2, w moich rękach od nowości, po 20k zaczęło się stukanie po szybkiej zmianie biegu oraz szarpania przy prędkościach parkingowych, a ostatnio dławienie silnika.
Moje spostrzeżenia sugerują luzy w silniku, a tu argumentacja:
1) Sprzęgło zostało wymienione i bez najmniejszej poprawy... 1000zł w plecy.
2) Skrzynia biegów była rozbierana, jakieś elementy były wymienione (niestety nie pamiętam) i 0 poprawy
3) Deska rozdzielcza rezonuje przy 1800RPMach
4) Silnik zachowuje się dziwnie przy niskich prędkościach i zmianach biegów, czyli wtedy, gdy jest największe obciążenie dla układu.
5) Sprawdzone zostało zawieszenie, wszystko w normie, czyli to także nie jest wina układu przeniesienia napędu.
Przy następnej wizycie poproszę o sprawdzenie dokręcenia poduszek pod silnikiem, bo tylko to mi przychodzi do głowy.
Luzy w silniku? Niby gdzie?
Bo wszystko co mi przychodzi na myśl prowadzi do eksplozji/szybkiego zatarcia motoru.
Może półosie?
Albo w drugą stronę - układ zapłonowy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum