Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Dokker
Autor Wiadomość
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-26, 19:14   Dacia Dokker

Jeszcze raz wszystkich witam i pozdrawiam z tego autka http://www.autogaleria.pl...=59764&test=746

Od razu kilka pytań do daciomaniaków.

1. Jak sobie radzicie z brakiem dostatecznego oświetlenia wnętrza samochodu?
Jedna lampka nad lusterkiem to nawet poniżej socjalu.
2. Czy ktoś stosuje się do ciśnienia w ogumieniu podawanego przez producenta?
2.4 P i 2,7 - 2,9 T to w/g mojego doświadczenia trochę za twardo.
Zamiast tłumić nierówności naszych dróg w wysokim profilu opony, serwis będzie nas szybciej widział przy swojej kasie.
3. No i dość istotny problem to jakość dźwięku z magicznych głośników.
Da się coś z tym zrobić ?

To tyle na początek, pozostałe pytanie przy kolejnej okazji.
_________________
Pozdrawiam Ben32
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-10-26, 19:20   

żeby było lepsze swiatło wewnątrz to wymien na ledówki itp. , możesz zamontować dodatkowe swiatło z tyłu sobie :)

jeśli chodzi o ciśnienie jezdze z takim jakie producent zaleca

odnośnie głosnikow zawsze może być lepiej wytłumić poprzerabiać i będzie super ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-10-26, 19:29   

No cóż:
ad 1. - jeżdżę w godzinach kiedy jest jasno - więc światełko w kabinie - nieprzydatne. Ale drażni mnie to w części towarowej - za długo się pali :(.
ad 2. - kurcze od 19000 km jest fabryczne (i nikt w to do tej pory nie ingerował) :oops:
ad 3. - nie jestem jakimś tam maniakiem dźwięków ale odnoszę wrażenie że moje grają dość przyjemnie. No może poza tonami niskimi - muszę wtedy powyciągać wszystko z boczków drzwi.

A z mankamentów wkurza mnie warczenie przy 2000 obr/min czegoś po prawej stronie (słupek przednich drzwi) i piszczenie czegoś metalowego pod konsolą centralną z radiem.
A w czwartek - przegląd 20000 km.
Musze przyznać że jak na służbówkę - autko daje nieźle radę.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-26, 19:37   

Ledy nie załatwią tematu.
Przestrzeń duża, a światło tylko w jednym miejscu.
Myślałem raczej o dołożeniu kolejnej lampki lub nawet dwóch podobnych do tej oryginalnej ale podobno instalacja jest wykonana na małych przekrojach przewodów i dodatkowe obciążenie może nie być wskazane. Ponadto nie wiem jak mocno można obciążyć sterownik - ściemniacz.

Skoro ciśnienie takie zaleca producent to albo życie je potwierdzi, albo skoryguje.

Jest to mój pierwszy samochód, który ma taki fatalny, fabryczny system nagłośnienia, Wytłumienie może pomóc ale w końcowej fazie modernizacji. Liczę, że ktoś coś zmajstrował i podzieli się swoim doświadczeniem.
_________________
Pozdrawiam Ben32
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-26, 19:49   

Lampki dołożyć można tylko dla bezpieczeństwa okablowania załóż diody zamiast żarówek - mniejszy prąd pobierany będzie
_________________
Pawlo
 
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-26, 19:50   

d3mol3k

Ja, jak widzisz mam wersję osobową i światło dla pasażerów jak i w części bagażowej powinno być, a tu jakiś żart w postaci lampki oświetlającej klucz do kół.

Głośniki z przodu jeszcze jakoś ciągną ale te tylne, nie wiem czy są takie same, to masakra !
_________________
Pozdrawiam Ben32
 
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-26, 19:54   

Pawlo

Pewnie tak zrobię, jak znajdę ledy ze zbliżoną temperaturą barwową do tych tradycyjnych, ale co ze ściemnianiem?

Lampki pewnie zainstaluję po wycięciu otworów dokładnie takie jak, ta która już świeci. A może ktoś już coś zmodernizował i się podzieli swoim newsem.
_________________
Pozdrawiam Ben32
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-26, 20:17   

Ja pociagnełem przewody od zasilania tylnej lampki. Wycięłem w podsufitce otwór i zamontowałem lampke z clio. Przy okazji wymieniłem żarówki na ciepłe led, łącznie z tą w bagażniku.

wiecej w temacie:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1291
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-06-10, 09:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-26, 20:26   

Moja lampka podświetlająca "klucz do kół" jest połączona równolegle z tą jedyną główną i działa dokładnie tak samo, czyli się ściemnia. A jak wymienię na ledy to jak to się zachowa ?
_________________
Pozdrawiam Ben32
 
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-26, 20:51   

Moje następne pytanie, jeżeli można.

1. Czy ktoś z was zabezpieczał w jakiś sposób progi przed otarciem lakieru przy w siadaniu w postaci nakładek lub grubej foli ?
2. Mam Dokera na aluminiowych felgach i chętnie na zimę założę stalowe ale jest mały problem.
Producent wymyślił niemal dydykowane felgi dla tego samochody wyznaczając ET na 40 i otwór centrujący na 60. Serwis życzy sobie za takie koła majątek. Na rynku można kupić w przystępnej cenie 15-ki 6J 4x100 z ET 43. Pytanie, czy nie będzie problemu zakładając takie na oś z zaciskiem ESP ? Podobno różni się od standardowego z ABS-em.
3. Jak sytuacja na rynku, gdzie kupujecie i za ile filtry, olej itp - serwis podobnie jak z felgami liczy jak za materiały do "Maybacha".
_________________
Pozdrawiam Ben32
 
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-26, 21:14   

I jeszcze info dla wszystkich.
Całkiem niezłe opony na zimę jak ktoś potrzebuje http://allegro.pl/185-65r...3632582154.html
_________________
Pozdrawiam Ben32
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-10-26, 22:06   

Ben - też mam osobówkę ;)


Co do opon zimowych - Moja Dacia ma dębice frigo za 150 parę za sztukę.
Myślę że z felgami może być problem. Ja na szczęście mam i letnie i zimówki na felgach stalowych właśnie z ET 40.

Z tym podświetleniem klucza do kół to w sumie takie głupie nie jest ;-) nie byłoby i co byśmy zrobili kiedy przyszłoby nam go szukać po ciemku? U mnie nie gaśnie od razu po zamknięciu drzwi z klucza (bagażnik) tylko się jeszcze trochę świeci.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-26, 23:44   

Ten klucz to oczywiście w " ", a co z resztą bagażnika przy takiej objętości ?
A w moim przypadku, jeżdżę prawie 30 lat za kółkiem, raz sięgnąłem po w/w narzędzie jak miałem Poloneza. Eksponowanie go specjalnym światłem, mam nadzieję, nie miało być czymś wyjątkowym w założeniu producenta /częste awarie/.

Co by nie napisać, dobrze doświetlone wnętrze do duża wygoda i muszę się do tego przyłożyć.

Dźwięk, też jest istotny, przynajmniej dla mnie. Oczywiście nie mam specjalnych wymagań, w końcu nabyłem puszkę, ale trochę drażni mnie dopasowanie elementów wyposażenia w tym zakresie.
Całkiem niezłe radio wbudowane w Media Navi, na dobrym wzmacniaczu i kompletna pomyłka z głośnikami.

No chyba, że cały Renault preferuje taki poziom, jest to mój pierwszy kontakt z tym koncernem i trudno być obiektywnym.
_________________
Pozdrawiam Ben32
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-10-27, 08:12   

Ben32 napisał/a:
Ledy nie załatwią tematu.
Przestrzeń duża, a światło tylko w jednym miejscu.
Myślałem raczej o dołożeniu kolejnej lampki lub nawet dwóch podobnych do tej oryginalnej ale podobno instalacja jest wykonana na małych przekrojach przewodów i dodatkowe obciążenie może nie być wskazane. Ponadto nie wiem jak mocno można obciążyć sterownik - ściemniacz.

Skoro ciśnienie takie zaleca producent to albo życie je potwierdzi, albo skoryguje.

Jest to mój pierwszy samochód, który ma taki fatalny, fabryczny system nagłośnienia, Wytłumienie może pomóc ale w końcowej fazie modernizacji. Liczę, że ktoś coś zmajstrował i podzieli się swoim doświadczeniem.


Ja mam ledy na pasku w dwóch lampkach i jest bardzo jasno wiec się sprawdza
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-10-27, 08:18   

ps 14 calowe aluminiowe felgi zaczynają się od 150zł http://www.alufelgi.net/kategoria-3-14_cali wybór jest b.duzy ja mam 2 kąplety takich felg w drugim aucie qashqai sprawują się świetnie nie ma zadnych problemów z nimi.
Ta firma produkuje felgi np. dla mercedesa ;) wiec po co przepłacać za znaczek ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-27, 08:45   

Po co przepłacać ?

Zobacz jaka jest dostępność 6Jx15 4x100 ET40 otwór 60.
Prawie nikt nie ma w ofercie takiego rozmiaru i tu jest problem. Brak konkurencji podbija cenę.
_________________
Pozdrawiam Ben32
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-27, 21:13   

Na wszystkie Twoje pytania padła na tym forum odpowiedź, gdzieś tak milion razy. :) Oto milion pierwsza. :]

Co do ET, to zazwyczaj tolerancja wynosi 1% rozstawu kół w mm (ET też jest w mm), czyli sprawdzasz sobie rozstaw kół (nie chce mi się) i 10% z tego na pół to tolerancja ± ET. Czyli, jak masz tego rozstawu 1400 mm, to tolerancja ET wynosi ±7 mm, czyli dla homologowanych felg z ET 40 możesz założyć wszystko z ET od 33 do 47. Powyższe informacje nie muszą być prawdziwe, przed użyciem skonsultuj się z ASO lub mechanikiem.

Co do ciśnienia w oponach, to jest to ciśnienie dla pełnego dopuszczalnego obciążenia samochodu. W mojej MCVce to jest 700 kg, a ciśnienie zalecane to 2.6 bar z przodu i 2.9 (!) z tyłu. Dość często jeżdżę autostradami i często też z siedmioma osobami na pokładzie, a ponieważ nie chce mi się wachlować co chwilę ciśnieniem w oponkach, to jeżdżę na zalecanym przez producenta. Ale jeśli wiesz co robisz, masz w perspektywie jeżdżenie po jakichś wykrotach i na pusto, to faktycznie lepiej będzie ciśnienie zmniejszyć.

Co do lampek w środku, to na forum było mnóstwo fajnych patentów na dołożenie bonusowych lampek, o różnym stopniu trudności montażu. Poszukaj.

Co do dźwięku, to zaraz opadną Cię forumowi audiofile i sprowadzą na drogę cnoty. :) Generalnie - fabryczne głośniki pupy nie urywają, za przyzwoite pieniądze można kupić coś fajnego i wymienić. Ja polecam głośniki odseparowane (osobno nisko-/średniotonowe, osobno wysokotonowe). Poszukaj na forum, jest kilka fajnych wątków o audio.

Generalnie - szukaj, czytaj, nikt za Ciebie tego nie zrobi. :> Polecam zwłaszcza lekturę działu Modyfikacje, czadowe rzeczy można tam znaleźć.
 
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-28, 00:00   

Dzięki za kawał prozy ale nie wszystko co piszesz odnosi się bezpośrednio do Dokkera, więc też trochę poczytaj może inne fora, a już dokładnie o ET i felgach to tego samochodu.

Ciśnienie najniższe czyli dla pustego pojazdu to 2,7 a dla obciążonego 2,9 - tak zaleca producent, a ja chciałem wiedzieć od użytkowników jak to się ma w praktyce. No, ale tu bida takowych nie ma albo nie chcą się odezwać lub mają akurat to w głębokim poważaniu.

Jestem przekonany, że za jakiś czas kiedy Dokker będzie bardziej popularny informacji konkretnych też będzie więcej, może nawet tyle ile dzisiaj o "Drakulach".

Rozwiązań dotyczących oświetlenia i nagłośnienia można policzyć na palcach, mówię o konkretnych rozwiązaniach, a nie sugestiach. Do tej pory nikt nie sprecyzował odrobiny konkretu w odpowiedzi jak zachowa się led w układzie ściemniania, gdyż tylko taki jest zastosowany w Dokkerze i to nawet przy podświetleniu klucza do kół, a co dopiero jaką zastosować mechanicznie lampkę przy dwóch wzmocnieniach na dachu - nie wiem czy wiesz, że takie są.

Jedyne co ciekawego odnośnie głośników jest na ty forum to przetestowany zestaw z Vel Satisa założony z powodzeniem przez fachowców z serwisu, co oczywiście upraszcza temat ale nie daje odpowiedzi na szczegółowe pytania. Jak ktoś to zleca to tylko tyle wie, ile się dowie, nic po za tym. No i oczywiście w żaden sposób nie można przenieść tych informacji do Dokkera, bo niby jak ?

Także jeszcze raz dziękuję Ci za poświęcony czas ale bez obrazy, nic on nie wniósł do mojej i przyszłych użytkowników Dokkerów wiedzy, nie wspomnę już o tych "milionowych razach".
_________________
Pozdrawiam Ben32
Ostatnio zmieniony przez Ben32 2013-10-28, 00:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-28, 00:54   

Ben32 napisał/a:
nie wszystko co piszesz odnosi się bezpośrednio do Dokkera

Ależ jak najbardziej odnosi - konstrukcyjnie, dokker jest taką samą daćką jak reszta modeli i nawet jeśli nie wszystko jest identyczne, to przynajmniej bardzo, bardzo, ale to bardzo podobne (:

Zatem:
Ben32 napisał/a:
oczywiście w żaden sposób nie można przenieść tych informacji do Dokkera
- oczywiście: można, po prostu per analogiam...

Ben32 napisał/a:
nikt nie sprecyzował odrobiny konkretu w odpowiedzi jak zachowa się led w układzie ściemniania

W okienku guglo-szukarki wpisujemy: "led ściemnianie" i po sekundzie dostajemy:

http://www.daciaklub.pl/f...p=134569#134569
chriskb napisał/a:
Lajkonik napisał/a:
Bo jeżeli nie, to jak będą reagować diody na takie "pływające" zasilanie?

Nic się nie stanie lampka będzie się ściemniać jak żarówka z przodu.


(Tamże różne pomysły i dalsze linki o oświetleniu).

Ben32 napisał/a:
mają akurat to w głębokim poważaniu

No, po takim tekście to już się na pewno rzucą się pomagać... <;

Ben32 napisał/a:
Czy ktoś stosuje się do ciśnienia w ogumieniu podawanego przez producenta?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=677

Ja na co dzień mam 2,0/2,0 - nie widać zwiększonego zużycia opon, ale jeżdżę spokojnie i lubię komfort.

Fabryczne 2,4/2,6 (albo częściej 2,5/2,5) stosuję na autostrady.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-10-28, 00:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-28, 01:31   

Dzięki bardzo, tyle że ja wolę pewne kwestie rozwiązywać w oparciu o sprawdzone rozwiązania a nie domysły lub sugestie.

Skoro wszystko albo prawie jest takie samo to chociażby sprawa rozmiarów felg jest dla mnie zagadkowa.

Przypuszczam, że sprawa materiałów eksploatacyjnych jest równie zagadkowa - już mam potwierdzone, że na potrzeby Daci są naniesione nowe indeksy i oczywiście ceny na niektóre części stosowane w modelach Renaulta, a o których nikt oficjalnie nie powie i każe nam płacić jak za przysłowiowe zboże.

Ja chętnie posłucham mądrych rad osób życzliwych i sam się z takim podzielę, ale sugestie, domysły itp zwłaszcza od użytkowników, jak piszesz podobnych Daci wkładam miedzy palce.

Każdy producent i serwis ma za zadanie drenować do bólu kieszeń swoich klientów z uśmiechem naiwności na twarzy.
_________________
Pozdrawiam Ben32
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-28, 02:25   

Ben32 napisał/a:
wolę pewne kwestie rozwiązywać w oparciu o sprawdzone rozwiązania

Jak zapewne większość - ale ponieważ jeździsz stosunkowo nowym wynalazkiem, to albo sam rozpoznasz bojem różne kwestie, albo przyjdzie Ci jeszcze zaczekać, być może długo, skoro sugestie Cię nie interesują...


Felgi: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3811 - nie widać nic zagadkowego, oryginalne parametry można w niewielkim zakresie zmieniać, tak jak opisał bebe, nie trzeba więc czekać, aż sklepy zaproponują coś dedykowanego.


Materiały eksploatacyjne: nic nie zrozumiałem... Jakie zagadki? Kto nic nie powie????

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1264

Sprawdź po prostu potrzebną Ci część w katalogu dowolnego producenta i szukaj potem wg jego numerów - np http://www.sogefifilterdi...gue=PFX&lang=PL

Oryginalne referencje:
- filtr oleju: 152089599R (50 zł)
- filtr powietrza: 165467674R (80 zł)
- filtr kabinowy: 272775340R (60 zł)

Nie tylko podobną, ale niemal identyczną daćką pod względem eksploatacji jest lodgy - wszystko, co jej dotyczy, odnosi się także do dokkera.

dCi75 i dCi90 to jeden silnik - różni się tylko oprogramowaniem. Występuje w dokkerze, lodgy oraz w nowym sandero, nowym loganie i nowym loganie mcv.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-10-28, 02:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-28, 02:26   

jeżeli chodzi o zestawy serwisowe filtry + olej + uszczelki są podane nawet z linkami do sklepów
naturalne jest że mnie interesuje duster więc wiem że do niego na 100% jest a do dokkera pewnie jest to samo .
Trudno żeby ktoś podał rozwiązania do dokkera który wyszedł w 2012 roku
duster sprzedawany od 2010 dopiero teraz zaczyna być modyfikowany przez użytkowników i wiele można ulepszyć .
Na forum panuje lekki bałagan i trzeba dużo szukać .
_________________
Moje auto
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-28, 10:47   

W Lodgy i Dokkerze z ESP felgi 14 nie pasują wogóle. 15 ET43 wchodzą "na styk" i zostaje kilka mm luzu pomiędzy zaciskiem. Według francuskiego forum bywają ET50 które też wchodzą ale muszą mieć odpowiednie wytłoczenia - nie warto ryzykować.
Ja mam używane komplet ET43 na zimę i to jest najbardziej optymalne rozwiązanie przy 16 calowych alufelgach.
 
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-28, 22:10   

Sprawę felg konsultowałem z dwoma fachowcami od kół i opon.
Jeden i drugi twierdzi dokładnie to samo, a się nie znają. Muszą być dokładnie takie jak zaleca producent jeżeli chodzi o ET i otwór centrujący. Można się bawić jedynie w rozmiar i odpowiednio dobrany wówczas profil opony.
I taka odpowiedź ma sens podobnie jak Twoja.
_________________
Pozdrawiam Ben32
Ostatnio zmieniony przez Ben32 2013-10-28, 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-28, 22:28   

Ben32 napisał/a:
Do tej pory nikt nie sprecyzował odrobiny konkretu w odpowiedzi jak zachowa się led w układzie ściemniania, gdyż tylko taki jest zastosowany w Dokkerze i to nawet przy podświetleniu klucza do kół, a co dopiero jaką zastosować mechanicznie lampkę przy dwóch wzmocnieniach na dachu - nie wiem czy wiesz, że takie są.


Ben, nie gorączkuj się. Dokkery są w mniejszości, stad nie ma na razie gotowych patentów na wszystkie polepszenia. Co do zachowania led - bedzie tak samo jak w sandero. Zapraszam na film ;-)

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-10-28, 22:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne