Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-12, 09:36
Dzieki za pomoc, tez zejde z voltomierzem by bylo jasne
Juz jasne, jest 12V po zaplonie. Czyli warto jednak wykorzystac istniejaca instalacje. Tylko gdzie dostane pasujaca wtyczke . Na allegro nie znalazłem .
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-08-12, 13:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-08-12, 14:51
W Sandero jest tak samo jak w Dusterze, po prostu zielona wtyczka to złącze R146, do której napięcie dochodzi od razu po zapłonie.
Na złączu jest napis VE - a to oznacza kolor zielony.
Dopiero fabrycznie do tej wtyczki jest podłączana czarna wtyczka (oznaczenie NO), czyli szeregowo na plusie przełącznik 615 i dalej maty grzewcze.
A tutaj schemat o którym mowa :
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-08-12, 14:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-12, 16:13
Wszystko wiec jasne . Widac ze bezpiecznik jest wspolny na obie maty . Oryginalny wlacznik mat tez ma w sobie jakas diode i opornik . Czy moje maty Waeco o max mocy. 2x45 W mozna zupelnie bezpiecznie podlaczyc czy warto dla swietego spokoju dorzucic po bezpieczniku przed gniazdem zapalniczki pod fotelem ?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-12, 16:38
OK wiec teraz musze zdobyc pasujace wtyczki by calosc byla latwo demontowalna bez bez uzycia lutownicy. Po jeszcze dogłębniejszej analizie zaślepki wtyczki zasilającej opcjonalne maty grzejne zauważyłem, ze to nie jest jakaś zwykła zaślepka ale poszukiwana przeze mnie druga część złącza. Jedynie jest pozbawiona metalowych konektorów ! Widać pod latarnią / fotelem / najciemniej W związku z tym jeśli nie znajdę identycznej wtyczki uzbrojonej w kabelki będę musiał dopasować jakieś takie konetory. Wygląda na to, napięcie 12V jest na zielonej tzw. żeńska, zaś w zaślepce brakuje tzw. męskich szpilek, ktore wchodzą we wtyczkę z zasilaniem. Dlatego jak je dopasuje, wystarczy , że zarobie przewodami, wetknę w otwory tej "zaślepki gniazda" i dalej wszystko musi zadziałac
Przy okazji okazało się, ze Dacia ma jakieś nie do końca standardowe gniazdo zapalniczki. Oryginalna wtyczka od maty nie wchodziła do końca, co skutkuje brakiem zasilania ;-(.
wtyki.jpg Waeco z lewej
Plik ściągnięto 293 raz(y) 67,29 KB
wtyczka.jpg Tak wystaje...
Plik ściągnięto 311 raz(y) 53,32 KB
zaslepka.jpg Nieszczesna zaslepka bez konektorow
Plik ściągnięto 13824 raz(y) 42,8 KB
mata waeco.jpg Mata na szybko rozlozona na siedzeniu
Plik ściągnięto 329 raz(y) 45,99 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-08-16, 22:08, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-02, 22:27
W końcu cała operacja została zakończona. Zdobyłem dzieki uprzejmosci jednego z pracownikow ASO piny pasujace do wtyczki, polutowałem przewody z gniazdami 12 V. Wszystkie przewody zabezpieczyłem termokurczliwymi koszulkami oraz na wszelki wypadek perszlem. Jest solidnie i pancernie na oryginalnie zaprojektowanej przez producenta instalacji do zasilania mat grzejnych. Maty działają, nic nie śmierdzi, bezpiecznik w skrzynce cały Przewód od mat schowam w osłonie fotela od strony drzwi, włącznik będzie pod ręka nieopodal oryginalnego umiejscowienia. Sama gniazda przyczepiłem na opaski na rurkach pod fotelami. Wcześniej owinełem tzw. szara taśmą by zmniejszyć niepotrzebny ślizg plastiku gniazda po metalu. Dodatkowo mam delikatne podświetlenie podłogi za fotelami od diod led we wtyczkach mat Teraz czekam spokojnie pierwszych mrozów by móc się rozkoszować przyjemnym ciepłem w dupsko Zaś w lecie dwa dodatkowe gniazda 12 V sie na pewno przydadzą. Muszę tylko uważać by zimą w pozycji zapłon nie używać mat na wyłączonym silniku - może wyssać akumulator ;-(
Koledzy, a czy w Dusterze oryginalnie też pod fotelami są takie nieużywane wtyki? Zaglądałem dzisiaj w ich poszukiwaniu, i znalazłem tylko dwie pary wtyków, ale obydwie zajęte - coś przeoczyłem?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-29, 23:40
Powinny byc ale czesc z wiazki moze zasilać napinacze pirotechniczne ( jesli sie nie myle ). Druga wiazka powinna byc wolna. Ta wlasnie od ogrzewania foteli - jest zaslepiona wtyczka, od ktorej nie biegna dalej przewody. Zanurkuj i sprawdz dokladnie
Dokładnie ten sam link podesłałem do serwisu Renault (nie ASO) jako podglądowy - tak abyśmy wiedzieli o czym rozmawiamy. A że chciałbym aby było ładnie, solidnie i wyglądało profesjonalnie podpytałem o możliwość zastosowania włączników z Daciek na rynku wschodnim (Renault). Oto co odpisali:
Cytat:
Niestety nie będziemy w stanie przeprowadzić montażu mat grzewczych w samochodzie Dacia Sandero.
Pomimo kilkukrotnej dogłębnej analizy dokumentacji technicznej oraz dostępnych akcesoriów nie znaleźliśmy rozwiązania,
które zapewniałoby odpowiedni komfort i bezpieczeństwo użytkowania.
Natomiast akcesoria nieoryginalne dostępne w sprzedaży wysyłkowej
wg naszej opinii nie są odpowiednio dostosowane do tego modelu i w rezultacie mogą mieć negatywny wpływ np. na instalację elektryczną samochodu.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-17, 22:26
Ciekawa odpowiedz. Jakbys poprosil o montaz dedykowanych mat z sandero /logan na rynki wschodnie za 1000 zl tez by po doglebnej analizie odmowili ? Psia kosc, w naszych samochodach jest gotowa instalacja elektryczna pod te maty, tylko podpiac i wio. Zatem pozostaje tylko uniwerslna pod zapalniczke.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-18, 06:13
laisar napisał/a:
Może rzeczywiście z jakiegoś powodu nie pasują?
Ja nie widzę przeciwwskazań. A co do odpowiedzi ASO, to najnormalniej się im nie chce, bo wtyczki nie pasują, są inne przełączniki i to są właśnie główne przesłanki dogłębnej analizy ASO.
ASO nie lubi nic tworzyć, oni tylko montują to co przewidział producent.
Ja mam ochotę założyć te maty, także Stepway jak coś to instrukcję montażu tych mat przygotuję.
Ja też nie, ale to nie znaczy, że na pewno ich nie ma - nawet jeśli szanse faktycznie są niewielkie i najbardziej prawdopodobną analizą odpowiedzi warsztatu jest Twoja...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-18, 20:24
Stepway kup sobie uniwersalne, mniej stresu. Wkladasz jesienia, zdejmujesz wiosna. Tylko solidny rozdzielacz 12V pod zapaliczke. Ew. ASO mozesz zlecic dodatkowe gniado 12V, pewnie nie bedzie problemow.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-10-18, 20:31, w całości zmieniany 1 raz
A więc przed chwilą wróciłem ze sklepu, gdzie obejrzałem sobie te maty.
Fajne, ładne tylko coś słabo grzały. Sprzedawca podłączył pod akumulator, włączyłem grzanie na makxa i czekałem ze dwie minuty i nie byłem pewny czy coś grzeje, czy tylko moja ręka ogrzała tą matę - jakoś nie przekonały mnie. Sądziłem że poczuje jakieś ciepło. Sprzedawca twierdził że jak się położy matę na fotelu i usiądzie na nich to będą takie gorące, że aż nie będę mógł usiedzieć - dziwne, może się mylę - tylko czemu nic rękoma nie czułem ściskając maty oburącz z dwóch stron. Także nie kupiłem tych mat, bo grzanie ich mnie nie przekonało.
A "mekintosz" twoje maty na siedzenie, jak położysz na nich rękę to grzeją, szybko czujesz temp, po jakim czasie czujesz że grzeją, są gorące ?
O! Przyznaję, że tak oczywistym jest dla mnie że maty grzewcze... grzeją, że nie przyszłoby mi weryfikować tej tezy. Dodatkowo mając już nie raz styczność z namiastką luksusu a przy skórzanej tapicerce wręcz koniecznością, nie wyobrażam sobie by mogło być inaczej niż ciepło w zad.
Chciałem dać zarobić w dwóch warsztatach. Nie odważyli się podnieść rękawicy. Może to i dobrze, bo nie lubię półśrodków. Spartaczyć cokolwiek nie sztuka.
Mam obawy co do komfortu podróży dla mat, pokrowców nakładanych na siedzenia. Znów co raz więcej czasu spędzam za kółkiem, a Stepway będzie jedynym pojazdem. Nowy nabytek cieszy tylko do czasu podjechania pod dystrybutor
W minionym tysiącleciu modne były drewniane "maty koralowe". Samo zdrowie
Przyznaję że zapomniałem i nie chciałbym wracać ani do takich wrażeń, ani (może i bardziej) do stylistyki. Domyślam się, że pokrowce są o wiele milsze, tylko czy z kolei nie ma efektu "poduchy" pod pośladkami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum