No tak znowu u mnie pomyłka w nomenklaturze : modulator.
Cytat:
corrado napisał/a:
Czy jest tam jakiś sygnał przekazywany do modulatora bądź ECU?
Z samej pompy - nie, ale fakt jej "włączenia" jest rejestrowany przez czujnik hamulca, który rzeczywiście wysyła sygnał (element nr 160).
No tak ale ten sygnał to widzę tylko jest z tzw. wciśnięcia pedału hamulca przez prowadzącego i też jest w tym samym pinie w modulatorze ABS - vide schematy pdf .
No i sprawdzałem pod DDT2000, po podłączeniu tej pompy ESP tez widział wciśnięcie pedału hamulca, w mod. ABS oczywiście również to działa OK. Chyba , że jest jeszcze jakaś inna funkcjonalność i inaczej działa niż to rozumiem
Co oznacza bład :
ECM-Missing message,
Vehicle CAN - BUS off
Private CAN - BUS off
Cluster sensor ?
Pewnie są związane jeszcze z tym co teraz :) popatrzylem na wtyczke przy ESP i brak w niej 2 pinów do obd2, 1 do Clustera ( zegarów ), czyli to co pisalem ze jest przy zegarach okazalo sie ze gdzies się kończy i nie dochodzi do sterownika ESP/ABS.
Brak oczywiście też tych pinów od "zyroskopu" i czujnika skrętu kier.
Jak się rozbiera wtyczkę przy sterowniku ? Muszę dodać więc parę pinów, jakiej wielkości są te piny tam - albo jaki mają kod ?
Byłem w ASO dzisiaj w W-wie, te numery nie są Renult ( wklepywał po numerze )
7703597181
7703597221
Nie mogli takich wtyczek znaleźć do żyroskopu ESP i czuknika skrętu kierownicy do ESP, podobno występuje w dacii jako całość wiązka silnika za >1tys PLN.
Jak samemu dorobić może te wtyczki z kontakt pinami ?
Tak samo jak w przypadku złączy pod fotelami w temacie obok - wystarczy znaleźć kto i co dostarcza dane wtyczki dla Renault.
Jeśli to są te podane powyżej, to masz podane.
Podane? obok?
Na google jest niesamowity wynik 4 wyników linków w tym 1 tutaj na forum.
A na tym
http://www.connectorpeopl...LT/7/7703597221
zeby kupic, trza zamowic > 34 sztuki ..
A producentem tych czesci wtyczek jest rzekomo
2230 Picton Prkwy,
AKRON, OH 44312
United States
Web: www.aesco.com
Jeżeli to są te, które widać na fotkach w podanych przeze mnie linkach, to na nich jest podany producent - TE / AMP - oraz konkretne nazwy: "MQS BU-GEH EDS,SW4P" i "RCPT HSG FOR MQS 6W" (do odszukania na http://te.com ).
Jeśli oglądałeś te złącza u siebie to chyba jesteś w stanie stwierdzić czy pasują?
corrado napisał/a:
obok?
Obok to jest przykład na wyszukanie złącza w analogicznej sytuacji - jest numer OE, ale też brak go w ASO.
1. Czy blok ESP/ASR ma ten sam gwint na przewody hamulcowe jak w bloku ABS ? Bo tak na oko po przyłożeniu wygląda jakby mogł być większy.
2. Czy trzeba muszę wymieniać jeszcze zegary ? Bo u mnie
Pin 24 we wtyczce jest zajety - a ma być tam niby "sygnal ESP/ASR" , poza tym we wtyczce bloku ESP nie mam odpowiadajacego mu pinu 4
moj nr zegarow to 248100029R
248104707R = 248100029R
Z opisem ze strony :
Equipment level = E2D, NFAB = A, Vehicle fabrication number < 130327, Fuel or energy type = Diesel, Drive = 4x2, Steering wheel location = Left; Equipment level = E2, NFAB = A, Vehicle fabrication number < 130327, Fuel or energy type = Diesel, Drive = 4x2
Czy moze ktos napisac co mam pod tym pinem 24 we wtyczce , który niby ma mieć sygnał ESP z bloku ESP ale to chyba inny u mnie sygnał ? ( prawy szary gorny na fotce jak cos )
Po wyjeciu wtyczki i wlaczeniu zaplonu zapala sie ABS i ASR
Wiec moze zegar przewiduje obsluge ASR, tylko jest pod innym pinem a nie 24?
Natomiast jak podłączam wtyczkę i włącze zapłon, to świeci się sam ABS bez ASR
Jeszcze ciekawe pytanie czy po samym podpieciu pompy i polaczeniu bloku ESP z obd2 odpwiednio ( bo tez nie mam teraz tych 2 przeowdow z ABSu do obd2) , bedzie dzialac sam ABS i ASR ? ( poki nie zainstaluje czujnika skretu i "zyroskopu" ) ?
Ostatnio zmieniony przez corrado 2016-01-30, 11:51, w całości zmieniany 1 raz
Obrazek Obrazek
1. Czy blok ESP/ASR ma ten sam gwint na przewody hamulcowe jak w bloku ABS ? Bo tak na oko po przyłożeniu wygląda jakby mogł być większy.
2. Czy trzeba muszę wymieniać jeszcze zegary ? Bo u mnie
Pin 24 we wtyczce jest zajety - a ma być tam niby "sygnal ESP/ASR" , poza tym we wtyczce bloku ESP nie mam odpowiadajacego mu pinu 4
moj nr zegarow to 248100029R
248104707R = 248100029R
Z opisem ze strony :
Equipment level = E2D, NFAB = A, Vehicle fabrication number < 130327, Fuel or energy type = Diesel, Drive = 4x2, Steering wheel location = Left; Equipment level = E2, NFAB = A, Vehicle fabrication number < 130327, Fuel or energy type = Diesel, Drive = 4x2
Czy moze ktos napisac co mam pod tym pinem 24 we wtyczce , który niby ma mieć sygnał ESP z bloku ESP ale to chyba inny u mnie sygnał ? ( prawy szary gorny na fotce jak cos )
Obrazek
Po wyjeciu wtyczki i wlaczeniu zaplonu zapala sie ABS i ASR
Obrazek
Wiec moze zegar przewiduje obsluge ASR, tylko jest pod innym pinem a nie 24?
Natomiast jak podłączam wtyczkę i włącze zapłon, to świeci się sam ABS bez ASR
Jeszcze ciekawe pytanie czy po samym podpieciu pompy i polaczeniu bloku ESP z obd2 odpwiednio ( bo tez nie mam teraz tych 2 przeowdow z ABSu do obd2) , bedzie dzialac sam ABS i ASR ? ( poki nie zainstaluje czujnika skretu i "zyroskopu" ) ?
-----------------------------------------
edit :
Chyba ten pin 24 w szarej wtyczce zegarów to faktycznie masa z auta .
Bo nawet tak miernikiem wychodziło...:)
Wiec trzeba usunąć go i poprowadzić do nowy przewod do pinu 4. we wtyczce bloku ESP,
poza tym reszta by sie zgadzala licznik <-> ESP,
Pozostaje nadal przewodow hamulcowych - czy sa grubsze , czy trzeba je wymieniac z wersji ESP ?
Czy po połączeniu 24.pinu z szarej wtyczki zegarów do 4.pinu modulu ESP/ASR/ABS , zegary mi się nie uszkodzą ( nr 248100029R )?
( rozebrałem zegary i piny z abs/esp łączą sie w układ scalony )
Jeśli, jest informacja , to jaki typ zegarów - nr OEM - jest wymagany do wersji K9k 796, 86 KM 1.5 dci w wersji z ESP/ASR/ABS ?
Mam nadzieję , że jest jeden układ ten sam soft wgrany do zegarów bezABS, zABSbezESP, zABSzESP ...
2 ( słownie dwa ) Przewody z pompy z serwem do bloku esp mają jakiś nr ?
I czy sama pompa bez serwa będzie pasować do serwa z wersji auta z samym ABS
i jak ją można rozróżnić na pierwszy rzut oka na podstawie wyglądu ( zdjęć ) - nie widząc wybitego nr oem?
@route2000 mozesz mi pstryknąć pompę wysokiego ciśnienia ( tą przy serwo ) jak wygląda w wersji ESP ( ewentualnie jeszcze dopisac z niej nr OEM ) ? Dzięki z góry !
corrado, pompa ESP w moim aucie mieści się po przeciwnej stronie komory silnika niż serwo (od strony pasażera).
Cyknąłem fotkę jak ona wygląda, natomiast ciężko jest mi odczytać OEM.
Napiszę Ci tak jak jest napisane na naklejce:
476608796R---BD
2-CAS100-1
10.0220-0264.4 ESP
GERMANY
ESP (Medium).JPG
Plik ściągnięto 36 raz(y) 226,85 KB
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Dzięki:) ale nastapila pomyłka chodziło mi o wygląd pompy przy serwo , tej z białym pojemniczkiem wyrownawczym, od niej biegną 2 przewody z płynem ham. ....
Tak, zgadza się, że biegną dwa przewody od pompy serwo, ale dokładnie nie wiem jak są połączone z tym co podałem na zdjęciu, bo przewody z pompy zaraz znikają za silnikiem, że trzeba byłoby zdejmować obudowę filtra powietrza, by zobaczyć jak są połączone.
Jak będę miał trochę więcej czasu to luknę na te miejsce.
EDIT:
Już zajrzałem pod maskę. Tam jest pompa i miała naklejkę: 25 0DLVMH i tyle (miała jeszcze kod kwadratowy QR).
pompa serwa.JPG
Plik ściągnięto 15736 raz(y) 19,13 KB
rsz_kod_pompy.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 66,82 KB
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-02-18, 10:00, w całości zmieniany 1 raz
Dzieki Route2000 , Nacisnalbym "POMÓGŁ" ale się nie wyświetla już tutaj pod Twoim postem :(
Przewody w aucie z ESP ASR mają wieksza srednice i wiekszy gwint w modulatorze i tej pompie ze zdjecia niz w przypadku pompy z samym ABS. Ale juz przewody do wszystkich 4 kol z modulatora - sa takie same w ESP czy samym ABS.
Jak rozróżnić - po wyglądzie - pompe przy serwo do wersji ESP w Dusterze ?
No i czy serwo może zostać to samo z wersji z ABSem ?
albo jak tutaj
Taka pompa której oba przewody są skierowane w stronę błotnika to może znak rozpoznawczy ? Bo tak jest też u mnie teraz. niestety goście z allegro nie wiedza z jakiej wersji dustera pochodzą , wiec może da się szybciej to rozkminić .
A taka to chyba będzie z ESP ? Jeden z przewodów jest skierowwny w stronę zderzaka
Dobrze rozkminiłem ?
Tak jak pisałem 2 przewody mają większą średnicę i gwint niż w wersji ABS przynajmniej przy sterowniku. Chyba samo " zarobienie " 2 przewodów z nowym większym gwintem to raczej kiepski pomysł ...
@ ROUTE jednak moja pompa z ESP która mam z Dustera inaczej wygląda ...
U nas w TRW pampy do Sandero Logan z ESP i bez ABS różnią się tylko wyjściami. Non ABS mają klasycznie 4 wyjścia. Średnice tłoków i sama konstrukcja jest taka sama. Serwo jako takie nie różni się.
Różnice w średnicach gwintów to może być związane z wersją.
Robię w zakładzie od kiedy jest wprowadzony obowiązek montażu ESP więc nie mam porównania, ale wszystkie pompy mają gwinty 12x1, a nie 10x1 bo są do ESP.
To w którą stronę porty wychodzą to osobne zagadnienie, albo żeby nie kolidowały z czymś, albo żeby wzrokowo układ pompa serwo była rozróżnialna na linii produkcyjnej.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2016-05-16, 19:26, w całości zmieniany 1 raz
Ale mam pytanie bo nie moge dorwac pompy przy serwo z ESP z przewodami idacymi do modulatora ...
Czy da radę zostawić u mnie pompe przy serwo - z mniejsza srednica przewodow hamulcowych - i dorobic gwint na wiekszy czyli wlasnie pewnie 12x1 przy koncu wchodzacym do modulatora ESP ? Ewentualnie wymienic tylko 2 przewody miedziane i zarobic z jednej strony 10x1 a z drugiej 12x1 ? CHodzi mi o to aby podlaczyc i sprawdzic czy bedzie dzialac ASR a pozniej ESP ?
Przewody we wszystkich wersjach mają taką samą średnicę - 7 mm - i w ASO dostępne są jako 5-metrowe odcinki (3801815000, 314 zł).
Różnią się tylko śruby złączek - 10 i 12 mm (odpowiednio: 7701050050 i 7701050051, obie po 19 zł).
czy moge użyć łącznika żenskiego gwintu m12 na m10
http://allegro.pl/lacznik...5832240648.html
używając nadal starego przeowdu z gwintem m10
i dodatkowo później dwa przewody krotkie z gwintem z obu stron m12x1
ktore wkrece juz do modulatora esp/asr/abs ?
oczywiscie bedzie trzeba troche podgiac przewody hamulcowe
Przejsciowki pasuja , kupilem miedziowane i stalowe.
Czy taka pompe moge bezpiecznie instalować i podmienić z ABSową (po lewej) ? Przeplukac jeszcze taka pompe plynem hamulcowym przed montazem dla bezpieczenstwa ? Instalacje elektryczna - dodatkowe przewody podlacze w nastepnym kroku...
Ostatnio zmieniony przez corrado 2016-10-01, 12:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum