Wysłany: 2010-02-18, 12:17 Dziwne zachowanie lampki ciśnienia oleju
Witam wszystkich
Otóż w mojej Daczce zauważyłem dziwne zachowanie lampki ciśnienia oleju (tej takiej oliwiarki na desce rozdzielczej). Więc wspomniana lampka podczas jazdy zaczęła mrugać, później leciutko tlić a teraz pali się na stałe, dodam że po przejechaniu jakiś 10km gasła na stałe i przy ponownym rozruchu na ciepłym silniku sytuacja się powtarzała. Teraz pali się na stałe. Dolałem troszkę oleju ale poziom cały czas był w normie i jest. Teraz moje pytanie czy to raczej wina czujnika i gdzie on jest jak go sprawdzić, czy może niestety pompy oleju... Dodam jeszcze że cała sytuacja rozegrała się w ciągu 1 dnia...;/
Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi pozdrawiam
Artur
Ostatnio zmieniony przez Gość 2010-02-18, 12:18, w całości zmieniany 1 raz
Wielkie dzięki, za szybką odpowiedz. Ale mam jeszcze 1 pytanie gdzie jest ten czujnik ew. wtyczka żebym mógł ją sprawdzić czy wszystko z nią ok ? Czy to ta wtyczka co jest z przodu silnika na górze ?
Wysłany: 2011-05-17, 09:29 Ciśnienie oleju silnika dci
Witam klubowiczów małe pytanie, kiedy gaśnie u Was kontrolka ciśnienia oleju? U mnie gaśnie po 3-5sekundach po odpaleniu. Olej pełny syntetyk elfa przebieg oleju 3-5tyś. Dzieje się tak odkąd go kupiłem czy to jest normalne zjawisko? Nie zauważyłem ubytków oleju.Przed napisaniem postu użyłem opcji szukaj, ale nie znalazłem odpowiedzi.
U mnie równiż tak się dzieje jest to raczej związane z tem. oleju. Na zimnym silniku zawsze tak miałem od samego początku. W serwsie powiedzieli mi ,że ten typ tak ma
U mnie równiż tak się dzieje jest to raczej związane z tem. oleju. Na zimnym silniku zawsze tak miałem od samego początku. W serwsie powiedzieli mi ,że ten typ tak ma
Też pytałem o to w serwisie ale odpowiedź była podobna. Nie pamiętam dokładnie ale chyba powiedzieli "proszę się tym nie martwić to jest w porządku".
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-17, 21:07
2,5 sekundy od odpalenia gaśnie, nie niepokoiło mnie to wcale.. i tak jeszcze daję Dusterowi parę sekund na sprzęgle na przesmarowanie się, trochę skrzynią pomacham i dopiero ruszam.
Dzięki za odp. Nie wiem, czemu ale skojarzyło mi się to z fiatami 125p i olej typu selektor 20W40 gdzie dopuszczalne było świecenie lampki ciśnienia oleju na wolnych obrotach. Ale to inna bajka. Swoją drogą wszystko idzie ku oszczędności, bo jak można nazwać brak zegara temperatury wody i ciśnienia oleju jak to miało miejsce np. w polonezach.
_________________ Tiry na tory, tirówki na perony.
ohoho, zegar ciśnienia oleju widuję tylko w bardziej sportowych wersjach samochodów, ale to może związane jest z tym że tylko tam "ma prawo" się coś stać.
a temp wody... hmm nie wiem o co chodzi nawet, ale jeśli o temp silnika to jest to tak jak w wielu innych samochodach na wyświetlaczu w postaci "belek".
a to nie jest kontrolka ciśnienia oleju, a smarowania silnika (ok, wychodzi na jedno), także może te 2-3s to czas co jaki jest sprawdzany komunikat przez szynę CAN. No i w zależności od szczęścia albo wcześniej albo później. No i czas po odpaleniu aż układ smarujący zacznie działać też może być istotny...
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 60 Skąd: Piaseczno... teraz już Grójec
Wysłany: 2011-05-22, 18:51
czaju napisał/a:
ohoho, zegar ciśnienia oleju widuję tylko w bardziej sportowych wersjach samochodów, ale to może związane jest z tym że tylko tam "ma prawo" się coś stać.
Frontera 1995 rok - był wskaźnik
Jeep Grand Cherokee 1996 rok - zegar jest.
Nie są to sportowe auta
A i polonez też nie jest jakimś wybitnie sportowym autem
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-06-12, 11:49 Kontrolka poziomu oleju w dCi
Znowu mam problem "olejowy". Otóż zauważyłem, że po uruchomieniu silnka kontrolka oleju gasnie nieco później. jakieś 1-2 sekundy po starcie silnika. Czy coś sie dzieje - pytam bo wcześniej tego nie było.
Od nowości było zawsze tak: uruchomienie silnika i wszystkie trzy kontrolki (olej, akumulator i ta trzecia - nie wiem dokładnie od czego) gasły natychmiast. Teraz te dwie gasną od razu, a ta od poziomu (ciśnienia) oleju gaśnie nieco później. Dodam, że oleju mam Full - po górną kreskę na bagnecie.
Czy zasuwać z tym do ASO? Acha, gdy silnik jest rozgrzany np. po jeździe i gdy znów uruchamiam silnik, to ta kontrolka gaśnie od razu. Czy może ma to coś wspólnego z właściwościami oleju? Czy z czym innym np. jakiś błąd kompa? Lub czy ja wiem co?
Będę wdzięczny za podpowiedzi, za które z góry wszystkim dziękuję.
Nudzi Ci się? (; Czy paranoja uruchomiła, po "wysypie" doniesień o różnych usterkach? Pocieszę: będzie gorzej d: - do tej pory byliśmy wyjątkiem, gdzie indziej 80% to posty o wszelakich usterkach...
Ad rem:
Troska o auto - dobra, rzecz, ale nie należy przesadzać, to nie apteka, żeby się martwić sekundą czy dwiema... A już zwłaszcza w prostacki daciach (: Jeżeli nic się nie świeci uporczywie, nie miga, nie włącza się w czasie jazdy - to nie ma się czym przejmować. Jak się coś naprawdę zacznie psuć, to raczej będzie to dość ewidentne. Ciesz się życiem i nie martw na zapas (:
No więc ja też tylko pytam skąd ta troska - w żadnym razie nie zniechęcam do pytania! (:
A o usterkach pisałem absolutnie serio - to nieuniknione: auta się starzeją, a klubowiczów przybywa, więc na forum coraz więcej będzie o awariach... No bo właśnie - ile można pisać: "Kolejne 10 tys. km - nic się nie dzieje, ależ jestem szczęśliwy z daćki?" (((:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-06-12, 17:27, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2011-06-12, 17:19 Re: Kontrolka poziomu oleju w dCi
krakry1 napisał/a:
Znowu mam problem "olejowy". Otóż zauważyłem, że po uruchomieniu silnka kontrolka oleju gasnie nieco później. jakieś 1-2 sekundy po starcie silnika. Czy coś sie dzieje - pytam bo wcześniej tego nie było.
Od nowości było zawsze tak: uruchomienie silnika i wszystkie trzy kontrolki (olej, akumulator i ta trzecia - nie wiem dokładnie od czego) gasły natychmiast. Teraz te dwie gasną od razu, a ta od poziomu (ciśnienia) oleju gaśnie nieco później. Dodam, że oleju mam Full - po górną kreskę na bagnecie.
Czy zasuwać z tym do ASO? Acha, gdy silnik jest rozgrzany np. po jeździe i gdy znów uruchamiam silnik, to ta kontrolka gaśnie od razu. Czy może ma to coś wspólnego z właściwościami oleju? Czy z czym innym np. jakiś błąd kompa? Lub czy ja wiem co?
Będę wdzięczny za podpowiedzi, za które z góry wszystkim dziękuję.
Jam mam idealnie tak samo.
Ale Laisar ma rację - nie ma co się martwić na zapas.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum