Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-28, 18:28
TD Pedro napisał/a:
ekran jest skierowany lekko ku dołowi i lekko w prawo (w nocy mocno przyciemniony) i ani nie razi ani się nie odbija...
Jak skierujesz go lekko do góry (tak żeby "patrzył" prosto na ciebie) to w nocy zacznie się odbijać w szybie. Mi nie przeszkadza. Natomiast samo zjawisko fajnie wykorzystali autorzy aplikacji na Androida i iPhone'a - niektóre z tych pokazujących prędkość/przyspieszenie/pozycję mają tryb "HUD", który polega na zwyczajnym odbiciu lustrzanym wyświetlanego obrazu. Wystarczy położyć na desce rozdzielczej telefon z aplikacją uruchomioną w tym trybie i dzięki odbiciu w szybie mamy HUD dla ubogich. :)
W czwartek odbyłem kurs do RZ->RMI->RZ:
trudno to nazwać trasą, najpierw przejazd przez cały RZ bo korek na 0,5 m w Kolbuszowej, co chwila roboty drogowe, masakrycznie rozgrzebany Mielec, brr. Kilmatyzacja jakieś 10 % trasy. kilka wyprzedzeń i wynik:
b_j=7,1 L/hkm przy V_śr=44 km/h L=159 km
Jazda do Krakowa w dłuugi weekend: tradycyjnie korki zaczynające się przed Brzeskiem, kawałek po A4 z V=130...140 km/h (znak firmowy Dacii: cichnie pow. 120 km/h) sporo błądzenia (źle oznaczone objazdy ) po Krakowie, i wynik:
b_j=7,3 L/hkm przy V_śr=60 km/h L=361km
miandas napisał/a:
ja uwielbiam jeździć trasami proponowanymi przez nawigację. gdzie ja nie byłem i czego nie widziałem.... w takich częściach kraju, o których nie miałem wcześniej pojęcia.
Czasem się to przydaje i można np. odkryć ciekaawaą miejscówkę. Np. ze 200 m w łąki za ową drakuliczną kapliczką. Jak na załączonym obrazku:
miandas napisał/a:
Przy okazji - nie przeszkadza Ci Piotres odbicie nawigacji w przedniej szybie w czasie jazdy nocnej? mnie bardzo....
Nie, w trybie nocnym i przyciemniona. Korzystałem wczoraj w nocy, w Krakowie.
miandas napisał/a:
ok. może to wynika z faktu, że ja mam nawigację z lewej strony kierownicy (jestem leworęczny), pochylenie na dół nie pomaga.
Też jestem leworęczny i lewostronny
Lotnisko.jpg Wytęż wzrok i znajdź DD
Plik ściągnięto 342 raz(y) 158,64 KB
skydob&DD.JPG DD2WD i SkyDob8" prawdziwy Logan wśród telepów ;-)
Plik ściągnięto 338 raz(y) 67,57 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-05-03, 23:12, w całości zmieniany 4 razy
Jak ktos w niebo na gwiazdy patrzy to miedzy m a km jest nieznaczna roznica :D
Ano tak to już jest ze Skylookerami
Ale
"...Kto jeno w niebo patrzy, tego i zamoczy..."
Dzisiaj, po 10 m-cach z małym haczykiem wymieniłem filtr kabinowy. Był już zapaskudzony jak worek do odkurzacza. Brr. Instrukcja przewiduje wymianę raz na 2 lata.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-05-04, 21:47, w całości zmieniany 1 raz
"Skylooker"... za czasow kiedy sam w niebo spogladalem sie mowilo "milosnik astronomii" badz "milosnik obserwacji nieba" - ale Piotrressssss wszechmogacy i wszechwiedzacy powiedzial, wiec i tak bedzie
Dzisiaj, po 10 m-cach z małym haczykiem wymieniłem filtr kabinowy. Był już zapaskudzony jak worek do odkurzacza. Brr. Instrukcja przewiduje wymianę raz na 2 lata.
No właśnie też zauważyłam (przy sprawdzaniu czy posiadam takowy), że po kilku miesiącach filtr jest przybrudzony. Lada moment trzeba będzie go wymienić...
Wysłany: 2011-05-25, 22:28 Maly jubileusz: 15 kkm i 50 000 odsłon.
W poniedziałek DD stukneło 15000 km, czas zatem powoli myśleć o I-szym przeglądzie.
Kolejne dwa kursy w delegacji do Przemyśla (via Pogórze: serpentyny) i raporty spalania:
Tam:
V_śr =43 km/h b_j=6,9 L/hkm
Z powrotem:
V_śr=37,1 km/h b_j=7,8 L/hkm
Powrót tradycyjnie z megakorkiem w RP i kursem ruszania (8x) pod górkę (nawet 10%) z ręcznego na trasie (robótki drogowe) i włączona klimatyzacja
Tam:
V=45 km/h b_j=6,9 L/hkm
Z powrotem (warunki jak przednio i +27 st. C 90% wilgotności za oknem, klimatyzacja 70% trasy, miejskie ślimaczenie ok: 20% drog, tern zabudowany jakieś 40% całości):
V=43 km/h b_j=7,1 L/hkm V_max = 110 km/h (po wyprzedzaniu)
W drodze powrotnej przeprowadziłem mały eksperyment aerodynamiczny: "ocenzurowałem" (vide: zdjęcie ) dolny wlot powietrza do chodnicy. Ponieważ w czasie powrotu warunki drogowe mam zdecydowanie gorsze (dużo szarpaniny: bo korki , bo rowerzyści, traktory, furmanki, bo ruch wahadłowy etc. bomba) więc spalanie jest znacząco wyższe.
W ostatnim przypadku różnica w spalaniu zmalała, auto w zakresie wyższych prędkości zrobiło się nieco żwawsze (lepsze przyspieszenie), a i z górki rozpędzało się wyraźnie szybciej.
Różnica w spalaniu jest zauważalna, Niestety, do ilościowej weryfikacji brakuje mi osłoniętego od wiatru toru testowego
Przy następnej okazji eksperyment powtórzę, dodając prowizoryczne jeszcze przednie "przedchlapacze" (materiał: plastik, mocowanie: taśma dwustronna)
Myślę, że w DD istnieje pewien potencjał niedestrukcyjnej/mało-inwazyjnej poprawy aerodynamiki.
P.S>:
1. Po 200 km wyswietlacz graficzny zużycia paliwa pokazuje nadal 100 % baku, chociaż, wg komputera DD spalił 15,0 L przy b_j=7,5 L/100 km
2. Podświetlenie pokreteł wentylacji/klimatyzacji działa lub nie. Zależnie od fantazji.
Sprawdzimy przy okazji pierwszego przeglądu.
przesłoniecie_bloku_chłodnicy.JPG Eksperyment z częściowym przesłonięciem bloku chłodnicy
Plik ściągnięto 237 raz(y) 123,79 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-05-25, 23:05, w całości zmieniany 4 razy
Ja mysle, ze takie badania w tunelu aerodynamicznym podczas konstruowania tego auta robili. Tym bardziej, ze zasloniecie kawalka wlotu do chlodnicy jest wyjatkowo proste. A jednak zostawili okratkowany - widac mieli ku temu powod inny i wydaje mi sie ze nie jest to chec zaoszczedzenia plastiku.
[układ chłodzenia] jest zaprojektowany ze sporym zapasem, by wytrzymać bez większych problemów nawet w ponadprzeciętnie niesprzyjających warunkach (np jazda w upale po górach z pełnym ładunkiem - i przyczepą na dokładkę! (; )
Częściowo na pewno można zakryć i nie spodziewać się większych problemów - a w przypadku sporych upałów należy po prostu zachować większą czujność wobec wskaźnika temperatury.
Co do zużycia paliwa - utrzymuje się w mieście w okolicach 8 L/100 km, co rzeczywiście jest wynikiem niższym niż przedtem, ale nie robiłem dokładnych badań, więc nie jest pewne, że to dzięki tablicy...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-05-26, 17:27, w całości zmieniany 1 raz
Dla przypomnienia, środki którymi zredukowano opór Logana Eco^2 (z 0,36 do 0,29 ΔCx=-0,07!)
Poz. 4 na załączonym obrazku: zredukowana powierzchnia wlotu czołowego.
Poz. 5 w Dusterze występuje.
Poz. 3 przednie tamy/deflektory: usilnie myślę nad tym tematem (nb. w Sandero kurtynka pod zderzakiem jest)
Tutaj wlot powietrza jest radykalnie przesłonięty przez płytę wyciągarki i dodatkowe halogeny:
laisar napisał/a:
Co do zużycia paliwa - utrzymuje się w mieście w okolicach 8 L/100 km, co rzeczywiście jest wynikiem niższym niż przedtem.
Zazdroszczę: Ja w zależności od długości jazdy w mieście i warunków drogowych mam 8,6...9,2 L/hkm
( w zime przy krótkich odcinkach nawet 10,5 L)
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-05-27, 22:57, w całości zmieniany 8 razy
Parkowałem tyłem Dustera na wjeździe na łąkę (służącą za dostrzegalnię astronomiczną) gdy kolega nadzorujący z zewnątrz moje ewolucje (ciasno, wąsko, kręto i pytanie co w trawie piszczy) przeszedł przed auto i krzyknął:
"Piotrze on ma oczy!"
I miał rację.
A z resztą spójrzcie na zdjęcie.
P.S>:
Miał rację pewien średniowieczny zakonnik który przepowiadał, że kiedyś bedą takie potwory co to
"z przodu świeci z tyłu smrodzi"
oczy1.JPG Blue eyes..
Plik ściągnięto 451 raz(y) 59,05 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-05-27, 14:08, w całości zmieniany 1 raz
Mówcie co chcecie , ale gdyby nie te halogeny pomyliłbym go z Yeti ;D
Yeti ma jednak inne ślepia.
A tak swoją szosą, ciekawe czy to zamierzony zabieg stylistyczny czy przypadek.
WkuRZony Duster wieczorową porą wygląda dość demonicznie (a zaprzyjaźniona konserwatorka sztuki za dnia stwierdziła, że wyglądem wzbudza zaufanie )
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-05-28, 22:12, w całości zmieniany 1 raz
witam wszystkich fanow i wlascicieli DD wczoraj pierwszy przeglad wszystko wedlog ASO jest oki oprocz malych usterek a jesli chodzi o chalas ktory utrudnia jazde w przedizale od 110 do 130 km/h to wytlumaczyli sie tym ze dacia jest najbardziej uboga jesli chodzi o izolacje i wyciszenie silnika coz nie pozostaje nic innego tylko przyzwyczajic sie do tego chyba ze ktos znalazl wlasne rozwiazanie tego problemu na wlasna reke to prosze o odpowiedz pozdrawiam Mario
Wysłany: 2011-06-08, 14:40 Po pierwszym przeglądzie
W poniedziałek zrobiłem ostatni raz służbowo odcinek RZ->RP->RZ przez Pogórze Dynowskie i Krasiczyn
(te serpentyny, roboty drogowe, korki, ruch wahadłowy, upał, korki RZ, RP). Po drodze wybrałem się na ogląd "mojej" dostrzegalni astronomicznej, więc do trasy około 6 km po quasidrogach (jak na zał. obrazkach) Ponadto nadplanowe 12 km po RZ w po 15:00
Klimatyzacja 80% trasy.
Razem:
L=182 km
V_śr=43.5 km/h (wynik dość powtarzalny)
b_j=7,5 L/hkm
Wczoraj przy przebiegu 15850 km zaliczyłem przegląd serwisowy, plus wymianę żarówek podświetlenia bloku klimatyzacji. Koszt całej przyjemności ( tj. przegląd + wymiana podświetlenia) 104 PLN
Wg ASO auto bez zarzutu.
dy6.JPG
Plik ściągnięto 347 raz(y) 71,59 KB
dy5.JPG
Plik ściągnięto 291 raz(y) 138,19 KB
dy4.JPG
Plik ściągnięto 256 raz(y) 217,01 KB
dy1.JPG
Plik ściągnięto 279 raz(y) 140,07 KB
dy0.JPG
Plik ściągnięto 429 raz(y) 215,98 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-06-08, 14:54, w całości zmieniany 1 raz
...Dacia jest najbardziej uboga jeśli chodzi o izolacje i wyciszenie silnika. Cóż, nie pozostaje nic innego tylko przyzwyczaić się do tego...
Można by, na pierwszy ogień spróbować założyć matę na klapę silnika (widzę, że masz benzynowca). To powinno również ograniczyć hałas od strony kół przednich. Od komory silnika oddziela je tylko plastik nadkola. Z tyłu napchałem gąbki w okolicy nadkoi i trochę to pomaga.
Panowie w ASO odradzali mi zakup maty, do DD w wersji dCi ponieważ poniosę koszty a i tak to pomoże tyle co kot napłakał.
Sam jestem ciekaw czy ktoś próbował to na swoim wehikule, i czy rzeczywiście nie warto
P.S>:
To, że powyżej 130 km/h jakby cichła to znana "przypadłość" Dacii
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
naoewno bede testowal wszystkie wasze podpowiedzi w wakacje poniewaz tu w belgii to troszke drogi gips takie maty itp obiecuje rowniez ze jezeli znajde zloty srodek to na BANK sie z wami podziele a co do aso ja zaplacilem 56€ jest roznica prawda????
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum