Tak ale montaż mat nie wymaga grzebania w jego okolicach , jak się grzebie obok akumulatora albo kładzie na silniku to zdejmuje się obie klemy i kładzie szmatę
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-13, 01:08
Karenzo napisał/a:
Tak ale montaż mat nie wymaga grzebania w jego okolicach , jak się grzebie obok akumulatora albo kładzie na silniku to zdejmuje się obie klemy i kładzie szmatę
Maty zakupiłem od Kolegi Dominus z forum. Koszt 300 zł ale podobo na zimę drożeją ;-( Nie zamierzam odpinać zasilania aku, gdyż mam fotele bez poduszek. Jedynie po instalacji ich wpinam się zieloną kostką w pasującą zielona kostkę pod fotelem i powinno działać.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-13, 09:07
Ja aku odpinałem ale ze względu na dołożenie kabla z końcówką do skrzynki bezpieczników. Wymaga to jej odpięcia z mocowań i odwrócenia.
Ale mam teraz jak w oryginalnej instalacji.
Tak ale montaż mat nie wymaga grzebania w jego okolicach , jak się grzebie obok akumulatora albo kładzie na silniku to zdejmuje się obie klemy i kładzie szmatę
to oczywista oczywistość, że tak jest najbezpieczniej ale przypomnę Ci, że ja się odniosłem wyłącznie do Twojego stanowiska, że w przypadku odpięcia jednej klemy lepiej jest
Karenzo napisał/a:
masa zawsze może znaleźć się inna teoretycznie
więc lepiej +
a w/g mnie lepiej
TD Pedro napisał/a:
przy nieopatrznym dotknięciu klemą z (-) do jakiegokolwiek metalowego elementu samochodu nie dzieje się nic, a przy tym samym "zdarzeniu" z klemą z (+) już niekoniecznie...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-13, 22:55
corrado napisał/a:
Bez zdjęć się nie liczy
Melduje wykonanie zadania. Sobota z głowy, za to ciepłe pupy bezcenne
Zajęło mi to pół dnia, od 12 do 22. Z przerwą na obiad;-)
Największą trudność przysporzyło rozginanie metalowych spinek-kóleczek, szczególnie w fotelu kierowcy były lepiej zaciśnięte. Całość wymaga cierpliwości i czasu oraz sprawnych manualnie rąk. Fotele zdemontowałem wraz z szynami. Podczas instalacji zauważyłem dużo większe zużycie gąbek fotela kierowcy, w jednym miejscu nawet posiłkowałem się tzw. szarą taśmą by zniwelować - wyrównać wytartą powierzchnię. W gąbkach sandero miałem wyprofilowany otwór na czujnik termostatu. Same maty pasowały idealnie. W dusterze z racji krótszych siedzisk mogą być ciut za długie. Po mozolnym demontażu, ostrożnym przyklejaniu, złożyłem całość siedzenia do kupy. Wykorzystałem tzw. opaski zaciskowe ( "trytytki" ) zamiast tych jednorazowych kółeczek. Dysponując oryginalnym boczkiem z włącznikiem całość wygląda jak na wyposażeniu seryjnym. Grzeje bardzo przyjemnie, plecy do wysokości pierwszego przeszycia tapicerki oparcia, zaś nogi ( uda ) niemal na całej długości gdzie mają kontakt z siedziskiem. Oryginalne okablowanie zaizolowane taśmą "materiałową" zabezpieczyłem plastikowym "peszlem".
Przy okazji odkurzyłem gąbki, sprawdziłem dokręcenie śrub do stelaża-szyn. Nie wiem gdzie jest luz powodujący bujanie fotela. Stawiam na połączenie "ślizgowe" szyny przy podłodze z szyna fotela.
Czekam spokojnie na mrozy. Już teraz przy kilu stopniach za oknem po włączeniu mat przyjemniej się podróżuje. Nowy akumulator pozwoli bezpiecznie o poranny rozruch cieszyć się "luksusem" podgrzewanych foteli.
Po kilku dniach testów nawet w temperaturze ok 5 stopni warto odpalić maty, przyjeniej się podróżuje, zanim wnętrze się nagrzeje. Zauważyłem też inną ( lepszą ) twardość siedziska przez wyłożoną na nim matę. Nie zapada się jak w gąbce, równiej podpiera zadek.
fotel_usunięty.jpg Pusta podłoga - w końcu oczyściłem z piachu z wakacji okolice szyn ;-)
Plik ściągnięto 121 raz(y) 200,16 KB
fotel_spod.jpg Fotel pasażera od spodu
Plik ściągnięto 183 raz(y) 239,08 KB
poszycia_fotela_tył.jpg Warstwy poszycia siedziska oraz oparcia pod spodem fotela.
Wysłany: 2015-11-04, 21:23 Bezpiecznik podgrzewania foteli w sandero II
Witajcie potrzebuję pomocy. Chciałem zamontować w drugim aucie (Sandero 2) podgrzewanie foteli i porobiłem zdjęcia porównawcze z Dusterem FL który posiada taką opcję. Podczas opisywania bezpieczników (na odwrocie zaślepek nie ma rozpiski) posiłkowałem się instrukcjami obsługi.
Wszystko było ładnie pięknie oczywiście nie ma nigdzie informacji o podgrzewanych siedzeniach (jedynie opisanie symboli w instrukcji od Dustera ale i tak nigdzie poza instrukcją nie mogę ich znaleźć).
Czy moglibyście pomóc w namierzeniu bezpiecznika od ogrzewania siedzeń?
Jak na razie zauważyłem że w sandero nie ma doprowadzonego zasilania do podgrzewania siedzeń niestety (chyba że się mylę).
DSC_1309.JPG Opis bezpieczników
Plik ściągnięto 1244 raz(y) 249,08 KB
DSC_1308.JPG Instrukcja od Sandero
Plik ściągnięto 848 raz(y) 252,3 KB
Sandero P.JPG Okablowanie pod fotelem Sandero Pasażer
Plik ściągnięto 186 raz(y) 252,44 KB
Sandero K.JPG Okablowanie pod fotelem Sandero Kierowca
Plik ściągnięto 172 raz(y) 248,79 KB
Duster P.JPG Okablowanie pod fotelem Duster Pasażer
Plik ściągnięto 174 raz(y) 249,2 KB
Duster K.JPG Okablowanie pod fotelem Duster Kierowca
Plik ściągnięto 3079 raz(y) 250,5 KB
Sandero 2.JPG Sandero 2
Plik ściągnięto 526 raz(y) 250,12 KB
Duster FL.JPG Bezpieczniki Duster FL
Plik ściągnięto 360 raz(y) 255,18 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-11-05, 01:13, w całości zmieniany 3 razy
Przewód wchodzi potem do kabiny, omija skrzynkę bezpieczników, dołącza do niego przewód masowy od punktu za tablicą instrumentów, a następnie oba schodzą pod deską rozdzielczą w stronę kanału środkowego. Nad nim rozdzielają się na stronę prawą i lewą i wzdłuż kanału biegną pod fotele, kończąc się w zielonym złączu pod siedziskiem kierowcy i odpowiedniku pod pasażerem, w pinach 1 (+) i 2 (-).
Stamtąd kable biegną do przełączników na bokach foteli i do właściwych mat grzejnych.
Piny 3 i 4 w zielonej wtyczce kierowcy odpowiadają za czujnik zapięcia pasa, a ponieważ u Ciebie jest wyłącznie jedna para przewodów, to obsługuje właśnie tę funkcję.
Czyli rzeczywiście - do foteli nie dochodzi zasilanie grzania.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-05, 22:25
laisar napisał/a:
...
Piny 3 i 4 w zielonej wtyczce kierowcy odpowiadają za czujnik zapięcia pasa, a ponieważ u Ciebie jest wyłącznie jedna para przewodów, to obsługuje właśnie tę funkcję.
Czyli rzeczywiście - do foteli nie dochodzi zasilanie grzania.
Lipa. Popsuli co było dobre . Teraz montaż mat jest o wiele trudniejszy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-06, 10:35
mekintosz napisał/a:
Lipa. Popsuli co było dobre . Teraz montaż mat jest o wiele trudniejszy
Montaż mat jest o wiele prostszy - wystarczy zsunąć obicia foteli z suwaków i szyn bez rozpinania tych kółeczek i demontażu foteli. A przeciągnięcie dwóch kabli pod fotele - pół godziny roboty - zapewne w skrzynce w kabinie znajdzie się jakieś wolne miejsce do zasilania po stacyjce i nie trzeba ciągnąć przez gródź silnika - zresztą nawet jeśli to też nie jest to jakiś straszny wyczyn bo ta gumowa uszczelka od wiązki jest dość elastyczna.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-11-06, 10:36, w całości zmieniany 1 raz
1. Które maty polecacie Waeco czy orginalne Dacii? Bo te orginalne chyba są tylko on / off e a waeco chyba 2 poziomy mocy grzania? Czy waeco dobrze pasują do ksztaltu foteli ?
2. Czy fotele nie usztywnily sie przez matki i czy przepuszczają powietrze a w lecie tyłek/uda się mocniej nie pocą ?
Hmmm, przecież pisze kolega w tamtym poście, że jest dwupozycyjny, no a ja co napisałem ? To że jest wyłącznik temperaturowy nie zmienia faktu że są nadal tylko on / off
pisze kolega w tamtym poście, że jest dwupozycyjny
Jackthenight napisał, że przez wyłącznik termiczny maty mają dwie pozycje grzania.
Cytat:
no a ja co napisałem?
Ty pisałeś o matach:
Które maty polecacie Waeco czy orginalne Dacii? Bo te [maty] orginalne chyba są tylko on / off
No więc oryginalne maty nie są "on/off", bo ich działanie ("on") ma 2 poziomy - czyli to jest "full on/part on/off".
Dobra niech ci bedzie, moze faktycznie nieprecyzyjnie sie wyrazilem, zreszta niewazne ... sprawa jest dla mnie i tak jasna .
Jesli chodzi o pozostale pytania czy ktoś inny może dać odpowiedź :
1. Czy waeco dobrze pasują do ksztaltu foteli ?
2. Czy fotele nie usztywnily sie przez matki i czy przepuszczają powietrze a w lecie tyłek/uda się mocniej nie pocą ?
Pytanko do kolegów z forum ktorzy sami montowali ww maty w swoich daćkach.
Czy spotkaliscie sie z takim czyms że maty grzeją a włączniki sie nie swiecą w obu fotelach.Dodam że sprawdzałem na org kostkach przed wyjeciem pinow i za cholere nie chcą zabłysnąć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum