Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster: koszty eksploatacji diesel / benzyna
Autor Wiadomość
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-08-03, 20:05   Duster: koszty eksploatacji diesel / benzyna

Czołem!
Jestem nowy - przeglądam to forum od pewnego czasu, czytam i nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi - może jest zbyt ogólna? Jeśli jest jakiś podobny wątek to przepraszam, być może się do niego nie dokopałem.

Na co dzień jeżdżę na moto :-D nie licząc 5 letniego okresu gdy przemykałem po świecie Toyota Paseo (trzeba wygooglować), 2x zdarzyło mi się też nią zahaczyć o Albanię. W końcu zamierzam kupić dusterkę - od zawsze mi się podobała gdy pierwszy raz ją zobaczyłem gdzieś na Bałkanach - za jej szczerość formy, której brakuje wszystkim ówczesnym autom. Tak czy inaczej - mam pracę taką, że często muszę hasać po polach i lasach - więc przyszedł czas na zakup dustera. Samochód, nie ukrywajmy będzie często ubłocony.

Wcześniej nie jeździłem nigdy dieslami - nie licząc jednego dnia, gdy miałem niewątpliwą przyjemność przetestować dustera - opis tutaj, dzięki wielkiej uprzejmości autora blogu: http://www.strefakultural...cia-duster.html

Moje pytanie jest następujące - bo mam wątpliwości - jakie są realne różnice w serwisowaniu / częściach do wersji Pb+LPG i ON? Możecie wpisać koszty napraw / serwisu / bieżących wymian?

Trochę boję się, że otrzeźwienie po zakupie diesla może przyjść niespodziewanie szybko.

Sam robię rocznie ok. 25 tyś., raz na tydzień trasa za miastem ok. 250 km, co kilka dni ganianie po ościennych gminach rzędu 50 km tam i z powrotem, bardzo rzadko jeżdżenie po mieście "do centrum" czy coś.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-03, 21:03   

Jeśli przejeżdżasz rocznie 25 kkm to wybór jest oczywisty ze względu na koszty - jak dla mnie Diesel.
Jeśli idziesz w zakup nowego - to opcja zakupu z gwarancją rozszerzoną będzie najlepsza na 125 kkm i po 5 latach sprzedaż - wtedy masz tylko koszty eksploatacyjne ( paliwo/przeglądy/ubezpieczenie)
Najlepiej jak zrobisz sobie prosty plik excela i policzysz koszty.
Taki był mój wybór przy ponad 35 kkm rocznie i po roku się nie zwiodłem
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-08-03, 21:16   

Zastanawiam się nad nowym ale także biorę pod uwagę kupno używanego >2013 r.
Napisz proszę jak jest w dieslu z serwisem, wymianami części eksploatacyjnych typu filtry, olej, świece, rozrząd itp. Słyszałem jakieś zatrważające historie ale nie wiem czy to prawda i jak to wychodzi w życiu "codziennym".
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-03, 21:40   

m4r10 napisał/a:
jakie są realne różnice w serwisowaniu / częściach do wersji Pb+LPG i ON?

Nikt Ci tego nie poda "na tacy", bo pomiędzy serwisami w różnych miastach występują spore różnice.

Możesz natomiast wyrobić sobie sam opinię, przeczytawszy temat "Ceny i zakres przeglądów" oraz o niefabrycznych i fabrycznych instalacjach.

(Uwagi różne nt porównania LPG i ON - m.in. http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=401).
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-04, 00:09   

Przeglądy robię co 15 kkm, wybieram opcję Motrio - co w W-wie oznacza koszt przeglądu rzędu 350 zł .
Co 10 kkm sam wymieniam filtr powietrza i kabinowy ( ok 150 zł)
Na razie po ok 38 kkm innych kosztów technicznych nie ponosiłem.
Ubezpieczenia - chyba najlepszy wariant salonowy z utrzymaniem wartości przez 3 lata.
Czyli leję ON i jeżdżę - ciesząc się dość niskimi kosztami - a ponieważ mam kilkanaście hektarów ziemi w uprawie to i ON jest o akcyzę tańszy :-D
Ale jako drugi do wożenia d..y po mieście zaczynam myśleć o elektryku - bo niestety po mieście spalanie znacznie rośnie a ze względu na krótkie odcinki może być to kosztowne dla DPF-u.
To że elektryk jest tańszy to się potwierdza - skuterem elektrycznym syna zrobiłem już około 2000 km po Warszawie a za prąd zapłaciłem całe 24 zł
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-08-04, 06:32   

Proponuję odbyć jazdę próbną jednym i drugim.
W temacie dci mogę się wypowiedzieć.
Dynamika tego silnika porównywalnie wyższa od PB, a moment obr. 240n/m już przy 1750obr/min robi swoje. Demonem prędkości to to nie jest, ale na bezdroża jak najbardziej trafny wybór.
Co do serwisu, jak do chwili obecnej, żadnych poważnych wydatków nie miałem poza obowiązującymi wymianami oleje, filtry, rozrząd, paski itp .
Kwestia paliwa to tutaj musi być dobrej jakości, z uwagi na układ wtryskowy, oleje oczywiście wedle zaleceń producenta a Dusterek z pewnością odwdzięczy się bezawaryjnością. :mrgreen:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-04, 11:24   

Zacznijmy od tego że obecny podstawowy silnik PB jest na razie wielką niewiadomą jeśli chodzi o spalanie osiągi i współpracę z LPG. Trzeba poczekać do września października kiedy pojawią się pierwsze egzemplarze i wtedy przetestować. Na papierze wygląda dużo lepiej od K4M ale np. w Lodgy K7M na papierze jest padliną a w rzeczywistości jest dość żwawy w jeździe miejskiej (po wymianie zębatki V biegu byłby zdecydowanie lepszy w trasie).
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-08-04, 11:40   

ja nie miałem tego dylematu... w grę wchodził tylko ON :mrgreen:
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-08-04, 17:05   

Kolego,
spalanie w DD 4x4, 1,5 dCi 110 KM, wychodzi mi średnio 6,7-6,8 l/100 km. Przy spokojnej jeździe w trasie potrafi spaść do 5,6 l/100. Koszt przeglądu w Lublinie to ok. 650 zł (części i olej 200 zł plus droga w tym mieście robocizna). Diesla wziąłem ze względu na zdecydowanie lepsze osiągi i odczucia z jazd próbnych. Z wyraźnych usterek - po 50 tys. km wymiana końcówki drążka.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-04, 17:33   

piku napisał/a:
Kolego,
spalanie w DD 4x4, 1,5 dCi 110 KM, wychodzi mi średnio 6,7-6,8 l/100 km. Przy spokojnej jeździe w trasie potrafi spaść do 5,6 l/100.


U mnie wszystko co podałeś +1l.
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-08-04, 19:02   

Byłem dzisiaj w jednym z salonów Dacii i powiedziano mi, że silnik SCe 115 S&S euro 6 nadaje się jedynie pod LPG. To jest ten prawdopodobnie nowy silnik (obok TCe 125 z turbo vide bez możliwości założenia gazu) na który wszyscy czekają, dobrze to rozumiem?

Mam obawy przez dieslem (1.5 dCi) jeśli chodzi o przyszłe części / naprawy itp. choć nie wiem czy są ku temu podstawy.

Sprawa także oczywiście rozchodzi się o kasę - na benzynę + gaz mógłbym pozwolić sobie na kupno nowego auta, z dieslem w grę wchodzą egz. min. 2 letnie.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-08-04, 19:44   

Cav napisał/a:
piku napisał/a:
Kolego,
spalanie w DD 4x4, 1,5 dCi 110 KM, wychodzi mi średnio 6,7-6,8 l/100 km. Przy spokojnej jeździe w trasie potrafi spaść do 5,6 l/100.


U mnie wszystko co podałeś +1l.


Każdy inaczej jeździ. JA też potrafię jeździć cały czas na obrotach 2,5 tys. Wtedy spalanie conajmniej + 1 l :-)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-04, 19:48   

piku napisał/a:
Cav napisał/a:
piku napisał/a:
Kolego,
spalanie w DD 4x4, 1,5 dCi 110 KM, wychodzi mi średnio 6,7-6,8 l/100 km. Przy spokojnej jeździe w trasie potrafi spaść do 5,6 l/100.


U mnie wszystko co podałeś +1l.


Każdy inaczej jeździ. JA też potrafię jeździć cały czas na obrotach 2,5 tys. Wtedy spalanie conajmniej + 1 l :-)


W sensie, że jeździsz zazwyczaj JESZCZE niżej?
Zarżniesz silnik, bez dwóch zdań.....
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-08-04, 19:59   

Cav napisał/a:
Cytat:
Każdy inaczej jeździ. JA też potrafię jeździć cały czas na obrotach 2,5 tys. Wtedy spalanie conajmniej + 1 l :-)

W sensie, że jeździsz zazwyczaj JESZCZE niżej?
Zarżniesz silnik, bez dwóch zdań.....


Tak, zwykle jeżdżę w okolicach 2 tys., czasami niżej (latem, po płaskim, z góry); w trasie, gdy jadę szybko nie da się tak nisko, bo nie ma takiego biegu :-)
Czy zarżnę silnik - zobaczymy ;-)
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-08-04, 20:02   

Jeśli jednak zarżniesz (oczywiście nie życzę tego) to podziel się info dot. kosztów - będzie akurat w temacie tego wątku ;-)
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-08-04, 20:17   

piku napisał/a:

Tak, zwykle jeżdżę w okolicach 2 tys., czasami niżej (latem, po płaskim, z góry); w trasie, gdy jadę szybko nie da się tak nisko, bo nie ma takiego biegu :-)
Czy zarżnę silnik - zobaczymy ;-)

"dwumasa" padnie dość szybko, ten styl sprawdzi się (w dCi/HDI) przy 90 KM a nie w 110 KM
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-08-04, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-08-04, 20:34   

Panowie i Panie,
Dziękuję na troskę :-) Jeździłem już kilkoma autami z turbodieslami i dwumasami. Żadnego silnika nie zarżnąłem. Wprost przeciwnie - eksploatowane przez mnie auta bardzo dobrze się miały po przebiegach przekraczających 200 tys. km, dobrze się sprzedały i służyły kolejnym użytkownikom. Sądzę, że Rumunka też będzie mi długo służyła i dobrze się miała, choć to niskiej klasy autko.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-08-04, 20:50   

piku napisał/a:
Panowie i Panie,
Dziękuję na troskę :-) Jeździłem już kilkoma autami z turbodieslami i dwumasami. Żadnego silnika nie zarżnąłem. Wprost przeciwnie - eksploatowane przez mnie auta bardzo dobrze się miały po przebiegach przekraczających 200 tys. km, dobrze się sprzedały i służyły kolejnym użytkownikom. Sądzę, że Rumunka też będzie mi długo służyła i dobrze się miała, choć to niskiej klasy autko.

Cav wie lepiej :-D
Też miałem zarżnąć K4M jeżdżąc w terenie zabudowanym 1200 - 1500 obr na V biegu, do 242 tyś mi się nie udało, ale dalej próbuję :mrgreen:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-04, 22:15   

ale jazda z niskimi obrotami w benzynie to zabójstwo dla układu korbowego i sprzęgła .
pomijam że silnik pije wtedy jak smok .
Przy przyspieszaniu z 1,5 tys obr w benzynie idą ogromne przeciążenia
zresztą przy 1200 obr to już bardzo blisko do żabki
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-08-04, 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-08-04, 22:21   

Warto się przyjrzeć, co na ten temat - na jakich obrotach jeździć - sądzą konstruktorzy samochodów. Najłatwiej zrobić to, jeżdżąc autem z nowoczesną skrzynią automatyczną - widzimy, na jakich obrotach jedziemy i na którym biegu. Jeździłem Audi A 1 z dieslem. Okazuje się, że można i tak i siak. Inaczej auto jeździ w trybie sportowym, inaczej z zwykłym. Zatem, spoko. Jeździmy, jak serce podpowiada ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-04, 23:04   

Karenzo napisał/a:
jazda z niskimi obrotami w benzynie to zabójstwo dla układu korbowego i sprzęgła

Nieprawda - jazda (czyli poruszanie się mniej więcej ze stałą prędkością) nie szkodzi, dopiero próba gwałtownego przyśpieszanie bez redukcji jest rzeczywiście niedobra, bardzo niedobra...

(W dieslu zresztą też, tylko próg jest niżej - ale 2 kobr jest raczej powyżej niego).
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-04, 23:20   

tylko że w mieście nigdy nie jeździsz ze stała prędkością
właściwie jedziesz tylko w trybie gaz-hamulec
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-04, 23:31   

Karenzo napisał/a:
właściwie jedziesz tylko w trybie gaz-hamulec

Ja nie.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7427
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-08-05, 04:47   

Laisar to jest nas już dwóch.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-08-05, 08:25   

Marek1603 napisał/a:
Laisar to jest nas już dwóch.


Sądzę, że znacznie więcej, choć praktyka błyskania światłami stop po oczach następnego kierowcy jest w naszym pięknym kraju nagminna.
Ostatnio zmieniony przez piku 2015-08-05, 08:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne