Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-12-21, 11:27
DrOzda napisał/a:
W mojej Lodgy we wtyczce doECU brakuje przewodów do A2 E3 i E4. C4 jest ale za to nie ma fizycznie czujnika sprzęgła. Z kolei czujnik stop ma 4 złącza więc pewnie trzeba by gdzieś wpiąć E3 i E4.
Czy ktoś kto ma tempomat mógłby sprawdzić obecnie obecność linii E3 E4 i C4 ?
Czujnik sprzęgła musi być obecny ew zwarty C4 z masą bo jej brak deaktywuje tempomat.
Napisz czy posiadasz ogranicznik predkosci bo ja tez mam podlaczony c4 ale wydaje mi sie zee on ma zwiazek se sprzeglem a jezeli type nie masz czujnika to troche dziwne
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-12-24, 15:50
Dzięki pomocy kolegi Wilfranck wszystko się wyjaśniło odnośnie tempomatu w Lodgy 1,5 dci 110km. Po podłączeniu pinu A2 i zastosowaniu schematu z pierwszego postu,wymienieniu przełącznika na dwupozycyjny- tempomat nie działa.Do aktywacji tempomatu trzeba zaprogramować sterownik ponieważ w sterowniku Continental (Simens) jest zaprogramowana funkcja ogranicznika i niestety pominęli tempomat.Wies teraz zostaje opcja zaprogramowania lub podmienienia z nowej lodgy ale nie wiem na po podmienieniu sterowników auto zapali ze wzgledu na immobilizer.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2014-12-24, 15:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-25, 10:32
Oznaczenia ECU Renault mają trzy identyfikatory:
Hardware ID i Software ID - można odczytać z naklejki na ECU - ciągi cyfr zakończone literą R nad kodami kreskowymi - u mnie jest to produkcji Valeo V42.
Calibration ID to wersja uaktualnienia wgranego do ECU czy w serwisie czy fabryce.
Ten parametr można odczytać softem np. androidowy Scanmaster lite i Elm327 bluetooth go odczytuje.
Uzbrojony w tę wiedzę jesteś już w stanie ustalić czy sterownik zawiera już funkcję tempomatu i czy ewentualnie aktualizacja Calibration ID pozwoli go uruchomić przez CLIP. To powinien wiedzieć serwis albo ktoś z dostępem do dokumentacji - nie wiem czy Dialogsys to zawiera.
Jest to trochę skomplikowane w nowych Daciach ze względu na to ze w latach 2012-2013 silniki spełniały normę Euro 5a a od 2014 Euro 5b+ a za chwilę Euro 6 z czym wiążą się inne kody silników i wersje ECU.
Oznaczenia ECU Renault mają trzy identyfikatory:
Hardware ID i Software ID - można odczytać z naklejki na ECU - ciągi cyfr zakończone literą R nad kodami kreskowymi - u mnie jest to produkcji Valeo V42.
Calibration ID to wersja uaktualnienia wgranego do ECU czy w serwisie czy fabryce.
Ten parametr można odczytać softem np. androidowy Scanmaster lite i Elm327 bluetooth go odczytuje.
No i jak uzyskam te 3 id, to z czym i gdzie mam to porównać? Skąd wziąc dane referencyjne - czyli co oznaczają ?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-26, 19:15
Większa czcionka pod kodem kreskowym to Hardware ID mniejsza Software ID . Żeby odczytać Calibration ID musisz użyć np. Scanmaster lite i odczytać parametr CALID pod numerem VIN.
Te trzy numery identyfikują aktualną wersję softu w ECU. Na jej podstawie można ustalić czy ECU posiada program obsługi np. tempomatu. Tylko jeszcze trzeba mieć dostęp do bazy Renault.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-12-26, 20:09, w całości zmieniany 1 raz
Nawet jeśli jakimś cudem , przy napływie świątecznej dobroci powiedzą w aso czy mam czyy programowo tempomat, to czy to będzie znaczyć że sposób z pierwszej strony jest bezpieczny dla ECU?
No właśnie,a tak btw to trochę głupie, bo równie dobrze można by podłączyć prosty układ podający rezystancję na sam presj pedał gazu, bo jest sterowany oporowo.jeśli wraz z wciśnięciem, maleje opór to nawet równolegle i po krzyku
Ee stale obroty.a co myślisz ze tempomat ustawia prędkość?
Jeśli tak, to się mylisz... Auto pod górkę będzie zwalniac..
Właśnie tempomat jest po to żeby tak się nie działo.
Jeżeli było by jak piszesz, to tempomat byłby tożsamy z blokadą "przepustnicy" na stałym poziomie - czyli wielka bzdura.
Miałem tempomatw golfie TDI , założyłem 2-óm znajomym bo to też ograniczało się do takich małych zmian. Pod górkę zaczynał zwalniać , niedużo ale zawsze, widać i czuć było że obroty były stałe i ciut przymałe do obciążenia pod górkę i jakoś musiałby albo zwiększyć obroty albo dawkę paliwa żeby osiągnąć większą moc ... oczywiście jakoś sobie radził ale widać było spadki prędkości lekkie ... wyczuwało sie to...
Hahaha obroty stałe a prędkość spadała? > Sprzęgło do wymiany.
Oczywiście jak pod jakąś górkę samochód nie wjedzie na "czwórce", to z tempomatem też nie wjedzie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-31, 13:35
W Renault Loganie 2013 podczas aktywacji tempomatu przez CLIP jest podobno wymagana i sprawdzana obecność wszystkich potrzebnych sygnałów czyli:
hamulca
sprzęgła
włącznika tempomatu
+/- , R/O
http://www.logan.in.ua/fo...logan-2013.html
więc po prostu trzeba niestety/stety odtworzyć oryginalną instalację i dopiero wtedy można spróbować aktywować CLIP-em
Trochę zabawy niestety jest mi brakuje mocowania i samego czujnika sprzęgła , podwójnego zestawu +/- R/O i przeciągnięcia kabelków.
Temat odpuszczam do czasu skompletowania.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-01-03, 18:22
Ja podlaczylem +12 na A2 czujnik sprzegla podlaczony "+"i"-"podlaczony-Tempomat nie dziala w przyszlym tygodniu jade podpiac pod clip-a bo chyba ternostat puszcza to przy okazji zobaczymy czy da sie aktywowac tempomat.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-01-05, 15:06
W Lodgy jest troszke inna wtyczka ale zasada ta sama
Zabezpieczenie schodzi lekko palcami ale tylko w jednej pozycji
1 obcinasz czarna opaske
2 podwazasz czarny plastik z obu stron w kierunku do zewnatrz (jak na foto) i przesowasz w kierunku przewodow
3 W Lodgy wystepuje szara uszczelka zamiast niebieskiej.Wyciagasz ja i jus mozesz wlozyc pin.
Jezeli masz wtyczke z zielonym plastikiem wysowasz i juz masz dostep do pin-ow
Powodzenia i ostroznie bo ja moja lekko zmasakrowalem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum