Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-31, 15:56   

300 premium ma kilka funkcji więcej, uzależnionych od tego co dany silnik udostępnia na wyjściu

francio napisał/a:
montera gazu, ktory moze kierowac sie zyskiem ponad zadowolenie klienta

mój mi właśnie doradził isa2 zamiast premium, czyli mniej zarobił ;-)
 
francio 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-07-31, 16:30   

A dlaczego nie tanszego 4 +;)?
 
nizial 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6mpi
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 11
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2012-08-08, 21:03   duster montaz lpg a gwarancja

Witam
byc moze taki temat juz istnieje ale nie znalazl planuje montaz lpg w dusterze i zastanawiam sie co z gwarancja na moje pytanie do salonu ,gdzie kupilem auto otrzymalem taka odpowiedz
"Witam
Instalacje gazowe montowane fabrycznie objęte są gwarancją producenta. Montaż poza fabryczna wyłącza gwarancje na silnik. Jedyne wyjście to montaż instalacji gazowej po upływie gwarancji (3 lata 100 tys km).
Istnieje jeszcze taki sposób:
kilka serwisów w Polsce montuje instalacje LANDI RENZO czyli takie jak fabryczne i zgłasza to do producenta pojazdu. Uznaje się to za montaż równoznaczny z fabrycznym i gwarancja jest utrzymana.
Lista serwisów nie istnieje i nie znam dokładnie adresu, ale na pewno kilka na Śląsku i w Warszawie.

Mam do Was pytanie czy ktos korzystal z tej formy i zna ktorys z tych tajemniczych serwisow,
czy moze zamontowac instalacje poza serwisem i odpuscic gwarancje na silnik ?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-08, 21:40   Re: duster montaz lpg a gwarancja

nizial napisał/a:

Uznaje się to za montaż równoznaczny z fabrycznym i gwarancja jest utrzymana.

nie do końca - są salony sprzedaży (między innymi Nazaruk w Lublinie) które oferują montaż LPG we wskazanym przez siebie zakładzie.Wychodzi sporo drożej (ok 1/3), niż samodzielne zlecenie montażu identycznej instalacji po machnięciu ręką na gwarancję na motor. Gwarancja producenta na silnik oczywiście idzie się je...ć. W zamian za to ASO przy salonie daje gwarancję dilerską, teoretycznie równoznaczną. Tylko jak uczy nauka leninowska - gdy nie wiadomo o co chodzi, chodzi o pieniądze. Gdy pojawiają się jakiekolwiek kłopoty z jednostką napędową (falujące obroty, gasnący silnik, problemy z rozruchem itd) zaczyna się odsyłanie od Annasza do Kajfasza, bo obie firmy nawzajem obwiniają się o problemy techniczne. Czego przy montażu LPG wykonanym w fabryce być nie może, bo aso żadnej łaski wtedy nie robi i musi się zająć likwidacją usterki
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-08-08, 21:44, w całości zmieniany 4 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-08-08, 21:49   Re: duster montaz lpg a gwarancja

nizial napisał/a:

Lista serwisów nie istnieje i nie znam dokładnie adresu, ale na pewno kilka na Śląsku i w Warszawie.


A łyżka na to: niemożliwe!
Jest jeszcze jedna opcja: ASO montuje LPG i daje gwarancję na silnik ALE musisz serwisować instalkę u nich. W praktyce sprowadza się to do tego, że jeśli coś się stanie z silnikiem w trasie to inny serwis może się wypiąć na Ciebie, bo nie masz gwarancji na silnik z powodu LPG instalowanego niefabrycznie. Ale to rzadki przypadek (mam na myśli awarię). A koszt serwisowania to koszt serwisu w Landim plus narzucik ASO ;-)
_________________
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-08, 21:59   

Dar1962 napisał/a:
są salony sprzedaży (między innymi Nazaruk w Lublinie) które oferują montaż LPG we wskazanym przez siebie zakładzie

nie wiem jak teraz ale gdy zdecydowałem się na montaż instalacji LPG (marzec'11) pytałem o taką ofertę (w salonie Nazaruk w Lublinie) ale takiej nie było :-( , podjąłem ryzyko i "gaz" zamontowałem, póki co jest ok. koszt instalacji już mi się zwrócił i teraz jeżdżę z bonusem...
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-09, 10:51   

Mimo to strach jest i jakis rodzaj niepewnosci u uzytkowanika pojazdu z nie fabrycznym LPG. Za to fabryczne LPG jest jakos "zablokowane" /sterownik/ przed dostepem przygodnego innego niz aso gazownika. Chyba, ze to tzw. sciema ?
 
nizial 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6mpi
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 11
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2012-08-09, 10:56   

Dzieki za odpowiedzi
Podejzewalem ,ze taka sytuacja bedzie miala miejsce i chyba lepiej odpuscic niepewna gwarancje na silnik i zamontowac gaz w dobrym sprawdzonym zakladzie
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-09, 12:24   

ja zdecydowałem się na instalację taką jak fabtyczna czyli Landi Renzo Omegas i sam "się uspokajam" :-P , że gdyby coś się działo to mam jakiś mały argument w ręce... żadne to pocieszenie ale już minęło kilkanaście miesięcy od montażu i gdyby miało się wydarzyć coś złego związanego z niewłasciwym montażem to pewnie by już się zdarzyło... starm sie przestrzegać zasady, że po ok. 1000-1500 km przejechanych na LPG robię przerwę i przejeżdzam ok. 100 km na samej benzynie, zalecane przez serwisanta LPG przeglądy wykonuję terminowo, obowiązkowe przeglady w ASO również i ... oby tak dalej... :-)
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-08-09, 13:26   

Ja trafiłem do Świdnicy - w salonie współpracują z gazownikami BRC, samochód był z instalacją LPG jeszcze przed odbiorem, jest gwarancja, jest oszczędność, jest wielka radocha z jazdy ;)
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-08-09, 15:56   

Poruszane SETKI RAZY!

Tracisz gwarancje fabryczną na wszystko co dotyczy instalacji gazowej (czyli pewnie jakaś uszczelka pod głowicą, na upartego jeśli zatkasz wtryski benzynowe to też Ci tego nie zrobią), za to na sporo elementów gwarancje daje Ci gazownik - jeśli będziesz wszystko odpowiednio serwisować to nie będzie problemu.

Najważniejsze to być stanowczym, aby nie dać sobie wmówić że np. z przebiegiem < 100km pasek rozrządu się urwał przez LPG i będzie dobrze. Same silniki w Daćkach jednak nie sprawiają z reguły żadnych przygód....
 
Gość

Wysłany: 2012-08-17, 10:19   

Instalacja gazowa Tartarini jest taka sama jaką Fiaty montują w swoich samochodach więc szukajcie pomiocy w najbliższym serwisie Fiata

Dacia Sandero 1,6 64kw +gaz tartarini r.prod. 12.2008r. Laureate
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-09-07, 14:42   

No i jestem po przeglądzie gwarancyjnym instalacji LPG, wymianie filtrów - koszt 150 zł brutto.
W czasie przeglądu wgrano najnowszy soft do instalacji. Przy kontroli pracy i diagnostyce komputera stwierdzono prawidłową pracę i nie było konieczności wprowadzania żadnych korekt itp. Nawet serwisant był zadowolony - mój Dasterek był pierwszy u nich na warsztacie - ale już zrobili około 10 szt samych drakul.

W BRC pojawiła się nowa funkcja Start&Stop - przy rozgrzanym silniku odpalenie może nastąpić na gazie a nie benzynie. Na pytanie ile to zaoszczędzi paliwa - 0,2 l / 100 km przy założeniu 1 l/100 km przy normalnym użytkowaniu.
Dałem sobie spokój - to mnie nie zbawi a dla autka na pewno korzystniej jak dostanie trochę PB a nie tylko gaz wąchać :mrgreen:

No i umówiłem się na gwarancyjne przestawienie zbiornika - za dużo gazu wchodzi do odbicia - ok. 50 l na 55 l zbiornik, ale i 500 km na zbiorniku robi :lol:
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2012-09-07, 14:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-07, 14:46   

malygabrys napisał/a:
No i jestem po przeglądzie gwarancyjnym instalacji LPG, wymianie filtrów - koszt 150 zł brutto.

po jakim przebiegu?
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-09-07, 14:49   

A nie napisałem - ot stary "cymbał" - po 15000 - pierwszy gwarancyjny (nie licząc tego po 1000 km) czyli razem 16000 km na gazie ;-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-07, 14:51   

malygabrys napisał/a:
A nie napisałem

ja bym to wytłumaczył zadowoleniem z taniej jazdy ... :lol:
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-09-07, 14:57   

Może i masz rację - instalka kosztował ~~3000 pln netto - i już się zwróciła - "teraz zaczynam oszczędzać/zarabiać" :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Czas zwrotu - od 1 lutego 2012 - 3 września 2012 - 7 miesięcy i 2 dni - a ja praktycznie go nie używam - bo jeżdżę swoim "łosiem" (H-200) do pracy.

I daj tu żonie auto....
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2012-09-07, 15:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-07, 15:02   

"mój" przegląd po 15 kkm był droższy, 202 pln brutto z tego filtr fazy lotnej 40 pln reszta to robocizna... w sumie to na LPG przejechałem ponad 19 kkm a instalacja już "zarabia" :lol:
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-09-07, 15:08   

A jaki masz ogólny przebieg - u mnie to 38000 km na dzień dzisiejszy od 18 stycznia 2011r
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-07, 15:29   

"dobijam" do 25 kkm od wigilii 2010...
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-07, 15:57   

malygabrys napisał/a:
W BRC pojawiła się nowa funkcja Start&Stop - przy rozgrzanym silniku odpalenie może nastąpić na gazie a nie benzynie. Na pytanie ile to zaoszczędzi paliwa - 0,2 l / 100 km przy założeniu 1 l/100 km przy normalnym użytkowaniu.

wszystko zależy jak kto użytkuje auto - ja np praktycznie wcale nie jeżdżę po mieście, a typowa trasa od zapalenia do zgaszenia auta to co najmniej 100km ;-)

to chyba aż takich zysków bym nie miał :-P (chyba że z 0.2l/100km na 0.01l/100km)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-07, 17:39   

na początku, po założeniu instalacji trochę się bawiłem w wyliczanki i wychodziło mi, że na każde 100 km przejechane na gazie dochodzi 0,25 l benzyny, były to wyliczenia dokonywane w lecie, w zimie pewnie wartość ta jest większa ale i tak nie na tyle większa by skusić się na funkcję Start&Stop...
 
Modlishkaaa 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI LPG
Rocznik: 2006
Wersja: Logan
Dołączyła: 01 Lip 2011
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz-Centrum ;)
Wysłany: 2012-09-08, 13:59   

Odpwoiadam do wątku o oleju gdzie się zaczął temat LPG ;)


Chłopcy :D :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Skopiowałam gdzieś w internecie LPG/CNG (nie przyznam się, że skrót CNG myślałam, że znaczy to samo :D)

Gdy pojawilo się pytanie o CNG zrozumiałam, że chyba to nie to co mam :D


Przepraszma :( :oops: :oops:
_________________

 
rasten2 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 benzyna + LPG
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 10
Skąd: W-wa
Wysłany: 2012-09-25, 16:11   

Mam pytanie dotyczące pojemności zbiornika na LPG. Z informacji forumowiczów wynika, że niektórzy w wersji 4x4, w miejsce koła zapasowego, mają zbiorniki ponad 70 litrów. Mi z kolei diler proponuje instalację landi renzo ze zbiornikiem 35 litrów. Trudno mi sobie wyobrazić, że w to samo miejsce można włożyć zbiorniki o 2-krotnie różnej pojemności. Co sądzicie ?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-25, 16:42   

tak jak Ci napisałem w innym temacie, w miejsce koła zapasowego (czyli tam gdzie jest montowany zbiornik na gaz) w Dusterze wersji 4WD (czyli w takim jak Twój) mieści się również zbiornik o pojemności 73 l., z jakichś względów dealer proponuje Ci inny ale chyba to Ty powinieneś decydować jaki towar chcesz kupić, zbiornik o wiekszej pojemności jest droższy czego świadomość pewnie masz i gdyby to mnie dotyczyło, to wymógł bym na dealerze montaż takie zbiornika jaki mi odpowiada...
przedmiotowy zbiornik pasuje tam idealnie...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne