Dodam lepsze rozwiązanie (nie tylko termometr), które znalazłem na necie szczególnie dla posiadaczy 4X4. Ładnie się prezentuje pomiędzy środkowy nawiewami.
Zalecana temperatura pracy wyświetlacza to : -20 .. 70 *C
Takie miejsce nie jest odpowiednie dla wyświetlacza : Obrazek
Póki co, dokładnie w tym miejscu mam termometr. Przy obecnej pogodzie wskazuje temperaturę 52,5 stopni. Ze wszystkich oglądanych miejsc to wydawało się najwygodniejsze... Widzę jednak, że wyświetlacz chyba nie ma szansy na przetrwanie letnich upałów.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-22, 10:33
mrówa napisał/a:
Widzę jednak, że wyświetlacz chyba nie ma szansy na przetrwanie letnich upałów.
Spokojnie mrówa, w tym miejscu wyświetlacz może wariować, u mnie jednak nie zepsuł się doszczętnie, ale wariował z przegrzania, aż wyglądało już że padł - jednak nie padł i działa dalej, jednak ja już kupiłem inny wyświetlacz i zamontowałem go w podsufitce, w której nie wariuje już tak.
To póki co spróbuj go nieco zacienić przysłaniająć czymś fragment szyby.
Dokładnie o tym właśnie myślę. Kombinuję nad jakąś zgrabną osłonką. A może uda się znaleźć coś sensownego do umieszczenia na stałe. Chociażby taki daszek, jaki pokazał mekintosz : TUTAJ
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-04-22, 10:47, w całości zmieniany 1 raz
A tu czujnik w bagażniku.
Czujnik jest w rurce termokurczliwej razem z magnesem, żeby łapał się do metalu.
A gniazdko na wypadek gdybym musiał go wymienić.
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-04-25, 22:01
Mam taki sam termometr i posiada on tylko jeden czujnik na kabelku OUT Temp wewnatrz auta mierzy wbudowanym w obudowie czujnikiem.
http://allegro.pl/termome...1560844779.html
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-04-25, 22:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-04-26, 19:05
Daster napisał/a:
http://allegro.pl/termome...1560844779.html
Miałem taki termometr w poprzednim samochodzie,lecz szybko przestał działać,
gdy włączyło się podświetlanie, to temperatura wew. na wyświetlaczu się podnosiła , ale może trafiłem na bubla cena była wtedy 50zł i jeszcze jedna uwaga,po załączeniu podświetlenia lekko coś buczało.
_________________ D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2011-04-26, 19:08, w całości zmieniany 2 razy
Ja zasilanie podświetlenia podłączyłem do podświetlenia gniazda zapalniczki.
Czujnik temperatury wewnętrznej wylutowałem z płytki i umieściłem na przewodzie który pociągnąłem do bagażnika.
Kolego greg1367, niestety w takim sprzęcie zarówno przewody od czujnika, jak i od zasilania mają niestety grubość nogi komara
Dlatego zawsze mam w garażu troszkę linki 2x0,25mm2 oraz 2x0,5mm2 , na takie okazje jak znalazł.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-08, 16:45
Kolejny kombajn wydłubany na ATMedze (lub czymś "w podobie" :) - mierzy prędkość, spalanie (również na LPG), przyspieszenia, wskazania sondy Lambda i, naturalnie, temperatury (dodatkowo - możliwość podłączenia wkręcanego czujnika temperatury bloku silnika itp.). Kolory podświetlenia nie te, ale chyba można kupić pasujący wyświetlacz i dać do wlutowania.
Mam uprzejme zapytanie i prośbę do osób dysponujących termometrem w Dusterze o podzielenie się uwagami (najlepiej zdjęciami) dotyczącymi miejsca instalacji tego ustrojstwa.
Po odebraniu samochodu, jest to jedna z pierwszych rzeczy, które chciałbym dołożyć i zastanawiam się jak najlepiej się za to zabrać.
Z oferty dostępnej na Allegro zaciekawił mnie V-tech Pro (dostępny np. tutaj), ale jakoś nie mogę znaleźć dla niego odpowiedniego miejsca w kabinie - może macie jakieś sprawdzone patenty?
Jakiś czas miałem marketowy termometr w kabinie i stwierdziłem, że nie ma to sensu. Wskazania zależą głównie od miejsca umieszczenia. A dla samej wiedzy, że w upały temperatura w zamkniętym aucie dochodzi do 60 stopni, szkoda zagracać auta. Przetestowałem przy okazji temperatury nawiewu z klimy.
Temperatura zewnętrzna też nie wiadomo, do czego służy - samochód porusza się tak szybko, że zjazd z ciepłej wyżyny do mroźnej kotliny (czasem na odwrót) trwa kilkanaście sekund, wjazd na oblodzony most jeszcze krócej - i po co te wskazania i ostrzeżenia z termometru? Jaka jest temperatura wewnątrz i na zewnątrz każdy odczuwa sam na włąsnej skórze.
Miałem, wrzuciłem do schowka, czasem służy jako wynośny zegarek (na ręce nie noszę).
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-27, 09:37
A dla mnie na nizinie jest to super ważna informacja czy jest -0,5 stopnia, czy +1 stopień. Wiem wtedy czy to czarne błyszczące to mokra jezdnia, czy lód.
Wojtek_pl
Jak dobrze widzę to zamontowałeś czujnik na przednim zderzaku.
Popełniłeś podstawowy błąd, odczyt temperatury może się różnić nawet do 10 stopni na minus.
I jak kolega Prezes prowadzi wypowiedź o -0.5 czy +1 to na 100% będziesz miał błędne odczyty. Średni błąd to około 5 stopni.
Większość producentów montuje czujniki pomiędzy zderzakiem, a nadkolem.
Wojtek_pl
Jak dobrze widzę to zamontowałeś czujnik na przednim zderzaku.
Popełniłeś podstawowy błąd, odczyt temperatury może się różnić nawet do 10 stopni na minus.
I jak kolega Prezes prowadzi wypowiedź o -0.5 czy +1 to na 100% będziesz miał błędne odczyty. Średni błąd to około 5 stopni.
Większość producentów montuje czujniki pomiędzy zderzakiem, a nadkolem.
Pozdrawiam
Nieprawda, z mojego doświadczenia to większość producentów montuje czujniki przed chłodnicą a za zderzakiem/atrapą.
I nie mogę mieć błędu "na minus". Bo powietrze o danej temperaturze owiewające czujnik schładza go do temperatury tegoż właśnie powietrza. Nie może do niższej, chyba że czujnik będzie mokry lub zaśnieżony. Ale jak stwierdzę tego typu błędy to przeniosę go w inne miejsce. Mam kupę zapasu kabla i mogę kombinować ile wlezie.
Największym błędem/problemem jest zawyżanie temperatury spowodowane ciepłem ( i ciepłym powietrzem) z chłodnicy. Lub ogrzewanie elementu karoserii z czujnikiem (np lusterka) przez słońce.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-10-28, 13:49
Czujnik tak zamontowany pokazuje nieprawdziwe informacje zarówno w lato jak i w zimę, w lato będzie świeciło na niego słońce a w zimę śnieg i woda go oblodzi, mróz go zamrozi i najprawdopodobniej czujnik szybko padnie od wilgoci. Ja mam taki sam termometr ,czujnik mam przyklejony na progu przy przednich drzwiach za blotnikiem- jest osłonięty od wilgoci, słońca i naporu powietrza ale jest na zewnątrz i najniżej ziemi.
Fabrycznie czujniki zazwyczaj są w lusterkach osłonięte ale z dostępem powietrza od dołu, przynajmniej renault tak robi w lewym lusterku jest czujnik tempeartury.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum