1. Jak sobie radzicie z brakiem dostatecznego oświetlenia wnętrza samochodu?
Jedna lampka nad lusterkiem to nawet poniżej socjalu.
2. Czy ktoś stosuje się do ciśnienia w ogumieniu podawanego przez producenta?
2.4 P i 2,7 - 2,9 T to w/g mojego doświadczenia trochę za twardo.
Zamiast tłumić nierówności naszych dróg w wysokim profilu opony, serwis będzie nas szybciej widział przy swojej kasie.
3. No i dość istotny problem to jakość dźwięku z magicznych głośników.
Da się coś z tym zrobić ?
To tyle na początek, pozostałe pytanie przy kolejnej okazji.
No cóż:
ad 1. - jeżdżę w godzinach kiedy jest jasno - więc światełko w kabinie - nieprzydatne. Ale drażni mnie to w części towarowej - za długo się pali :(.
ad 2. - kurcze od 19000 km jest fabryczne (i nikt w to do tej pory nie ingerował)
ad 3. - nie jestem jakimś tam maniakiem dźwięków ale odnoszę wrażenie że moje grają dość przyjemnie. No może poza tonami niskimi - muszę wtedy powyciągać wszystko z boczków drzwi.
A z mankamentów wkurza mnie warczenie przy 2000 obr/min czegoś po prawej stronie (słupek przednich drzwi) i piszczenie czegoś metalowego pod konsolą centralną z radiem.
A w czwartek - przegląd 20000 km.
Musze przyznać że jak na służbówkę - autko daje nieźle radę.
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Ledy nie załatwią tematu.
Przestrzeń duża, a światło tylko w jednym miejscu.
Myślałem raczej o dołożeniu kolejnej lampki lub nawet dwóch podobnych do tej oryginalnej ale podobno instalacja jest wykonana na małych przekrojach przewodów i dodatkowe obciążenie może nie być wskazane. Ponadto nie wiem jak mocno można obciążyć sterownik - ściemniacz.
Skoro ciśnienie takie zaleca producent to albo życie je potwierdzi, albo skoryguje.
Jest to mój pierwszy samochód, który ma taki fatalny, fabryczny system nagłośnienia, Wytłumienie może pomóc ale w końcowej fazie modernizacji. Liczę, że ktoś coś zmajstrował i podzieli się swoim doświadczeniem.
Ja, jak widzisz mam wersję osobową i światło dla pasażerów jak i w części bagażowej powinno być, a tu jakiś żart w postaci lampki oświetlającej klucz do kół.
Głośniki z przodu jeszcze jakoś ciągną ale te tylne, nie wiem czy są takie same, to masakra !
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-26, 20:17
Ja pociagnełem przewody od zasilania tylnej lampki. Wycięłem w podsufitce otwór i zamontowałem lampke z clio. Przy okazji wymieniłem żarówki na ciepłe led, łącznie z tą w bagażniku.
Moja lampka podświetlająca "klucz do kół" jest połączona równolegle z tą jedyną główną i działa dokładnie tak samo, czyli się ściemnia. A jak wymienię na ledy to jak to się zachowa ?
1. Czy ktoś z was zabezpieczał w jakiś sposób progi przed otarciem lakieru przy w siadaniu w postaci nakładek lub grubej foli ?
2. Mam Dokera na aluminiowych felgach i chętnie na zimę założę stalowe ale jest mały problem.
Producent wymyślił niemal dydykowane felgi dla tego samochody wyznaczając ET na 40 i otwór centrujący na 60. Serwis życzy sobie za takie koła majątek. Na rynku można kupić w przystępnej cenie 15-ki 6J 4x100 z ET 43. Pytanie, czy nie będzie problemu zakładając takie na oś z zaciskiem ESP ? Podobno różni się od standardowego z ABS-em.
3. Jak sytuacja na rynku, gdzie kupujecie i za ile filtry, olej itp - serwis podobnie jak z felgami liczy jak za materiały do "Maybacha".
Co do opon zimowych - Moja Dacia ma dębice frigo za 150 parę za sztukę.
Myślę że z felgami może być problem. Ja na szczęście mam i letnie i zimówki na felgach stalowych właśnie z ET 40.
Z tym podświetleniem klucza do kół to w sumie takie głupie nie jest nie byłoby i co byśmy zrobili kiedy przyszłoby nam go szukać po ciemku? U mnie nie gaśnie od razu po zamknięciu drzwi z klucza (bagażnik) tylko się jeszcze trochę świeci.
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Ten klucz to oczywiście w " ", a co z resztą bagażnika przy takiej objętości ?
A w moim przypadku, jeżdżę prawie 30 lat za kółkiem, raz sięgnąłem po w/w narzędzie jak miałem Poloneza. Eksponowanie go specjalnym światłem, mam nadzieję, nie miało być czymś wyjątkowym w założeniu producenta /częste awarie/.
Co by nie napisać, dobrze doświetlone wnętrze do duża wygoda i muszę się do tego przyłożyć.
Dźwięk, też jest istotny, przynajmniej dla mnie. Oczywiście nie mam specjalnych wymagań, w końcu nabyłem puszkę, ale trochę drażni mnie dopasowanie elementów wyposażenia w tym zakresie.
Całkiem niezłe radio wbudowane w Media Navi, na dobrym wzmacniaczu i kompletna pomyłka z głośnikami.
No chyba, że cały Renault preferuje taki poziom, jest to mój pierwszy kontakt z tym koncernem i trudno być obiektywnym.
Ledy nie załatwią tematu.
Przestrzeń duża, a światło tylko w jednym miejscu.
Myślałem raczej o dołożeniu kolejnej lampki lub nawet dwóch podobnych do tej oryginalnej ale podobno instalacja jest wykonana na małych przekrojach przewodów i dodatkowe obciążenie może nie być wskazane. Ponadto nie wiem jak mocno można obciążyć sterownik - ściemniacz.
Skoro ciśnienie takie zaleca producent to albo życie je potwierdzi, albo skoryguje.
Jest to mój pierwszy samochód, który ma taki fatalny, fabryczny system nagłośnienia, Wytłumienie może pomóc ale w końcowej fazie modernizacji. Liczę, że ktoś coś zmajstrował i podzieli się swoim doświadczeniem.
Ja mam ledy na pasku w dwóch lampkach i jest bardzo jasno wiec się sprawdza
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
ps 14 calowe aluminiowe felgi zaczynają się od 150zł http://www.alufelgi.net/kategoria-3-14_cali wybór jest b.duzy ja mam 2 kąplety takich felg w drugim aucie qashqai sprawują się świetnie nie ma zadnych problemów z nimi.
Ta firma produkuje felgi np. dla mercedesa ;) wiec po co przepłacać za znaczek ;)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-27, 21:13
Na wszystkie Twoje pytania padła na tym forum odpowiedź, gdzieś tak milion razy. :) Oto milion pierwsza. :]
Co do ET, to zazwyczaj tolerancja wynosi 1% rozstawu kół w mm (ET też jest w mm), czyli sprawdzasz sobie rozstaw kół (nie chce mi się) i 10% z tego na pół to tolerancja ± ET. Czyli, jak masz tego rozstawu 1400 mm, to tolerancja ET wynosi ±7 mm, czyli dla homologowanych felg z ET 40 możesz założyć wszystko z ET od 33 do 47. Powyższe informacje nie muszą być prawdziwe, przed użyciem skonsultuj się z ASO lub mechanikiem.
Co do ciśnienia w oponach, to jest to ciśnienie dla pełnego dopuszczalnego obciążenia samochodu. W mojej MCVce to jest 700 kg, a ciśnienie zalecane to 2.6 bar z przodu i 2.9 (!) z tyłu. Dość często jeżdżę autostradami i często też z siedmioma osobami na pokładzie, a ponieważ nie chce mi się wachlować co chwilę ciśnieniem w oponkach, to jeżdżę na zalecanym przez producenta. Ale jeśli wiesz co robisz, masz w perspektywie jeżdżenie po jakichś wykrotach i na pusto, to faktycznie lepiej będzie ciśnienie zmniejszyć.
Co do lampek w środku, to na forum było mnóstwo fajnych patentów na dołożenie bonusowych lampek, o różnym stopniu trudności montażu. Poszukaj.
Co do dźwięku, to zaraz opadną Cię forumowi audiofile i sprowadzą na drogę cnoty. :) Generalnie - fabryczne głośniki pupy nie urywają, za przyzwoite pieniądze można kupić coś fajnego i wymienić. Ja polecam głośniki odseparowane (osobno nisko-/średniotonowe, osobno wysokotonowe). Poszukaj na forum, jest kilka fajnych wątków o audio.
Generalnie - szukaj, czytaj, nikt za Ciebie tego nie zrobi. :> Polecam zwłaszcza lekturę działu Modyfikacje, czadowe rzeczy można tam znaleźć.
Dzięki za kawał prozy ale nie wszystko co piszesz odnosi się bezpośrednio do Dokkera, więc też trochę poczytaj może inne fora, a już dokładnie o ET i felgach to tego samochodu.
Ciśnienie najniższe czyli dla pustego pojazdu to 2,7 a dla obciążonego 2,9 - tak zaleca producent, a ja chciałem wiedzieć od użytkowników jak to się ma w praktyce. No, ale tu bida takowych nie ma albo nie chcą się odezwać lub mają akurat to w głębokim poważaniu.
Jestem przekonany, że za jakiś czas kiedy Dokker będzie bardziej popularny informacji konkretnych też będzie więcej, może nawet tyle ile dzisiaj o "Drakulach".
Rozwiązań dotyczących oświetlenia i nagłośnienia można policzyć na palcach, mówię o konkretnych rozwiązaniach, a nie sugestiach. Do tej pory nikt nie sprecyzował odrobiny konkretu w odpowiedzi jak zachowa się led w układzie ściemniania, gdyż tylko taki jest zastosowany w Dokkerze i to nawet przy podświetleniu klucza do kół, a co dopiero jaką zastosować mechanicznie lampkę przy dwóch wzmocnieniach na dachu - nie wiem czy wiesz, że takie są.
Jedyne co ciekawego odnośnie głośników jest na ty forum to przetestowany zestaw z Vel Satisa założony z powodzeniem przez fachowców z serwisu, co oczywiście upraszcza temat ale nie daje odpowiedzi na szczegółowe pytania. Jak ktoś to zleca to tylko tyle wie, ile się dowie, nic po za tym. No i oczywiście w żaden sposób nie można przenieść tych informacji do Dokkera, bo niby jak ?
Także jeszcze raz dziękuję Ci za poświęcony czas ale bez obrazy, nic on nie wniósł do mojej i przyszłych użytkowników Dokkerów wiedzy, nie wspomnę już o tych "milionowych razach".
_________________ Pozdrawiam Ben32
Ostatnio zmieniony przez Ben32 2013-10-28, 00:05, w całości zmieniany 3 razy
nie wszystko co piszesz odnosi się bezpośrednio do Dokkera
Ależ jak najbardziej odnosi - konstrukcyjnie, dokker jest taką samą daćką jak reszta modeli i nawet jeśli nie wszystko jest identyczne, to przynajmniej bardzo, bardzo, ale to bardzo podobne (:
Zatem:
Ben32 napisał/a:
oczywiście w żaden sposób nie można przenieść tych informacji do Dokkera
- oczywiście: można, po prostu per analogiam...
Ben32 napisał/a:
nikt nie sprecyzował odrobiny konkretu w odpowiedzi jak zachowa się led w układzie ściemniania
W okienku guglo-szukarki wpisujemy: "led ściemnianie" i po sekundzie dostajemy:
Dzięki bardzo, tyle że ja wolę pewne kwestie rozwiązywać w oparciu o sprawdzone rozwiązania a nie domysły lub sugestie.
Skoro wszystko albo prawie jest takie samo to chociażby sprawa rozmiarów felg jest dla mnie zagadkowa.
Przypuszczam, że sprawa materiałów eksploatacyjnych jest równie zagadkowa - już mam potwierdzone, że na potrzeby Daci są naniesione nowe indeksy i oczywiście ceny na niektóre części stosowane w modelach Renaulta, a o których nikt oficjalnie nie powie i każe nam płacić jak za przysłowiowe zboże.
Ja chętnie posłucham mądrych rad osób życzliwych i sam się z takim podzielę, ale sugestie, domysły itp zwłaszcza od użytkowników, jak piszesz podobnych Daci wkładam miedzy palce.
Każdy producent i serwis ma za zadanie drenować do bólu kieszeń swoich klientów z uśmiechem naiwności na twarzy.
wolę pewne kwestie rozwiązywać w oparciu o sprawdzone rozwiązania
Jak zapewne większość - ale ponieważ jeździsz stosunkowo nowym wynalazkiem, to albo sam rozpoznasz bojem różne kwestie, albo przyjdzie Ci jeszcze zaczekać, być może długo, skoro sugestie Cię nie interesują...
Felgi: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3811 - nie widać nic zagadkowego, oryginalne parametry można w niewielkim zakresie zmieniać, tak jak opisał bebe, nie trzeba więc czekać, aż sklepy zaproponują coś dedykowanego.
Materiały eksploatacyjne: nic nie zrozumiałem... Jakie zagadki? Kto nic nie powie????
jeżeli chodzi o zestawy serwisowe filtry + olej + uszczelki są podane nawet z linkami do sklepów
naturalne jest że mnie interesuje duster więc wiem że do niego na 100% jest a do dokkera pewnie jest to samo .
Trudno żeby ktoś podał rozwiązania do dokkera który wyszedł w 2012 roku
duster sprzedawany od 2010 dopiero teraz zaczyna być modyfikowany przez użytkowników i wiele można ulepszyć .
Na forum panuje lekki bałagan i trzeba dużo szukać .
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3597 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-28, 10:47
W Lodgy i Dokkerze z ESP felgi 14 nie pasują wogóle. 15 ET43 wchodzą "na styk" i zostaje kilka mm luzu pomiędzy zaciskiem. Według francuskiego forum bywają ET50 które też wchodzą ale muszą mieć odpowiednie wytłoczenia - nie warto ryzykować.
Ja mam używane komplet ET43 na zimę i to jest najbardziej optymalne rozwiązanie przy 16 calowych alufelgach.
Sprawę felg konsultowałem z dwoma fachowcami od kół i opon.
Jeden i drugi twierdzi dokładnie to samo, a się nie znają. Muszą być dokładnie takie jak zaleca producent jeżeli chodzi o ET i otwór centrujący. Można się bawić jedynie w rozmiar i odpowiednio dobrany wówczas profil opony.
I taka odpowiedź ma sens podobnie jak Twoja.
_________________ Pozdrawiam Ben32
Ostatnio zmieniony przez Ben32 2013-10-28, 22:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-28, 22:28
Ben32 napisał/a:
Do tej pory nikt nie sprecyzował odrobiny konkretu w odpowiedzi jak zachowa się led w układzie ściemniania, gdyż tylko taki jest zastosowany w Dokkerze i to nawet przy podświetleniu klucza do kół, a co dopiero jaką zastosować mechanicznie lampkę przy dwóch wzmocnieniach na dachu - nie wiem czy wiesz, że takie są.
Ben, nie gorączkuj się. Dokkery są w mniejszości, stad nie ma na razie gotowych patentów na wszystkie polepszenia. Co do zachowania led - bedzie tak samo jak w sandero. Zapraszam na film
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-10-28, 22:30, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum