Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 43 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-14, 10:47
Ja po przejechaniu 1700KM też odczuwam rezonans w okolicach 1800RPM, na zimnym silniku, później ten dźwięk ustaje ale czasem się zdarza odczuwalne drgania np. przy zmianie z 4 na 5 kiedy dotknięcie sprzęgła do tarczy następuję przy 1800. Takie są moje odczucia. Nie wiem czy to coś da ale wymienię rzeczy, które cechują moją jazdę:
1. Ruszam zazwyczaj z 2 biegu
2. Napędu 4x4 użyłem może z 6 razy
3. Ustawione mam pokrętło zazwyczaj na 2WD a nie na AUTO
4. W terenie byłem też może z 2-3 razy i bez większych szaleństw
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-06-27, 08:09
Też mam rezonans przy 1800 obrotach. Najbardziej na zimnym silniku. Potem w zasadzie ustaje. Byłem z tym w aso Świętochłowice. Słyszeli, szukali, sprawdzali, doszli do wniosku, że nie potrafią nic z tym zrobić. Po prostu tak jest. Dziś jadę do ASO Katowice z mastyką i wymianą maty pod dachem. Pokażę im też może coś poradzą. Zobaczymy
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-06-27, 13:04
jurasek15 napisał/a:
U mnie po 10-ciu tysiącach cudownie ustał.
Ale tak samoistnie? Moze zbiegło Ci się to z przeglądem którymś? Może serwis coś przy okazji poprawił?
Ale tak samoistnie? Moze zbiegło Ci się to z przeglądem którymś? Może serwis coś przy okazji poprawił?
Poza montażem instalacji gazowej to nic nie było robione. Też byłem z początku w ASO i nic. Ale wydaje mi się, że zacząłem dynamiczniej po prostu Dusterkiem jeździć i jakoś kłopot znikł. Ale nie powiem - denerwujące to było.
Wysłany: 2015-12-06, 14:14 Dziwny odgłos z okolic komory silnikowej
Mój samochód ma zaledwie 2 tygodnie. 500 km.
Zauważyłem, że przy prędkości obrotowej w okolicach 1700 - 1900 obr/min coś wpada w rezonans. Daje to dość niemiły efekt, który słychać jakby jakaś blacha a może osłona wpadała w wibracje. Ponieważ samochód jest nowy odwiedziłem serwis i pokazałem o co chodzi.
Przyznali mi rację i zalecili pozostawienie samochodu. Walczą już z tym kilka dni i zero postępów. Odkręcali układ wydechowy i dalej jest to słychać, sprawdzali wszystkie osłony termiczne i nic. Trwa wymiana złotych myśli między serwisem a Renault Polska. Przyznaję, że tracę cierpliwość.
Może ktoś z forumowiczów zetknął się z podobną niespodzianką?
Gdyby nie ten, powiedzmy "drobiazg" to samochodzik mi bardzo odpowiada.
A przypadkiem nie z okolic podszybia? Jesli tak to było to juz omawiane
Ale z osłonami termicznymi to się często zdarza. U mnie było to słyszalne wyłącznie w czasie jazdy , sam silnik na obrotach nie dawał dźwięku - ale żeby to sprawdzić weź kogoś za kierowcę , sam siądź z tyłu i słuchaj
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-12-06, 16:25
zbiorniczek też przyszedł mi to do głowy jako pierwsza rzecz do sprawdzenia
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-12-06, 16:26, w całości zmieniany 2 razy
Serwisanci kombinują jak mogą.
Natężenie tego dźwięku najbardziej intensywne jest na 6 biegu. 5-tka zdecydowanie mniej a niższe biegi prawie wcale nie słychać. Nie wiem co zrobić. Zostawić im to niech szukają czy zabrać.
Wersja ze zbiornikiem ? - może akurat. Podpowiem im i niech sprawdzają.
Mnie z kolei zastanawia czy aby nie jest to jakaś wadliwa konstrukcja filtra cząstek stałych. Nie mogę tego wykluczyć gdyż miejsce jego montażu oraz jego wewnętrzna konstrukcja nie wyklucza, że to on jest sprawcą całego zamieszania.
Kiedyś miałem podobną sytuację w Oplu słuchać to było tylko przy otwartych oknach i przejeżdaniu blisko ściany. W środku prawie nie dało się tego usłyszeć. Jak się okazało winne temu były osłony termiczne na tunelu środkowym. Musiałem je zdjąć z wałem ( auto 4x4) i tłumikiem. Pod spodem dałem stary koc gaśniczy i ucichło. ASO poległo nic nie stwierdzając.
ASO nigdy problemu nie widzi, takie doskonałe auta z fabryki wyjechały albo takie tłumoki tam robią
.... pierwsza wiadomość z Renault Polska była taka, ze ten silnik pod obciążeniem troszkę hałasować może. Dopiero jak dostali filmik ( z głosem) spuścili z tonu.
Niestety, dopóki kasę masz w kieszeni to skłonni są na rurze zatańczyć ale jak już pieniążki zamienisz na samochód natychmiast zmienia się nastawienie. Najlepiej byłoby zapłacić przydłużoną gwarancję na 20 lat i nie przyjeżdżać nigdy.
A tak na marginesie to jak to jest z obsługą przeglądów w innych niż serwisowe (danej marki) warsztatach ? Jak się to ma do gwarancji?
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-06, 19:48
stan924 napisał/a:
.... pierwsza wiadomość z Renault Polska była taka, ze ten silnik pod obciążeniem troszkę hałasować może.
Standard - powtarzają to jak mantrę
U mnie w SS II można powiedzieć, że było coś podobnego. Tak do 2 - 2,5 tysiąca przebiegu przy obrotach w granicach 2 tysięcy przy dodawaniu gazu na 4 i 5 biegu "wydobywały się" z okolic silnika jakieś dziwne odgłosy i czasami przenosiło się to też na drgania w okolicach drzwi przednich oraz czuć było na pedale przyspieszenia wibracje, gdy silnik wchodził na obroty powyżej 3 tysięcy. Ale na chwilę obecną wszystko się jakoś " ułożyło".
Wrócę do początku tematu.
Po długich poszukiwaniach namierzono, że winę ponosi tylny most napędowy.
Dziwi mnie to troszkę bo czemu miałoby to hałasować akurat w ściśle określonym zakresie obrotów silnika? Ale nic, zobaczymy jakie będą efekty.
Najgorzej będzie jak po wymianie mostu hałas pozostanie.
Miał ktoś z Was może jakieś "dziwne" przeboje z tylnym mostem napędowym?
No i temat "zamknięty" - przynajmniej "im" się tak zdaje.
Konkluzja jest prosta - ASO Dacia (Renault) to cwana banda. Ich naczelnym celem jest by po linii najmniejszego oporu coś tam zrobić albo i nie i skroić na kasę albo spławić stwierdzeniem "ten typ tak ma". Jak jest więcej niż jedna śrubka albo więcej niż dwa druty to się gubią biedaczyska i panika w oczach się pokazuje.
Tak łatwo tego nie odpuszczę. Nie śpieszy mi się. Mam 5 lat gwarancji.
Odczekam troszkę żeby emocje opadły i do roboty. Takich spraw w nerwach załatwiać nie należy.
Pozdrawiam Wszystkich i życzę ( jeżeli już nie ma innego wyjścia ) milszych kontaktów z ASO.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-15, 09:21
stan924 napisał/a:
Odczekam troszkę żeby emocje opadły i do roboty. Takich spraw w nerwach załatwiać nie należy.
Naprawdę żenujące - kąsać rękę, która ich karmi Zamiast szanować klientów, którzy kupują nowe auta i dzięki którym mają zapewnioną prace...
Życzę powodzenia i wytrwałości w "walce"...
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-12-15, 09:27, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum