DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3718
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-16, 07:55   

Cav napisał/a:
Karenzo napisał/a:
Wszyscy piszecie na forum a kto zrobił cokolwiek w celu zażegnania problemu ?
Ja bym takim autem nie chciał robić . Już mnie dostatecznie "denerwuje " przełączanie lpg które jednak występuje tylko raz na kilkanaście rozruchów silnika


Zgłosiłem złe działanie klimy przy długich trasach podczas przeglądu.
I nic - powiedzieli, że nie mogą odbyć kilkusetkilometrowej jazdy próbnej, a bez stwierdzenia problemu nie są w stanie nic zrobić.

To trzeba zrobić samemu takie przebiegi i jak coś zacznie nawalać do od razu do ASO "na chama", by przekonać głupków. Innej możliwości nie widzę...... ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 10:38   

keikan, problem występuje tylko w poliftowych modelach a u ciebie duster jest z 2012
czyli tak samo jak mój i tam klima działa dobrze
_________________
Moje auto
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-04-16, 10:51   

Karenzo napisał/a:
keikan, problem występuje tylko w poliftowych modelach a u ciebie duster jest z 2012
czyli tak samo jak mój i tam klima działa dobrze


Nie tylko :)
Ja mam przed liftem ale rocznik 2013 i tu moze byc problem ze zaczeli cos od tego roku 2013 kombinowac :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 10:53   

z tego co pamiętam to problem występował tylko w dieslach przed liftem
_________________
Moje auto
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-04-16, 11:01   

Karenzo napisał/a:
z tego co pamiętam to problem występował tylko w dieslach przed liftem


ale od samego poczatku ??? czy wlasnie od 2013 ???
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 11:04   

jeżeli pamięć nie myli to narzekali tylko właściciele aut od 2012 roku ale to musi być gdzieś na forum.Za bardzo się tym nie interesowałem bo nie dotyczyło to mnie .
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-16, 16:01   

Karenzo napisał/a:
no to teraz rzetelnie i dokładnie zacytuj miejsce gdzie bronie w tej dyskusji Renault Polska .


Pyszcząc do kogoś, za to że wspomina o wadach tak właśnie robisz.
Niezależnie czy sobie z tego zdajesz sprawę czy nie.

keikan napisał/a:
Wczoraj po pracy zrobiłem test sprężarki klimy opisany wczesnie w tym wątku (z ciekawości, gdyż poza dzwiękami rezonansu opisywanego na forum - nie mam z nią żadnych problemów- chłodzi jak trzeba).

Dałem auto na luz, zaciągnięty ręczny, silnik odpalony i załączyłem klimę na pozycję 1.
Po usłyszeniu "stuknięcia" sygnalizującego załączenie sprężarki czekałem.... czekałem... i czekałem.. nasłuchiwałem i patrzyłem na obrotomierz...kilka minut..
i nic... wcześniej załączył się wentylator chłodnicy niż wyłączyła klima.
dopiero jak palcem wyłączyłem przycisk klimy - to po 2 sekundach znowu "kliknięcie", znaczący spadek obrotów (na ok. 0,5 sekundy) i tyle..

To oznacza :
a/ że mam sprawną sprężarkę?
b/ czy coś z nią nie tak?


To znaczy że mimo iż miałeś tą informację podaną na tacy, dalej nie doczytałeś że dotyczy to NOWYCH modeli Dacii.


route2000 napisał/a:

To trzeba zrobić samemu takie przebiegi i jak coś zacznie nawalać do od razu do ASO "na chama", by przekonać głupków. Innej możliwości nie widzę...... ;-)


Ale oni nie wierzą w takie nagrania i co im zrobisz?
Albo sami stwierdzą wadę, albo twierdzą, że jej nie ma.

Zresztą nie tylko oni - Amika identycznie robi z pralkami.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-04-17, 05:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-04-16, 16:38   

robiłem dziś obsługę klimatyzacji (Bosch Service) pełny zabieg (bez wymiany filtra - ten wymienili mi w lutym podczas corocznego przeglądu - w aso nikt nawet nie zapytał, czy sprawdzić działanie klimy) cena 150 PLN, czas ok 1,5 godz. W układzie powinno być 475 (W Bosch twierdzą,że 480) ml czynnika. Po wypompowaniu okazało się,że jest ok 375. Czyli sto ml w ciągu roku wywędrowało - sporo - to prawie 1/4
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 18:56   

Wczoraj pojeździłem (i postałem) lodgy 1.6 MPi 2014, dziś lodgy dCi 110 2014 - każdym autem w sumie po jakieś 30 min.

Sprężarka faktycznie cyka co jakieś 20 sekund i po jej uruchomieniu słychać za moment lekki szum gazu w parowniku (na 1 i 2 biegu wentylatora, wyższe wszystko zagłuszają).

Na postoju wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie - ani przy włączeniu, ani przy wyłączeniu się sprężarki. (Chociaż słychać lekką zmianę w pracy silnika - zwłaszcza z głową pod otwartą maską d; ).

W czasie jazdy nie czuć ani żadnego szarpania, ani przymulenia w żadnym momencie cyklu pracy klimatyzacji - zarówno przy utrzymywaniu stałej prędkości, jak i przy przyśpieszaniu i hamowaniu.

Bez względu na cykanie, na 1 biegu wentylatora, nawiewie skierowanym na dół i na środek i temperaturze ustawionej na minimum, w aucie stojącym na pełnym słońcu, przy temperaturze zewnętrznej 19°C, po 5 min robi się zimno w trzecim rzędzie.


Nie są to oczywiście żadne precyzyjne ani miarodajne testy, ale mimo wszystko podtrzymuję zdanie, że sam projekt układu klimatyzacji nie jest wadliwy. Obstawiałbym natomiast, że za problemy odpowiada felerne oprogramowanie sterujące, będące częścią komputera silnika. Pasowałoby to do serii pozostałych kłopotów, nękających dacie w ostatnim okresie...

W niniejszym temacie wypowiada się chyba jakieś kilkanaście poszkodowanych osób - jeśli sami się nie zbierzecie, nie policzycie, nie zdiagnozujecie i nie narobicie szumu, to nikt tego za Was nie zrobi. Pozostanie Wam wtedy albo czekać, aż Renault łaskawie dojrzeje do rozwiązania problemu (lub nie d: ), albo żyć z klimą jaką macie, albo pozbycie się rzęchów /:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-16, 19:47   

laisar napisał/a:

W czasie jazdy nie czuć ani żadnego szarpania, ani przymulenia w żadnym momencie cyklu pracy klimatyzacji - zarówno przy utrzymywaniu stałej prędkości, jak i przy przyśpieszaniu i hamowaniu.

Bez względu na cykanie, na 1 biegu wentylatora, nawiewie skierowanym na dół i na środek i temperaturze ustawionej na minimum, w aucie stojącym na pełnym słońcu, przy temperaturze zewnętrznej 19°C, po 5 min robi się zimno w trzecim rzędzie.


Nie są to oczywiście żadne precyzyjne ani miarodajne testy, ale mimo wszystko podtrzymuję zdanie, że sam projekt układu klimatyzacji nie jest wadliwy. Obstawiałbym natomiast, że za problemy odpowiada felerne oprogramowanie sterujące, będące częścią komputera silnika. /:


Ale to nie jedyny problem z klimą - u mnie na przykład też on nie występuje (albo go nie zauważam).
Za to występuje drugi tu opisywany - przestaje chłodzić po dłuższej jeździe.
Pewnie zamarza parownik.

I z tym też Renault nic nie robi, tylko przynajmniej od roku (jak wynika z opisów kolegów) twierdzi, że szuka rozwiązania.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-04-16, 20:04   

Cytat:
W układzie powinno być 475 (W Bosch twierdzą,że 480) ml czynnika. Po wypompowaniu okazało się,że jest ok 375. Czyli sto ml w ciągu roku wywędrowało - sporo - to prawie 1/4

W żadnym układzie nie ma 100% szczelności, szczególnie jak nie jest używana np. w zimie czynnik "ucieka" przez uszczelnienia sprężarki.
W kilku innych autach, które posiadam regularnie serwis klimatyzacji min. co dwa lata a nawet częściej jak nie działa poprawnie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 20:50   

Cav napisał/a:
przestaje chłodzić po dłuższej jeździe.
Pewnie zamarza parownik.

Zamarza na pewno (niesławny "śnieg") - dlatego części osób (OIDP we Francji) z marszu wymieniano czujnik na parowniku, mający wykrywać właśnie ten problem i zawczasu wyłączyć sprężarkę, bo takie objawy podobno od razu świadczą, że to on jest niesprawny.

Problem w tym, że nie u wszystkich to jednak pomogło - czyli raczej nie jest to jedyne źródło kłopotów.


Inna rzecz, że zamarzanie parownika dowodzi jednocześnie [zbyt dużej] wydajności układu - mimo jego zmniejszonej względem poprzedniej wersji objętości.


Doraźnie, skutecznym środkiem zaradczym może być zwiększenie przepływu powietrza przez włączenie wyższego biegu wentylatora.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1253
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-04-16, 20:55   

Zrobiłem test w Dacii Sandero II z 2014 roku.
Znaczy odpaliłem na luzie...włączyłem klimę na 1...usłyszałem delikatny stuk sprężarki...i zaczęło po chwili wiać zimnym...czekałem tak z 5 minut (może dłużej) i nie zauważyłem/usłyszałem przerw w działaniu sprężarki..
(wsłuchiwałem się w dźwięk sprężarki i patrzyłem na obrotomierz, czy nie ma wahnięć obrotów)
 
darekG 


Marka: dacia
Model: duster fl
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: podlasie
Wysłany: 2015-04-16, 21:33   

Witam,
trochę się dzieje jak się serwis często nawiedza ;-)
Jeśli chodzi o zamarzanie w trakcie jazdy to w moim aucie wymieniono czujnik temperatury na parowniku. Ten fabrycznie montowany był zdaniem serwisanta dość daleko zainstalowany.
Wymiana była w zeszłym roku, co do jej skuteczności to nie miałem okazji sprawdzenia bo już było chłodniej.
Na początku kwietnia zaaplikowano mojemu autu nowe oprogramowanie które o dziwo także trochę poprawiło pracę układu.
Aktualnie najbardziej odczuwalne jest załączanie się sprężarki podczas przyśpieszania i tyle.
Jak wrócą upały to wszystko się zweryfikuje.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-17, 16:34   

laisar napisał/a:
Cav napisał/a:
przestaje chłodzić po dłuższej jeździe.
Pewnie zamarza parownik.

Zamarza na pewno (niesławny "śnieg") - dlatego części osób (OIDP we Francji) z marszu wymieniano czujnik na parowniku, mający wykrywać właśnie ten problem i zawczasu wyłączyć sprężarkę, bo takie objawy podobno od razu świadczą, że to on jest niesprawny.


A u nas uparcie nie chcą nic z tym zrobić.
Też liczyłem że wymienią i chociaż będzie szansa na poprawę sytuacji.

laisar napisał/a:

Problem w tym, że nie u wszystkich to jednak pomogło - czyli raczej nie jest to jedyne źródło kłopotów.


Inna rzecz, że zamarzanie parownika dowodzi jednocześnie [zbyt dużej] wydajności układu - mimo jego zmniejszonej względem poprzedniej wersji objętości.


Doraźnie, skutecznym środkiem zaradczym może być zwiększenie przepływu powietrza przez włączenie wyższego biegu wentylatora.


Ale to tylko w przypadku ZANIM się przytka, bo potem już nic to nie daje.
A trudno jechać z huczącą dmuchawą, jeśli nie ma takowej potrzeby.



darekG napisał/a:

Na początku kwietnia zaaplikowano mojemu autu nowe oprogramowanie które o dziwo także trochę poprawiło pracę układu.


Oprogramowanie czego?
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-04-18, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
darekG 


Marka: dacia
Model: duster fl
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: podlasie
Wysłany: 2015-04-17, 21:22   

Z tego co wiem, to to auto ma tylko komp sterujący pracą silnika i to oprogramowanie zostało zmienione.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-17, 21:27   

darekG napisał/a:
Z tego co wiem, to to auto ma tylko komp sterujący pracą silnika i to oprogramowanie zostało zmienione.


To raczej źle wiesz, miejsc które są sterowane jakimś tam software'm jest kilka.
Np. jest komputer wtrysku, jest moduł UCH, zegary mają swój soft, jak masz nawigację to również ona, a jak nie, to radio z BT ma swój.
Pewnie jeszcze nie wszystko wymieniłem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-17, 22:05   

Działaniem klimatyzacji steruje komputer silnika.
 
pckiller 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 23
Skąd: tarnowskie góry
Wysłany: 2015-05-04, 10:29   

Podłącze się do tematu,
dziś zostawiłem auto w serwisie ze sprzęgłem i kazałem zobaczyć klimę bo włącza się i wyłącza co ok 30 sek i słychać szum w czasie załączania (wcześniej tak miałem w Sceniku z nieszczelnym układem - nabijałem co sezon)
W dodatku w czasie jazdy szarpie jak załącza się kompresor (może do nie jest jakieś tam szarpnięcie duże ale wyczuwalne)
Ciekaw jestem co mi odpowiedzą w ASO.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-04, 10:32   

Zapytaj czy zaktualizowali soft do komputera.
 
pckiller 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 23
Skąd: tarnowskie góry
Wysłany: 2015-05-04, 12:48   

W serwisie napełnili, klimatyzację ilość czynnika była prawidłowa, co do softu to nie ma nowszej wersji;(
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-04, 13:19   

pckiller napisał/a:
ilość czynnika była prawidłowa

To, że tak mówią, to nie znaczy, że to prawda - http://www.daciaklub.pl/f...1638503#1638503
 
pckiller 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 23
Skąd: tarnowskie góry
Wysłany: 2015-05-04, 17:43   

Samochód odebrany klima jak się wyłączyła tak się wyłącza. Podobno to ekologia;)
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM/ 1,2 Tce 130 KM
Rocznik: 2012/2019/2025
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1361
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-05-04, 19:54   

pckiller napisał/a:
Samochód odebrany klima jak się wyłączyła tak się wyłącza. Podobno to ekologia;)


To nie ekologia, tylko badziewie.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-04, 20:17   

pckiller napisał/a:
Samochód odebrany klima jak się wyłączyła tak się wyłącza. Podobno to ekologia;)


Nosz KJM! A zaczynałem myśleć o kolejnej Dacii... Jeszcze kwestia odczuć: subiektywne czy obiektywne? Wiem, że jeśli zauważy się jakąś wadę to nawet jeżeli będzie znikoma to już będziemy ją widzieć (analogicznie do belki i źdźbła trawy).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne