Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wyższa częstotliwość kontrolki kierunkowskazu (odp.: żarówka
Autor Wiadomość
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
  Wysłany: 2012-11-25, 21:59   Wyższa częstotliwość kontrolki kierunkowskazu (odp.: żarówka

Trzy dni temu po uruchomieniu prawego kierunkowskazu zwiększyła się częstotliwość migania/dźwięku. Cóż, myślę sobie przepaliła się żarówka. Faktycznie nie działa przedni prawy kierunek. Zanim zdążyłem się zabrać do wymiany dzisiaj kierunkowskaz prawy w ogóle przestał działać. Po uruchomieniu cisza i nie działa żaden z prawych ani tylny, ani boczny ani przedni. Czyżby padły wszystkie żarówki? Niemożliwe!
Włączyłem awaryjne i o dziwo wszystkie żarówki migają.

Pytanie co mogło nawalić? Elektryk ze mnie prawie żaden. Żarówkę lub bezpiecznik jestem w stanie wymienić ale co nawaliło tym razem?

ps. w ostateczności czeka mnie wizyta u autoelektryka? czy zna ktoś dobrego i taniego (he he) w okolicach Targówka/Zacisza/Bródna lub Ząbek?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-25, 22:25   

czy za pracę kierunków nie odpowiada aby przerywacz? ;-) - zacząłbym od sprawdzenia właśnie jego
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-25, 22:39   

Dar1962 napisał/a:
czy za pracę kierunków nie odpowiada aby przerywacz?

Nie. I nawet bym go nie szukał :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-11-25, 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-25, 23:42   

Nie, no - jakiś "przerywacz" musi być, inaczej kierunki by nie migały... (((: Ale oczywiście racja, że nie istnieje takie osobne, dedykowane urządzenie - jego funkcję pełni bowiem UCH, moduł zespolony kabiny.

Zasilanie dla migaczy przed zapłonem podawane jest z bezpiecznika F29 na pin UCH P1-A3 (co zapewnia pracę awaryjnych), a po zapłonie - z F1 na UCH P1-A5 (kierunkowskazy).

Naciśnięcie przycisku awaryjnych daje sygnał modułowi zespolonemu na pin EH1-33, a przełączenie manetki kierunkowskazów - na pin EH1-26 dla lewej strony i na EH1-28 dla prawej.

W efekcie UCH podaje przerywane zasilanie na pinach: P1-A9 na stronę lewą i P1-A8 na prawą.


Wystarczyłoby więc zbadać miernikiem po kolei wszystkie miejsca, żeby znaleźć to, w którym następuje przerwa w obwodzie. Skoro jednak działają awaryjne, tzn. że wszystkie elementy ich obwodu są sprawne - pozostaje więc tylko sprawdzić, czy to manetka kierunkowskazów nie łączy w prawo, albo czy to moduł UCH nie odbiera od niej informacji.


(Dobrze kombinuję, jackthenight?).


Zastrzeżenie: nie jestem elektrykiem, wszystko odczytałem ze schematów, a z elektrotechniki miałem na studiach solidną "3" d[:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-25, 23:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-25, 23:53   

laisar napisał/a:
(Dobrze kombinuję, jackthenight?).

Bardzo dobrze.
Jedynie nie jestem pewny akurat czy f29, czy F1 jest odpowiedzialny za kierunki, ale podejrzewam że zasilanie na kierunkowskazy idzie zawsze z jednego bezpiecznika. Na schematach na szybko nie zauważyłem, a dzisiaj już nie będę patrzył w noty rozwiązywania problemów :)

Paulus sprawdź bezpieczniki F29, F1, F4, F28.
Jeśli bezpieczniki będą OK, to może to być właśnie manetka od kierunkowskazów, albo okablowanie z manetki i do UCH.
Biorąc pod uwagę, że okablowanie samo się raczej nie zepsuło, a jedynym ruchomym elementem była właśnie manetka, to w 99% będzie winna manetka.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-11-26, 00:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-11-26, 00:02   

Tak pięknie opisane przez kol. laisar, że wystarczy wpierw sprawdzić przełącznik zespolony przy kierownicy czy łączy a raczej czy po włączeniu w prawo i lewo oporność jest taka sama w pobliżu zero ohm. Wystarczy prosty omomierz. Wystarczy pomierzyć oporność pomiędzy pin A6 (czarna wtyczka przełącznika zespolonego) - kolor kabla czarny a pinamii A5 _ kolor kabla beżowy i A7_ kolor kabla biały.

Życzę powodzenia.
 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Wysłany: 2012-11-26, 06:33   

Dzięki! Jak napisaliście tak posprawdzam :) Dam znać co nawaliło.
 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Wysłany: 2012-11-26, 14:35   

A jednak żarówka :)
... ale po kolei:

Schodzę dzisiaj do garażu. Sprawdzam kierunki i o dziwo, działają. Dla pewności podnoszę maskę co by sprawdzić wizualnie kabelki. Opuszczam ... i kierunek prawy przedni znowu nie działa. Reszta prawych działa. Wyjmuje żarówką sprawdzam na akumulatorze nie świeci. Oglądam włókno wygląda na nieprzepalone. Wstrząsnąłem żarówką włókno żarowe przerwane. W zależności od ułożenia żarówka mogła się świecić lub nie.
Zastanawiam się tylko dlaczego wczoraj wieczorem nie działały wszystkie prawe kierunki?

Po wymianie żarówki jest OK.
Pacjent nadal pod obserwacją.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne