Wysłany: 2014-02-01, 00:34 Czy silnik w dusterze 1.6 benzyna różni się od 1.6 lpg
Witam wszystkich forumowiczów. Mam mały mętlik w głowie a to przez planowany zakup dustera. Diler namawia mnie na złożenie instalacji lpg u siebie bo po pierwsze będzie nowocześniejsza niż oferowana fabryczna. Po drugie- nie stracę zapasówki tj alufelgi . I teraz czy silnik 1.6 bez instalacji i z instalacją lpg różnią się budową. Wyczytałem gdzieś na forum że ten z lpg ma fabrycznie utwardzane gniazda zaworowe w głowicy. Diler konfigurował mi auto z lpg i bez ale zawsze w wersji 4x4 czy to możliwe bo w ofercie w internecie jakoś nie ma 4x4 z fabrycznym lpg. Czy mogę zamówić 4wd z fabryczną instalacją lpg. I czy wersja 4x4posiada wnękę na koło zapasowe- czytaj(butle z gazem). Moja konfiguracja to Duster Lauerate 1.6 benzyna lpg (krótkie przebiegi do pracy 2 km. i 15000- 20000km rocznie). 4x4 bo na ryby, latem biwak na mazurach i nie najlepsze u nas drogi. Chcę dorzucić pakiet loock i lakier szary comete. Planuje dokupić chlapaki przód, gumowe dywaniki komplet.Hak tylko raczej nie w serwisie. Zależy mi na aucie nowym z gwarancją (będę rozszerzał do pięciu lat) Bo przez te 5 latek wydatki na nową chałupę i nie chcę niespodzianek jakie mam z touranem.Będę wdzięczny za info i czy taka konfiguracja jest dobra. A i jeszcze to że już wiek tatusiowy mnie dopadł i szaleństwa za fajerą to nie dlamnie . Ta daczka po lifcie to fajna skorupa. Pozdrawiam.
Nie wiem jak teraz ale jak ja kupowałem to w pakiecie look były tylko 4 felgi aluminiowe. Zapas to zwykła stalówka ora 4 dodatkowe śruby do przykręcenia. Co do różnic w silniku, nie zdziwyłbym się gdyby faktycznie wersja z lpg miała dodatkowo utwardzone gniazda zaworów.
czy silnik 1.6 bez instalacji i z instalacją lpg różnią się budową. Wyczytałem gdzieś na forum że ten z lpg ma fabrycznie utwardzane gniazda zaworowe w głowicy
Z danych technicznych wynika, że prawdopodobnie te same modyfikacje zastosowano w jednostce 1.6 MPI typu K7M, która również jest ośmiozaworowa.
W dusterze montowany jest natomiast silnik 1.6 16V typu K4M i producent nie poinformował, by egzemplarze z fabryczną instalacją LPG zostały w jakikolwiek sposób dodatkowo zmodyfikowane. Dane technicznie także o tym nie świadczą.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-02-01, 16:09
pytałem z ciekawości podczas składania zamówienia. Powiedziano mi,że silnik 1,6 (w niezmienionej konstrukcji) montowany jest niezależnie od konfiguracji. Ergo? albo każda taka jednostka jest przystosowana do montażu LPG (utwardzone gniazda) albo odwrotnie - te fabryczne z LPG nie są w żaden sposób dodatkowo chronione. Zakładam optymistycznie wersję pierwszą
Powiedziano mi,że silnik 1,6 (w niezmienionej konstrukcji) montowany jest niezależnie od konfiguracji
Nie wiem jak jest naprawdę, ale przynajmniej w dokumentacji technicznej, z której przecież korzystają ASO - choć pewnie nie sprzedawcy d; - silniki wyposażone fabrycznie w LPG różnią się właśnie od czystych benzyniaków: głowicą (co uprawdopodabnia gniazda), zaworami i pierścieniami tłokowymi.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-02-02, 11:01
Szczerze odradzam zakup Dacii z fabrycznym LPG. Z doświadczenia.
1. fabryczne sterowniki LPG są zablokowane i żaden serwis poza ASO tego nie naprawi,
2. podstawowe części są zdecydowanie droższe niż u dobrego gazownika na mieście,
3. oczekiwanie na proste naprawy trwa wieczność, bo ASO ściągają cześci z magazynu centralnego,
4. fabryczny zestaw jest awaryjny - w ciągu 1.5 roku mój był naprawiany gwarancyjnie 4 - 5 razy z wymianą wtryskiwaczy LPG włącznie.
Mając na względzie pkty 1-4 słabo to wygląda po zakończeniu gwarancji.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2014-02-02, 11:09, w całości zmieniany 1 raz
Szczerze odradzam zakup Dacii z fabrycznym LPG. Z doświadczenia.
1. fabryczne sterowniki LPG są zablokowane i żaden serwis poza ASO tego nie naprawi,
2. podstawowe części są zdecydowanie droższe niż u dobrego gazownika na mieście,
3. oczekiwanie na proste naprawy trwa wieczność, bo ASO ściągają cześci z magazynu centralnego,
4. fabryczny zestaw jest awaryjny - w ciągu 1.5 roku mój był naprawiany gwarancyjnie 4 - 5 razy z wymianą wtryskiwaczy LPG włącznie.
Mając na względzie pkty 1-4 słabo to wygląda po zakończeniu gwarancji.
I naprawa gwarancyjna jak na razie bo źle pokazywało ilość gazu nikt oprócz ASO by mi tego nie zrobił bo nikomu nie pokazuje dokładnie .
Sterownik zablokowany ? mi to nie przeszkadza działa wszystko ok
Naprawy długie ? takie same jak każde w ASO Części nie są z kosmosu takie same instalce można zamontować samemu więc z ich dostępnością nie będzie problemu
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-02, 12:25, w całości zmieniany 2 razy
Nie wiem jak teraz ale jak ja kupowałem to w pakiecie look były tylko 4 felgi aluminiowe. Zapas to zwykła stalówka ora 4 dodatkowe śruby do przykręcenia.
Co prawda Dustera nie posiadam, ale jeżdżę Clio III z silnikiem D4F. W moim ASO chciałem założyć LPG ale stwierdzili, że te silniki nie nadają się do tego - wypalenie gniazd. Na pytanie dlaczego Sandero jest sprzedawane z tym samym silnikiem a ma LPG fabryczne, uzyskałem odpowiedź, że ma inną głowicę.
Fakt jest taki, że są dilerzy którzy sprzedają czy sprzedawali fabrycznie nowe auta montując do nich LPG. Tak było w przypadku Clio III. Wiązało się to np. z wycięciem blachy podłogi bagażnika. Diler twierdził, że auto ma gwarancję fabryczną. Tyle, że później dodał że na LPG to on daje, a reszta RP. Faktycznie wygląda to tak, że póki serwisuje autko u dilera u którego kupiłem auto z niefabryczną instalacją wszystko jest ok. Gorzej jak auto nawali na trasie najlepiej za granicą.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V LPG
Rocznik: jeszcze nie mam
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 15 Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2014-02-02, 20:13
Moja codzienna trasa z dzieciakami do przedszkola to 2km. Czesto sie zdarza, ze to jest jedyny wyjazd w ciagu dnia. Czy w takim razie nie powinienem myslec o LPG? Pominmy aspekt oplacalnosci instalacji, bo to sobie moge sam przeliczyc. Chodzi mi o Wasze zdanie na temat ewentualnej szkodliwosc gazu dla silnika przy ktotkich trasach. Rocznie robie ok 15Kkm
- instalacja gazowa (dobrze zainstalowana) jako taka nie szkodzi silnikowi...
- aspekt ekonomiczny znasz, przy pokonywanym jednorazowo dystansie wielkości 2 km w lecie zasilanie na LPG przełączy się po ok. 400-500 m w zimie po ok. 1200-1500 m...
- ja pokonuję rocznie również dystans ok. 15 kkm, instalację mam zamontowaną w marcu 2011 r. aktualnie przejechane na LPG ponad 40 kkm i nic niepokojącego się nie dzieje - (instalacja niefabryczna),
Może wydawać że ten link jest nie na temat ale wydaje mi się że dużo wyjaśnia w kwestii fabrycznie utwardzanych zaworów.
Głównie chodzi o stwierdzenie:
"Skoro tak, zasilanie LPG lub CNG również powinno być im niestraszne. W praktyce okazuje się jednak, że niektóre silniki (głównie w Fordach wyprodukowanych po 2000 r. oraz autach japońskich – np. Hondach) są podatne na przyspieszone zużycie zaworów i gniazd, jeśli nie zapewni się im dodatkowego zabezpieczenia."
Ostatnio zmieniony przez rimo 2014-02-02, 21:59, w całości zmieniany 2 razy
Czyli przy jezdzie na krótkich trasach instalacja lpg jest szkodliwa dla slinika? Dobrze rozumiem?
Rzekłbym, że wręcz przeciwnie- jak jeździsz na LPG krótko i potem znowu odpalasz na benzynie to niwelujesz pewne problemy związane z LPG (głównie brak smarowania paliwem). Nawet niekiedy zaleca się, żeby w długich trasach co jakiś czas przełączyć się na benzynę i dać silnikowi popracować trochę na PB.
Sęk w tym, że po prostu niewiele zaoszczędzisz.
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2014-02-02, 22:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V LPG
Rocznik: jeszcze nie mam
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 15 Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2014-02-03, 09:45
Wlaśnie dzwoniłem na infolinie i okazuje się że montaż instalacji LPG nawet LR (czyli rekomendowanej) w Daci Duster przez salon sprzedazy powoduje utrate gwarancji na elementy zmodyfikowane podczas instalowania instalacji LPG. Czylo w salonach sa straszne kłamczuchy, bo utrzymywali, że gwarancja pozostaje bez zadnych ograniczen.
Oczywiscie jesli bedzie sie auto serwisowac u tego kto instalacje montowal to pewnie przymknie na to oko. Ale w ten sposob skazujemy sie na serwisowanie auta tylko w konkretnym salonie sprzedazy.
Oczywiscie jesli bedzie sie auto serwisowac u tego kto instalacje montowal to pewnie przymknie na to oko. Ale w ten sposob skazujemy sie na serwisowanie auta tylko w konkretnym salonie sprzedazy.
dlatego warto instalację zamontować w innym sprawdzonym i pewnym warsztacie, silniki o których rozmawiamy dobrze współpracują z LPG i jeżeli montaż instalacji został wykonany prawidłowo a instalacja jest serwisowana to daje gwarancję długiej i taniej eksploatacji... w moim przypadku nakład na instalację zwrócił się po przejechaniu 16-18 kkm, samochód w miesiącach letnich bywa eksploatowany w trudnych (ekstremalnych) warunkach górskich i wszystko jest OK, w Twoim przypadku, o ile zdecydujesz się na kupno Dustera i założenie instalacji "pozafabrycznej która wychodzi taniej i daje większe możliwości serwisowe) to sugerowałbym firmę z Lublina (z Janowa Lub. do Lublina nie jest daleko), firmę z długoletnią tradycja i dobrą opinią - chyba, że masz "na oku" coś bliżej...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum