DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Komputer pokładowy - instalacja / aktywacja

wojtas_master - 2009-11-02, 14:07
Temat postu: Komputer pokładowy - instalacja / aktywacja
Witam !

Mam pytanie: Czy jest możliwość "dołożenia" (doposażenia we własnym zakresie) komputera pokładowego do Dacii Logan 1,5 dCI wersja Arctica ? Chodzi mi głównie o pokazywanie śr. spalania.

A przy okazji zapytam też, czy u was też na zewnątrz samochodu słychać pracę pompy wtryskowej ? Tak mi się wydaje , że to ona wydaje taki charakterystyczny ciągły jakby gwizd. Zaznaczam że nie jest to turbo.

Wojtek

laisar - 2009-11-02, 14:19

Teoretycznie powinna być możliwość przeprogramowania / włączenia odpowiednich opcji, ale... w praktyce chyba nikt tego nie zrobił we własnym zakresie, a w ASO też nie chcą...

Efekt można by również prawdopodobnie osiągnąć, wymieniając tablicę liczników na taką z wyższej wersji - ale to też zdaje się wymaga interwencji technicznej w postaci przypisania w oprogramowaniu odpowiednich kodów do samochodu (VIN?). Wydaje mi się, że czytałem o takich działaniach w ramach napraw... W każdym razie, jeśli dobrze sprawdziłem, to wszystkie wersje tablic kosztują 700 zł brutto.


Natomiast gwizd pochodzi zapewne z elektrycznej w dieslu pompy wspomagania układu kierowniczego, a nie wtryskowej - wiele osób zwracało uwagę na ten dźwięk.



PS Witam na forum i polecam łaskawej uwadze kilka dobrych rad (zwłaszcza pkt 1 (((; - po co masz się męczyć, pytając, skoro być może odpowiedzi udzielono już wcześniej [: ).

wox - 2009-11-02, 21:16

Witam!
Odnośnie drugiego pytania naprowadzę kolegę http://www.daciaklub.pl/f...mpy+wspomagania

wojtas_master - 2009-11-05, 09:48

Dzięki za odpowiedzi...macie rację to jednak pompa od wspomagania :( dosyć irytujący jest ten dźwięk niestety..ehh

W takim razie, jeżeli ten komp. tak skomplikowanie uruchomić to może jaka jest najlepsza metoda obliczania "ręcznego" spalania ? Zatankować do pełna, przejechać 100 km i znów zatankować ? Różnica w ilości paliwa to spalanie ? A co jeśli chcę zmierzyć np. tylko po mieście, tylko w trasie i cykl mieszany ?

laisar - 2009-11-05, 10:08

No cóż, warto się zawczasu zapoznać z opiniami o modelu auta, które chce się kupić... Zwłaszcza, że zużycia paliwa wcale nie jest jedynym i najważniejszym parametrem. Pozostaje się przyzwyczaić - albo jako pierwszemu wymyślić sposób na wyciszenie "gwizdka" (;


Metoda liczenia spalania dobra - choć popularniejsza jednak jest "do pełna" (co przy dieslu może jednak chwilę potrwać (: ).

Mierzenie w odpowiednim cyklu - no to chyba oczywiste? Jeździć tylko po mieście albo wybrać się w trasę...

wojtas_master - 2009-11-05, 10:32

tak to już jest, że nie zawsze się wszystko uda dopilnować do perfekcji ;) ale z tym da się żyć... odnośnie spalania, to kiedy dokładnie udać się ponownie na stację w celu pełnego zatankowania, tak żeby wynik był powtarzalny ? (chodzi mi o sytuację że załóżmy wyjeździłem paliwo do zapalenia sie lampki rezerwy, tankuję do 1 odbicia, jeżdżę.. aż do zapalenia rezerwy, tylko że nie od razu po zapaleniu się rezerwy jest się akurat w pobliżu stacji, ale myślę ze to są jakieś setne części paliwa potrzebnego na dojazd do stacji - przynajmniej w mieście) dobrze rozumuję ?

Ps. Ile ma rezerwa w wersji z silnikiem dci ? Żebym wiedział na ile sobie jeszcze mogę pozwolić :)

Może głupie i oczywiste pytania, ale człowiek całe życie sie czegoś uczy :)

laisar - 2009-11-05, 10:41

Rozumujesz dobrze.

Rezerwa: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=596



PS Zaprawdę, zaprawdę najlepszym przyjacielem forumowicza jest szukaczka: http://www.daciaklub.pl/forum/search.php (;

marekwoj - 2009-11-05, 10:50

laisar napisał/a:
Efekt można by również prawdopodobnie osiągnąć, wymieniając tablicę liczników na taką z wyższej wersji

Być może masz rację, ale wydaje mi się, że tablica liczników jest taka sama w wersji z komputerem i bez (stad też ta sama cena) a obecność lub brak komputera to inna wersja sterownika silnika, lub tylko inne oprogramowanie sterownika. Ale oczywiście to tylko moj przypuszczenia.

Co do średniego spalania (i innych funkcji) to kiedyś widziałem na Allegro taki uniwersalny komputer. Podłączało się go do jednego wtryskiwacza + przewodu z sygnałem przejechanej drogi a później bardzo prosto kalibrował. Po przejechaniu dowolnego dystansu wpisywał się ile się przejechało km + ilość wlanego paliwa. Dodam jeszcze, że miało to na prawdę mnóstwo funkcji, wiele więcej niż fabryczny komputer, dodatkowo jak samochód miał LPG mógł niezależnie pokazywać spalanie na benzynie i na LPG, oczywiście dodatkowo trzeba było to podłączyć do wtryskiwacza gazu i sygnału przełączającego :)

Był to autorski projekt jakiegoś gościa, być może nadal to sprzedaje ?

laisar - 2009-11-05, 11:20

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=38165#38165 i kolejne.

(Aczkolwiek właśnie o to chodzi - soft jest zaszyty w sprzęcie; ASO ani nikt inny softu nie zmienia, a element fizyczny się da).

marekwoj - 2009-11-06, 08:18

Faktycznie, z tego wątku wynika że wystarczy wymiana tablicy wskaźników. Tym niemniej w tym przypadku komputer był już wcześniej, a po wymianie tylko jedna funkcja doszła. Więc nie ma 100% pewności że to zadziała w przypadku samochodu gdzie wcześniej komputera nie było :?:
laisar - 2009-11-06, 09:05

Jak wiadomo, pewne to są tylko dwie rzeczy: podatki i śmierć... (;


Ad rem: wnioskując z oglądania programów serwisowe typu DDT2000, cały sprzęt i całe oprogramowanie są we wszystkich wersjach takie same - różnice występują wyłącznie w konfiguracji tego ostatniego. Skoro więc do pojawienia się "chwilówki" wystarczyła wymiana tablicy wskaźników, to przypuszczam, że i z innymi funkcjami "komputera pokładowego" jest podobnie: także są "zaszyte" w tym samym miejscu.

Ciekawe, czy podczas naprawy można sobie zażyczyć zamontowania innej - ale oczywiście pasującej - wersji danej części?...

stempik - 2009-11-06, 23:45

laisar napisał/a:
zażyczyć

życzyć, ależ oczywiście że tak. W tym kraju zawsze można było sobie życzyć co tylko człowiek zechce.

Troszkę tu nie zaglądałem i kilka wypowiedzi mi uciekło. Zdecydowanie odradzam przekładanie jakichkolwiek części zawierajacych układy elektroniczne z innych aut czy wyższych modeli. To może się skończyć baaardzo poważnymi wydatkami. Choć pewnie nie zawsze.

Marcin - 2009-11-07, 00:03

Od siebie dodam, ze jak jezdzilem Loganem Ambiance bez kompa, to pomimo tego wyswietlacz w liczniku posiadal segmenty komputera pokladowego, ktore byly widoczne podczas slonecznego dnia ;-) Znaczy to tyle, ze wyswietlacz w licznikach bez komputera pokladowego jest taki sam jak w tych z komputerem ;-) Moze wystarczy pogrzebac przy samym liczniku??
laisar - 2009-11-07, 10:50

Cytat:
W tym kraju zawsze można było sobie życzyć co tylko człowiek zechce

To akurat dotyczy całego świata (;

Aczkolwiek ja skróciłem myśl, w której chodziło o spełnienie - choćby za dopłatą - owego życzenia...


Cytat:
Zdecydowanie odradzam przekładanie jakichkolwiek części zawierajacych układy elektroniczne

Ogólnie jak najbardziej masz zapewne rację - zwłaszcza jeśli chodzi o samodzielne próby i "poważne" układy - ale w tym temacie od początku chodzi o konkretną, wcześniej częściowo sprawdzoną sprawę, a i zastrzeżenia też od razu zostały uczynione (choć może faktycznie: słabo podkreślone...).

marekwoj - 2009-11-07, 19:48

stempik napisał/a:
Zdecydowanie odradzam przekładanie jakichkolwiek części zawierajacych układy elektroniczne z innych aut czy wyższych modeli.

Nie zaryzykowałbym przekładania kluczowych elementów, typu sterownik silnika, ale tablica liczników ? Nie sądzę że coś może się stać, co najwyżej komptuer nie będzie działał z powodu np braku jakiegoś sygnału. Ale kto wie :?:

Mogę się za to podzielić efektem wymiany tablicy wskaźników w Daewoo Lanos, którego zresztą nadal posiadam. Padł mi wskaźnik temperatury, nowy wskaźnik kosztował więcej niż cała używana tablica na giełdzie w Słomczynie, więc kupiłem tablicę, tyle że do innej wyższej wersji. Moja wersja nie miała obrotomierza, a w nowej tablicy był i po zamontowaniu nawet działał.
Wcześniej pytałem w ASO czy można coś takiego zrobić, twierdzili że nic się nie uszkodzi, ale obrotomierz nie będzie działał :lol:

stempik - 2009-11-09, 16:47

marekwoj napisał/a:
ale tablica liczników

Nie wiem jak jest w Dacii bo "francuzy' raczej omijam ale spora część aut w tablicy ma wszyty immobiliser :mrgreen:




laisar napisał/a:
chodziło o spełnienie - choćby za dopłatą

gdyby wysokość dopłaty była rozsądna, to miałbym kilka pomysłów

laisar - 2009-11-09, 23:25

Jeśli dobrze pamiętam z serwisówek, to immo w Dacii jest sprawą wyłącznie UCH i kompa wtrysku (oraz stacyjki, rzecz jasna).


A co do pomysłów dotyczących tablicy, to obawiam się, że możliwy zakres i dopłatę już podałem - i jakoś wątpię, żeby można to było określić jako "rozsądne"... (chociaż oczywiście: "są rzeczy na Ziemi i w niebie..." (; ).

stempik - 2009-11-11, 00:24

laisar napisał/a:
Jeśli dobrze pamiętam

Prawie na pewno masz rację , ale...
na ogół sama płytka immo tylko w części aut jest oddzielnym elementem. W sporej części aut zdarzało się że była właśnie w zegarach Wszystko zależy od producenta użytej elektroniki. W dacii przy stacyjce jest tylko cewka

Co żaś się tyczy komputera to jest bardzo możliwe że jego możliwości są znacznie większe ale pewne funkcje wyłączono programowo. A w przyszłości w wyższych modelach będą dostępne za dopłatą :mrgreen:

piotrpek - 2009-11-13, 20:51

Witajcie
W mojej Arctice z 2008 komputer ma funkcje zużycia paliwa. Przez pierwsze pół roku ciągle sprawdzałem i ... rąbie na trzy setki tzn. pokazuje mniejsze zuzycie jak faktyczne - zbiornik do pełna i jazda prawie do rezerwy, tankowanie i liczenie.
Teraz patrze na niego jak na tani kalkulator jest bo jest ale żadna dokładność. Przejeździłem ze trzy zbiorniki bez kasowania. Jak stanął na 7,1l/100km to się nie mógł ruszyć. Dopiero po jeździe po mieście skoczył na 7,2 a za dwa dni znowu 7,1.
Sądzę, że jakby mieli funkcję chwilowego spalania toby dopiero były wahania.

KaS602 - 2009-11-13, 21:14

piotrpek napisał/a:
Przejeździłem ze trzy zbiorniki bez kasowania. Jak stanął na 7,1l/100km to się nie mógł ruszyć. Dopiero po jeździe po mieście skoczył na 7,2 a za dwa dni znowu 7,1.

To chyba nic dziwnego...?

stempik - 2009-11-13, 22:16

U mnie jest dość dokładny +/- 5%, prawie zawsze pod ten sam dystrybutor i na ogół do pełna.
marekwoj - 2009-11-22, 12:39

U mnie komputer trochę zaniża zużycie (około 3%) czyli wg komputera zużyłem np 45 litrów a do baku wchodzi 46,3 - 46,5.
mekintosz - 2009-11-28, 00:05

Czy komputer na biezaco przelicza spalanie wyswietlajac je co iles sekund czy iles metrow/kilometrow ? Jadac jedna sandero caly czas chwilowe mialem 9,7 l/100 ;-( Przez okolo 4 km.
laisar - 2009-11-28, 00:28

Komputer z chwilowym to wielka rzadkość - i chyba nie przypominam sobie żadnego Sandero... Może było średnie?

Przeliczane powinno być mniej więcej na bieżąco, jeśli dobrze pamiętam...

jackthenight - 2009-11-28, 09:38

mekintosz napisał/a:
Czy komputer na biezaco przelicza spalanie wyswietlajac je co iles sekund czy iles metrow/kilometrow ? Jadac jedna sandero caly czas chwilowe mialem 9,7 l/100 ;-( Przez okolo 4 km.


Komputer w Sandero pokazuje średnie spalanie a nie chwilowe od ostatniego zerowania licznika spalania średniego do teraz.
Więc jeśli przez ostatnie 200 km ktoś spalił średnio paliwa 9.7 litra to twoje 4 km na spalanie średnie wpływu nie mają.

mekintosz - 2009-11-28, 15:03

Od ostatniegp zerowania do teraz.. rozumiem. Jednak to malo udane rozwiazanie. Wracam samochodem z trasy powiedzmy 50 km poza miastem - mam srednie powiedzmy 7 l/100.. wjezdzam w korki w centrum miasta nastepne 5km i nadal mi pokaze 7l ? Powinien przeliczac te wartosc co np 2-3 km a nie usredniac od ost kasowania. Tzn tak bym chcial by to dzialalo.

PS. Widzialem w fiacie stilo komputer na biezaco przeliczal l/100 km no moze co 10-20 sek uaktualnial.

Jarosław P - 2009-11-28, 15:16

A dla mnie ważną sprawą jest temperatura na zewnątrz i wewnątrz auta ale niestety tego komp nie pokazuje :cry:
laisar - 2009-11-28, 16:07

@mekintiosz: W każdej chwili możesz po prostu wyzerować i średnia będzie się liczyła od nowa - więc w czym problem?

Natomiast to co widziałeś w stilo to spalanie chwilowe, czyli po prostu inna, kolejna funkcja - rzeczywistego zużycia paliwa w danej chwili (informacja wyliczana jest na podstawie działania wtrysków). I kiedyś nawet występowała w dacii - obok spalania średniego - ale z bliżej nieznanych powodów w nowych wersjach komputera pokładowego (po 2006 roku?) producent z niej zrezygnował...

Beckie - 2009-11-28, 17:42

mekintosz napisał/a:
Wracam samochodem z trasy powiedzmy 50 km poza miastem - mam srednie powiedzmy 7 l/100.. wjezdzam w korki w centrum miasta nastepne 5km i nadal mi pokaze 7l ?

Po przejechaniu przez miasto na pewno na wyświetlaczu nie zostanie 7l/100km.

slawek_torun - 2010-04-20, 10:29

Nie chce mi się trochę wierzyć, że są problemy z aktywacją komputera pokładowego (BC) w autach Dacia. Sam osobiście aktywowałem BC między innymi w nowych modelach Opla Vectra i Astra oraz Volvo S40. Sądzę, że wystarczy tu podstawowa znajomość interfejsu diagnostycznego - choć pewności nie mam.

Mam zamiar zakupić do firmy Dacie Logan VAN. W tym modelu nie ma w opcji BC, a nie wyobrażam sobie użytkowania auta bez tego gadżetu. ;)
Czy mogę Was poprosić o namiar na instrukcję obsługi do tego modelu oraz o nazwę interfejsu diagnostycznego, którego używają ASO Dacia? :roll:


Z góry dziękuję!

Marek1603 - 2010-04-20, 11:08

marekwoj napisał/a:
U mnie komputer trochę zaniża zużycie (około 3%) czyli wg komputera zużyłem np 45 litrów a do baku wchodzi 46,3 - 46,5.

A skąd masz pewność, że tankujesz 46,3 - 46,5, a nie właśnie 45 pokazywane przez komputer. Ja ostatnio tankowałem do pełna (zreszetą ta sama stacja), z rezerwą wyjechaną do zera i weszło 60,730l.

laisar - 2010-04-20, 11:13

@slawek_torun:

Interfejs: Renault CLIP.

Instrukcja: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=194


I tak naprawdę nie ma problemu z aktywacją koma - jedyną kwestią jest fakt, że z różnych względów, jak na razie możliwe jest to właściwie jedynie w ASO...

slawek_torun - 2010-04-20, 20:33

Dzięki za odpowiedź. Jak odbiorę autko będę kombinował. :->
laisar - 2010-04-20, 22:59

Na pewno wiele osób będzie z dużą ciekawością oczekiwać raportów z tego kombinowania... (;
marekwoj - 2010-05-01, 21:10

Marek1603 napisał/a:
A skąd masz pewność, że tankujesz 46,3 - 46,5, a nie właśnie 45 pokazywane przez komputer. Ja ostatnio tankowałem do pełna (zreszetą ta sama stacja), z rezerwą wyjechaną do zera i weszło 60,730l.
Pewności nie mam, ale taki sam rezultat był przy tankowaniu na kilku różnych stacjach. Mało prawdopodobne, że wszystkie tak samo oszukują.

Zresztą czytałem wyniki z akcji kontroli stacji. O ile złe parametry paliwa zdarzały się w wielu, to zaniżania wskazań o ile pamiętam nie było nigdzie. Po pierwsze łatwo to wykryć, przypuszczam że trudno też zmienić (plomby itp), więc jak ktoś chce oszukiwać, to łatwiej dolać czegoś do paliwa.

A co do pojemności baku, to podawana pojemność to pojemność do odbicia. Ja kiedyś nalałem faktycznie do pełna, czyli paliwo było pod korek i już nie opadało. Trwało to trochę, ale od pierwszego odbicia (czyli 50l) weszło jeszcze 12l :mrgreen:

browar7 - 2010-11-26, 11:12
Temat postu: Komputer pokładowy
Witam.
Jak wygląda sprawa z komputerami pokładowymi w Daci, czy posiada go każdy model tylko w wersji bez komputera jest on wyłączony i nie ma sterowania przy kierownicy, czy jest to zupełnie oddzielny moduł montowany tylko w wersjach z komputerem?
Bo tak się zastanawiałem, że taki komputer korzysta z czujników które są w standardzie w każdej Daci np. czujniki silnika jak, położenie wału korbowego, czy przepływomierz albo czujniki obrotu koła z ABSu. Bo jak nie ma takowego kompa to czy można by podłączyć np laptopa z odpowiednim oprogramowaniem który by monitorował w czasie rzeczywistym parametry auta.
Pozdrawiam.

yarocz - 2010-11-26, 11:41

Informacje masz tutaj:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3846

laisar - 2010-11-26, 12:17

...Czyli: nie, fizycznie nie ma osobnego modułu - ale wersje daciek bez fabrycznego "komputera pokładowego" mają inne wiązki kabli i dźwignię wycieraczek oraz nieaktywne oprogramowanie tej funkcji.
wojtas_master - 2010-12-06, 12:52
Temat postu: komputer pokladowy - aktywacja ?
witam ,

widzialem watek o aktywacji komputera pokladowego w wersji logana ktory go nie posiada - lecz nie wiele z tego wywnioskowalem ;p

Prosze o zwiezle odpowiedzi :

1. Czy jezeli kupie uzywana prawa manetke z logana przed FL to bedzie pasowala do wersji po FL ? , i czy to wystarczy (czy przewody i podlaczenia beda pasowac) ?

2. Co nalezy zrobic po mechanicznym podlaczeniu takiej manetki ?

3. Jaki mniej wiecej bylby koszt takiej operacji u elektryka samochodowego ?

Moze juz byly odp. na te pytania, lecz ja nie zauwazylem ;p

Moja wersja to logan 1,5 dci 68 KM. 2009

laisar - 2010-12-06, 13:41

Ad 1: Pasować oczywiście będzie - ale to nie wystarczy.

Ad 2: Wgrać nowe oprogramowanie do tablicy wskaźników, której częścią jest "komputer pokładowy".

Ad 3: Podłączenie manetki to jakieś grosze, bo jest tak proste że nie trzeba do tego elektryka, ale pkt. 2 chyba nikt do tej pory nie robił i wątpię, żeby jakiś elektryk się tego podjął (zwłaszcza w PL...), więc to jedna wielka niewiadoma...

maciek - 2010-12-06, 20:43

laisar napisał/a:
Ad 3: Podłączenie manetki to jakieś grosze, bo jest tak proste że nie trzeba do tego elektryka, ale pkt. 2 chyba nikt do tej pory nie robił i wątpię, żeby jakiś elektryk się tego podjął (zwłaszcza w PL...), więc to jedna wielka niewiadoma...


jackthenight dał by radę :?:

jackthenight - 2010-12-06, 20:59

Dałbym radę, ale auto bym uziemił na dwa dni, a widzę, że kolega z wrocławia - jakoś widzę to w ciemnych kolorach.
Co do zmiany oprogramowania to mam dostęp do specjalistycznego i profesjonalnego sprzętu - także wylutowanie scalaka i zalutowanie nowego, albo przeprogramowanie starego nie jest problemem - problem jest tylko z czasem trwania całej operacji - na wszystko to takie dwa dni.
Manetka i okablowanie to raczej drobnostka już.

Ale najpier kolega wojtas_master niech poda jaką ma aktualnie wersję oprogramowania - a jak to sprawdzić napisałem tutaj :
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3787

PS. Ale ogólnie odpowiedzialności za jakiś problem brać nie chce, także raczej podejmować tego się nie będę.

wojtas_master - 2010-12-06, 21:17

jak wejsc w stan zasilania apc ?

a np. w najblizszy weekend moznaby taka operacje przeprowadzic ? musialbym miec do tego czasu pewnie manetke... ;/

jackthenight - 2010-12-06, 21:21

wojtas_master napisał/a:
jak wejsc w stan zasilania apc ?


Musisz wcisnąć przycisk zerowania licznika i trzymając go wciśniętego przekracasz kluczyk w pozycje jazda - trzymasz dalej wciśnięty przycisk aż na wyświetlaczu pojawi się coś czego wcześniej nie widziałeś.
Na górze będzie właśnie podana wersja oprogramowania.

wojtas_master napisał/a:
a np. w najblizszy weekend moznaby taka operacje przeprowadzic ? musialbym miec do tego czasu pewnie manetke... ;/


Tak jak pisałem wcześniej, nie chcę brać odpowiedzialności za coś , jakby coś nie poszło. Dlatego nie będę się tego podejmować.

wojtas_master - 2010-12-06, 21:38

niezly bajer :D ver oprogr. to 81111, a ilosc paliwa w baku pokazuje w miare dokladnie ?


ps. nie wiesz kto moze we wrocku uruchomic mi kompa funkcje kompa pokladowego ? zwykly elektronik / diagnosta samochodowy jest w stanie to zrobic ?

Beckie - 2010-12-18, 21:18

wojtas_master napisał/a:
a ilosc paliwa w baku pokazuje w miare dokladnie ?

W trybie serwisowym pokazał mi dzisiaj 2 l paliwa w baku a jak zatankowałem 45 l (więcej nie chciało wejść) to pokazał 50 l.
Pytałem kiedyś czy komputer w trybie testowym pokazał komuś więcej niż 50 l paliwa w baku? No więc...?

limo - 2011-06-15, 12:57
Temat postu: Komputer pokładowy w Stepwayu
Wiem, że już były posty na ten temat ale sprawa jak dla mnie nie do końca jasna, więc proszę o odp na pytanie: Co trzeba wymienić/dokupić/podłączyć w Stepce, co by uzyskać w pełni wartościowy komputer pokładowy, tak jak w innych wersjach wyposażeniowych.
maciek - 2011-06-15, 14:23

manetka przełączników wycieraczek z pipakiem (od komputera) i prędkościomierz od laureate lub black line ,
więcej inf masz na forum bo już to było omawiane

Beckie - 2011-06-15, 18:47

Pytanie za 100 punktów: po co trzeci wątek na ten sam temat? :roll:
limo - 2011-06-15, 19:24

Beckie nie wzdychaj :mrgreen: tylko pomóż

za pośrednictwem szukajki niewiele udało mi się znaleźć a niestety nie znam tego luksusu bezrobocia i nie bardzo mam czas wpisywać słowa kluczowe w 34153244 konfiguracjach żeby znaleźć co trzeba, stąd też moje pytanie.

Ależ narobiłem kłopotu :shock:

Beckie - 2011-06-15, 19:42

Sam napisałeś, że były już posty na ten temat.
Ja bym poszukał tutaj:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2596
i tutaj:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4315
a nieznalazłwszy odpowiedzi zapytał w istniejącym wątku. :-)

limo - 2011-06-15, 19:44

o widzisz jesteś o wiele lepszym szukaczem ode mnie. Dzięki! :mrgreen:
Rafał G - 2011-11-25, 07:19
Temat postu: Dodatkowe funkcje komputera Duster
Czy mozliwe jest aktywowanie w komputerze pokładowym Dustera funkcji chwilowego spalania benzyny, w Loganie takie cos mialem i to w 2005r roku wiec zupełnie nie rozumiem dlaczego w droższym modelu teraz tego nie ma.
laisar - 2011-11-25, 07:46

Rafał G napisał/a:
Czy mozliwe jest aktywowanie w komputerze pokładowym Dustera funkcji chwilowego spalania benzyny

Nie jest możliwe.


Rafał G napisał/a:
w Loganie takie cos mialem i to w 2005r roku wiec zupełnie nie rozumiem dlaczego w droższym modelu teraz tego nie ma

Z nieznanych przyczyn Dacia usunęła tę funkcję dawno temu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=317 - bez względu na model czy wersję.

Rafał G - 2011-11-25, 08:08

laisar napisał/a:
Z nieznanych przyczyn Dacia usunęła tę funkcję dawno temu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=317 - bez względu na model czy wersję.


Szkoda, brakuje mi tej funkcji.

laisar - 2011-11-25, 08:14

Nie tylko Tobie...

Ale z zależności od posiadanego sprzętu innego niż auto, można sobie sprawić "protezę" (a ona może być nawet lepsza od oryginału): http://www.daciaklub.pl/f...p=104940#104940

djares - 2012-02-22, 23:02

Witam
poczytałem sobie trochę o adaptacji komputera pokładowego i poszedłem na skróty a mianowicie podmieniłem licznik z wgranym oprogramowaniem 6002 czyli z uruchomionym programem komputera i podmieniłem manetkę od wycieraczek na ą z guzikiem sprawdziłem ją od środka przycisk zapałczana blaszkę we włączniku czyli prawidłowa i tu schody kompiuterek nie działa czyli jeszcze czegoś brakuje tylko czego na pewno jakiś kabelek zauważyłem ze we wtyczce od ramienia wycieraczek nie ma 3 pinów może to któryś z nich ale nie wiem który i do czego by go można podłączyć może pod licznik ale nie jestem pewny a przy okazji podmieniłem też lewą manetkę od świateł w mojej wersji Logan 1.4 Abiance nie miałem halogenów ale po podmianie manetki na tablicy o dziwo zapaliła się kontrolka odnalazłem też wtyczkę do nich koło skrzynki akumulatora i pokazuje się na nim napięcie czyli tylko jak będę miał halogenki to zamontować i używać aha jeszcze jena kwestia z uwagi na podmianę używanego licznika przebieg mi się zwiększył i to dużo z 20005 na 61000 można to jakoś skorygować .
może któryś z użytkowników z komputerkiem wie coś na ten temat proszę o porady z góry dziękuje

dziś podłączyłem kabelkiem manetkę z zegarem i oczywiście można zmieniać strony w komputerze pokładowym resetować ale nie zlicza tak jak podejrzewaliście potrzebny jeszcze jeden kabel od szarej pin 19 do ECU złącze R212 pin A6 jutro postaram się to zrobić i dam znać zauważyłem ze dystans przebyty i średnia prędkość chodzi , No i tu ciekawostka może będzie chodzić a może nie, zauważyłem ze wyświetla mi się chwilowe zużycie paliwa czyli sam samochodzik bez lizaka ale do tego komp musi chodzić całkowicie i w książce pisze że pokazuje się przy prędkości pow. 30km/h zobaczymy

laisar - 2012-02-23, 02:29

djares napisał/a:
jeszcze czegoś brakuje tylko czego na pewno jakiś kabelek zauważyłem ze we wtyczce od ramienia wycieraczek nie ma 3 pinów może to któryś z nich ale nie wiem który

Dobrze zgadłeś - kompem steruje ostatni pin po prawej na dole, czyli B7.


Cytat:
i do czego by go można podłączyć może pod licznik

Oczywiście, że do licznika - do pinu nr 23 w czarnej wtyczce.


djares napisał/a:
z uwagi na podmianę używanego licznika przebieg mi się zwiększył i to dużo z 20005 na 61000 można to jakoś skorygować .

Można, ale wymaga to przeprogramowania licznika, co nie jest proste: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4854 - nawet ASO tego nie robi i tylko odnotowuje w bazie danych faktyczny (a nie pokazywany) przebieg.

jackthenight - 2012-02-23, 20:58

Podłączenie tego przewodu co wskazał Laisar umożliwi ci przewijanie stron komputera, ale obawiam się że żadnych wartości nie będzie ci jeszcze wskazywał komputer, ponieważ brakuje ci jeszcze jednego kabla pomiędzy licznikiem a komputerem wtrysku. Jest to sygnał przepływu paliwa.

A dokładniej brakuje ci kabelka pomiędzy licznikiem wtyczki szarej pin 19, a pinem A6 złącza R212, które znajduje się pod maską w skrzynce przekaźników.
Od komputera wtrysku do R212 pin A6 powinien dochodzić pomarańczowy kabel, natomiast ty musisz poprowadzić go dalej od A6 złącza R212 do licznika do pinu 19 szarej wtyczki- fabrycznie np. u mnie idzie już zielony kabel od A6 do licznika.

W załączniku masz zdjęcie tego kabla w szarej wtyczce od liczników.

A poniżej złącze R212 :

Złącze to ma trzy kolumny kabli. Kolumna A, B i C. Ciebie interesuje pierwsza kolumna A i pin nr. 6.
Jutro za dnia pstryknę ci dokładniejsze zdjęcie tego pinu A6 złącza R212.

Co do przebiegu to trzeba zgrać przebieg ze starego eepromu i wgrać go do nowego. Ten program to umożliwia, ale trzeba trochę pobawić się wtedy lutownicą.

djares - 2012-02-24, 14:20

Wielkie dzięki za pomoc już wszystko działa bez problemu ogólnie jest to prosta sprawa z tymi kabelkami nawet wskazuje mi spalanie rzeczywiste na 1 dojechałem aż do 22,5 kurde to jest masakra ale na trasie ogólnie spoko do 90km/h pali 6,5 do 7,2 ale już powyżej czyli 100km/h i 120km/h to już masakra od 10l do 14 no i po mieście oscyluje się w granicach 12l ale jestem ogólnie zadowolony pozostaje wgrać jeszcze przebieg z oryginalnego licznika a to już temat w innym dziale widziałem i obserwuje go jak i udzielam się :-D
pozdrawiam wszytkich

WooojaS - 2013-11-12, 15:01

Zbierając przeczytane informacje, manetka do działania potrzebuje 2 przewodów:

1.: potrzebny kabel od szarej wtyczki przy zegarach pin 19 do ECU pod maską złącze R212 pin A6

2.: potrzebny przewód z czarnej przy zegarach pin 23 do manetki pin B7 (ostatni pin po prawej na dole)

Zgadza sie?

WooojaS - 2013-11-20, 22:04

ktoś odpowie... manetka czeka na montaż...
laisar - 2013-11-21, 13:50

WooojaS napisał/a:
kabel od szarej wtyczki przy zegarach pin 19 do ECU pod maską złącze R212 pin

...A3 - czyli linia 47H, "informacja o przepływie paliwa".

Tylko dobrze byłoby jeszcze sprawdzić, czy na pewno przewód biegnie także dalej - powinien się kończyć w ECU w szarej wtyczce w pinie H4.


(Sugerowany pin A6 w R212 to linia 3FB, "+ wtrysku > przekaźnik zabezpieczający").



Pkt. 2 - zgadza się.

WooojaS - 2013-11-25, 16:36

To czemu wcześniej ewidentnie jest mowa o A6 ?
laisar - 2013-11-25, 17:15

Bo tak jest albo w sandero, albo w laureacie, albo w 1.6 mpi - pewne różnice występują w zależności od innych czynników. Ja sprawdzałem w schemacie dla logana dCi.

Niemniej jednak i tak niczego nie powinno się podłączać "na pałę", tylko po uprzednim sprawdzeniu, np miernikiem - zwłaszcza że daciach czasami zdarzają się, ekhm, odstępstwa od oficjalnej dokumentacji...

WooojaS - 2013-11-25, 17:26

Dziś prawdopodobnie sprawdzę :)
WooojaS - 2013-11-25, 20:15

No i problem z R212. Pin 3 zajęty przez zielony przewód a 6 przez szary.
Mam się podłączyć do tego przewodu (3)?.


Pytania: czy sama podłączona manetka będzie przewinąć strony w trybie serwisowym?
Na rumunskim forum zobaczyłem że gość sprawdza przy uch - brązowa wtyczka, dolny rząd, 6 pin od lewej czy jest zielony przewód. Co się tam znajduje?

Znalazłem na forum pin A6:
A6 - Brak / Wejście sygnału prędkości pojazdu (ze złącza P1-22 tablicy wskaźników); niezbędne do CAR, samoblokowania drzwi podczas jazdy.

http://youtu.be/ZflAoqFyYyk?t=1m38s

laisar - 2013-11-26, 00:04

WooojaS napisał/a:
Pin 3 zajęty przez zielony przewód a 6 przez szary

Nie wiadomo z której to strony - od ECU do R212 idzie właśnie szary, a od R212 to tablicy wskaźników zielony, więc obie wersje mogą być poprawne. Łącznie ze scenariuszem, że tam masz wszystkie kable, a brakuje jedynie manetki i kabelka od niej do tablicy...


WooojaS napisał/a:
czy sama podłączona manetka będzie przewinąć strony w trybie serwisowym?

Nie, bo w trybie serwisowym przewija się przyciskiem na tablicy.

Ale manetka powinna raczej działać nawet bez tego podłączenia do ECU - wartości zależne od prędkości zapewne będą po prostu wyzerowane.

WooojaS - 2013-11-26, 08:32

W R212 mam wszystkie zajęte piny, ale niestety pin 19 jest pusty w zegarkach.
Zdjęcie od strony kabiny.

Zegary zamontowane. Wersja 81112 i komputer działa.

Teraz tylko zgrać wsad... wgrać wsad...

WooojaS - 2013-11-29, 01:18

OK... Jest problem... duży.

Tak jak sądziłem, zielony przewód z wtyczki R212 który szedł w stronę kabiny kończył się na UCH - brązowa - pin 7. Więc po co ciągnąc się tak daleko jak ten sam przewód jest tuż pod zegarami. :)

niestety, po podłączeniu obstawiam, że albo to nie powinien być A3... albo coś jest źle.
mianowicie - nie mam podświetlenia zegarów, nie mam pamięci zegarka, nie działa mi manetka oraz ikona rezerwy miga parę razy i mam rezerwę...

laisar - 2013-11-29, 09:22

WooojaS napisał/a:
W R212 mam wszystkie zajęte piny

No jak to? Na fotce nie wszystkie?

WooojaS - 2013-11-29, 10:10

Ok, wyszło co było problemem. niedopięta czarna wtyczka przy zegarach :)

Już wszystko działa jak należy.

Na starych zegarach będę się bawił by w miejsce 81111 wgrać 61102...

I potwierdzam dla potomnych - Nie ciągnąc przewodu do R212 pod maską! Nie ma takiej potrzeby. Wystarczy podłączyć się do A7 w brązowej wtyczce w UCH.

WooojaS - 2014-08-20, 14:04

Witam ponownie.

W podsumowaniu - logan dCi:
W zegarach - szara wtyczka, przewód wpięty w pin 19. Dalej idzie do UCH - pin A7 i dalej do R212 pin A3 (jeden obwód).

Sprawdzone - sygnał z R212 dochodzi do płyty zegarów więc połączeniowo jest ok. nie ma przerw czy niestykających pinów.

Skutek - nadal brak wskazań - sprawdzone na 3 zegarach.

Z R212 z drugiej strony mam fioletowy przewód.

uniks - 2014-10-09, 21:45

Witam
pozwolę sobie odkopać temat, jako że żyć nie mogę beż KP. :-)
Podsumowując, potrzeba:
1) manetka z guzikiem
2) licznik w odpowiedniej wersji
3) połączenie manetka -> licznik
4) połączenie R212 pin A6 -> licznik (przynajmniej w sandero)

rozumiem, że taka konfiguracja działa ?
Mam jednak kilka pytań, WooojaS wspominał coś o braku konieczności ciągnięcia sygnału z R212, możesz to potwierdzić ?
Jak odróżnić licznik ? Na znanym portalu jest wiele liczników - tylko który ma firmware z końcówką parzystą ?

WooojaS - 2014-10-12, 19:19

z tyłu każdego licznika jest naklejka z wersją oprogramowania. Przejrzyj alledrogo to zobaczyć v6.0, v7.1, v8.11, v8.14...

Tak jak na zjdęciu - co do tego co jest w danym liczniku było już opisane.


corrado - 2014-10-12, 19:35

Mam do oddania - zegar z Dacii Duster ph1 z 1.5dci z anglika, w sumie samą płytę z układami - bo plastiki się nie nadają - jak ktoś chce to oddam. Może tam coś sobie odlutuje jakiś układ i coś się komuś przyda ..
uniks - 2014-10-12, 20:37

A czy można uogólnić, że liczniki z białymi zegarami mają KP ?
I druga sprawa, jak ma się np. wersja 8.11 do mojej wersji firmwaru w liczniku 81101? Jest tutaj jakiś związek ?

WooojaS - 2014-10-15, 09:47

Kolego - przeczytaj wątek bo jest wszytko opisane. Z pamięci - 8.11 to jest własnie 81101 - to chyba jasne.
Nie, nie da się stwierdzić ze białe mają KP. To jest losowe. Ew dzwoń do każdego sprzedawcy i pytaj się czy auto miało manetkę z przyciskiem od KP.

uniks - 2014-10-15, 13:58

Dziękować za odpowiedź.
Jeszcze w kwestii sprostowania, to przeczytałem wszystkie wątki związane z KP jak i programowaniem licznika na forum. I z tymi wersjami wcale nie jest tak chyba jasno (zresztą nigdzie nie znalazłem jakiegoś powiązania firmware'u z wersją na nalepce). Moją wątpliwość budziło i chyba nadal budzi czy wersja 8.11 to 81101 a może 81102, a może 81111. Ale faktem jest, że można próbować dowiedzieć się u sprzedawcy czy auto dawca miało KP, ewentualnie czy to był laureate albo black line.

laisar - 2014-10-27, 10:58

Instrukcja do zestawu zawierającego kość pamięci z oprogramowaniem tablicy wraz komputerem pokładowym - także z funkcją chwilowego zużycia paliwa:

http://imbunatatiri-logan...puter-bord.html


Instruktaż filmowy:

http://www.tutorialelogan...preference.html

WooojaS - 2016-03-04, 20:59

Po dlugim czasie wznawiam prace nad komputerem. Potwierdzilo sie, przewod z szarej 19 przy zegarach idzie do r212, z r212 wychodzi przewod gdzoes i znika. W komputerze wtrysku pin h4 (pisze z pamieci) mam pusty, a tutaj powinien konczyc sie przewód.

Gdyby ktos mial wolny pin do wtyczki komputera wtrysku to chetnie bym takowy przytulil ;)

dudu$ - 2017-04-07, 20:20

Tak czytam i czytam o tym komputerze pokładowym i nurtuje mnie pytanie. Czy do Logana MCV II w wersji Ambiance jest możliwość zamontowania / odpalenia fabrycznego komputera z wersji Laureate? Czy wystarczy wymienić zegary od najbogatszej wersji wyposażenia i przeprogramować pamieć pod odpowiedni przebieg czy wystarczy że do swoich zegarów wgram odpowiednie firmware i pozostałe opcje sie odblokują?
ilmin - 2018-01-13, 18:10

Czy da się jakoś (łatwo dla laika) odblokować komputer? Czytałem wątki na forum, ale programowanie epromu w aucie to dla mnie magia :)
dudu$ - 2018-01-13, 18:48

Można wymienić zegary na te z odblokowanym komputerem, również się nad tym zastanawiam ale nurtują mnie dwie rzeczy. pierwsza to czy w zegarach jest zakodowany immobilizer? ( nie jestem pewien ale w dacia raczej nie jest może ktos rozwieje moje wątpliwości) oraz czy w zegarach zapisywany jest stan licznika? Jeżeli tak to uważam, ze nie warto wymieniać zegary ponieważ ich koszt to około 200zł + trzeba jeszcze oddać je do elektronika w celu wlutowania pamieć eprom i zapisanie w niej licznika km ze swojego aut.
ilmin - 2018-01-13, 19:00
Temat postu: Uruchomienie komputera pokładowego
Cytat:
Można wymienić zegary na te z odblokowanym komputerem


A ktoś takie cuda w Wawie robi? :)

dudu$ - 2018-01-13, 19:18

zegary możesz spróbować podmienić sam, wystarczy odkręcić obudowę kolumny kierowniczej ( 3 albo 4 torxy), daszek zegarów ( penie z 2 torxy i zatrzaski) oraz licznik ( z 4 torxy + odłączenie wtyczek). Wyjmujesz stary i wkładasz nowy z tym ze musi on pochodzić z wersji laureate 1.2 16v lub jakiej kol wiek innej wersji z silnikiem 0,9 TCe. Tylko ktoś musi odpowiedzieć na 2 moje pytania które zadałem we wcześniejszym poście. A jak sam nie dasz rady tego zrobić to kazdy mechanik samochodowy bądź elektryk zrobi to za 50zł
ilmin - 2018-01-14, 09:48

dudu$ napisał/a:
zegary możesz spróbować podmienić sam, wystarczy odkręcić obudowę kolumny kierowniczej ( 3 albo 4 torxy), daszek zegarów ( penie z 2 torxy i zatrzaski) oraz licznik ( z 4 torxy + odłączenie wtyczek). Wyjmujesz stary i wkładasz nowy z tym ze musi on pochodzić z wersji laureate 1.2 16v lub jakiej kol wiek innej wersji z silnikiem 0,9 TCe. Tylko ktoś musi odpowiedzieć na 2 moje pytania które zadałem we wcześniejszym poście. A jak sam nie dasz rady tego zrobić to kazdy mechanik samochodowy bądź elektryk zrobi to za 50zł


A da się po czymś poznać taki licznik? Na Allegro trochę tego jest, ale w opisie aukcji nigdy nie widziałem z jakiej wersji pochodzi.

WooojaS - 2018-01-14, 10:50

Dzwonisz i się pytasz.
dudu$ - 2018-01-14, 10:53

Niestety ale po wyglądzie samych zegarów nie będziesz w stanie stwierdzić czy zegary te maja odblokowany komputer pokładowy czy nie, ponieważ te z wersji ambiance i laureate wyglądają tak samo, jedyna różnica to ich numer ale trzeba wiedzieć jaki numer katalogowy maja te z komputerem. Jedynym wyjściem jest szukane aukcji w której sprzedający informuje iż te które sprzedaje pochodzą od auta z silnikiem 0.9TCe bo w tych autach zawsze był pełen komputer pokladowy.
route2000 - 2018-01-14, 11:44

Teraz wchodzi nowy przepis o wymianie zegarów w autach.
Trzeba potem zgłosić do SKP by podać wymianę zegarów, bo tam jest podany licznik przebiegów.
Inny stan licznika przed wymianą a po wymianie może budzić podejrzenie o oszustwo np. cofanie przebiegu. A za oszustwo można pójść siedzieć.. :-P

laisar - 2018-01-14, 12:25

dudu$ napisał/a:
czy w zegarach jest zakodowany immobilizer

Nie.

dudu$ napisał/a:
czy w zegarach zapisywany jest stan licznika?

Tak.

dudu$ napisał/a:
trzeba jeszcze oddać je do elektronika w celu wlutowania pamieć eprom i zapisanie w niej licznika km ze swojego aut

Nie ma takiego obowiązku.

Dopiero przy ewentualnej odsprzedaży trzeba poinformować potencjalnego nabywcę o realnym przebiegu.


Natomiast skoro chodzi o II generację, to być może dałoby się aktywację zrobić jednak programowo - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15189

dudu$ - 2018-01-14, 14:06

Jakbym miał zmieniać zegary to tylko na takie z prawidłowym ( moim) przebiegiem. Niestety jeżeli trzeba się bawić w przeprogramowanie zegarów lub samej kości eprom to ja odpuszczam, za wiele zachodu dla osoby która nie ma w/w możliwosci.
WooojaS - 2018-01-30, 09:12

Dobry!

Ostatnio doprowadziłem przewód od r212 do ECU.... i nadal nie mam spalania.
Jakies pomysły?

route2000 - 2018-01-30, 09:25

To chyba jeszcze trzeba zajrzeć do ECU przez ddt4all albo CLIP, sprawdzić jakie tam są ustawienia i ewentualnie je zmienić tzn. uaktywnić je, o ile to będzie możliwe.
bundz - 2018-03-03, 23:03

Pewnie było już wałkowane, ale jest tyle wersji i opinii, że nie znalazłem jednoznacznej opinii.
W Dusterze ph2 brakuje mi termometru zewnętrznego i pokazywania średniego spalania na "komputerze" pokładowym. Jest jakaś mało inwazyjna opcja doposażenia się w w/w?

laisar - 2018-03-04, 00:11

bundz napisał/a:
brakuje mi termometru zewnętrznego

http://www.daciaklub.pl/f...1636756#1636756

bundz napisał/a:
mało inwazyjna opcja doposażenia się w w/w?

Zależy od definicji inwazyjności - np wymiana zegarów jest stosunkowo prosta.

seba899 - 2018-03-25, 10:57
Temat postu: typ licznika
Witam.
Mógłby Mi ktoś pomóc w określeniu typu licznika w Sandero II z komputerem pokładowym. Moje Sandero II oznaczenie/typ B8MG i jest licznik w najtańszej wersji bez komputera.
Chciałbym kupić licznik z Sandero II z komputerem, sprawdzałem są różne typy, V1, V2, V6.00, V12.00 itp. ciężko się w tym wszystkim połapać.
Jakbym miał typ auta w którym jest licznik z komputerem to bym mógł sprawdzić w katalogu jaki powinien być typ licznika.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

lajo - 2018-03-25, 13:26
Temat postu: Re: typ licznika
seba899 napisał/a:
Mógłby Mi ktoś pomóc w określeniu typu licznika w Sandero II z komputerem pokładowym. Moje Sandero II oznaczenie/typ B8MG i jest licznik w najtańszej wersji bez komputera.

Komputer pokładowy można włączyć w swoim liczniku za pomocą ddt4all. Nie musisz kupować kolejnego licznika. Należy jednak pamiętać, że zużycie LPG jest ignorowane, obliczana jest tylko benzyna.

seba899 - 2018-03-29, 17:20
Temat postu: Mały wyświetlacz
Niestety w moim Sandero nie da się aktywować, ponieważ wyświetlacz w liczniku jest ten najmniejszy w którym poziom paliwa jest poziomo wyświetlany, dlatego dopytuję bo chcę dokupić z dużym wyświetlaczem w którym poziom paliwa jest pionowo wyświetlany i aktywowany komputer.
dudu$ - 2018-03-29, 17:48
Temat postu: Re: typ licznika
lajo napisał/a:
seba899 napisał/a:
Mógłby Mi ktoś pomóc w określeniu typu licznika w Sandero II z komputerem pokładowym. Moje Sandero II oznaczenie/typ B8MG i jest licznik w najtańszej wersji bez komputera.

Komputer pokładowy można włączyć w swoim liczniku za pomocą ddt4all. Nie musisz kupować kolejnego licznika. Należy jednak pamiętać, że zużycie LPG jest ignorowane, obliczana jest tylko benzyna.


Jesteś w 100% pewien, że w autach gdzie nie ma fabrycznie komputera pokładowego wystarczy włączyć go w DDT4All ? Dotyczy to wersji z fabryczną instalacją LPG czy i aut w wersji Ambiance/ Open?

lajo - 2018-03-29, 22:24
Temat postu: Re: typ licznika
dudu$ napisał/a:
Jesteś w 100% pewien, że w autach gdzie nie ma fabrycznie komputera pokładowego wystarczy włączyć go w DDT4All ? Dotyczy to wersji z fabryczną instalacją LPG czy i aut w wersji Ambiance/ Open?


Tylko w tych, w których poziom paliwa jest wyświetlany pionowo, a nie w tych, które opisuje seba899.

seba899 napisał/a:
Niestety w moim Sandero nie da się aktywować, ponieważ wyświetlacz w liczniku jest ten najmniejszy w którym poziom paliwa jest poziomo wyświetlany, dlatego dopytuję bo chcę dokupić z dużym wyświetlaczem w którym poziom paliwa jest pionowo wyświetlany i aktywowany komputer.


Możesz kupić dowolną licznik, są 2 ważne rzeczy:
- Jeśli twój samochód ma TPMS, licznik musi pochodzić z samochodu z TPMS
- Licznik powinien pochodzić z samochodu, który przejechał mniej kilometrów niż twój samochód. W przeciwnym razie będziesz mieć problemy z całkowitą wyświetlaną odległością.

Możesz zmienić wszystkie pozostałe ustawienia poprzez ddt4all. Kupiłem nowszą licznik dla mojego Dustera i zmieniłem ustawienia dla OCS, typu ostrzeżenia o bateriach, Stop & Start i obecności 4x4.

Oczywiście, im bardziej samochód-donor jest podobny do twojego, tym mniejsze jest ryzyko. Ale może pochodzić z dowolnej Dacii Gen2, nie musi to być nawet Sandero.

dudu$ - 2018-03-30, 06:08

Czyli jeżeli moje auto jest w wersji Ambiance i fabrycznie ma zablokowany komputer to bez problemu mogę go odblokować w ddt4all. Masz instrukcję jak to zrobić ? Jeżeli faktycznie jest tak jak piszesz to można przyjąć że w zegarach z czarną obwódką liczników ( Wersja Access) aktywowanie komputera jest nie możliwe a w zegarach co mają srebrna obwódkę ( Ambiance) można aktywować komputer programowo. Czy jest może ktoś na forum kto może w 100% potwierdzić to co pisze kolega lajo ? Gdzieś na naszym forum czytałem , że jest to możliwe tylko po wgraniu oprogramowania z aktywnym komputerem w zegary dlatego też wolę się dopytać
lajo - 2018-03-30, 09:59

Nie ma znaczenia, czy miernik ma czarne lub chromowane pierścienie, ważne jest, czy poziom paliwa jest wyświetlany w pionie. W takim przypadku można aktywować komputer pokładowy, patrz załączony obraz.

Może ktoś z rodzimych Polaków może stworzyć szczegółowy przewodnik w temacie ddt4all.

dudu$ - 2018-07-17, 16:35



Z ciekawości - czego dotyczy opcja "komputer pokładowy" na fotce powyżej?

shrek - 2018-07-17, 16:49

Komputera pokladowego ;-)
Wyswietlania opcji spalania itp.

dudu$ - 2018-07-17, 19:07

Shreku jak mam Logana w wersji Ambiance czyli fabrycznie w zegarach brak jest spalania chwilowego, spalania średniego oraz pozostałej ilości km do przejechania i włączę tą funkcję w DDT4ALL będę miał pełny komputer pokładowy jak w wersji wyposażenia Laureate? Na forum wyczytałem kiedyś, że aby włączyć te funkcję należy przeprogramować eprom w liczniku .
shrek - 2018-07-17, 20:33

Wlaczyc mozesz. Jezeli Twoj licznik obsluguje to to zadziala, jezeli nie to raczej nic sie nie stanie.
Dariusz77 - 2019-05-09, 07:32
Temat postu: Potwierdzam aktywację komputera w Logan MCV Access 1.0 sce
Potwierdzam aktywację komputera w Logan MCV Access 1.0 sce 2019.
Komputer aktywowałem posiłkując się informacjami z forum, dziękuję wszystkim 😊
Samochód oryginalnie w wersji z czarnymi obwódkami wokół zegara, wyświetlanie stanu paliwa pionowo.
Wszystkie funkcje działają prawidłowo 😊
Dodatkowo wyłączyłem „ekoniańkę”.
Emocje podczas „fleszowania” zegara bezcenne. Kto wgrywał bios do komputera, lub do nagrywarki cd (kiedy były po 1500zł) ten wie o co chodzi 😉
Ale konkretnie dla szukających informacji:
Wszystkie funkcje są już w liczniku, nie trzeba go podmieniać itd, wystarczy aktywować w DD4ALL, jak na screenie 2 posty wyżej.

seba899 - 2019-11-14, 12:24
Temat postu: Zmiana sposobu wyświetlania
Mam pytanie, czy jest możliwość zmiany ustawień przeliczania spalania w komputerze na liczniku, w tej chwili wyświetla km/litrze a wolałbym żeby wyświetlało spalanie w l/100 km.
Dziękuję za pomoc.

seba899 - 2019-11-14, 16:45
Temat postu: Re: Zmiana sposobu wyświetlania
WAŻNE - można przestawić w ustawieniach bez problemu. Już zrobione.
dudu$ - 2020-11-02, 22:39

odświeżę temat, w moim nowym nabytku nie ma komputera gdzie w ddt4all szukać jego aktywacji ?
Killer King - 2020-11-03, 08:29

dudu$ napisał/a:
odświeżę temat, w moim nowym nabytku nie ma komputera gdzie w ddt4all szukać jego aktywacji ?


Komputer pokładowy był od wersji Laureate
Myślisz, że blokowali by dostęp do kompa w wersji Open tylko dla tego, że jest niżej w konfiguracji ?

eio - 2020-11-03, 09:30

dudu$ napisał/a:
odświeżę temat, w moim nowym nabytku nie ma komputera gdzie w ddt4all szukać jego aktywacji ?

Nie wiem jak jest w Dusterze, ale może ścieżka jest podobna jak w Loganie/Sandero II: http://www.daciaklub.pl/f...hlight=#1812081

dudu$ - 2020-11-03, 15:10

Komputer pokładowy został odblokowany ale wydaje mi się że pokazywane są jakieś głupoty, może dlatego że jak na razie przejechałem kilometr i może wszystko musi się z kalibrowac, będę jeździł i obserwowal
eio - 2020-11-03, 15:50

Tak z ciekawosci zapytam - czy odblokowałeś za pomocą tej ścieżki, do której link podałem?
Co do pokazywania głupot - mam nadzieję że się skalibruje. A może będziesz musiał wpisać ustawienia za pomocą ddt4all z innego podobnego modelu wersji wyższej.

dudu$ - 2020-11-03, 18:26

problem z aktywacją komputera polegał na tym, że miałem zainstalowaną inną wersje ddt4all bodajże do Dacii i Renault i na tym nie chciało pójść. Ściągnąłem inną i tam zrobiłem aktywację bez problemu. Na początku komputer w ogóle nie działał, pokazywał kreseczki albo same zera, dopiero po przejechaniu kilometra cos tam się pokazało ale były to jakieś głupoty. po następnych 15km wszystko działa tak jak powinno
PiotrekH - 2021-06-16, 22:57
Temat postu: Brak informacji o spalaniu na liczniku
Witam,

Czy to normalne, że w moim aucie brak jest informacji na temat spalania w liczniku? Auto w zasadzie dobrze wyposażone, a tu taki zonk :shock: Czy ewentualnie jest opcja to aktywować?

laisar - 2021-06-16, 23:14

DACIA Klub Polska » DACIA » Kompendium Dacii » Komputer pokładowy » Aktywacja w II generacji - http://www.daciaklub.pl/f...1753944#1753944
PiotrekH - 2021-06-16, 23:26

Czy jest ktoś z małopolski na forum kto ogarnia temat i jest w stanie mi to aktywować? (za opłatą?)
Pamiętam w dusterze teścia z 2017r 1.6 z lpg miał taką przypadłość, że nawet jak jechał na gazie to na liczniku ubywało mu benzyny do momentu, aż auto zaczęło wołać o paliwo. W baku faktycznie ono było i dopiero po jakimś czasie lub dotankowaniu choćby odrobiny paliwa wskazywał normalnie. I zabawa zaczynała się od nowa. Mam nadzieję, że jest zrozumiałe to co napisałem. Serwis nie umiał tego naprawić.
A czemu o tym piszę? ano dlatego, że na szczęście ten problem u mnie nie występuje i boje się żeby nie zaczął gdy aktywuję spalanie chwilowe/ średnie.

P.s To forum jest wyjątkowe. Któryś już raz piszę o czymś co było ale tego nie odnalazłem, a mimo to wrzucacie linki bez jechania po mnie :) Jest to bardzo miłe i nie spotykane na forach :)\
Sorry za off, ale musiałem o tym wspomnieć :)

Czajo - 2021-06-16, 23:36

masz LPG?
Jeśli tak to komputer pokładowy nie będzie liczył spalania na gazie - przerabiałem to już u siebie niestety...

Co do opadania kresek poziomu paliwa, teraz podobno jest jakiś emulator, który to niweluje. Bez emulatora komputer oblicza podawane paliwo na wtryski, ale nie rozpoznaje jaki jest jego rodzaj. Czyli jedziesz na LPG, a komputer myśli, że na benzynie i dlatego poziom paliwa w kreskach na wyświetlaczu maleje

PiotrekH - 2021-06-16, 23:49

Mam lpg, ale ja nie mam tej opcji w ogóle na liczniku. Mam tylko temp reset tpms, trip i przebieg.
Zdaję sobie sprawę że może przekłamywać itd ale funkcja powinna być dostępna. Na Pb wiesz przynajmniej ile auto spala na danych prędkościach i obrotach.

laisar - 2021-06-17, 00:48

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9526
Czajo - 2021-06-17, 07:32

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=19619
Przerabiałem to samo. Jedziesz na LPG to spalanie pokazuje 0,00 a zasięg robi się kosmiczny, raz miałem ponad 9000 km na baku :mrgreen:
Liczy dopiero na PB

PiotrekH - 2021-06-17, 08:03

Zajdę sobie sprawę, że na lpg będzie pokazywało bzdury. Nie mniej uważam, że tak funkcja powinna być dostępna choćby na Pb. Na tej podstawie możesz wyrobić sobie opinie jak jeździć żeby było bardziej efektywnie/ ekonomicznie. Sam sobie to aktywowałeś czy ktoś Ci to zrobił?
Czajo - 2021-06-17, 13:56

sam aktywowałem...
przy moich prędkościach i trasach to tylko LPG najbardziej się opłaca (mam ekspresówkę 30 km do pracy, a często jestem spóźniony przez kijowy wyjazd z miasta, to nadrabiam na esce właśnie)

pelass - 2022-01-19, 15:23

Mi się nie chciało bawić samemu i kombinować więc komputer aktywował mi elektryk.
Zapłaciłem 150zł (tak, tak, wiem że dużo ale nie miałem ochoty się sam w to bawić). Chociaż za rok przy takiej inflacji pewno będzie to kosztować 200 lub 300.

W mojej Daci Sandero z 2013 mam teraz spalone paliwo w litrach, spalanie na 100, spalanie chwilowe, zasięg na paliwie, średnią prędkość i to chyba tyle.

Niestety nie udało się aktywować temperatury zewnętrznej (możliwe że nie ma czujnika lub nie zamontowali po dzwonie)

Od razu lepiej się jeździ z dostępem do tych danych. Jak by ktoś chciał namiary na elektryka w Zabrzu który to ogarnia to pisać. Ale myślę że w większości warsztatów są w stanie to aktywować[/b]

DrOzda - 2022-01-19, 19:09

Czujnik może być ale nie ma okablowania do jego podłączenia.
dudu$ - 2022-01-19, 21:34

pelass napisał/a:
Mi się nie chciało bawić samemu i kombinować więc komputer aktywował mi elektryk.
Zapłaciłem 150zł (tak, tak, wiem że dużo ale nie miałem ochoty się sam w to bawić). Chociaż za rok przy takiej inflacji pewno będzie to kosztować 200 lub 300.

W mojej Daci Sandero z 2013 mam teraz spalone paliwo w litrach, spalanie na 100, spalanie chwilowe, zasięg na paliwie, średnią prędkość i to chyba tyle.

Niestety nie udało się aktywować temperatury zewnętrznej (możliwe że nie ma czujnika lub nie zamontowali po dzwonie)

Od razu lepiej się jeździ z dostępem do tych danych. Jak by ktoś chciał namiary na elektryka w Zabrzu który to ogarnia to pisać. Ale myślę że w większości warsztatów są w stanie to aktywować[/b]


Samochód z 2013 roku wiec wtedy w biedniejszych wersjach wyposażenia nie dawali czujnika temperatury. Wystarczy schylić się przy i spojrzeć czy w obudowie lusterka od strony pasażera jest wystający cycek, jak jest to czujnik jest zamontowany ale nie działa ponieważ nie ma puszczonego okablowania od czujnika do licznika. Aby w takim przypadku mieć podana temperaturę zewnętrzna trzeba wymienić oryginalne radio na Media Nav i dołożyć odpowiedni moduł BIC

ceranix3 - 2022-08-23, 12:30

Czajo napisał/a:
sam aktywowałem...
przy moich prędkościach i trasach to tylko LPG najbardziej się opłaca (mam ekspresówkę 30 km do pracy, a często jestem spóźniony przez kijowy wyjazd z miasta, to nadrabiam na esce właśnie)

Siemka,czy mozesz sie podzielic czym i jak to zrobiles, duzo jest postow ale nic konkretnego.

laisar - 2022-08-23, 13:34

http://www.daciaklub.pl/f...1810012#1810012 - albo podobnie, w zależności od wersji auta.
michal22 - 2023-07-22, 17:04

Dzisiaj z synem aktywowaliśmy komputer pokładowy za pomocą DDT4ALL, działa wszystko prawidłowo. Nie będę musiał teraz za każdym razem uruchamiać aplikacji Olivia Drive, tylko kontrolnie od czasu do czasu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group