Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-05-09, 17:50
TD Pedro napisał/a:
ja na Twoim miejscu złożył bym reklamację - w równie miłym tonie
Trudna sprawa,tylko jak udowodnić gwarantowi że to powstało samo,w czasie eksploatacji,tym bardziej że nie występuje to w innych Dusterach.Myślę że w ASO wiedzą czy temat da się przepchnąć .
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-06-05, 12:41
Teraz robi się jeszcze ciekawiej z karoserią Dastera ,po umyciu samochodu dostałem lekkiego " szoku" prawy i lewy narożnik tylny dachu pofalowany,przegięcia biegną od zgrzewów w rynience w głąb dachu na ok 10cm - 15cm,wygląda to jak gdyby poprzeciągać blachę siłą.Reklamacja złożona setki zdjęć wykonali w serwisie,ciekawe co zrobi Renault z tym fantem .
PIMG0420.JPG Ciężko to dobrze uchwycić,może lepszym aparatem dało by radę lepiej pokazać te fale .Proszę przypatrzeć się na rant rynienki z lewej strony jaki pofalowany dach.
Plik ściągnięto 672 raz(y) 103,95 KB
PIMG0415.JPG Prawy i lewy narożnik te same uszkodzenia ,do wysokości tylnych drzwi.Na foto wygląda że dach jest cały pofalowany,lecz zagięcie jest tylko widoczne od 10-15cm w głąb dachu reszta to odbicia światła .
Plik ściągnięto 575 raz(y) 113,62 KB
PIMG0414.JPG Te guzy w rynienkach to wypukłe zgrzewy, wzdłuż kropek przegięło się poszycie blachy dachu.
Plik ściągnięto 626 raz(y) 79,05 KB
_________________ D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2012-03-31, 10:12, w całości zmieniany 3 razy
Nie jestem przekonany do tej teorii - one raczej nie są aż takie znowu solidne, żeby móc chyba przenosić takie siły...
...Tym bardziej, że jak na razie to jednostkowy przypadek, więc bardziej prawdopodobna jest jakaś wada fabryczna - może nawet bardziej wykonawcza (np nieprawidłowe zespolenia?), niż materiałowa (czego też jednak nie można wykluczyć, choć szanse są mniejsze - i dążące do zera jeżeli nie pojawi się gdzieś kolejny taki egzemplarz).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-06-07, 10:08, w całości zmieniany 3 razy
Wychodzi na to, że wzmocnienia dachu przeznaczone do zamocowania relingów coś jednak dają na polu ogólnej sztywności... Skoro relingów nie można domontować poza fabryką ze względu na brak mocowań, to odwrotu nie ma.
przy tak duzej powierzchni styku reling-dach moze jednak cos bardziej pracowac a cos mniej.
Dwa rozne materialy w sumie. Z drugiej strony byloby to zbyt bzdurne - "marszczenie dachu" z uwagi na brak relingow - komedia
Nie, to niemozliwe
Dziwna sprawa.
Wygląda to trochę jak półskorupa (też konstrukcja samonośna) po utracie stateczności Może spadł z lawety ?
Lub ...jakby dach doznał szoku termicznego.
Co do sztywności nadwozia to jak pamiętacie zrobiłem mały test sztywności a konto pęknięć lakieru przy tych zgrzewach
i drzwi się otwierały, żadnych sfalowań poszycia.
Wykroje pod mocowania relingów raczej sprzyjałyby takim deformacjom a nie zapobiegały. Tak więc, jak na mój gust masz egzemplarz do wymiany (poza estetyką, również kwestie bezpieczeństwa użytkownika/ów)
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-06-08, 14:41, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-06-08, 15:38
Sam już nie wiem co otem sądzić, wyjechałem na słonce z garażu i na dachu powstał taki dołek, tak jak po uderzeniu pięścią w dach,po dłuższym rozgrzaniu wszystko powróciło do normy bez śladu(oczywiście oprócz tego co było wcześniej uszkodzone),czyli coś się tu za bardzo rozszerza blacha. Renault na razie milczy
"Relingi po prostu zasłaniają ten obszar i nic nie widać... "
Tu masz faktycznie rację,bo te uszkodzenia by prawie zakryły,pewnie byś ich nawet nie dostrzegł
_________________ D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2011-06-08, 15:46, w całości zmieniany 2 razy
Sam już nie wiem co otem sądzić, wyjechałem na słonce z garażu i na dachu powstał taki dołek, tak jak po uderzeniu pięścią w dach,po dłuższym rozgrzaniu wszystko powróciło do normy bez śladu(oczywiście oprócz tego co było wcześniej uszkodzone),czyli coś się tu za bardzo rozszerza blacha.
To coś jest bardzo nie tak. Nie powinno być takiego odkształcania. Może brakuje jakiegoś usztywnienia dachu bo auto składali w piątek po godzinie 15 ?
czyżby najbiedniejszą wersję robili na odpie...... lub z wszystkiego co najtańsze? Ja bym już nie odpuszczał Dacii i bym reklamował do skutku jak nie w tym to innym serwisie.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
No już nie przesadzajcie - totalna awaria tego egzemplarza jest oczywiście faktem, ale na razie to jeden przypadek, przyczyn może być wiele, a firma jeszcze się nie wytłumaczyła, więc nie ma co wyciągać pochopnych wniosków, tylko najlepiej zaczekać na wyjaśnienie sprawy.
W ostateczności przeróbka na kabriolet. Auto nawet zyska na wartości. Do płyty podłogowej należy dospawać dwie szyny kolejowe, żeby tym razem dywaników nie pomarszczyło. Przepraszam za czarny chumor i łączę się w "bulu".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum