DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Bigster hybryda, jazda, spalania, wrażenia..
Autor Wiadomość
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 363
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-04-21, 23:29   Dacia Bigster hybryda, jazda, spalania, wrażenia..

Witam z Bydgoszczy:

Bigster miał być z szklanym dachem, ale na salonie stał "Żulnej" z felgami 19 (nie podobają mi się), z pakietem zima (grzana szyba) i pakietem parkingowym. Decyzja była taka, że nie bawimy się w wynajem i bierzemy tą z salonu, ceglastą terakotę...

Hybryda dlatego, że automat - to miało pierwszeństwo nad rodzajem napędu.
Auto porównuję do Citroena C4 Grand Spacetourera (dawne Picasso) z silnikiem 2,0 Hdi 163km i 8 biegowym, hydraulicznym automatem. Auto miałem od nowości.

Dacia odebrana, szybkie przepakowanie klamotów z piwnicy i jazda do Hagi.

1: Tapicerka microcloud: Nie jest tak źle, jak się spodziewałem, raczej pokrowców nie będzie. Przy 26 stopniach i krótkich spodniach coś tam czuć, ale bez przesady: Przy tylu godzinach to i na welurze dupa się spoci. Natomiast przy długich spodniach: Brak jakiś negatywnych odczuć.

2: Fotele + duża skrzynia pomiędzy: I tu olbrzymie zaskoczenie: Wygodniej niż w w/w Citroenie. Więcej miejsca na ręce i nogi.

3: Tempomat aktywny: Działa tak jak trzeba, tyle, że po wyhamowaniu stara się błyskawicznie dojść, do zadanej prędkości. Lepiej zrobić to "z ręki", albo raczej z nogi.

4: Klimatyzacja: Bije na głowę Citroena swoją wydajnością...

5: Przyspieszenie: Nie widzę różnic między tymi wozami.

6: Działanie układu hybrydowego: Rozpędza się na prądzie do 70km/h. Przy długotrwałych jazdach z V=100km/h, potrafi się przełączyć na prąd i tak "żeglować" przez jakiś tam czas. Korki i zatory drogowe przekula się w całości na prądzie. Ma 3 tryby: Na prądzie, na silniku i na onu naraz.

7: Spalanie z V przelotowej 120km/h (tak zawsze jeżdżę po autostradach i przy takich prędkościach mam odniesienie do w/w Citroena)
Trasa Bydgoszcz - Poznań Bad Oyenhausen - Haga i z powrotem. Po drodze 4 zatory drogowe, 2 objazdy lokalnymi drogami. Brak jazdy po Hadze, tylko dojazd na adres. V przelotowa 120km/h, zapięta na tempomacie, przestrzegane ograniczenia prędkości, wyprzedzanie do 135km/h. 2 dorosłych i 2 dzieci + bagaże. Średnia z dystrybutora, czyli liczona 5,8l /100km. Uważam, że przy aerodynamice żelazka, jest to świetny rezultat.

Największy zasięg uzyskałem przy średniej komputerowej 5,2 i wynosił on 804,6km. Przy siłowym upchnięciu 44,75l wyszło 5,56.
I tu uwaga: Zbiornik ma niby 50l, ale po zapaleniu rezerwy i tankowaniu udaje się wlać 41-43l. Po upchnięciu, prawie 45. To ciekawe zjawisko, bo Cytryna miała 53l pojemności, miała jeszcze zasięg i bez problemu wlewałem 55l.

Zdjęcie później.
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2025-04-21, 23:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1344
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-04-22, 12:37   

Gratuluję zakupu. Fajnie że podzieliła się wrażeniami.
Jeśli można to dopytam:

3. Sprzedałeś jak działa to odrabianie prędkości przez adaptacyjny tempomat w trybie ECO ? U mnie w capturze, na automacie ma znacznie czy ECO jest włączenie czy nie zarówno na powrocie do prędkości zadanej na tempomacie (ale także na np. agresywność klimatyzacji).

6. Porównywalna jak działa tryb normalny j ECO?

7. Spalanie wg mnie bardzo dobre, a jak wygląda punktacja Eco ? Jak system ocenia Twoje przyspieszanie i przewidywanie ? A może są jakieś inne formy oceny ? Pytam żeby mieć wyobrażenie czy to kres możliwości, czy jest jakiś potencjał na poprawę ekonomiki podróży ?

Jak wygląda kwestia hałasu w kabinie (szumy toczenia, wiatru, silnika) przy takich prędkościach ? Jak w stosunku do poprzedniego samochodu ?
Jak samochód zachowuje się przy takiej zadanej prędkość i 120km/h ? Też systematycznie doładowuje Aku i co jakiś czas przełącza się ev ?czy stałe napędzany jest przez silnik spalinowy ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Michał_ZS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 LPG
Rocznik: 2023
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 24 Mar 2024
Posty: 52
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2025-04-22, 19:17   

Ikarusiarz,
fajny z praktyki opis
_________________
Nawet najgorszy dzień na rybach jest lepszy od najlepszego w pracy ;)
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 363
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-04-22, 21:09   

r70 napisał/a:
3. Sprzedałeś jak działa to odrabianie prędkości przez adaptacyjny tempomat w trybie ECO ? U mnie w capturze, na automacie ma znacznie czy ECO jest włączenie czy nie zarówno na powrocie do prędkości zadanej na tempomacie (ale także na np. agresywność klimatyzacji).

6. Porównywalna jak działa tryb normalny j ECO?

7. Spalanie wg mnie bardzo dobre, a jak wygląda punktacja Eco ? Jak system ocenia Twoje przyspieszanie i przewidywanie ? A może są jakieś inne formy oceny ? Pytam żeby mieć wyobrażenie czy to kres możliwości, czy jest jakiś potencjał na poprawę ekonomiki podróży ?

Jak wygląda kwestia hałasu w kabinie (szumy toczenia, wiatru, silnika) przy takich prędkościach ? Jak w stosunku do poprzedniego samochodu ?
Jak samochód zachowuje się przy takiej zadanej prędkość i 120km/h ? Też systematycznie doładowuje Aku i co jakiś czas przełącza się ev ?czy stałe napędzany jest przez silnik spalinowy ?


Miałem eco i normalnie, bo zapominałem włączyć tryb eco. Różnic nie zauważyłem. Klima działa naprawdę mocno. Pierwszy raz córka poprosiła o wyłączenie klimy.

Punktacja eco pokazała mi 80 punktów / 100. Nie wnikam o co chodzi.

Silnik słychać słabo. Głośno chodzi przy redukcji przy 110,115, aby przyspieszyć. Silnik cichutki i przy normalnym rozpędzaniu brak odczuwalnych, słuchowo, zmian biegów. Prawie jak CVT.
Natomiast słychać szum, który jest głośny, ale bez tragedii. Szczególnie przy jeździe 120 pod wiatr. Tu mogę być nieobiektywny, bo na co dzień jeżdżę ciężarówkami i autokarami. Tam wszystko szumi.

Przy 120 przełączał się na elektryka, ale raczej z górki. Silnik ładuje akumulator i wtedy o słychać. Czasami działa to i o. Widać to na wizualizacji.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1344
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-04-23, 17:41   

Dziś miałem krótka jazdę testowa przy okazji bytności w kaliszu. Podobało mi się , choć przeszkadzały 19" koła -na pewno wybrałbym 18" albo jeśli byłaby opcja 17" (mój duster na 17" lepiej wybiera drobne nierówności) Jazda w szczycie w korkach kaliskich, kawałek opłotkami. Wsiadałem do samochodu przy prawie pustym akumulatorze bo zjeżdżając z lekkiego spadu włączył się silnik spalinowy i jak skończył doładowywać do było spalanie 9.3/100 ;) ale ostatecznie zakończyłem jazdy ze spalaniem 4.1 i prawie pełnym Aku (klima cały czas włączona) wiec wynik zacny . Uwzględniając różnice naładowania aku i krótki dystans to plefekrtwni2 pewnie 3.5/100 (mój duster na tym odcinku, z AC na pewno spaliny 7-8lpg (więc kosztowo podobnie) ale w mniejszym komforcie. Płynność ruchu świetna , reakcja na pedał gazu fantastyczna, odgłosy silnika spalinowego w warunkach miejskich praktycznie gubią się w miejskim hałasie. Załącza się bez zauważalnych wibracji; najbardziej widać słupek spalania chwilowego który skacze momentalnie na 10-20/100.
Mogłyby jeździć taka wersja - drugiej strony niec nie odpychało mnie od mojego dustera kiedy wróciłem w nim do tych samych korków ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 363
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-04-24, 12:45   

Wczoraj pojeździłem wczoraj po mieście. Przy rozsądnym traktowaniu pedału gazu pojawiła się 3 z przodu... Zakończyłem dzień na 4,3 bo kolega, dyżurny sceptyk, testował auto. Co ciekawe: Podoba mu się wóz.
Przy jeździe miejskiej silnik włącza się rzadko, raczej w celu ładowaniu.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 363
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wczoraj 16:34   

No i kolejny raport z spalania:

Tankowanie z 791,4 km.
Trasa: Około 621km, to autostrada A2/A10/A12/A2/S5, czyli trasa Hanover - Bydgoszcz. Trasa bez problemów i pusto, bo rodacy jechali w drugą stronę. Prędkość przelotowa 120km/h, oprócz chwilowej ulewy i ograniczeń. Ładunek 2 dorosłe i 2 nielaty i 2 walizki.
Około 60km, to trasa krajowa 10 Byd- Wyrzysk. Jazda do 90km/h, bo tak wynikało z ruchu. Szybciej, jedynie po obwodnicy Bydgoszczy.
Reszta przebiegu to jazda służbowa żony (miedzy osiedlami), trochę po mieście i dynamiczna jazda moich kolegów, którzy w ramach testów ujeżdżali Bigstera.
Według komputerka na te 791km 260 przejechałem na prądzie.
Spalanie według komputera 5,4, a po upchnięciu paliwa (wiem, wiem..) i przeliczeniu 5,7.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1344
Skąd: Kępno
Wysłany: Wczoraj 19:22   

Wg mnie bardzo dobrze wyglądają pod względem spalania te Twoje przeloty głównie A i S. Poniżej 6/100 przy szybkiej jeździe to wg mnie bardzo fajny wynik. Kusi ta wersja bigster-a :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne