Po 2 latach użytkowania MCV 1.5 dci, a po lekturze forum doszedłem do wniosku, że powinienem mieć elektryczne grzałki w nagrzewnicy do wspomagania ogrzewania. Czyli od razu po zapaleniu silnika (na zimno) powinno lecieć jako takie ciepłe powietrze . A u mnie nie ma... grzeje dopiero jak przejedzie ok. 5 km czyli z nagrzewnicy od silnika. Może Romki w fabryce nie włożyli jakiegoś przekaźnika? Jak to sprawdzić. Czy po prostu w ramach oszczędności TTTM??? Nie lubię zimy !
@kubalonek: Jak widać z podanych przez jackthenighta linka - wystarczy sprawdzić, czy spod deski w okolice nagrzewnicy od strony kierowcy biegnie kabel, czy jest też odpowiednio podłączony pod deską oraz stan bezpiecznika. Nie ma opcji TTTM - ma działać i już. Jeśli nie będzie, to trzeba odnaleźć przyczynę - samemu lub zlecić warśtatowi.
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 221 Skąd: Radom
Wysłany: 2012-10-02, 20:30
Bardzo dziękuję . Ale jednak wydaje mi się ,że powinien się szybciej nagrzewać. Coś musi być nie chalo. Gdzie jest bezpiecznik? Pod deską rozdzielczą? . Jutro sprawdzę wg rysunku . Wielkie dzięki za szybką reakcję.
Ostatnio zmieniony przez kubalonek 2012-10-02, 20:37, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-10-02, 21:04
Te grzałki grzeją jak jest poniżej/w granicy 0*C a można to łatwo zaobserwować jeśli włączy się dmuchawę to obroty jałowe są podwyższone podobnie jak przy klimie
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
@kubalonek: Wszystko masz na schematach w linkach od jackthenighta - w skrócie: nagrzewnica zasilana jest przez 2 przekaźniki pod deską, które włączane są przez sterownik silnika i kolejny przekaźnik w skrzynce bezpieczników w komorze silnika, a zasilane od bezpieczników umieszczonych w tym samym miejscu.
(Przy pewnej dozie ostrożności można by układ przerobić na sterowany ręcznie, np takim czasowym przyciskiem jak od podgrzewania tylnej szyby i lusterek).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-10-02, 21:15, w całości zmieniany 1 raz
Innym rozwiązaniem jest zamontowanie grzałki silnika Defa. Miałem taka w citroenie ZX 1.9D, zamontowałem zamodzielnie w miejsce jednej z zaślepek silnika. Zwykły programator zegarowy za 18zł 0 5:00 rano włączał mi podgrzewanie wody w silniku i o 6:30 odpalałem ciepły silnik, nagrzewnica od razu działała. Jedyny minus, że auto musi mieć dostęp do zasilania 230V, czyli dom, garaż, ale pod blokiem ciężko.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-02, 21:53
Lukas87 napisał/a:
Te grzałki grzeją jak jest poniżej/w granicy 0*C a można to łatwo zaobserwować jeśli włączy się dmuchawę to obroty jałowe są podwyższone podobnie jak przy klimie
Skad pewnosc, ze grzałki sie uruchamiaja przy zerze celcjusza ? Skad informacja dla komputera o temperatrurze ? U mnie niby sa ale jakies niewydolne ;-(
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-10-02, 21:58
mekintosz napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
Te grzałki grzeją jak jest poniżej/w granicy 0*C a można to łatwo zaobserwować jeśli włączy się dmuchawę to obroty jałowe są podwyższone podobnie jak przy klimie
Skad pewnosc, ze grzałki sie uruchamiaja przy zerze celcjusza ? Skad informacja dla komputera o temperatrurze ? U mnie niby sa ale jakies niewydolne ;-(
Chodzi o temp płynu chłodniczego albo także temp powietrza bo jest czujnik a zaobserwowałem w okolicy 0*C że grzałki się włączają gdyż wystarczyło włączyć dmuchawę i obroty automatycznie się podwyższały i leciało letnie powietrze
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2885 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-01-17, 11:24
Odswieze troszke temat.W DL nagrzewnica powietrza wystepuje i znajduje przy lewej nodze pasazera.Bylem ciekaw czy dziala. Dostep do wtyczki jest latwy i nie trzeba bylo nic demontowac.Wpiolem miernik bezposrednio do wytczki.Po zapaleniu auta z wylaczonym ogrzewaniem obroty okolo 1000 rpm( +2st )miernik nic nie wskazywal. Po wlaczeniu ogrzewania na poz.2 pojawilo sie napiecie 14v.Po przejechaniu okolo 500m zaczyna leciec letnie powietrze (Dziala).Po nagrzaniu sie silnika do okolo 30 st obroty spadaja na 800rpm a (nagrzewnica grzeje dalej)dopiero po osiagnieciu okolo 50st nagrzewnica sie wylacza i tu mozna powiedziec ze jak dla mnie wylacza sie za szybko bo po wylaczeniu odczuwalny jest spadek wdmuchiwanego powietrza.I tu nasowa mi sie pytanie czy mozna jakos wydluzyc czas grzania nagrzewnicy.Czy jest ona sterowana jakims termostatelm ktory mozna zmienic np. do 70st? Czy sterowana jest z kompa?.I waszym zdaniem czy mozemy wydluzyc czas pracy nagrzewnicy nie narazajac aku i alternatora na jakas awarie?
Tak - nie znalazłem dokładnego opisu, ale wygląda na to, że na podstawie sygnału z czujnika temperatury płynu chłodzącego.
shrek napisał/a:
czy mozna jakos wydluzyc czas grzania nagrzewnicy
Nie mam schematów do lodgy, ale ani w loganie, ani w dusterze, ani w sandero nie widziałem opcji do zmiany.
Zawsze natomiast można po prostu przerobić sterowanie - np dodając ręczny włącznik, ewentualnie także z autowyłącznikiem z dodatkowym czujnikiem temperatury.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2885 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-01-17, 18:17
W przyszlym tygodniu zajmne sie przerobka nagrzewnicy. jak sie zalacz to slychac przekazniki odetne zasilanie cewek i podlacze na krodko na poczatek i zobaczymy co z tego wyjdzie. Nie zauwazylem zwiazku nagrzewnicy z ogrzewaniem szyb ani innymi urzadzeniami elektrycznymi .wylaczaja sie tylko tak jak pisalem przy przekroczeniu danej temp.Mam jeszcze jedno pytanie : w nagrzewnicy znajduja sie 2 grzalki sterowane 2-oma przekaznikami (wyraznie slychac ze sa zalaczane).Dlaczego zalacza sie pierwsze pierwsza a po sekundzie druga czy to ma zwiazek z ich moca i ma na celu nie obciazac alternatora zbyt duza moca w tym samym czasie ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum