DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tempomat fabryczny / aktywacja
Autor Wiadomość
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-12-21, 11:27   

DrOzda napisał/a:
W mojej Lodgy we wtyczce doECU brakuje przewodów do A2 E3 i E4. C4 jest ale za to nie ma fizycznie czujnika sprzęgła. Z kolei czujnik stop ma 4 złącza więc pewnie trzeba by gdzieś wpiąć E3 i E4.
Czy ktoś kto ma tempomat mógłby sprawdzić obecnie obecność linii E3 E4 i C4 ?
Czujnik sprzęgła musi być obecny ew zwarty C4 z masą bo jej brak deaktywuje tempomat.

Napisz czy posiadasz ogranicznik predkosci bo ja tez mam podlaczony c4 ale wydaje mi sie zee on ma zwiazek se sprzeglem a jezeli type nie masz czujnika to troche dziwne
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-12-24, 15:50   

Dzięki pomocy kolegi Wilfranck wszystko się wyjaśniło odnośnie tempomatu w Lodgy 1,5 dci 110km. Po podłączeniu pinu A2 i zastosowaniu schematu z pierwszego postu,wymienieniu przełącznika na dwupozycyjny- tempomat nie działa.Do aktywacji tempomatu trzeba zaprogramować sterownik ponieważ w sterowniku Continental (Simens) jest zaprogramowana funkcja ogranicznika i niestety pominęli tempomat.Wies teraz zostaje opcja zaprogramowania lub podmienienia z nowej lodgy ale nie wiem na po podmienieniu sterowników auto zapali ze wzgledu na immobilizer.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2014-12-24, 15:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-12-24, 16:17   

podjedz do serwisu... niech oni swoim kompem aktywują.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-24, 23:30   

Shrek,a możesz sie go spytać czy w wersji 86km i ecu dcm 1.2delphi, będzie działać tempoat z 12V na pinie A2?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-12-25, 06:45   

WooojaS napisał/a:
podjedz do serwisu... niech oni swoim kompem aktywują.

Z tego co się dowiedziałem to nie jest kwestia aktywacji tylko zaprogramowania.

Cytat:
Shrek,a możesz sie go spytać czy w wersji 86km i ecu dcm 1.2delphi, będzie działać tempomat z 12V na pinie A2?

Prawdopodobnie wszystkie sterowniki delphi działają tak jak w pierwszym poście a Simensy nie są wogole zaprogramowane [/quote]
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-25, 10:32   

Oznaczenia ECU Renault mają trzy identyfikatory:
Hardware ID i Software ID - można odczytać z naklejki na ECU - ciągi cyfr zakończone literą R nad kodami kreskowymi - u mnie jest to produkcji Valeo V42.
Calibration ID to wersja uaktualnienia wgranego do ECU czy w serwisie czy fabryce.
Ten parametr można odczytać softem np. androidowy Scanmaster lite i Elm327 bluetooth go odczytuje.
Uzbrojony w tę wiedzę jesteś już w stanie ustalić czy sterownik zawiera już funkcję tempomatu i czy ewentualnie aktualizacja Calibration ID pozwoli go uruchomić przez CLIP. To powinien wiedzieć serwis albo ktoś z dostępem do dokumentacji - nie wiem czy Dialogsys to zawiera.
Jest to trochę skomplikowane w nowych Daciach ze względu na to ze w latach 2012-2013 silniki spełniały normę Euro 5a a od 2014 Euro 5b+ a za chwilę Euro 6 z czym wiążą się inne kody silników i wersje ECU.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-25, 16:43   

DrOzda napisał/a:
Oznaczenia ECU Renault mają trzy identyfikatory:
Hardware ID i Software ID - można odczytać z naklejki na ECU - ciągi cyfr zakończone literą R nad kodami kreskowymi - u mnie jest to produkcji Valeo V42.
Calibration ID to wersja uaktualnienia wgranego do ECU czy w serwisie czy fabryce.
Ten parametr można odczytać softem np. androidowy Scanmaster lite i Elm327 bluetooth go odczytuje.

No i jak uzyskam te 3 id, to z czym i gdzie mam to porównać? Skąd wziąc dane referencyjne - czyli co oznaczają ?
 
Andrzej Zajczuk 



Marka: Dacia
Model: Duster Journey Hybrid 140
Silnik: 1.6 MPI +EV
Rocznik: 2024
Wersja: Duster
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2014-12-26, 15:04   

mam oznaczenie sterownika jak na zdjęciu co z tego można odczytać?

Oznaczenie sterownika ECU 20131209_181910.jpg
Plik ściągnięto 119 raz(y) 168,69 KB

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-26, 19:15   

Większa czcionka pod kodem kreskowym to Hardware ID mniejsza Software ID . Żeby odczytać Calibration ID musisz użyć np. Scanmaster lite i odczytać parametr CALID pod numerem VIN.
Te trzy numery identyfikują aktualną wersję softu w ECU. Na jej podstawie można ustalić czy ECU posiada program obsługi np. tempomatu. Tylko jeszcze trzeba mieć dostęp do bazy Renault.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-12-26, 20:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-27, 07:07   

Nawet jeśli jakimś cudem , przy napływie świątecznej dobroci powiedzą w aso czy mam czyy programowo tempomat, to czy to będzie znaczyć że sposób z pierwszej strony jest bezpieczny dla ECU?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-12-27, 07:14   

Ja podłączyłem już A2 i nic się nie dzieje nie wiem jak w innych.A ryzyko jest zawsze.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-27, 07:27   

No właśnie,a tak btw to trochę głupie, bo równie dobrze można by podłączyć prosty układ podający rezystancję na sam presj pedał gazu, bo jest sterowany oporowo.jeśli wraz z wciśnięciem, maleje opór to nawet równolegle i po krzyku
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-12-27, 09:16   

No ale stałe wdepnięcie pedału gazu wcale nie oznacza stałej prędkości samochodu, trochę kilometrów przejechałeś, więc powinieneś o tym już wiedzieć. :-D
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-27, 09:26   

Ee stale obroty.a co myślisz ze tempomat ustawia prędkość?
Jeśli tak, to się mylisz... Auto pod górkę będzie zwalniac..
:-)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-12-27, 12:31   

Nie wiem, z tempomatem nie przejechałem ani kilometra, ale zasugerowałem się nazwą tego urządzenia. :lol: :lol: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-27, 13:27   

corrado napisał/a:
stale obroty

Nie.

corrado napisał/a:
tempomat ustawia prędkość?

Tak.
 
pawelg 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-27, 13:49   

corrado napisał/a:
Ee stale obroty.a co myślisz ze tempomat ustawia prędkość?
Jeśli tak, to się mylisz... Auto pod górkę będzie zwalniac..
:-)


Właśnie tempomat jest po to żeby tak się nie działo.
Jeżeli było by jak piszesz, to tempomat byłby tożsamy z blokadą "przepustnicy" na stałym poziomie - czyli wielka bzdura.

p,paw
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-30, 14:33   

w dieslu nie ma przepustnicy.

Miałem tempomatw golfie TDI , założyłem 2-óm znajomym bo to też ograniczało się do takich małych zmian. Pod górkę zaczynał zwalniać , niedużo ale zawsze, widać i czuć było że obroty były stałe i ciut przymałe do obciążenia pod górkę i jakoś musiałby albo zwiększyć obroty albo dawkę paliwa żeby osiągnąć większą moc ... oczywiście jakoś sobie radził ale widać było spadki prędkości lekkie ... wyczuwało sie to...
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-12-30, 20:23   

Hahaha obroty stałe a prędkość spadała? > Sprzęgło do wymiany.
Oczywiście jak pod jakąś górkę samochód nie wjedzie na "czwórce", to z tempomatem też nie wjedzie.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-31, 13:35   

W Renault Loganie 2013 podczas aktywacji tempomatu przez CLIP jest podobno wymagana i sprawdzana obecność wszystkich potrzebnych sygnałów czyli:
hamulca
sprzęgła
włącznika tempomatu
+/- , R/O
http://www.logan.in.ua/fo...logan-2013.html
więc po prostu trzeba niestety/stety odtworzyć oryginalną instalację i dopiero wtedy można spróbować aktywować CLIP-em
Trochę zabawy niestety jest mi brakuje mocowania i samego czujnika sprzęgła , podwójnego zestawu +/- R/O i przeciągnięcia kabelków.
Temat odpuszczam do czasu skompletowania.

Tu jeszcze proces aktywacji w Renault Fluence:
http://www.microsofttrans...6postcount%3D76
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2014-12-31, 13:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-12-31, 13:44   

Prawdopodobnie wystarczy zewrzeć i rozewrzeć druciki, gdy program wyświetli "naciśnij sprzęgło"... :idea: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-03, 11:48   

No i jak tam, już ktoś podłączył przewody do ECU i sprawił że zadział tempomat ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-01-03, 18:22   

Ja podlaczylem +12 na A2 czujnik sprzegla podlaczony "+"i"-"podlaczony-Tempomat nie dziala w przyszlym tygodniu jade podpiac pod clip-a bo chyba ternostat puszcza to przy okazji zobaczymy czy da sie aktywowac tempomat.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-04, 12:08   

Mam pytanie o fragment demontażu wtyczki do ECM.
Jak rozebrać wtyczkę i przejść z 1. stanu do 2. ?



i dalej : tylko to zieloną część trzeba wyciągnąć czymś ostrym i później będzie można wyjmować/wkładać styki(piny) ?



Jakby mógł ktoś po polsku opisać jak zdemontować tą wtyczkę żeby jej nie połamać, byłbym wdzięczny.
Prośbę kieruję głownie do shreka :-P
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-01-05, 15:06   

W Lodgy jest troszke inna wtyczka ale zasada ta sama
Zabezpieczenie schodzi lekko palcami ale tylko w jednej pozycji
1 obcinasz czarna opaske
2 podwazasz czarny plastik z obu stron w kierunku do zewnatrz (jak na foto) i przesowasz w kierunku przewodow
3 W Lodgy wystepuje szara uszczelka zamiast niebieskiej.Wyciagasz ja i jus mozesz wlozyc pin.
Jezeli masz wtyczke z zielonym plastikiem wysowasz i juz masz dostep do pin-ow
Powodzenia i ostroznie bo ja moja lekko zmasakrowalem
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne