Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pseudo-VI. zamiast V. / wydłużenie 5 biegu
Autor Wiadomość
lubiebajaderki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-27, 16:38   

no właśnie! tylko jaką? :D
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 20:43   

w twoim przypadku chyba najlepiej od wersji 86 konnej
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 20:58   

45/31
- koszt 250 pln za całą skrzynię :
Jr5 306
http://allegro.pl/skrzyni...4487848183.html
Trzeba zagadać na wydłubanie samej 5tki i odpowiednio niższą cenę.

45/31
jr5 306
285pln
http://allegro.pl/skrzyni...4547321476.html

i mój rodzynek , jutro dzwonię tam, więc niech nikt nie podbiera mi skrzynki , bo będę zły :lol: :
47/31
Jr5 332
http://allegro.pl/renault...4531077629.html
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 21:05   

a nie myśleliście od razu zmienić zębatkę czwartego biegu ?
nawet żeby zbić obroty na nim o np 150 obr
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 22:09   

Karenzo napisał/a:
nie myśleliście od razu zmienić zębatkę czwartego biegu ?

Wymaga wymontowania skrzyni z auta i całkowitego rozebrania jej.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-08-27, 22:12   

laisar napisał/a:
Karenzo napisał/a:
nie myśleliście od razu zmienić zębatkę czwartego biegu ?

Wymaga wymontowania skrzyni z auta i całkowitego rozebrania jej.


a w przypadku 5 biegu tez tak trza zrobic czy da sie na aucie bez zdejmowania skrzyni ??
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 22:19   

BoloSr napisał/a:
czy da sie na aucie bez zdejmowania skrzyni ??

Dokładnie tak i stąd cały temat (:


BoloSr napisał/a:
trza bylo sie zapytac ile przekladka by kosztowala to dopiero bys zbladl :)

1,4 rbg, więc nie jest tragicznie - w warszawskim RRG to niecałe 250 zł.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-08-27, 22:30   

laisar napisał/a:
BoloSr napisał/a:
czy da sie na aucie bez zdejmowania skrzyni ??

Dokładnie tak i stąd cały temat (:


to milo :)
w takim razie bede czekal co i jak poszlo z tymi kolkami :)
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 23:19   

laisar napisał/a:

Dokładnie tak i stąd cały temat (:

A czy coś takiego jest mozliwe w stosunku do biegu "6" w skrzyni TL8-00X ?
Chętnie bym dokonał zmiany dla tego biegu aby obniżyć spalanie przy prędkościach autostradowych
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 23:50   

jas_pik napisał/a:
czy coś takiego jest mozliwe w stosunku do biegu "6" w skrzyni TL8-00X ?

http://www.daciaklub.pl/f...1648220#1648220 (w niniejszym temacie d; )
 
lubiebajaderki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-28, 12:16   

Karenzo, a jaki symbol może miec skrzynia z 86 konnej wersji silnikowej?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-28, 12:22   

Uprzedze karenzi
JR5. 189
 
lubiebajaderki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-28, 13:40   

ooo dzięki :).
Myślicie że będzie pasowała do mojego maluszka, loganika 1.5dci 68 bez przeróbek? Tą skrzynię szukać razem z półosiami czy moje półośki będą pasowały?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-28, 22:46   

Czy przypadkiem w loganie mcv nie montowano tej mocniejszej skrzyni JR 5 w dieslach 68 i 85 KM ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-08-28, 22:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-29, 00:18   

Nie wiem jak jest w daci ale w VW skrzynie od silników 1.4 były dłuższe od 1.6 W polo III .
Mimo dużej gamy silnikowej 1.0 -1.4.-1.6 wszystkie skrzynie od wersji 8 zaworowej pasowały
_________________
Moje auto
 
lubiebajaderki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-29, 06:13   

czyli nie pozostaje mi nic innego jak tylko próbować, kurcze :P


A jeszcze jedno pytanko. Jeżeli wierzyć tej tabelce moja skrzynia i ta o symbolu podanym przez kolegę się niewiele różnią. Czy chodzi o to że na przekładni głównej są trochę inne wartości i to ją wydłuża? :I
Ostatnio zmieniony przez lubiebajaderki 2014-08-29, 06:32, w całości zmieniany 4 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-29, 08:15   

tak, bardzo podobne skrzynie , nie będzie czuć różnicy.

1ka i 2ka w Jr5 189 ostrzejsze ale na dalszych biegach już to samo
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-30, 11:49   

Jakie oznaczenie ma skrzynia w sandero 1.5 dci 2009 68KM. JH3 155 czy JH3 160 ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-20, 22:42   

@mekintosz: 160.


lubiebajaderki napisał/a:
jaki symbol może miec skrzynia z 86 konnej wersji silnikowej?

Ja widzę 166...

lubiebajaderki napisał/a:
będzie pasowała do mojego maluszka, loganika 1.5dci 68 bez przeróbek?

Sądząc po fotkach obu modeli - powinna.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-21, 11:48   

Ja po długiej walce w myślach uznałem że jednak rezygnuje z tego pomysłu .
Główną moją motywacją była chęć ograniczenia hałasu silnika ale...
po moich przeliczeniach i próbach wychodzi jasno że na 5 biegu niżej zejść się nie da .
Niestety obawiam się iż po modyfikacji w ogóle samochód w przedziale 100-120 nie będzie się rozpędzał .
W tym momencie jest z tym kiepsko właśnie miedzy 100-120 , po modyfikacji dolotu po 120 do 160 leci naprawdę fajnie .
Właśnie na tych pechowych 100-120 auto jest tak słabe że potrafi zwolnić pod górę ...
na 120+ tak się nie dzieje
Zamiast czarować ze skrzynią wylepię grodź i będzie lepszy efekt :->

k4m_690_16_16v_77_kw_105_km_220.jpg
Plik ściągnięto 110 raz(y) 150,6 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-21, 13:32   

Karenzo napisał/a:
po modyfikacji w ogóle samochód w przedziale 100-120 nie będzie się rozpędzał

Magiczne zaklęcie na tę przypadłość brzmi: "redukcja!".

A bardziej serio, to od początku mówiłem, że taka modyfikacja nie jest idealnym rozwiązaniem dla każdego - trzeba dobrze rozważyć wszystkie konsekwencje.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-21, 13:36   

laisar , tzn. że już zrobiłeś podmianę ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-21, 13:44   

Jeszcze nie, ale teraz zabieram się do tego na poważnie (:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-21, 13:51   

laisar napisał/a:
Karenzo napisał/a:
po modyfikacji w ogóle samochód w przedziale 100-120 nie będzie się rozpędzał

taka modyfikacja nie jest idealnym rozwiązaniem dla każdego - trzeba dobrze rozważyć wszystkie konsekwencje.

ale ja napisałem całkowicie serio że może przestać się rozpędzać powyżej 100 km/h przy np wietrze czołowym
co do redukcji to nikt normalny nie będzie ciągnął czwórki do 120
bo to jest już 4,2 tyś obr

Inna opcja to chip tunig aby w newralgicznym przedziale 2500-3000 ten wyższy moment uzyskać odrobinę wcześniej , jeżeli udało by się wyszarpać np 10 NM około 2,5 tyś obr to można śmiało robić taką operacje
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-21, 13:59   

Karenzo napisał/a:
to jest już 4,2 tyś obr

Ja nie widzę problemu - odcięcie jest przy ponad 6 kobr, a mam słabszy silnik, do tego 8v i jakoś daje radę, więc się nie boję (:

Dalsza dyskusja została przeniesiona do bardziej pasującego tematu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne