Seryjne dysze spryskiwaczy to porażka. Moje pomimo wysokiej jakosci płynu , się przytykały i słabiutko sikały. Zamontowałem dysze mgłowe. Rewelacja , a jaka oszczędność płynu. Polecam absolutnie każdemu. Dodatkowa modyfikacja w dziedzinie spryskiwaczy , to zaworek zwrotny na wężyku prowadzącym płyn na tylną szybę. Teraz od razu płyn leje się na szybę , a nie po 2 machnięciach tylnej wycieraczki. przedłuży to jej żywot. Dokumentacja fotograficzna, na dniach.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Ostatnio zmieniony przez esdziewiaty 2011-02-24, 18:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-03-17, 09:39
esdziewiaty zlokalizowales te skrzypienie fotela? U mnie tez zaczal skrzypiec co prawda nie jest to glosne ale w nowym samochodzie denerwuje. Nie moge zlokalizowac miejsca ale tak sie zastanawiam z reakcji na rozne obciazenia fotela czy to nie na styku szyny fotela i podlogi. Czy nie pomoze przesmarowanie szyn smarem?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-03-17, 09:39, w całości zmieniany 1 raz
Niestety nie udało mi się tego zlokalizować , muszę się wybrać do serwisu , ponieważ mam kilka rzeczy do poprawek. Zawieszający się wskaźnik paliwa, skrzypiący fotel, oraz odklejające się nakładki na nadkola.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Dysze mgłowe można znaleźć na Allegro, ale uwaga z zamieszczonych zdjęć nie widać na razie czy pasuję do Daci Duster (trzeba dokładnie sprawdzić sposób montowania).
Na stronie trzeciej jest dokumentacja techniczna i fotograficzna montażu. Od siebie dodam , że trzeba wyciąć plastikowy element , który odpowiada za mocowanie w masce. W DD jest po boku , w tych dyszach od przodu. Jednak bez obaw , dysze trzymają się i bez tego doskonale i nie ma żadnych przeszkód dla ich montażu.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Tak to był Zdunek. Musze się wybrać do nich na dniach , bo zgubię i będę płacił;D
Wczoraj znalazłem jednak dużo bardziej niepokojącą rzecz, otóż na ozdobnej listwie bagażnika, od jej środka , do prawego końca widać wyraźny ślad , po stykaniu się klapy z ową listwa. Rzut okiem na klapę , i tam też wyraźne ślady po zetknięciach. Nie wiem czym to spowodowane. Klapa krzywa, czy może auto nie ma geometrii jak trzeba. Zdjęcia na dniach dodam.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Seryjne dysze spryskiwaczy to porażka. Moje pomimo wysokiej jakosci płynu , się przytykały i słabiutko sikały. Zamontowałem dysze mgłowe.
Koledzy, przed odbiorem Dustera też zakładałem sobie, że wymienię dysze spryskiwaczy na mgłowe. Wczoraj odebrałem Dustera i specjalnie sprawdziłem spryskiwacze szyb. Powiem szczerze, że nie ma się do czego przyczepić. Spienionym strumieniem pryskają dokładnie na całą szybę i jednym pociągnięciem wycieraczek szyba jest czysta i sucha. Pryskają o wiele lepiej niż np w Astrze G. Nie wiem, czy ja mam małe doświadczenie w tym temacie, czy może Dacia coś poprawiła.
Może to jest problem montaży listwy zabezpieczającej. Nie wiem czy to pomoże ale w załączonym pliku mam sposób regulacji tylnej klapy (sorry tylko w jęz. ang.)
* EBD dziala przod-tyl - myslalem, ze moze dziala dla kazdego kola niezaleznie ale chyba nie
* W 4x4 z esp mamy funkcje "miedzygazu" - jesli komputer stwierdzi, że zbyt szybko puscilismy sprzeglo bez "blip'a" przy redukcji lub zbyt gwaltownie odjelismy gaz to moze sam podniesc moc silnika tak zeby nie dopuscic do poslizgu przednich kol wywolanego hamowaniem silnikiem
* ASR z tego co widac moze hamowac kola I/LUB zmniejszac moc silnika w zaleznosci od swojego widzimisie - byc moze tutaj decyzje juz sa wlasnie zalezne od trybu napedu, poziomu wcisniecia gazu itp - trzeba by wiecej poszperac i potestowac :)
* W 4x4 ESP uzywa jednego czujnika przyspieszenia wiecej niz w 4x2 (wzdluznego) - znaczy to chyba, ze wersja 4x4 ma tez understeer control zwany CDC (?) polegajacy na przyhamowywaniu niezaleznie wszystkich 4ech kol w celu opanowania poslizgu przedniej osi :)
* ESP przyhamowujac kola obniza rowniez moc silnika w danym momencie (ciekawe jak to sie ma do wychodzenia na gazie z nadsterownego poslizgu ;) )
* System 4x4 moze sam przejsc w tryb LOCK z trybu auto zeby sie ostudzic - wylaczy sie na 2wd przy zupelnym przegrzaniu (powyzej 220stopni)
* W trybie auto naped tylu dolaczany jest tylko przy przyspieszaniu (dokladniej wcisnieciu pedalu gazu odpowiednio mocne) i tylko jesli nie hamujemy i nie dziala aktualnie ani abs ani esp
* W trybie lock naped jest zapiety zawsze ponizej 30km/h, powyzej 30km/h jest zapiety wtedy kiedy moze byc zapiety w trybie auto i...
* System 4x4 w trybie lock NIE trzyma pelnego locka do granicznej predkosci - plynnie przechodzi z pelnego locka do jego braku pomiedzy predkosciami 30-100 km/h kiedy to przelacza sie w auto
* Komputer moze zarzadac zmniejszenia mocy silnika w celu ochrony elementow napedu 4x4
A do tego znalazlem wczoraj czytajac juz instrukcje do mojego, ze w terenie zaleca sie WYLACZENIE ESP - i tutaj nagroda - mimo wylaczenia ESP pozostaja aktywne mechanizmy przyhamowywania slizgajacych sie kol - dostajemy auto jakby bez elektronicznych pomocnikow (LOCK rowniez uterenawia ABS dopuszczajac blokowanie kol) za to z elektroniczna blokada obu dyferencjalow :D
Ostatnio zmieniony przez RnR 2011-03-23, 21:06, w całości zmieniany 1 raz
Co do regulacji klapy. Mam nadzieje , że serwis Zdunek ją zna;]
Co do ESP i 4x4, po raz kolejny okazuje się , że warto poświęcić instrukcji obsługi troszkę uwagi:)
Założyłem dziś letniaki, mi przypadły Continentale Cross Contact LX. W porównaniu do Lattitude Alpin , to auto stało się prawie sportowym samochodem! Prowadzi się precyzyjniej i lżej. Liczę na mniejsze spalanie, z racji mniej agresywnego bieżnika. ;)
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Nie do konca jakby - to dokladnie ta funkcja realizowana innymi srodkami - przyhamowanie kola blokuje dyferencjal i przenosi moment na drugie kolo - jedyna roznica, to, ze moment jest zmniejszony o to co idzie na hamowanie (up to 50% jesli byla by maksymalna sila hamowania) ale w sytuacji poslizgu i przy obecnej mocy silnikow i cywilnej jezdzie to raczej pomijalne right? :) (no i nikomu z bmw (xdrive) czy vw nie przeszkadza nazywac dokladnie takich systemow systemami z edl itp itd :) )
A co do rzetelnosci niemieckiego testu ( ;) ) to prosze rzucic okiem tutaj (srodkowa kolumna): http://pokazywarka.pl/p0vboj
:)
Ostatnio zmieniony przez RnR 2011-03-24, 07:09, w całości zmieniany 1 raz
jedyna roznica, to, ze moment jest zmniejszony o to co idzie na hamowanie (up to 50% jesli byla by maksymalna sila hamowania) ale w sytuacji poslizgu i przy obecnej mocy silnikow i cywilnej jezdzie to raczej pomijalne right?
No to ja jestem z tych, dla których to nie jest "right" (;
Raz, że po prostu lubię precyzję, więc jak widzę skrót "EDS", to zgodnie z logiką oczekuję, że stoi za tym konkretne rozwiązanie techniczne. (Inaczej to w ogóle dajmy se spokój z językiem i nazywajmy wszystko jak lecie "bunga bunga" d: ).
Dwa, że 50% to MSZ jest jednak spora różnica - nawet jeżeli w niektórych sytuacjach (niechby nawet: większości) faktycznie wystarczało.
Cytat:
nikomu z bmw (xdrive) czy vw nie przeszkadza nazywac dokladnie takich systemow systemami z edl
To już - ewentualnie - ich problem, ale uważam, że należy równać w górę, a nie obniżać poziom d:
Natomiast tak ogólnie to EDL (lock, [sztywna] blokada dyferencjału) to jednak nie to samo co EDS (szpera, rodzaj dyferencjału), nawet jeśli w pewnych zakresie ich działanie się pokrywają.
Cytat:
co do rzetelnosci niemieckiego testu ( ;) ) to prosze rzucic okiem tutaj
(Chyba: lewa kolumna?).
Dzięki - ale z tego nie wynika realna nierzetelność Niemiaszków, bo bardzo prawdopodobne, że "cykliczne blokowanie" faktycznie nie wystarcza. Trzeba by potestować...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-24, 08:29, w całości zmieniany 1 raz
jak widzę skrót "EDS", to zgodnie z logiką oczekuję, że stoi za tym konkretne rozwiązanie techniczne.
Ja EDS nie pisalem (raczej EDL) a Renault/Dacia nawet tych nazw nie wymieniaja (pewnie bylo by to juz niepoprawne marketingowo - wystarczy 3literowych skrotow w Dusterze ;) )
Ale abstrahujac to za kazdym z nich stoi rozwiazanie techniczne - poprostu nie jest ono mechaniczne :)
A elektroniczne blokowanie ma tez zalety - jest lzejsze, wykorzystuje juz istniejace elementy samochodu zamiast dodawac kolejne i pewnie daje nizsze spalanie (mniejsza masa i mniejsze opory na dyfrach ;) ) a kto wie czy nie moze nawet byc skuteczniejsze czasami (szybciej reagowac niz np. sprzegla lepkosciowe) lub bardziej odporne na przegrzanie, wycieki oleju albo cos ;) Zreszta co tu duzo gadac - nawet Land Rovery dzisiaj NIE maja mechanicznych blokad dyferencjalow na poszczegolnych osiach i CHYBA maja podobne rozwiazanie - wiec to, ze my je mamy to i tak ultra bajer.
A piszac EDL wyraznie roznicuje sie, ze jest to system elektroniczny(Electronic Diferential Lock) - mysle, ze nikt tutaj nikogo w blad nie wprowadza.
ps. skad wziales to "sztywne" w rozwinieciu EDL? ;)
"electronic differential lock (EDL). This EDL is not in fact a differential lock, but operates at each wheel. Sensors monitor wheel speeds, and if one is rotating more than 100 RPM more than the other (i.e. slipping) the EDL system momentarily brakes it. This effectively transfers all the power to the other wheel" (moje 50% uwzglednialo, ze kolo sie dalej kreci przy zahamowaniu - jednak gdy system je zablokuje to rzeczywiscie caly moment pojdzie na druga strone (pewnie na chwile bo potem sie odhamuje troche kolo i system dalej bedzie monitorowal) :)
Co do rzetelnosci - w sumie to gdzie oni narzekaja na brak/slabe dzialanie EDL?
- bo jest szperą, czyli rodzajem konstrukcji dyferencjału, gdy tymczasem blokada to tak naprawdę nie jest część tego urządzenia, tylko dodatek do/obok niego.
(Zresztą, sam tytuł tego punktu w artykule Wikipedii też o tym mówi - to są alternatywy [dla blokad], nie ich [blokad] inne rodzaje).
Czyli: to co VW nazywa "EDL" - błędnie - tak naprawdę powinno się nazywać "symulowanymEDS[/url]".
Aczkolwiek i szpera, i blokada do pewnego stopnia rzeczywiście dają podobne efekty (czyli kierują moment nie tam, gdzie on by sam chciał pójść, tylko tam, gdzie my potrzebujemy).
Natomiast ja absolutnie w ogóle nie wartościowałem dusterowego rozwiązania - czy jest złe, dobre, lepsze czy gorsze od czegoś innego. Moja uwaga odnosiła się li i jedynie do nazwy (:
Cytat:
gdzie oni narzekaja na brak/slabe dzialanie EDL
Na EDL oczywiście nigdzie, skoro go nie ma (: - narzekają za to na ABS, w podpisie do fotki nr 4 oraz w drugim akapicie werdyktu ("Fazit").
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-24, 21:18, w całości zmieniany 1 raz
Spoko co do nazw to ja przeciez tez nigdzie nie napisalem, ze to JEST mechaniczna blokada - to poprostu elektronika ktora dziala JAK mechaniczna blokada uzywajac hamulcow do blokowania :)
A co do tego testu - sam fakt nie wspominania o tym chyba tez cos mowi? ;)
Jestem po drugiej wizycie w serwisie. Pierwsza dotyczyła wymiany oleju, wyeliminowania skrzypienia fotela kierowcy , oraz wymiany plastikowej , odklejającej się nakładki na błotnik z tyłu-po prawej stronie. Wszystko było ok, ale zalano mi zły olej(5W40 z normą RN710, zamist 5W30 z normą RN0720) , na szczęście byłem dostatecznie czujny , i przy odbiorze auta, zgłosiłem ten fakt doradcy serwisowemu. Olej wymieniono. Dziś wizyta nr2. Kapiący olej silnikowy , hałasy z tylnej części auta, oraz szalejący wskaźnik paliwa. Olej ciekł , ponieważ uszczelka pod korkiem spustowym była wadliwa... . Hałasy z tyłu ponoć spowodowane był ryglem tylnej klapy-przesmarowano, na tą chwilę jest ok. Wskaźnik paliwa"przeprogramowano"- na ile się to zda zobaczymy , bo jakoś nie potrafię sobie wyobrazić , że czujnik paliwa da się przeprogramować;D
Przebieg to 9500. Na tą chwilę więcej usterek nie ma, i oby tak zostało
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
es - przeprogramowac - pewnie zwiekszyli bezwladnosc np. usredniajac wiecej pomiarow niz wczesniej - na dzisiaj wszystko juz mozna przeprogramowac - moj telewizor i dysk sieciowy Ci to potwierdza ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum